keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal
keyboard_double_arrow_left

MFP vrea sa dubleze CASS-ul. Sindicatele ameninta cu proteste la nivel national

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Ioana Andreea Pavel la 07 Sep. 2016 Exclusiv
Tags: proiect mfp, contributii angajat, majorare cas, majorare cass, pfa, modificare codul fiscal

Va aducem la cunostinta ca Ministerul de Finante a trimis spre aprobare un proiect de ordonanta care aproape dubleaza contributiile de asigurari sociale si contributiile de asigurari sociale de sanatate. Finantele propun majorarea CAS de la 10,5% la angajat (si 15,8% la angajator) la 21,7% la angajat.


In cazul in care proiectul se aproba, contributiile de asigurari sociale (CAS) ale angajatului se majoreaza de la 10,5% la 21,7%. CASS-ul va creste de la 5,5% la 8,9%, aceasta fiind cea de-a doua propunere majora din proiectul de OUG pentru modificarea Codului fiscal.

Mai mult, aceste modificari ar urma sa schimbe continutul a peste 200 de articole din Codul fiscal.

Deja liderii sindicali ameninta cu proteste in cazul in care Guvernul va aproba proiectul de ordonanta transmis spre avizare de Ministerul Finantelor, proiect care prevede modificarea CAS de la 10,5% la angajat si 15,8% la angajator, la 21,7% la angajat, informeaza Mediafax.


Iata ce a declarat, pentru Mediafax,  presedintele CNS "Cartel Alfa", Bogdan Hossu:

"Aceasta masura nu va face decat sa accentueze si, in acelasi timp, va crea tensiuni sociale suplimentare intre sectorul economic si public. Luni ne intalnim pentru a analiza acest lucru, dar cel putin eu personal eu sunt impotriva, ramane decizia colegilor mei ca sa o ia, dar probabil intrucat ii va afecta direct la valoarea salariilor nete pe marea majoritate, intrucat inca o data se face o discriminare intre politica pentru capital si structura respectiva, intrucat se va pune sub semnul intrebarii viitorul sistemului de pensii pilonul I si a sistemelor de asigurari sociale in general, ne vom opune probabil la un asemenea mecanism. Mai mult, vom iesi in strada pentru ca, de fapt, acest lucru va afecta profund sistemul si viitorul nu numai pentru persoanele de acum, dar mai ales pentru generatia urmatoare".


Angajatorii vor fi obligati, daca proiectul se aproba, sa majoreze salariul brut cu 21% pentru toate salariile brute lunare mai mici sau egale cu 5 castiguri salariale medii brute pe economie, iar pentru celelalte salarii, angajatorii vor fi obligati sa faca majorari cu 2.815 lei, potrivit propunerilor de mai jos:

"Art. IV. – in scopul neutralizarii efectelor majorarii cotelor de contributie de asigurari sociale individuala si contributie de asigurari sociale de sanatate individuala, datorate de persoanele fizice, ca urmare a includerii contributiilor sociale obligatorii datorate de angajatori, se introduce urmatoarea masura tranzitorie:

(1) in scopul asigurarii aceluiasi venit net pentru angajat, dar si a pastrarii nivelului costului total cu salariile pentru angajator, incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, salariul de baza brut lunar aferente contractelor individuale de munca, raporturilor de serviciu, actelor de detasare sau a statutelor speciale prevazute de lege, aflate in derulare se modifica dupa cum urmeaza:

(a) pentru salariile de baza brute lunare mai mici sau egale cu 5 castiguri salariale medii brute pe economie, salariul brut lunar de baza se majoreaza cu 21%. Procentul de 21% reprezinta suma contributiilor angajatorului la fondul de asigurari sociale si fondul de asigurari sociale de sanatate datorate de angajator pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta;

(b) pentru salariile de baza brute lunare mai mari decat 5 castiguri salariale medii pe economie, salariul brut lunar de baza se majoreaza cu 2.815 lei. Suma de 2.815 lei este egala cu suma dintre contributiile angajatorului la fondul de asigurari sociale si fondul de asigurari sociale de sanatate datorate de angajator pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, calculate pentru echivalentul a 5 salarii medii brute pe economie, luand in calcul ca salariul mediu brut pentru 2016 este de 2.681lei.

(2) Nerespectarea de catre angajator a prevederilor alin. (1) se sanctioneaza cu amenda egala cu dublul diferentelor constatate in minus de catre organul fiscal."

In concret, contributiile propuse de MFP prin proiectul de ordonanta trimis spre aprobare Guvernului propune ca angajatul sa plateasca 21,7% - CAS, 8,9% - CASS, fiind obligat sa achite aceste contributii in timp ce angajatorul sa achite numai 4,2% pentru conditii deosebite si 8,2% pentru conditii speciale de munca - CAS, 0,8% - somaj.

Sarcina de plata a contributiilor s-ar dubla din partea salariatului, insa majorarile ar trebui facute de angajatori. Proiectul aduce cu sine riscuri majore pentru stabilitatea financiara a societatilor, crescand totodata si posibilitatea unor concedieri masive.



Iata ce se mai arata in proiectul citat de Profit.ro, cu mentiunea ca la articolul 64, dupa alineatul (2) se introduc trei alineate noi, alineatele (3), (4) si (5) ci urmatorul cuprins:

"(3) Cota pentru contributia individuala de asigurari sociale datorate bugetului asigurarilor sociale de state este de 21,7% si se aplica asupra  bazei de calcul prevazuta pentru fiecare categorie de venit potrivit prevederilor art 61 alin. (1) din prezentul titlu .

(4) Cota pentru contributia individula de asigurari sociale de sanatate datorata Fondului national unic de asigurari de sanatate este de 8,9% si se aplica asupra  bazei de calcul prevazuta pentru fiecare categorie de venit potrivit prevederilor art 61 alin. (2) si (4) din prezentul titlu, cu exceptia veniturilor din pensii pentru care cota de contributie este de 5,5%.

(5) Baza lunara de calcul pentru contributiile prevazute la alin. (3) si (4) nu poate fi mai mare decat valoarea a de 5 ori castigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat si aprobat prin legea bugetului asigurarilor sociale de stat, in vigoare in perioada pentru care se stabilesc contributiile sociale individuale obligatorii."

O petitie a fost deja creata impotriva noului proiect de OUG care dubleaza CAS si CASS-ul pentru salariatii din Romania. Puteti vedea AICI petitia intocmita de Petitie.org.

https://www.petitie.org/petitie-impotriva-oug-care-creste-contributiile-de-asigurari-ale-angajatilor-si-pfa-urilor-234.html

"Art. 138

Cotele de contributii de asigurari sociale datorate bugetului asigurarilor sociale de stat

Continuarea aici.



 

 
Ioana Andreea Pavel de Ioana Andreea Pavel
Redactor Fiscalitatea.ro si InfoTVA.ro

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton

Club Contabilitate

La fiecare 10 minute, o întrebare își găsește răspunsul AICI.


Ultimele stiri

Cele mai citite stiri

din categoria "Legislatie"
[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie, contabili
PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal
Modificari importante privind planul de conturi!
Descarca GRATUIT
Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016