Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

ANAF a publicat in pe site-ul propriu, in categoria Legislatie/Transparenta decizionala, Proiectul de ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) pentru modificarea Ordinului presedintelui ANAF nr. 52/2012 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare prevazute la Titlul III din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile ulterioare.
De la 1 iulie 2012, contribuabilii persoane fizice care datoreaza contributii sociale obligatorii, conform capitolelor II si III din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, au fost preluati in administrare de catre ANAF, prin unitatile sale subordonate.
Stabilirea obligatiilor de plata reprezentand contributii sociale se face pe baza veniturilor declarate de contribuabili, prin "Decizie de impunere privind obligatii de plata cu titlu de contributii de asigurari sociale", formular 610, si "Decizie de impunere pentru plati anticipate cu titlu de contributii de asigurari sociale de sanatate", formular 620.
Avand in vedere modificarile legislative sus mentionate, precum si in vederea simplificarii procesului de administrare a contributiilor sociale, prin prezentul proiect de ordin se propune modificarea Ordinului presedintelui ANAF nr. 52/2012 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare prevazute la Titlul III din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel:
- modificarea modelului si continutului formularului 200 "Declaratie privind veniturile realizate din Romania", prin introducerea unor informatii care sa permita stabilirea bazei de impunere pentru contributiile sociale, in functie de categoria de venit realizata;
- unificarea titlurilor de creanta privind stabilirea impozitului pe venit si a contributiilor sociale datorate de persoanele fizice, prin includerea informatiilor referitoare la platile anticipate privind impozitul pe venit si contributia de asigurari sociale de sanatate, precum si cele referitoare la obligatiile de plata cu titlu de contributii de asigurari sociale in formularul "Decizie de impunere privind platile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contributii de asigurari sociale de sanatate, precum si obligatiile de plata cu titlu de contributii de asigurari sociale". Astfel, printr-un singur titlu sunt stabilite si individualizate obligatiile fiscale datorate de o persoana fizica, pe categorii si surse de venit.

Manual de politici contabile - Stick USB

Venituri impozabile si neimpozabile la calculul impozitului pe profit

Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
Sursa: DGFP Valcea

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Miercuri, 25 mai 2016, expira termenul de depunere pentru Declaratia 221Depunere formular 201 in 2016 pentru veniturile realizate in strainatateORDIN AL ANAF Nr. 1.850 din 2009Formulare pentru inregistrarea in scopuri de TVA la depasirea plafonului de 220.000 lei. Ce obligatii avem?Ce FORMULARE FISCALE depunem in luna mai 2016 la Fisc?Ultimele articole
ANAF ofera contribuabililor 4 tipuri de servicii electroniceOFICIAL ANAF: Ghid de completare a Declaratiei 230Declaratia unica va putea fi depusa online dupa 16 maiDeclaratia 204 se depune de asocierile fara personalitate juridica pana la 15 martie 2017!Obligatii 2017 privind inregistrarea fiscala. Care e procedura?Articole similare
Suspendare activitate PFA. TVA stoc existentVioleta Alexandru: Lucram la metodologia de aplicare a masurilor de stimulare a pietei muncii: timp de munca flexibil si sprijin pentru zilieri, sezonieri si telesalariatiMinisterul Economiei vrea sa inceapa cat mai repede toate cele zece programe nationale adresate antreprenorilor in anul 2016Ce efecte va avea reintroducerea declaratiei anuale de venit?Analiza privind modificarile posibile pentru Decizia de desfiintare a deciziei de impunere din oficiuUltimele articole
Impozitul pe venit. Conditii pentru acordarea scutirii impozituluiCCF propune modificari asupra PROIECTului pe TVA al Finantelor. Firmele mici ar putea fi afectatePROIECT: Plafonul de la care devii platitor de TVA ar putea CRESTE la 395.000 leiNoutati legislative. 5 noutati fiscale privind TVA in 2025Cota TVA cafea. Este de 9% sau de 19% in 2025?Articole similare
Ce beneficii au persoanele fizice prin Spatiul privat virtual si Buletinul informativ fiscal?Termen de declarare si plata 25 maiComunicat ANAF: Noul raport privind veniturile colectate la bugetul de statDeclaratia 112 in 2022. Pana cand se poate face plata impozitului aferent si cum trebuie aleasa perioada fiscalaDin 1 ianuarie 2025 contribuabilii mici vor avea OBLIGATIA de a depune D406 SAF-TUltimele articole
E-TVA si dublarea sumelor in sistem. MODEL de raspuns catre ANAFCota de TVA cafea. Este de 9% sau de 19% in 2025?Ghid ANAF pentru veniturile din arenda. Ce trebuie sa stii in 2025Leasing operational autovehicul. Deductibilitate cheltuieli si TVA in acest cazFactura pe alt nume in export. Cum obtii scutirea de TVA + documente necesare
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"