Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Daca am o firma neplatitoare de TVA, dar avem TVA specific, la care achitam TVA pentru marfa achizitionata, depunem si D390? Multumesc.
Din intrebarea formulata inteleg ca societatea pe care o reprezentati este persoana impozabila care se afla in regimul special de scutire reglementat prin art. 310 "Regimul special de scutire pentru intreprinderile mici" si este inregistrata in scopuri de TVA in regim special conform prevederilor art. 317 "Inregistrarea in scopuri de TVA a altor persoane care efectueaza achizitii intracomunitare sau pentru servicii".
Similar inregistrarii in regim special pentru achizitii intracomunitare de servicii impozabile in Romania, valoarea achizitiilor intracomunitare de bunuri (A.I.C.) se raporteaza d.p.d.v. informativ prin declaratia recapitulativa cod 390 VIES "Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare", cu simbolul A. Raportarea operatiunii este obligatorie si se depune /transmite electronic in luna calendaristica ia care ia nastere exigibilitatea de taxa.
Exigibilitatea taxei intervine in luna calendaristica in care furnizorul emite factura pe numele cumparatorului din Romania care i-a comunicat un cod valid de TVA in sistemul VIES, asumandu-si astfel responsabilitatea platii TVA pentru A.I.C. efectuata. Raportarea in sistemul VIES este o obligatie a persoanelor impozabile stabilite pe teritoriul comunitar stabilita conform prevederilor Regulamentului CEE nr. 904 din 7 octombrie 2010 privind cooperarea administrativa si combaterea fraudei in domeniul taxei pe valoarea adaugata.
numar document/data. In aceasta coloana se inscrie factura furnizorului intracomunitar;
Calendarul contabilului vesel 2026
Ghidul practic al contabilitatii in 2026 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2026
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Suma TVA calculata, datorata si raportata se vireaza bugetului de stat din Romania pana pe data de 25, inclusiv, a lunii urmatoare celei in care ia nastere exigibilitatea taxei aferenta achizitiei intracomunitare de bunuri sau de servicii.
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Raportarea prin declaratia 390. Mijloc fix pentru folosinta temporaraAchizitie de bunuri si de servicii din afara Comunitatii. Cum procedam in ce priveste TVA-ul?Achizitie intracomunitara taxabila in Romania, perioada fiscala de raportareCum accesati dosarul fiscal? Prevederi ANAFDeclaratia 390 VIES: ce este si cum se completeaza corect?Ultimele articole
Ce se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300Achizitie intracomunitara, cod special de TVA: platesti TVA in Romania, cu D301 si D390Achizitii intracomunitare. Data inregistrarii facturii in contabilitate, pentru corelatie D390 cu e-TransportMajorare plafon TVA la 395.000 lei, conform OG 22/2025. EXEMPLU concret de aplicare pentru firmeFactura avans achizitii intracomunitare. Se declara sau nu aceste operatiuni in D300 si D390Articole similare
Servicii web hosting din afara UE, pentru un neplatitor de TVA din Romania. Cum faceti inregistrarile contabile?Servicii transport - tratament TVAServicii achizitionate de la o firma din Canada. Care va fi regimul TVA?Faceti achizitii de servicii din afara UE? Iata care sunt implicatiile de TVA!Servicii de transport pe teritoriul comunitar. Ce tratament fiscal se aplica pentru beneficiarii stabiliti pe teritoriul comunitar?Ultimele articole
TVA panouri fotovoltaice. Studii de caz utileSercivii prestate catre clienti Non-UE. Cum se intocmesc facturile?Regim TVA prestari servicii consultanta catre tertiAchizitie servicii din stat non-UE. Tratament TVA in cazul unui neplatitor de TVATratament TVA pentru vanzare bunuri online
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



