Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Am gresit in Decontul de TVA. Cum procedam pentru corectare?

de InfoTva.ro la 02 Apr. 2012 Exclusiv
Tags: scopuri tva, deconturi tva,

Intrebare: Cum se procedeaza in cazul in care se doreste corectarea unui decont de TVA deja transmis la rubrica 17.1 (s-a uitat mentionarea la aceasta rubrica a sumelor declarate la rd.13)

 
Raspuns: Conform Instructiunilor pentru completarea formularului (300) "Decont de taxa pe valoarea adaugata" aprobate prin ONAF 3665/2011, la Randul 17.1 se inscriu informatiile preluate din jurnalul de vanzari, pentru operatiuni a caror exigibilitate intervine in perioada de raportare, privind baza de impozitare si taxa pe valoarea adaugata colectata aferenta tuturor livrarilor de bunuri/prestarilor de servicii taxabile efectuate in interiorul tarii pentru care au fost emise facturi catre persoane inregistrate in scopuri de TVA in Romania.Cuantumul sumelor inscrise la randul 17.1 poate fi mai mic sau egal cu cel inscris la randul 17.
 
Corectarea erorilor materiale din deconturile de TVA se efectueaza in conformitate cu instructiunile aprobate prin OMEF 179/2007.
 
In conformitate cu aceste instructiuni, deconturile de taxa pe valoarea adaugata depuse de catre persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA pot fi corectate din punctul de vedere al erorilor materiale de catre organul fiscal competent, la initiativa acestuia sau la solicitarea persoanei impozabile.
 
Pot fi corectate erori materiale de tipul:
 
   a) erori de transcriere, cum sunt: preluarea eronata a sumelor din jurnale; inversarea unor cifre din sumele trecute in decont; preluarea eronata a datelor din decontul perioadei fiscale anterioare (de exemplu: declararea eronata a soldului de plata din decontul perioadei fiscale anterioare);
   b) inregistrarea in decont a diferentelor de TVA, constatate de organele de control, contrar reglementarilor legale in materie;
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari!
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari!

Vezi detalii

Agricultura. Noutati fiscal-contabile
Agricultura. Noutati fiscal-contabile

Vezi detalii

PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri

Vezi detalii


   c) erori provenind din inscrierea in decontul de TVA a sumelor solicitate la rambursare in perioada anterioara.
 
Situatia prezentata consideram ca se poate incadra la "eroare de transcriere" ce poate fi corectata conform instructiunilor mai sus mentionate. Corectarea erorilor materiale din decontul de taxa pe valoarea adaugata se realizeaza de compartimentul de analiza a deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare. In acest sens, societatea trebuie sa depuna solicitarea de corectare a erorilor materiale la registratura organului fiscal competent sau la posta, prin scrisoare recomandata.
 
Compartimentul de specialitate va comunica in scris societatii data, ora si locul la care trebuie sa se prezinte, precum si documentele necesare justificarii erorii.
 
In vederea corectarii erorii materiale din decontul TVA, compartimentul de specialitate, pe baza constatarilor proprii sau in baza documentelor prezentate de societate intocmeste un referat in care inscrie constatarile referitoare la eroarea pentru care s-a solicitat corectarea decontului de TVA, precum si modul in care se va corecta aceasta eroare. In baza referatului, organul fiscal intocmeste decizia de corectare.
Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Am gresit in Decontul de TVA. Cum procedam pentru corectare?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
Club Contabilitate

VIDEO

X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016