Tags: legea 207/2015, codul de procedura fiscala, mfp
Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica, joi- 9 ianuarie 2020, un Proiect de Ordonanta pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala.
Proiectul de Ordonanta a Guvernului pentru completarea Codului de procedura fiscala urmeaza sa transpuna, in cuprinsul Codului de procedura fiscala, a prevederilor Directivei (UE) 2018/822.
Prin acest proiect se propune instituirea obligatiei intermediarilor de a raporta autoritatilor fiscale informatii cu privire la anumite aranjamente transfrontaliere care ar putea fi utilizate in scopul obtinerii unor avantaje fiscale (transferul profiturilor catre regimuri fiscale mai favorabile, diminuarea impozitului datorat etc.).
Proiectul defineste È™i notiunea de „intermediari”, in aceasta categorie regasindu-se, intre altele, profesionisti din diferite domenii, cum ar fi consultanti fiscali, avocati, experti contabili, consultanti financiari, precum si entitati cu sau fara personalitate juridica, spre exemplu institutiile financiare etc.
Pe de alta parte, daca un contribuabil concepe si implementeaza singur o schema transfrontaliera, obligatia de raportare ii este transferata contribuabilului care beneficiaza de un aranjament fiscal transfrontalier si care i-ar putea genera un avantaj fiscal.
Pentru indeplinirea obligatiei de raportare, intermediarii sau contribuabilii, dupa caz, trebuie sa declare autoritatilor fiscale doar acele aranjamente transfrontaliere care prezinta anumite caracteristici si elemente ce ofera indicii cu privire la evitarea obligatiilor fiscale sau la obtinerea unui avantaj fiscal.
De asemenea, proiectul prevede ca printr-un ordin al presedintelui ANAF (OPANAF) va fi aprobat modelul formularului prin intermediul caruia intermediarii sau contribuabilii isi vor indeplini obligatia de raportare.
Asadar, prin transpunerea Directivei (UE) 2018/822 se urmareste extinderea domeniului de aplicare al schimbului automat de informatii asupra aranjamentelor transfrontaliere, informatiile astfel obtinute ajutand la consolidarea masurilor pe care statele membre le pot lua in vederea prevenirii si combaterii practicilor fiscale agresive, cat si la crearea unui sistem de impozitare transparent.
Extras din proiectul de ORDONANTA
pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala
in temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, ÅŸi al art. din Legea nr. /2019 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta.
Art. I - Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 547 din 23 iulie 2015, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 286, litera i) poz. 1 si 3 se modifica ÅŸi vor avea urmatorul cuprins:
„Art. 286
i) schimb de informatii automat:
1. in sensul art. 291 alin. (1), art. 291^1, art. 291^3 ÅŸi al art. 291^4, comunicarea sistematica a informatiilor predefinite catre alt stat membru, fara cerere prealabila, la intervale regulate prestabilite. in sensul art. 291 alin. (1), prin informatii disponibile se intelege informatiile din dosarele fiscale ale statelor membre care comunica informatiile respective, ce pot fi accesate in conformitate cu procedurile de colectare ÅŸi de procesare a informatiilor din acel stat membru;
3. in sensul oricaror altor dispozitii din prezentul capitol, cu exceptia prevederilor art. 291 alin. (1) ÅŸi (4), art. 291^1, art. 291^3 si art. 291^4, comunicarea sistematica de informatii predefinite furnizate in conformitate cu pct. 1 ÅŸi pct. 2.
in sensul art. 291 alin. (4) ÅŸi (7), art. 304 alin. (2), art. 308 alin. (2) ÅŸi (3) si al anexei nr. 4 la prezentul cod, orice termen scris cu initiala majuscula are sensul atribuit conform definitiilor corespunzatoare prevazute in anexa nr. 1 la prezentul cod. in sensul art. 291^3 ÅŸi al anexei nr. 3 la prezentul cod, orice termen scris cu initiala majuscula are sensul atribuit conform definitiilor corespunzatoare prevazute in aceasta anexa;”
2. La articolul 286, litera p) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 286
p) intreprindere asociata:
1. in sensul art. 291^1, inseamna o intreprindere care participa direct sau indirect la conducerea, la controlul sau la capitalul unei alte intreprinderi sau cand aceleaÅŸi persoane participa direct sau indirect la conducerea, la controlul sau la capitalul intreprinderilor;
2. in sensul art. 291^4 si al anexei nr. 4 inseamna o persoana care se afla in legatura cu alta persoana in cel putin unul din urmatoarele moduri:
(i) o persoana participa la gestionarea unei alte persoane prin faptul ca se afla in pozitia de a exercita o influenta semnificativa asupra celeilalte persoane;
(ii) o persoana participa la controlul asupra unei alte persoane printr-o participatie care depaseste 25% din drepturile de vot;
(iii) o persoana participa la capitalul unei alte persoane printr-un drept de proprietate care, direct sau indirect, depaseste 25% din capital;
(iv) o persoana are dreptul sa primeasca 25% sau mai mult din profitul unei alte persoane.
