Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In randurile urmatoare, vom analiza cazul societatii X cu sediul social in Romania, inregistrata in scopuri de TVA in tara, precum si in Registrul Operatorilor Intracomunitari, care primeste in luna august 2011 un mijloc fix pentru folosinta temporara, de la o societate din UE, inregistrata in scopuri de TVA in statul respectiv.
Deoarece bunul a fost primit temporar, la momentul primirii nu a fost declarat in Declaratia 390, ci a fost mentionat in registrul bunurilor primite. Vom vedea daca, avand in vedere faptul ca in luna august 2013 se implinesc 2 ani si bunul inca se afla pe teritoriul Romaniei, societatea X ar trebui sa il declare in declaratia 390.
In cazul unui raspuns afirmativ, vom mentiona care este provedura de urmat, precum si daca bunul va ramane in registrul bunurilor primite si cum se va proceda in ce priveste declararea in D390 in cazul in care societatea straina refuza sa emita o factura sau un alt document care sa specifice valoarea bunului.
Solutia consultantului:
In situatia in care bunul ramane in continuare in regim de utilizare pe teritoriul Romaniei, fie cu plata, fie cu titlu gratuit, fiind inregistrat in evidenta contabila intr-un cont in afara bilantului, de exemplu in contul 8031 "Imobilizari corporale luate cu chirie"sau 8033 "Valori materiale primite in pastrare sau custodie"consider ca valoarea acestuia nu trebuie raportata prin declaratia cod 390 VIES in situatia in care nu are loc un transfer al dreptului de proprietate asupra bunului respectiv.
Daca proprietarul bunului este de acord sa prelungeasca durata de utilizare a mijlocului fix, este recomandabil sa incheiati un act aditional la contractul initial de punere la dispozitie a bunului respectiv.
In acest caz, valoarea bunului primit in custodie nu se raporteaza prin declaratia cod 390 VIES, dar nici in decontul de TVA cod 300.
Examen Consultant Fiscal 2026
Booking & Airbnb Solutii fiscal-contabile pentru companii
Calendarul contabilului vesel 2026
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Daca proprietarul bunului nu este de acord sa prelungeasca durata de utilizare a mijlocului fix, dar este de acord sa vanda bunul respectiv, cumparatorul din Romania este obligat sa emita o autofactura in situatia in care furnizorul nu emite o factura pana pe data de 15 a lunii urmatoare celei in care a avut loc transferul dreptului de proprietate. In baza facturii primite sau a autofacturii emise, cumparatorul din Romania este obligat sa inregistreze bunul in evidenta contabila si sa aplice regimul de taxare inversa prin formula contabila 4426 = 4427.
Operatiunea astfel efectuata, respectiv A.I.C., se raporteaza atat prin decontul de TVA cod 300 la randul 5 (cu report la randul 5.1.) si la randul 18 (cu report la randul 18.1.) cat si prin declaratia cod 390 VIES cu simbolul A. Valoarea mijlocului fix astfel achizitionat se evidentiaza d.p.d.v. fiscal in Registrul bunurilor de capital daca mijlocul fix se incadreaza in aceasta categorie (valoarea de amortizare egala sau mai mare de 5 ani).
Concomitent cu inregistrarea mijlocului fix in evidenta contabila, se efectueaza si inregistrarea in creditului contului in afara bilantului, respectiv 8031 sau 8033
In alta ordine de idei, trebuie retinut faptul ca Registrul bunurilor primite reglementat prin OMFP 1372/2008 privind organizarea evidentei in scopul TVA se inregistreaza doar bunurile primite in vederea prelucrarii, inregistrate d.p.d.v. contabil prin debitul contului 8032 "Valori materiale primite spre prelucrare sau reparare".
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Solutia legala pentru restituirea taxelor platite la inmatriculareArticole similare
Deductibilitate cheltuieli aferente autovehiculelor. Caz practicAcordare premii. Ce regim TVA se aplica?Zoom fiscal: Aplicarea taxarii inverse prevazute la art.331 din Codul fiscalCalendar ANAF: Declaratii fiscale cu scadenta in data de 26 februarie 2024Noutati legislatie fiscala 21 - 25 septembrie 2009 - Monitorul OficialUltimele articole
Inchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de facturare si obligatiile ambelor parti[GHID complet] Agentie de turism. Regim TVA, calcul plafon de scutire/micro si obligativitate casa de marcat/POSDeducerea TVA dupa mai multi ani. Cum se exercita dreptul pentru o factura de achizitie neinregistrataFactura de decontare sau structura de comisionar? Cum stabilesti corect daca o refacturare intra in sfera TVAVinzi mai multe imobile ca persoana fizica? Cand desfasori activitate economica in sensul TVAArticole similare
Inregistrare in REGISTRUL OPERATORILOR INTRACOMUNITARI in cazul unui rezident UEFurnizori externi de asigurariPrestari servicii intracomunitare. TVAStudiu de caz: Operatiunile de vanzare a bunurilor second-hand in UEStudiu de caz: Obligatiile declarative in cazul achizitiei intracomunitare de bunuriUltimele articole
Din 5 noiembrie 2023, pentru anumite contraventii, NU se mai aplica avertismentul ca sanctiune conform Legii prevenirii nr. 270/2017Platitor de TVA: Ce inseamna, cand si cum devii. Avantaje si dezavantajeLivrare intracomunitara de bunuri: Procedura pentru comercializare in UE, fara TVAAchizitie intracomunitara. Inregistrarea in ROI si perioada fiscala. Ce obligatii se mentin?Proiect: ANAF isi coreleaza procedurile cu modificarile din Codul FiscalArticole similare
Avans intracomunitar. Cum procedam privind pierderea fiscala si regimul TVA?Livrare intracomunitara de bunuri. Cum justificam scutirea de TVA?Transport international de persoane. Cum procedam privind TVA-ul?DECLARATIA 390. Cum sa declari in D390 achizitiile de servicii scutite de TVA din UECinci intrebari despre decontul de TVA. Vezi raspunsurile consultantului fiscal!Ultimele articole
Factura abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce declaratii trebuie depuse daca NU esti platitor de TVAScutirea de TVA pentru livrarile intracomunitare: ce documente trebuie sa detina furnizorul pentru a nu risca colectarea TVA ulteriorDECLARATIA 390 si achizitiile intracomunitare. Cum sa rectificati o eroare contabila in 2026DECLARATIA 390: ce stat membru declari si de ce conteaza codul de TVA de pe facturaAchizitii intracomunitare. Data inregistrarii facturii in contabilitate, pentru corelatie D390 cu e-TransportArticole similare
Dreptul de deducere a TVA din facturi emise in lunile precedente. Decontul de TVADeclarare exporturi. Cum colectam TVA?Nontransfer intracomunitar de bunuri. Ce implicatii fiscale exista?Studiu de caz: Completarea jurnalelor si decontul TVA in cazul taxarii inverse la cerealeFacturarea penalitatilor si a despagubirilor. Care va fi tratamentul TVA?Ultimele articole
Agentie de turism. Cum tinem evidenta fiscala a operatiunilor realizate?Combustibil pentru autocamioane transport marfa. Deductibilitate TVA
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



