keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal
keyboard_double_arrow_left

Noua procedura de solutionare a deconturilor negative TVA

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Miruna Petrache la 19 Ian. 2016 Exclusiv
Tags: deconturi tva, deconturi negative, inspectie fiscala, sume negative, rambursare

In Monitorul Oficial nr.969 din 28.12.2015 s-a publicat Ordinul A.N.A.F. nr.3699/2015 pentru aprobarea procedurii de solutionare a deconturilor negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare. Prevederile ordinului ANAF nr.3699/2015 se aplica incepand cu deconturile de TVA depuse dupa data de 1 ianuarie 2016. Deconturile cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare in curs de solutionare la data de 1 ianuarie 2016 vor fi rezolvate potrivit procedurii in vigoare la data depunerii lor.

Se supun procedurii de solutionare numai deconturile cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare depuse in cadrul termenului legal de depunere. Persoanele impozabile care depun astfel de deconturi dupa expirarea termenului legal de depunere vor prelua suma negativa in decontul perioadei fiscale urmatoare.

Deconturile cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare se solutioneaza si in anul 2016 in functie de gradul de risc fiscal pe care il prezinta fiecare persoana impozabila, astfel:

a). in cazul deconturilor de TVA cu risc fiscal mic - prin emiterea Deciziei de rambursare a TVA, in termen maxim de 5 zile de la data depunerii decontului;

b). in cazul deconturilor de TVA, depuse de alti contribuabili decat marii contribuabili, contribuabilii mijlocii sau exportatorii, incadrate la risc fiscal mediu - cu analiza documentara;

Pentru efectuarea analizei documentare organul fiscal va comunica in scris persoanei impozabile documentele ce trebuie prezentate, data, ora si locul intȃlnirii, precum şi numele persoanei din cadrul compartimentului de specialitate care se ocupa de analiza. Documentele vor fi prezentate in original si in copie si trebuie sa se refere la perioada din care provine suma negativa de taxa pe valoarea adaugata.

c). in cazul deconturilor de TVA cu risc fiscal mare - cu inspectie fiscala anticipata.

Dupa efectuarea inspecÈ›iei fiscale, compartimentul cu atributii in acest domeniu intocmeste raportul de inspecÈ›ie fiscala. in cazul in care taxa colectata si taxa deductibila se modifica fata de sumele inscrise in decontul de TVA, se intocmeste Decizia de impunere privind obligaÈ›iile principale aferente diferenÈ›elor bazelor de impozitare stabilite in cadrul inspecÈ›iilor fiscale la persoane juridice sau fizice, dupa caz, care are rol de Decizie de rambursare a TVA. In cazul in care nu sunt stabilite diferente fata de suma solicitata la rambursare, se intocmeste. Decizia privind nemodificarea bazei de impozitare ca urmare a inspecÈ›iei fiscale, iar Decizia de rambursare a TVA se emite de cãtre compartimentul de specialitate.

Organul fiscal decide in conditiile prevazute de Ordinul ANAF nr 3699/2015 daca efectueaza inspectia fiscala anterior sau ulterior aprobarii rambursarii, in baza unei analize de risc.

Prin exceptie, in cazul deconturilor cu suma negativa de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare pentru care suma solicitata la rambursare este de pana la 45.000 lei, organul fiscal central ramburseaza taxa cu efectuarea, ulterior, a inspectiei fiscale.

Prevederile legate de rambursarea TVA cu control ulterior a deconturilor negative cu optiune de rambursare de pâna la 45.000 lei nu se aplica:

a) in cazul in care contribuabilul/platitorul are inscrise in cazierul fiscal fapte care sunt sanctionate ca infractiuni;

b) in cazul in care organul fiscal central, pe baza informatiilor detinute, constata ca exista riscul unei rambursari necuvenite.

Deconturile cu suma negativa de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare pentru care suma solicitata la rambursare este de pâna la 45.000 lei, depuse de persoane impozabile, care au fapte inscrise in cazierul fiscal, sau se constata faptul ca exista riscul unei rambursari necuvenite, se solutioneaza dupa efectuarea inspectiei fiscale anticipate.

Standardul individual negativ (SIN) reprezinta suma maxima a TVA ce poate fi rambursata fara analiza documentara sau inspectie fiscala anticipata, riscul implicat de aceasta rambursare fiind considerat acceptabil de catre administratia fiscala.

Standardul individual negativ se stabileÅŸte trimestrial, avand in vedere raportarile contabile, deconturile de TVA si modul de indeplinire a obligatiilor fiscale in perioada de referinta. Termenul de solutionare a deconturilor negative cu optiune de rambursare este de 45 de zile, cf. art. art.77 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de Procedura Fiscala.

In situatiile in care, pentru solutionarea deconturilor negative cu optiune de rambursare, este necesara administrarea de probe suplimentare relevante pentru luarea deciziei, acest termen se prelungeÅŸte cu perioada cuprinsa intre data solicitarii probei ÅŸi data obtinerii acesteia, dar nu mai mult de:

a) doua luni, in cazul in care sunt solicitate probe suplimentare de la contribuabilul/platitorul solicitant, termenul de doua luni poate fi prelungit de organul fiscal la cererea contribuabilului/platitorului.

b). 3 luni, in cazul in care sunt solicitate probe suplimentare de la autoritati sau institutii publice ori de la terte persoane din România, organul fiscal are obligatia sa instiinteze contribuabilul/platitorul cu privire la prelungirea termenului de solutionare a cererii.

c). 6 luni, in cazul in care sunt solicitate probe suplimentare de la autoritati fiscale din alte state, potrivit legii, organul fiscal are obligatia sa instiinteze contribuabilul/platitorul cu privire la prelungirea termenului de solutionare a cererii.

In situatia in care, pe baza analizei de risc, solutionarea cererii necesita efectuarea inspectiei fiscale, termenul de solutionare a cererii este de cel mult 90 de zile de la inregistrarea cererii. in acest caz contribuabilul/platitorul este notificat cu privire la termenul de solutionare aplicabil in termen de 5 zile de la finalizarea analizei de risc".


Sursa: ANAF Cluj
Miruna Petrache de Miruna Petrache
Redactor Contabilul.ro, InfoTva si Fiscalitatea.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie contabili!

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal Modificari importante privind planul de conturi!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016