Daca mai multe persoane participa, astfel cum se mentioneaza la pct. 1-4, la gestionarea, controlul, capitalul sau profitul aceleiasi persoane, toate persoanele in cauza sunt considerate intreprinderi asociate.
Daca aceleasi persoane participa, astfel cum se mentioneaza la pct. 1-4, la gestionarea, controlul, capitalul sau profitul mai multor persoane, toate persoanele in cauza sunt considerate intreprinderi asociate.
in sensul prezentei litere, o persoana care actioneaza impreuna cu o alta persoana in ceea ce priveste drepturile de vot sau in ceea ce priveste proprietatea asupra capitalului unei entitati este considerata detinatoare a unei participatii la toate drepturile de vot sau la proprietatea asupra capitalului entitatii respective care sunt detinute de cealalta persoana.
in cazul participatiilor indirecte, indeplinirea cerintelor de la pct. 3 se stabileste prin inmultirea ratelor de participatie pe nivelurile succesive. Se considera ca o persoana care detine mai mult de 50 % din drepturile de vot detine 100 % din drepturile de vot.
O persoana fizica, sotul sau/sotia sa si descendentii sau ascendentii directi sunt considerati o singura persoana;
3. La articolul 286, dupa litera s) se introduc 8 litere noi, literele t) – y), cu urmatorul cuprins:
„t) aranjament transfrontalier – un aranjament care implica fie mai mult de un stat membru, fie un stat membru si o tara terta, daca este indeplinita cel putin una din urmatoarele conditii:
1. nu toti participantii la aranjament sunt rezidenti in scopuri fiscale in aceeasi jurisdictie;
2. unul sau mai multi participanti la aranjament au in acelasi timp rezidenta fiscala in mai mult de o jurisdictie;
3. unul sau mai multi participanti la aranjament desfasoara o activitate economica in alta jurisdictie prin intermediul unui sediu permanent situat in jurisdictia respectiva, iar aranjamentul constituie totalitatea sau o parte a activitatii acelui sediu permanent;
4. unul sau mai multi participanti la aranjament desfasoara o activitate economica intr-o alta jurisdictie fara a avea rezidenta fiscala sau fara a institui un sediu permanent in acea jurisdictie;
5. un astfel de aranjament are un posibil impact asupra schimbului automat de informatii sau asupra identificarii beneficiarilor reali.
in sensul lit. t) – y) din prezentul articol, al art. 291^4 si al anexei nr. 4 la prezentul cod, un aranjament transfrontalier include de asemenea o serie de aranjamente. Un aranjament transfrontalier poate cuprinde mai multe etape sau mai multe parti;
t) aranjament transfrontalier care face obiectul raportarii – orice aranjament transfrontalier care cuprinde cel putin unul dintre semnele distinctive stabilite in anexa nr. 4 la prezentul cod;
u) semn distinctiv – o caracteristica sau insusire a unui aranjament transfrontalier care prezinta un indiciu al unui potential risc de evitare a obligatiilor fiscale, astfel cum este mentionat in anexa nr. 4 la prezentul cod;
v) intermediar – orice persoana care proiecteaza, comercializeaza, organizeaza, pune la dispozitie in vederea implementarii sau gestioneaza implementarea unui aranjament transfrontalier care face obiectul raportarii.
De asemenea, inseamna orice persoana care, avand in vedere faptele si circumstantele relevante si pe baza informatiilor disponibile, a cunostintelor de specialitate relevante si a intelegerii necesare pentru furnizarea acestor servicii, stie sau ar fi rezonabil de asteptat sa stie ca s-a angajat sa furnizeze, direct sau prin intermediul altor persoane, ajutor, asistenta sau consiliere cu privire la proiectarea, comercializarea, organizarea, punerea la dispozitie in vederea implementarii sau gestionarea implementarii unui aranjament transfrontalier care face obiectul raportarii.
