Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Va reamintim ca, dupa expirarea perioadei de valabilitate a certificatelor digitale (un an), acestea trebuie reinnoite. Dupa obtinerea certificatului de semnatura electronica reinnoit de la unul dintre furnizorii autorizati, contribuabilii vor urma pasii de mai jos.
Pasi de parcurs
1. Se descarca formularul "Document de confirmare" de la aceasta adresa.
2. Se completeaza datele de identificare ale titularului certificatului si adresa de e-mail.
3. Se semneaza si se trimite prin e-mail la furnizorul de certificat documentul completat.
4. Furnizorul de certificate va aplica semnatura electronica si va inapoia documentul confirmat.
5. Se acceseaza websiteul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), la adresa www.anaf.ro, categoria Declaratii electronice, modulul Reinnoire certificate calificate.

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Examen Consultant Fiscal 2025

Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
6. Se selecteaza documentul de confirmare primit de la furnizorul de certificate.
7. Se tasteaza butonul Transmite documentul.
8. Dupa o perioada de maxim 4 zile lucratoare de la transmitere, ANAF trimite noul numar al certificatului digital si accesul la Serviciul de depunere on-line.
In cadrul acestei proceduri, nu mai este nevoie de inregistrarea formularului 150 la organul fiscal, cu documentatia aferenta.
Declaratii care se pot depune online
Certificatul digital pentru semnatura electronica este necesar in cazul transmiterii online a:
- Declaratiei privind obligatiile de plata la bugetul de stat, formular 100;
- Declaratiei privind impozitul pe profit, formular 101;
- Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, formular 112. De retinut! Formularul 112 se transmite numai on-line;
- Declaratiei privind veniturile realizate din Romania, formular 200;
- Declaratiei privind impozitul retinut la sursa si castigurile/pierderile realizate, pe beneficiari de venit, formular 205;
- Declaratiei informative privind impozitul pe venit din transferul proprietatilor imobiliare, formular 208;
- Cererii privind destinatia sumei reprezentand pana la 2% din impozitul anual si deducerea cheltuielilor efectuate pentru economisirea in sistem colectiv pentru domeniul locativ, formular 230;
- Decontului de TVA, formular 300;
- Decontului special de TVA, formular 301;
- Declaratiei recapitulative privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare, formular 390;
- Declaratiei informative privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national, formular 394;
- Declaratiei privind venitul asigurat la sistemul public de pensii, formular 600;
- Declaratiei rectificative, formular 710;
- Situatiilor financiare anuale.
Persoanele interesate pot consulta "Ghidul pentru reinnoirea certificatelor pe portalul ANAF" in care este prezentata procedura de reinnoire a certificatelor in situatia in care a expirat perioada de valabilitate a acestora (1 an), publicat pe websiteurile:
- ANAF la adresa www.anaf.ro, sectiunea Declaratii electronice/Informatii depunere declaratii pj/Reinnoire certificate calificate, din prima pagina.
Sursa: DGFP Valcea

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Ce modificari a adus OMFP 170/2015 in ceea ce priveste functionarea PFA-urilor?Formularul 094 trebuie depus de persoanele impozabile pana pe 25 ianuarie 2022Aplicarea sistemului TVA la incasare in 2014. Ce presupune aplicarea optionala?Utilizarea SPV este OBLIGATORIE incepand cu 1 martie 2022 pentru persoanele fizice si juridiceImpozitul pe cladiri datorat la bugetul de stat. Ce aspecte retinem pentru 2014?Ultimele articole
TVA locuinte 2025. Pana cand putea fi aplicata cota TVA de 9% la vanzarea de locuinteCodul TVA in 2025. EXEMPLU practic pentru obtinerea luiAi primit Notificare de conformare de la ANAF? Cum sa eviti o eventuala decizie de impunereActivitate de Uber si Bolt in Romania. Cum si in ce conditii pot deduce cheltuielilee-TVA. Cum sa procedati daca aveti cod de TVA anulat si ati primit Notificarea de conformareArticole similare
Nu uita de lista declaratiilor cu transmitere electronicaNorme actuale: Obtinerea certificatului digital calificat pentru semnatura electronicaImpozitul pe constructii. Am platit prima rata, am calculat corect?Anunt ANAF privind Declaratia 101. Sfaturi pentru a completa CORECT formularul pana la 27 martie!Sa redirectionam la timp procentul de 2% din impozitul pe salarii sau venitUltimele articole
Declaratia Unica in 2025. Principalele modificari fata de vechiul formularDepunere declaratii online. Cum se poate achizitiona semnatura electronicaDecont TVA 2024: Ghid Complet | Completare, Depunere, TermeneDeclaratia Unica in 2024. Pana cand se depune in acest anContract prestari servicii de contabilitate incheiat. Cum poate fi revocat accesul in SPV?Articole similare
Documentar fiscal: Cum reinnoim certificatele digitale pentru semnatura electronica?REINNOIREA CERTIFICATELOR DIGITALE pentru semnatura electronicaProcedura de reinnoire a certificatelor digitale pentru semnatura electronica. Ce etape exista?Articole similare
Din 1 iulie 2022 Declaratia de mediu nu mai poate fi transmisa in format hartie (Ordinul 1642/2022)Obligatii fiscale privind retinerea la sursa a impozitului. Declaratia 112Pentru depunerea formularului 395 platitorul trebuie sa detina un certificat calificat, eliberat in conditiile Legii nr. 455/2001Cererile de rambursare a TVA pentru importuri si achizitii efectuate in alt stat membru al Uniunii Europene in 2009Cum a fost modificat Ordinul 2021/2021 prin Ordinul 371/2024. Tabel comparativUltimele articole
SEMNATURA ELECTRONICA si olografa: Ce accepta ANAF la bilanturiSEMNATURA ELECTRONICA: Care sunt furnizorii autorizati pentru SEMNATURA ELECTRONICASEMNATURA ELECTRONICA. Ce valabilitate are SEMNATURA ELECTRONICAInregistrarea in Registrul RO e-Factura: Procedura ActualizataDepunere declaratii online. Cum se poate achizitiona SEMNATURA ELECTRONICA
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"