Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

ANAF a publicat in pe site-ul propriu, in categoria Legislatie/Transparenta decizionala, Proiectul de ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) pentru modificarea Ordinului presedintelui ANAF nr. 52/2012 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare prevazute la Titlul III din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile ulterioare.
De la 1 iulie 2012, contribuabilii persoane fizice care datoreaza contributii sociale obligatorii, conform capitolelor II si III din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, au fost preluati in administrare de catre ANAF, prin unitatile sale subordonate.
Stabilirea obligatiilor de plata reprezentand contributii sociale se face pe baza veniturilor declarate de contribuabili, prin "Decizie de impunere privind obligatii de plata cu titlu de contributii de asigurari sociale", formular 610, si "Decizie de impunere pentru plati anticipate cu titlu de contributii de asigurari sociale de sanatate", formular 620.
Avand in vedere modificarile legislative sus mentionate, precum si in vederea simplificarii procesului de administrare a contributiilor sociale, prin prezentul proiect de ordin se propune modificarea Ordinului presedintelui ANAF nr. 52/2012 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare prevazute la Titlul III din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel:
- modificarea modelului si continutului formularului 200 "Declaratie privind veniturile realizate din Romania", prin introducerea unor informatii care sa permita stabilirea bazei de impunere pentru contributiile sociale, in functie de categoria de venit realizata;
- unificarea titlurilor de creanta privind stabilirea impozitului pe venit si a contributiilor sociale datorate de persoanele fizice, prin includerea informatiilor referitoare la platile anticipate privind impozitul pe venit si contributia de asigurari sociale de sanatate, precum si cele referitoare la obligatiile de plata cu titlu de contributii de asigurari sociale in formularul "Decizie de impunere privind platile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contributii de asigurari sociale de sanatate, precum si obligatiile de plata cu titlu de contributii de asigurari sociale". Astfel, printr-un singur titlu sunt stabilite si individualizate obligatiile fiscale datorate de o persoana fizica, pe categorii si surse de venit.

Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

SAF-T Ghid de raportare corecta

Agenda Fiscala a Contabilului 2025
Sursa: DGFP Valcea

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Cine depune Declaratia 225 pentru trimestrul II 2012Veniturile din strainatate se declara pana la 25 mai 2014Formularul 204 pentru anul 2012 se depune pana la 15 martieObligatii declarative 2012: Cine depune Declaratia 225 pentru trimestrul I a.c.Cum a prezentat MFP informatii noi despre Declaratia 201Ultimele articole
ANAF ofera contribuabililor 4 tipuri de servicii electroniceOFICIAL ANAF: Ghid de completare a Declaratiei 230Declaratia unica va putea fi depusa online dupa 16 maiDeclaratia 204 se depune de asocierile fara personalitate juridica pana la 15 martie 2017!Obligatii 2017 privind inregistrarea fiscala. Care e procedura?Articole similare
Alocatiile copiilor vor creste din ianuarie 2022, conform unui PROIECT de OUGNou imprumut: 900 milioane de lei pentru plata beneficiarilor de fonduri europeneNoul acord cu FMI s-ar putea bloca daca se reduce TVA-ul la alimenteANAF MODIFICA Ordinul nr. 147/2020 privind depunerea Formularului 230 (PROIECT de Ordin)Cota CAS – rectificarea Declaratiei 600Ultimele articole
Impozitul pe venit. Conditii pentru acordarea scutirii impozituluiCCF propune modificari asupra PROIECTului pe TVA al Finantelor. Firmele mici ar putea fi afectatePROIECT: Plafonul de la care devii platitor de TVA ar putea CRESTE la 395.000 leiNoutati legislative. 5 noutati fiscale privind TVA in 2025Cota TVA cafea. Este de 9% sau de 19% in 2025?Articole similare
Cum vrea ANAF sa impoziteze diferit salariile? La ce trebuie sa ne asteptamPersoanele identificate prin CUI/CIF pot solicita Fisa pe platitor simplificata prin platforma SPVObligatia inregistrarii unui contract de prestari servicii arhitectura25 intrebari & raspunsuri ANAF pentru contribuabilii care utilizeaza sistemul RO e-FacturaDeducere TVA societate ce nu aplica TVA la incasareUltimele articole
E-TVA ANAF. MODEL de raspuns in cazul in care exista diferente de TVASAF-T: Firmele cu cod TVA intracomunitar depun D406?SAF-T 2025: Cum incadrezi entitatile neplatitoare de TVA in D406Cod UIT ANAF: 3 lucruri esentiale de stiut la achizitii de bunuriTVA la cafea si ceai in HoReCa. Justitia RESPINGE interpretarea ANAF
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"