Orice persoana are dreptul sa furnizeze A.N.A.F. dovezi ca nu a stiut si nu ar fi fost rezonabil de asteptat sa stie ca a fost implicata intr-un aranjament transfrontalier care face obiectul raportarii. in acest scop, persoana respectiva se poate raporta la toate faptele si circumstantele relevante, la informatiile disponibile, precum si la cunostintele sale de specialitate relevante si la capacitatea sa de intelegere.
Pentru a fi un intermediar, o persoana trebuie sa indeplineasca cel putin una din urmatoarele conditii suplimentare:
1. sa fie rezidenta in scopuri fiscale intr-un stat membru;
2. sa aiba un sediu permanent intr-un stat membru prin intermediul caruia sa fie furnizate serviciile legate de aranjamentul in cauza;
3. sa fie constituita intr-un stat membru sau sa fie reglementata de legislatia unui stat membru;
4. sa fie inregistrata intr-o asociatie profesionala in legatura cu prestarea de servicii juridice, fiscale sau de consultanta intr-un stat membru;
w) contribuabil relevant – orice persoana careia i se pune la dispozitie un aranjament transfrontalier care face obiectul raportarii in vederea implementarii sau care este pregatita sa implementeze un aranjament transfrontalier care face obiectul raportarii sau care a implementat prima etapa a unui astfel de aranjament;
x) aranjament comercializabil – un aranjament transfrontalier care este proiectat, comercializat, pregatit pentru implementare sau pus la dispozitie in vederea implementarii, fara a fi necesara o personalizare substantiala a acestuia;
y) aranjament personalizat – un aranjament transfrontalier care nu este un aranjament comercializabil.”
4. Dupa articolul 291^3 se introduce un nou articol, articolul 291^4, cu urmatorul cuprins:
„Art. 291^4
Domeniul de aplicare si conditiile schimbului automat obligatoriu de informatii cu privire la aranjamentele transfrontaliere care fac obiectul raportarii
(1) in termen de 30 de zile, intermediarii raporteaza A.N.A.F. informatii, de care au luat la cunostinta sau care se afla in posesia ori sub controlul lor, cu privire la aranjamentele transfrontaliere care fac obiectul raportarii.
(2) in functie de momentul la care survine mai intai oricare dintre cazurile de mai jos, termenul de 30 de zile de la alin. (1) incepe sa curga:
a) din ziua urmatoare datei la care aranjamentul transfrontalier care face obiectul raportarii este pus la dispozitie in vederea implementarii; sau
b) din ziua urmatoare datei la care aranjamentul transfrontalier care face obiectul raportarii este pregatit pentru implementare; sau
c) din momentul in care a fost facut primul pas in demersul de implementare a aranjamentului transfrontalier care face obiectul raportarii.
(3) Prin exceptie de la alin. (1), intermediarii mentionati la al doilea paragraf al art. 286 lit. v) au obligatia de a raporta la organul fiscal competent informatiile relevante in termen de 30 de zile incepand din ziua urmatoare datei la care au furnizat ajutor, asistenta sau consiliere in mod direct sau prin intermediul altor persoane.
(4) in cazul aranjamentelor comercializabile, intermediarul intocmeste la fiecare 3 luni un raport prin care furnizeaza A.N.A.F. informatiile noi sau actualizate care fac obiectul raportarii, prevazute la alin. (21) lit. a), d), g) si h), devenite disponibile de la depunerea ultimului raport.
(5) in cazul in care intermediarul are obligatia de raportare a informatiilor cu privire la un aranjament transfrontalier care face obiectul raportarii la autoritatile competente din mai multe state membre, atunci aceste informatii vor fi raportate numai la autoritatile competente din statul membru care ocupa primul loc in lista de mai jos:
a) statul membru in care intermediarul isi are rezidenta fiscala;
b) statul membru in care intermediarul are un sediu permanent prin intermediul caruia sunt furnizate serviciile legate de aranjamentul in cauza;
c) statul membru in care intermediarul este constituit sau de a carui legislatie este reglementat;
d) statul membru in care intermediarul este inregistrat intr-o asociatie profesionala in legatura cu servicii de natura juridica, fiscala sau de consultanta.
(6) in cazul in care, potrivit alin. (5), exista o obligatie de raportare multipla, intermediarul este exonerat de la indeplinirea acesteia in Romania daca detine si prezinta A.N.A.F. dovezi concludente din care reiese, dincolo de orice dubiu, ca aceleasi informatii au fost raportate autoritatii competente intr-un alt stat membru.
