Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Va reamintim ca, dupa expirarea perioadei de valabilitate a certificatelor digitale (un an), acestea trebuie reinnoite. Dupa obtinerea certificatului de semnatura electronica reinnoit de la unul dintre furnizorii autorizati, contribuabilii vor urma pasii de mai jos.
Pasi de parcurs
1. Se descarca formularul "Document de confirmare" de la aceasta adresa.
2. Se completeaza datele de identificare ale titularului certificatului si adresa de e-mail.
3. Se semneaza si se trimite prin e-mail la furnizorul de certificat documentul completat.
4. Furnizorul de certificate va aplica semnatura electronica si va inapoia documentul confirmat.
5. Se acceseaza websiteul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), la adresa www.anaf.ro, categoria Declaratii electronice, modulul Reinnoire certificate calificate.

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
6. Se selecteaza documentul de confirmare primit de la furnizorul de certificate.
7. Se tasteaza butonul Transmite documentul.
8. Dupa o perioada de maxim 4 zile lucratoare de la transmitere, ANAF trimite noul numar al certificatului digital si accesul la Serviciul de depunere on-line.
In cadrul acestei proceduri, nu mai este nevoie de inregistrarea formularului 150 la organul fiscal, cu documentatia aferenta.
Declaratii care se pot depune online
Certificatul digital pentru semnatura electronica este necesar in cazul transmiterii online a:
- Declaratiei privind obligatiile de plata la bugetul de stat, formular 100;
- Declaratiei privind impozitul pe profit, formular 101;
- Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, formular 112. De retinut! Formularul 112 se transmite numai on-line;
- Declaratiei privind veniturile realizate din Romania, formular 200;
- Declaratiei privind impozitul retinut la sursa si castigurile/pierderile realizate, pe beneficiari de venit, formular 205;
- Declaratiei informative privind impozitul pe venit din transferul proprietatilor imobiliare, formular 208;
- Cererii privind destinatia sumei reprezentand pana la 2% din impozitul anual si deducerea cheltuielilor efectuate pentru economisirea in sistem colectiv pentru domeniul locativ, formular 230;
- Decontului de TVA, formular 300;
- Decontului special de TVA, formular 301;
- Declaratiei recapitulative privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare, formular 390;
- Declaratiei informative privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national, formular 394;
- Declaratiei privind venitul asigurat la sistemul public de pensii, formular 600;
- Declaratiei rectificative, formular 710;
- Situatiilor financiare anuale.
Persoanele interesate pot consulta "Ghidul pentru reinnoirea certificatelor pe portalul ANAF" in care este prezentata procedura de reinnoire a certificatelor in situatia in care a expirat perioada de valabilitate a acestora (1 an), publicat pe websiteurile:
- ANAF la adresa www.anaf.ro, sectiunea Declaratii electronice/Informatii depunere declaratii pj/Reinnoire certificate calificate, din prima pagina.
Sursa: DGFP Valcea

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Inchirierea mai multor spatii comerciale. Se depune o singura notificare de taxare?ANAF Brasov organizeaza un seminar web cu tema “Operatiuni impozabile care se declara in decontul special de TVA”Prestari servicii intracomunitare. Obligatiile declarative ale societatiiMFP: REDUCERE de 5-10 procente pentru obligatiile fiscale achitate pana la 15 decembrieTratament fiscal pentru mentenanta platforma de comert electronic. Inregistrarea la ANAFUltimele articole
E-TVA ANAF. MODEL de raspuns in cazul in care exista diferente de TVASAF-T: Firmele cu cod TVA intracomunitar depun D406?SAF-T 2025: Cum incadrezi entitatile neplatitoare de TVA in D406Cod UIT ANAF: 3 lucruri esentiale de stiut la achizitii de bunuriTVA la cafea si ceai in HoReCa. Justitia RESPINGE interpretarea ANAFArticole similare
Split TVA: Cine depune Formularul 310 si ce documente justificative sunt obligatoriiNoutati privind prevederile aplicate de catre persoanele juridice care se dizolva cu lichidare sau fara lichidareSPONSORIZARI efectuate de microintreprinderi in 2019. Formularul 107 (informare ANAF)Cum obtineti certificatul digital in 2014?Formularul 200 se depune pana la 25 mai 2015. Ce procedura trebuie sa urmati?Ultimele articole
Declaratia Unica in 2025. Principalele modificari fata de vechiul formularDepunere declaratii online. Cum se poate achizitiona semnatura electronicaDecont TVA 2024: Ghid Complet | Completare, Depunere, TermeneDeclaratia Unica in 2024. Pana cand se depune in acest anContract prestari servicii de contabilitate incheiat. Cum poate fi revocat accesul in SPV?Articole similare
Procedura de reinnoire a certificatelor digitale pentru semnatura electronica. Ce etape exista?Documentar fiscal: Cum reinnoim certificatele digitale pentru semnatura electronica?REINNOIREA CERTIFICATELOR DIGITALE pentru semnatura electronicaArticole similare
Data de la care formularul 112 nu se mai depune decat in format electronic se amanaPrecizari privind depunerea Declaratiei uniceCum a fost modificat Ordinul 2021/2021 prin Ordinul 371/2024. Tabel comparativCum recuperam TVA-ul achitat in alt stat membru?Formularul c801 – Ghidul CompletUltimele articole
SEMNATURA ELECTRONICA si olografa: Ce accepta ANAF la bilanturiSEMNATURA ELECTRONICA: Care sunt furnizorii autorizati pentru SEMNATURA ELECTRONICASEMNATURA ELECTRONICA. Ce valabilitate are SEMNATURA ELECTRONICAInregistrarea in Registrul RO e-Factura: Procedura ActualizataDepunere declaratii online. Cum se poate achizitiona SEMNATURA ELECTRONICA
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"