Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Reinnoirea certificatelor digitale pentru semnatura electronica

de InfoTva.ro la 21 Nov. 2011
Tags: semnatura electronica, anaf, certificat digital

Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a dat publicitatii „Ghidul pentru reinnoirea certificatelor pe portalul ANAF” in care este prezentata procedura de reinnoire a certificatelor in situatia in care a expirat perioada de valabilitate a acestora (1 an).

 

Contribuabilii detinatori de certificate digitale pentru semnatura electronica pot consulta ghidul pe websiteul ANAF, la adresa, www.anaf.ro, sectiunea Acasa, din prima pagina.

Procedura

Pentru reinnoirea certificatelor in situatia in care a expirat perioada de valabilitate a acestora se parcurg etapele precizate mai jos.

Se descarca un nou formular ,,Document de confirmare” de la adresa http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/formulare/confirmare.pdf, se completeaza datele de identificare ale titularului certificatului si adresa de e-mail (va fi cea veche), se semneaza si se trimite prin e-mail la furnizorul de certificat documentul completat.

Furnizorul de certificate va aplica semnatura electronica si va inapoia documentul confirmat.

Ulterior acestor operatii:

- pe websiteul www.anaf.ro, se acceseaza meniul Declaratii electronice, modulul Reinnoire certificate calificate;

- se selecteaza documentul de confirmare primit de la furnizorul de certificate;

- se tasteaza butonul Transmite documentul.

Planul de Conturi General. Functiunea si corespondenta conturilor 2019
Planul de Conturi General. Functiunea si corespondenta conturilor 2019

Vezi detalii

Examenul de consultant fiscal. Grile si temeiuri legale 2019
Examenul de consultant fiscal. Grile si temeiuri legale 2019

Vezi detalii

Contabilitatea HORECA. Monografii contabile si cazuri practice
Contabilitatea HORECA. Monografii contabile si cazuri practice

Vezi detalii

Dupa o perioada de maxim 4 zile lucratoare de la transmitere, se va primi din partea ANAF noul numar al certificatului digital si accesul la Serviciul de depunere on-line.

Atentie! Nu mai este nevoie de inregistrarea formularului 150 la organul fiscal, cu documentatia aferenta.
 

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Reinnoirea certificatelor digitale pentru semnatura electronica":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi




Comentarii 1 comentarii

Dora 2011-12-21 10:06:11

Nu apare nici un buton cu reinnoirea certificatului digital cum arata inainte cand mergeai doar cu click-ul in dreptul butonului pe care scrie declaratii electronice. si daca dau pe butonul declaratii electronice apare aceasta:Informaţii depunere declaraţii Minimize Maximize



Depunerea declaraţiilor electronice


Atenţie! Cu un singur certificat digital calificat puteţi depune declaraţii electronice pentru un numar nelimitat de CUI-uri.

Dupa fiecare depunere, intrati pe pagina de vizualizare si daca aveti recipisa ca documentul depus este o declaratie fiscala, asteptati mesajul de la "Informatii dupa prelucrare".

Etapele pe scurt:

1. ObÅ£ineÅ£i un certificat calificat de semnãturã electronicã conform Legii 455/2001 de la unul din furnizorii acreditaÅ£i. Registrul furnizorilor de servicii de certificare acreditaÅ£i, este stabilitÄ Åi publicatÄ de Ministerul ComunicaÅ£iilor si SocietaÅ£ii InformaÅ£ionale pe site-ul www.mcsi.ro
2. Instalaţi programul Adobe Reader 8.2.
3. DescÄrcaÅ£i documentul de confirmare de pe portalul ANAF, completaÅ£i-l, transmiteÅ£i-l pe e-mail la furnizorul certificatului, primiÅ£i-l semnat de acesta, apoi transmiteÅ£i-l prin portal la ANAF modulul DeclaraÅ£ii electronice, opÅ£iunea Ãnregistrare certificate calificate.
4. ListaÅ£i, semnaÅ£i Åi ÅtampilaÅ£i cererea de utilizare a serviciului de depunere electronicÄ formularul 150.
5. Privind împuternicirea de la contribuabil: în situaÅ£ia în care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat, se prezintÄ documentul de împuternicire, autentificat de notarul public, din care rezultÄ dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaraÅ£iile fiscale pentru contribuabil. DacÄ existÄ calitatea titularului certificatului calificat de reprezentant legal al contribuabilului, se prezintÄ documentul, în original Åi copie, care atestÄ aceastÄ calitate acest document poate fi HotÄrârea AdunÄrii Generale a AcÅ£ionarilor sau Statutul societÄÅ£ii comerciale;
6. PrezentaÅ£i documentele la orice unitate fiscalÄ Ã®mputernicirea, actul de identitate, formularul 150.
7. Confirmarea dreptului de utilizare a serviciului se face de regula prin e-mail, pe adresa comunicata în formularul 150, în termen de 4-7 zile lucratoare de la depunerea documentatiei la organul fiscal, neprimirea acesteia de catre contribuabil nu reprezinta un obstacol procedural, tehnic sau de alta natura, pentru depunerea declaraţiilor. Dupa acest termen puteţi încerca sa utilizati serviciul de depunere declaraţii. Recipisa primita în urma depunerii este o confirmare a posibilitãţii tehnice de utilizare a serviciului "Depunere declaraţii". Daca întampinaţi probleme la depunerea declaraţiilor, va rugam sa trimiteţi mesajul de eroare pe adresa de email Admin.Portal@mfinante.gov.ro
8. Accesaţi adresa www.e-guvernare.ro Depunere declaraţii, Declaraţii ANAF veţi fi redirecţionat pe portalul ANAF
9. DescÄrcaÅ£i formularele electronice .
10. Completaţi formularele de declaraţii.
11. Transmiteţi declaraţiile.
12. Examinaţi starea declaraţiilor transmise

- Instrucţiuni de utilizare a serviciului de depunere a declaraţiilor - actualizate în data de 15.09.2011
- ÃntrebÄri frecvente - Pentru depunerea declaraÅ£iilor accesaÅ£i meniul Depunere DeclaraÅ£ii/Transmitere declaraÅ£ii
- Solutionare erori frecvente

Pentru informaÅ£ii suplimentare folosiÅ£i urmÄtoarea adresÄ de e-mail subiect depunere declaraÅ£ii electronice.
Pentru informaÅ£ii referitoare la autentificarea pe portalul ANAF, în vederea vizualizÄrii stÄrii declaraÅ£iilor depuse, folosiÅ£i urmÄtoarea adresÄ de e-mail

Avertizare: Datoritã unor dificultãţi tehnice, domeniul yahoo nu accepta e-mail-urile transmise de domeniul mfinante. De aceea, vã rugãm ca în relaţia cu Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, sã utilizaţi o adresa de e-mail care sã conţinã un alt domeniu decat Yahoo si la care sã vã putem transmite rãspunsurile noastre.

Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
Club Contabilitate

VIDEO

X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016