(7) Intermediarii care, potrivit legii, pot invoca un privilegiu de natura secretului profesional, raporteaza A.N.A.F. informatiile prevazute la alin. (21) numai in masura in care nu sunt avute in vedere informatiile de care acestia iau la cunostinta in cursul evaluarii situatiei juridice a clientului in cadrul unor proceduri judiciare sau al indeplinirii obligatiei de aparare sau de reprezentare a clientului in proceduri judiciare sau in legatura cu respectivele proceduri.
(8) Intermediarii care intra sub incidenta alin. (7) raporteaza A.N.A.F. informatiile prevazut la alin. (21) doar in cazul in care contribuabilul relevant comunica intermediarului acordul prin care renunta la dreptul privind secretul profesional.
(9) in lipsa acordului prevazut la alin. (8):
a) intermediarul notifica, fara intarziere, oricarui alt intermediar obligatia de raportare a informatiilor prevazute la alin. (21);
b) intermediarul notifica, fara intarziere, contribuabilului relevant obligatia de raportare a informatiilor prevazute la alin. (21), in cazul in care nu exista un alt intermediar.
(10) in cazul in care nu exista niciun intermediar, obligatia de raportare a informatiilor cu privire la aranjamentul transfrontalier care face obiectul raportarii revine contribuabilului relevant.
(11) Contribuabilul relevant caruia ii revine obligatia de raportare raporteaza informatiile prevazute la alin. (21) catre A.N.A.F. in termen de 30 de zile. Termenul de 30 de zile incepe sa curga din ziua urmatoare datei in care survine mai intai oricare dintre momentele urmatoare:
a) aranjamentul transfrontalier care face obiectul raportarii este pus la dispozitia respectivului contribuabil relevant in vederea implementarii;
b) aranjamentul transfrontalier care face obiectul raportarii este pregatit pentru implementarea de catre contribuabilul relevant;
c) momentul in care a fost facut primul pas in procesul de implementare in legatura cu contribuabilul relevant.
(12) in cazul in care contribuabilul relevant are obligatia de raportare a informatiilor privind aranjamentul transfrontalier care face obiectul raportarii la autoritatile competente din mai multe state membre, aceste informatii sunt raportate numai autoritatilor competente din statul membru care ocupa primul loc in lista de mai jos:
a) statul membru in care contribuabilul relevant isi are rezidenta fiscala;
b) statul membru in care contribuabilul relevant are un sediu permanent care beneficiaza de aranjamentul in cauza;
c) statul membru in care contribuabilul relevant obtine venituri sau genereaza profituri, desi nu isi are rezidenta fiscala si nici nu are un sediu permanent intr-un stat membru;
d) statul membru in care contribuabilul relevant desfasoara o activitate, desi nu isi are rezidenta fiscala si nici nu are un sediu permanent intr-un stat membru.
(13) in cazul in care, potrivit alin. (12), exista o obligatie de raportare in mai multe state membre, contribuabilul relevant este exonerat de obligatia de a raporta daca prezinta A.N.A.F. dovezi concludente din care sa rezulte, dincolo de orice dubiu, ca obligatia de raportare a fost indeplinita prin raportarea informatiilor prevazute la alin. (21) autoritatii competente dintr-un alt stat membru.
(14) in cazul in care exista mai multi intermediari, obligatia de raportare a informatiilor cu privire la aranjamentul transfrontalier care face obiectul raportarii revine tuturor intermediarilor implicati in acelasi aranjament transfrontalier care face obiectul raportarii. Oricare dintre intermediarii implicati in acelasi aranjament transfrontalier care face obiectul raportarii poate fi exonerat de la obligatia de raportare a informatiilor prevazute la alin. (21) catre A.N.A.F. daca detine dovezi concludente, din care sa rezulte dincolo de orice dubiu, ca informatiile prevazute la alin. (21) au fost deja raportate vatre A.N.A.F. de un alt intermediar.
(15) in cazul in care obligatia de raportare revine contribuabilului relevant, dar exista mai multi contribuabili relevanti, contribuabilul relevant care raporteaza informatiile potrivit alin. (8)-(10) sa fie cel care ocupa primul loc in lista de mai jos:
(a) contribuabilul relevant care a convenit cu intermediarul cu privire la aranjamentul transfrontalier care face obiectul raportarii;
(b)contribuabilul relevant care gestioneaza implementarea aranjamentului transfrontalier care face obiectul raportarii.
(16) Sunt exonerati de la indeplinirea obligatiei de raportare contribuabilii relevanti care detin dovezi concludente din care rezulta, dincolo de de orice dubiu, ca informatiile mentionate la alin. (21) au fost deja raportate catre A.N.A.F. de un alt contribuabil relevant.
