Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Suntem din ce in ce mai putin siguri ca ceea ce pricepem astazi va fi valabil si maine, dar din ce in ce mai siguri ca ceea ce este astazi lege maine poate fi tocmeala, ca nu putem face un plan de ...
Suntem din ce in ce mai putin siguri ca ceea ce pricepem astazi va fi valabil si maine, dar din ce in ce mai siguri ca ceea ce este astazi lege maine poate fi tocmeala, ca nu putem face un plan de afaceri pe o perioada mai indelungata, ca suntem multumiti de asimilarea ultimelor noutati in materie – asadar instruiti!, dar uite... abia am invatat si maine trebuie sa ne „dezvatam”...
Ati regasit, in editiile anterioare, in sectiunea dedicata impozitului pe profit subiectul ce trateaza sistemul platilor anticipate. Intre timp, Guvernul ne-a „cadorisit”, inainte de Paste, cu o noua ordonanta de urgenta: O.U.G. nr. 22/2010, publicata in Monitorul Oficial nr. 201 din 30.03.2010, prin care acest sistem de plata anticipata in contul impozitului pe profit a fost suspendat pana in 2012.
Va rugam sa tratati cu ingaduinta si cu rabdare (pana in 2012!? – nici de asta nu putem fi siguri!) aceasta sectiune si sa acceptati urmatoarele corectii.
Societatile comerciale vor efectua pentru trimestrele I, II si III din 2010 comparatia intre impozitul pe profit trimestrial si impozitul minim, stabilit in raport cu veniturile totale inregistrate la sfarsitul anului 2009, recalculat corespunzator trimestrului respectiv, prin impartirea impozitului minim anual la 12 si inmultirea cu numarul de luni aferent trimestrului respectiv.
Iata textul complet al acestei ordonante:
1. La articolul 18, dupa alineatul (4) se introduc doua noi alineate, alineatele (5) si (6), cu urmatorul cuprins:
"(5) Contribuabilii prevazuti la art. 34 alin. (1) lit. b) efectueaza pentru trimestrele I-III comparatia impozitului pe profit trimestrial cu impozitul minim prevazut la alin. (3), recalculat in mod corespunzator pentru trimestrul respectiv, prin impartirea impozitului minim anual la 12 si inmultirea cu numarul de luni aferente trimestrului respectiv. In situatia in care perioada impozabila incepe sau se incheie in cursul unui trimestru, impozitul minim prevazut la alin. (3) se recalculeaza corespunzator numarului de zile aferente trimestrului respectiv. Pentru definitivarea impozitului pe profit datorat se efectueaza comparatia impozitului pe profit anual cu impozitul minim anual prevazut la alin. (3).
(6) In situatia in care perioada impozabila incepe sau se incheie in cursul anului, pentru definitivarea impozitului pe profit datorat se efectueaza comparatia impozitului pe profit aferent perioadei respective cu impozitul minim anual prevazut la alin. (3), recalculat in mod corespunzator pentru aceeasi perioada."
2. La articolul 34 alineatul (1), litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"b) contribuabilii, altii decat cei prevazuti la lit. a), au obligatia de a declara si plati impozitul pe profit trimestrial pana la data de 25 inclusiv a primei luni urmatoare trimestrului pentru care se calculeaza impozitul, daca in prezentul articol nu se prevede altfel. Incepand cu anul 2012, acesti contribuabili urmeaza sa aplice sistemul platilor anticipate prevazut pentru contribuabilii mentionati la lit. a)."
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii
Ghidul practic al contabilitatii in 2026 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Booking & Airbnb Obligatii fiscale pentru persoane fizice
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
3. La articolul 34, dupa alineatul (18) se introduce un nou alineat, alineatul (19), cu urmatorul cuprins:
"(19) Prin exceptie de la prevederile alin. (6), contribuabilii prevazuti la alin. (1) lit. a), infiintati in cursul anului precedent, care nu au fost obligati la plata impozitului minim si care la sfarsitul anului fiscal in care s-au infiintat inregistreaza pierdere fiscala, efectueaza trimestrial plati anticipate in contul impozitului pe profit in suma de o patrime din impozitul minim anual, prevazut la art. 18 alin. (3), recalculat in mod corespunzator pentru perioada impozabila aferenta anului in care s-au infiintat."
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Sinteza ANAF: Modificarile importante din noul Cod fiscalFormularul 101. Afla cum se declara in 2013 IMPOZITUL PE PROFITGheorghe Ialomitianu: Incasarile din TVA au asigurat plata arieratelorMicrointreprindere. Venituri din consultanta realizate in cursul anului. Cum se plateste impozitul?IMPOZITUL PE PROFIT. Cum sa inregistrati corect bonificatiile in contabilitateUltimele articole
Compensare impozit pe profit platit in plus cu TVA de plata. Conditii, evidenta fiscala, procedura de urmatCartea Verde a Contabilitatii 2026: instrumentul care va scuteste de erori in aplicarea legislatiei de TVA si contabilaGhid cheltuieli de reclama si publicitate: criterii incadrare, deductibilitate si TVAFactura din SPV care iti poate strica deducerea de TVA: ce faci cand o cheltuiala personala ajunge pe firmaBonificatie 3% din IMPOZITUL PE PROFIT. Se inregistreaza prin contul 7588 sau 1171?Articole similare
Precizari importante privind Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasareScutiri de TVA si deduceri in caz de sponsorizare. Ce trebuie sa stim daca vrem sa facem astfel de operatiuni!Deductibilitate TVA: bonuri combustibil aferente livrarilor de bunuri catre clientii societatiiAjustarea taxei deductibile in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capitalCe taxe, CAS, CASS si impozit sunt aplicabile unui PFA pentru a ramane cu suma de 8.000 ron net lunarUltimele articole
Factura abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce declaratii trebuie depuse daca NU esti platitor de TVAVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Veniturile inregistrate in avans in 2026 intra in calculul cifrei de afaceri pentru plafonul de TVA aferent anului 2026?Achizitia unui imobil intr-un alt stat membru UE. Cum se stabileste regimul de TVA aplicabil facturii primiteCe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



