Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

ANAF a publicat in pe site-ul propriu, in categoria Legislatie/Transparenta decizionala, Proiectul de ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) pentru modificarea Ordinului presedintelui ANAF nr. 52/2012 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare prevazute la Titlul III din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile ulterioare.
De la 1 iulie 2012, contribuabilii persoane fizice care datoreaza contributii sociale obligatorii, conform capitolelor II si III din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, au fost preluati in administrare de catre ANAF, prin unitatile sale subordonate.
Stabilirea obligatiilor de plata reprezentand contributii sociale se face pe baza veniturilor declarate de contribuabili, prin "Decizie de impunere privind obligatii de plata cu titlu de contributii de asigurari sociale", formular 610, si "Decizie de impunere pentru plati anticipate cu titlu de contributii de asigurari sociale de sanatate", formular 620.
Avand in vedere modificarile legislative sus mentionate, precum si in vederea simplificarii procesului de administrare a contributiilor sociale, prin prezentul proiect de ordin se propune modificarea Ordinului presedintelui ANAF nr. 52/2012 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare prevazute la Titlul III din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel:
- modificarea modelului si continutului formularului 200 "Declaratie privind veniturile realizate din Romania", prin introducerea unor informatii care sa permita stabilirea bazei de impunere pentru contributiile sociale, in functie de categoria de venit realizata;
- unificarea titlurilor de creanta privind stabilirea impozitului pe venit si a contributiilor sociale datorate de persoanele fizice, prin includerea informatiilor referitoare la platile anticipate privind impozitul pe venit si contributia de asigurari sociale de sanatate, precum si cele referitoare la obligatiile de plata cu titlu de contributii de asigurari sociale in formularul "Decizie de impunere privind platile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contributii de asigurari sociale de sanatate, precum si obligatiile de plata cu titlu de contributii de asigurari sociale". Astfel, printr-un singur titlu sunt stabilite si individualizate obligatiile fiscale datorate de o persoana fizica, pe categorii si surse de venit.

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete

Portal Persoane Fizice - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Examen Consultant Fiscal 2025
Sursa: DGFP Valcea

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Cine mai depune notificarea privind aplicarea sau incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare?Atentie! Se apropie termenul limita pentru formularul 097Formular NOU pentru Decontul de TVAInfo ANAF: Precizari suplimentare referitoare la modificarile aduse de OPANAF 2546/2016Depunere formular 201 in 2016 pentru veniturile realizate in strainatateUltimele articole
ANAF ofera contribuabililor 4 tipuri de servicii electroniceOFICIAL ANAF: Ghid de completare a Declaratiei 230Declaratia unica va putea fi depusa online dupa 16 maiDeclaratia 204 se depune de asocierile fara personalitate juridica pana la 15 martie 2017!Obligatii 2017 privind inregistrarea fiscala. Care e procedura?Articole similare
„Traieste, Munceste, Pofteste Romaneste!â€, noua campanie MEEMA dedicata romanilor din diaspora care se intorc acasaANAF: Modificari ale Codului fiscal aduse de Legea nr.136/2017“Electrica pune Romania intr-o alta lumina†– Granturi de 50.000 de euroPROIECT normativ pentru o noua Procedura de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugataConsultantii fiscali avertizeaza: Mecanismul split TVA nu este optionalUltimele articole
Impozitul pe venit. Conditii pentru acordarea scutirii impozituluiCCF propune modificari asupra PROIECTului pe TVA al Finantelor. Firmele mici ar putea fi afectatePROIECT: Plafonul de la care devii platitor de TVA ar putea CRESTE la 395.000 leiNoutati legislative. 5 noutati fiscale privind TVA in 2025Cota TVA cafea. Este de 9% sau de 19% in 2025?Articole similare
De cand se vor putea depune declaratiile fiscale in format electronic?Inregistrarea in scopuri de TVA intarziata. Cum se poate rezolva situatia?Rezultatele actiunilor de control ANAF: prejudicii totale de peste 10 milioane lei si un numar de 931.031 ore neinregistrate in contabilitateDeclaratia 224 - Cine are obligatia depunerii?Noutati legislative referitoare la casele de marcat, conform OUG 69/2024Ultimele articole
E-TVA ANAF. MODEL de raspuns in cazul in care exista diferente de TVASAF-T: Firmele cu cod TVA intracomunitar depun D406?SAF-T 2025: Cum incadrezi entitatile neplatitoare de TVA in D406Cod UIT ANAF: 3 lucruri esentiale de stiut la achizitii de bunuriTVA la cafea si ceai in HoReCa. Justitia RESPINGE interpretarea ANAF
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"