(17) Contribuabilul relevant raporteaza A.N.A.F. informatiile cu privire la utilizarea aranjamentului transfrontalier care face obiectul raportarii in fiecare an in care acesta a fost utilizat.
(18) Intermediarii si contribuabilii relevanti, dupa caz, raporteaza A.N.A.F. informatiile cu privire la aranjamentele transfrontaliere care fac obiectul raportarii a caror prima etapa a fost implementata intre 25 iunie 2018 si 1 iulie 2020. Intermediarii si contribuabilii relevanti, dupa caz, raporteaza A.N.A.F. informatiile cu privire la respectivele aranjamente transfrontaliere care fac obiectul raportarii, potrivit alin. (21), pana la 31 august 2020.
(19) Prin ordin al presedintelui A.N.A.F. se aproba formularul utilizat de intermediarii sau contribuabilii relevanti, dupa caz, in vederea raportari informatiilor cu privire la aranjamentele transfrontaliere care fac obiectul raportarii, potrivit alin. (1) – (18).
(20) Ulterior raportarii informatiilor de catre intermediarii sau contribuabilii relevanti, dupa caz, potrivit alin. (1) – (18), A.N.A.F. comunica autoritatilor competente din celelalte state membre, prin intermediul schimbului automat, informatiile prevazute la alin. (21) utilizand formularele-tip si procedurile specifice in conformitate cu art. 303 si 304.
(21) Informatiile comunicate de A.NA.F. si de autoritatile competente ale statelor membre in temeiul alin. (20) includ, dupa caz, urmatoarele:
a) identificarea intermediarilor si a contribuabililor relevanti inclusiv numele, data si locul nasterii, in cazul unei persoane fizice, resedinta fiscala, NIF al acestora si, daca este cazul, identificarea persoanelor care sunt intreprinderi asociate cu contribuabilul relevant;
b) detalii privind semnele distinctive stabilite in anexa nr. 4 la prezentul cod care au fost utilizate pentru a determina caracterul raportabil al aranjamentului transfrontalier;
c) un rezumat al continutului aranjamentului transfrontalier care face obiectul raportarii, inclusiv o trimitere la denumirea sub care este cunoscut de regula, daca aceasta exista, si o descriere abstracta a aranjamentelor sau a activitatilor economice relevante, fara a conduce la dezvaluirea unui secret comercial, industrial sau profesional ori a unui proces comercial sau informatii a caror dezvaluire ar fi contrara politicii publice;
d) data la care prima etapa pentru implementarea aranjamentului transfrontalier care face obiectul raportarii a fost efectuata sau urmeaza a fi efectuata;
e) detalii privind dispozitiile din legislatia nationala relevanta care constituie baza aranjamentului transfrontalier care face obiectul raportarii;
f) valoarea aranjamentului transfrontalier care face obiectul raportarii;
g) identificarea statului membru al contribuabilului relevant si a oricaror alte state membre care este probabil sa fie vizate de aranjamentul transfrontalier care face obiectul raportarii;
h) identificarea oricarei alte persoane dintr-un stat membru care este probabil sa fie afectata de aranjamentul transfrontalier care face obiectul raportarii, indicand care sunt statele membre de care este legata o astfel de persoana.
(22) Lipsa de reactie a A.N.A.F. sau a celorlalte autoritati competente ale statelor membre cu privire la un aranjament transfrontalier care face obiectul raportarii nu implica acceptarea valabilitatii sau tratamentul fiscal al respectivului aranjament.
(23) Schimbul automat de informatii are loc in termen de o luna de la sfarsitul trimestrului in care au fost raportate informatiile prevazute la alin. (21). A.N.A.F. si autoritatile competente ale statelor membre comunica, prin intermediul schimbului automat, primele informatii pana la 31 octombrie 2020.
(24) A.N.A.F. emite si publica pe pagina de internet proprie ghidul prin care detaliaza aspectele referitoare la modul de aplicare a prevederilor anexei nr. 4 la prezentul cod ”
5. La articolul 303, alineatul (7) se modifica ÅŸi va avea urmatorul cuprins:
„Art. 303
(7) Regimul lingvistic adoptat de Comisia Europeana, in temeiul art. 20 alin. (5) al Directivei 2011/16/UE, nu impiedica A.N.A.F. sa comunice informatiile mentionate la art. 291^1, 291^3 si 291^4 in limba romana. Cu toate acestea, regimul lingvistic respectiv poate prevede ca elementele esentiale ale unor astfel de informatii sa fie trimise, de asemenea, intr-o alta limba oficiala ÅŸi de lucru a Uniunii Europene.”
6. La articolul 306, alineatul (3) se modifica ÅŸi va avea urmatorul cuprins:
„Art. 306
(3) Autoritatea competenta din Romania transmite Comisiei Europene o evaluare anuala a eficacitatii schimbului de informatii automat prevazut la art. 291, 291^1, 291^3 si 291^4, precum ÅŸi rezultatele practice obtinute, utilizand formularul ÅŸi conditiile de transmitere adoptate de catre Comisia Europeana, conform art. 23 din Directiva 2011/16/UE.”
7. La articolul 336 alineatul (1), dupa litera v) se introduc 3 noi litere, lit. w), x) si y), cu urmatorul cuprins:
„w) neraportarea ori raportarea cu intarziere de catre intermediarii sau contribuabilii relevanti, dupa caz, potrivit art. 291^4, a informatiilor prevazute la art. 291^4 alin. (21);
x) raportarea de informatii incorecte sau incomplete de catre intermediarii sau contribuabilii relevanti, dupa caz, potrivit art. 291^4, a informatiilor prevazute la art. 291^4 alin. (21);
y) neindeplinirea de catre intermediar a obligatiei de notificare a altui intermediar sau a contribuabilului relevant, astfel cum este prevazuta la art. 291^4 alin. (9).”
8. La articolul 336 alineatul (2), dupa litera m) se introduc 3 noi litere, lit. n), o) si p), cu urmatorul cuprins:
„n) cu amenda de la 20.000 lei la 100.000 lei in cazul savarÅŸirii faptelor prevazute la alin. (1) lit. w);
o) cu amenda de la 10.000 lei la 50.000 lei in cazul savarÅŸirii faptelor prevazute la alin. (1) lit. x);
p) cu amenda de la 5.000 lei la 30.000 lei in cazul savarÅŸirii faptelor prevazute la alin. (1) lit. y).”
9. Dupa anexa nr. 3 se introduce o noua anexa, anexa nr. 4, avand continutul prevazut in anexa la prezenta ordonanta.
Art. II
(1) Ordinul presedintelui A.N.A.F. prevazut la art. 291^4 alin. (19) se aproba in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante a Guvernului.
(2) Prevederile prezentei ordonante se aplica incepand cu data de 1 iulie 2020.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Venituri din chirii. Declaratia unica
Intrebare:
O persoana fizica, administrator si asociat unic al unui SRL cu CAEN de constructii, platitor impozit pe profit, inchiriaza un camion acestui SRL (la care e asociat unic si admin). SRL retine impozitul pe venituri din chirii, il declara in D100 la cod 628 si il plateste la stat. PF a omis sa depuna Declaratia Unica (a uitat-o in geanta, nu are cont spv pe PF), deci, ce ma sfatuiti, sa mai fac DU estimativa pentru 2024 sau sa depun direct finala pana in 25.03.25? Prin DU se declara...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Obligatia generarii codului UIT
Intrebare:
Am dori sa stim cine trebuie sa genereze codul UIT in cazul in care un client de-al nostru doreste sa transporte la noi ambalaje cumparate din UE in nume propriu. Aceste ambalaje vor fi ulterior utilizate de noi pentru marfa vanduta clientului in cauza. Cu stima.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Emiterea autofacturii in cazul in care furnizorul nu isi indeplineste obligatia
Intrebare:
Societatea noastra a cumparat un teren de 8647 mp si unul de 316 mp. La data de 11 noiembrie a fost facut contractul de vanzare cumparare, pretul ferm al vanzarii este de 140.000 euro tva (se va aplica taxare inversa) plata pretului se va face in lei la cursul BNR al zilei valabil la efectuarea platii. Plata se va face incepand de la data efecturarii contractului de vanzare-cumparare. La data respectiva nu am primit o factura. In cazul de fata, care ar fi cota de tva si emiterea...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Recalculare pensie
Intrebare:
Societatea are un angajat a carui varsta a trecut de 70 ani.
Este incadrat full time si achita toate obligatiile de plata: impozit pe salariu, CAS si CASS.
Intrebare:
Contributiile care le plateste pentru salariul incasat, se mai ia in calcul la recalcularea pensiei daca acesta solicita Casei de pensii in baza adeverintei pe care societatea o elibereaza?
Multumesc si Sarbartori Fericite!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<