Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

OFICIAL: Procedura de mediere si actele pe care debitorii trebuie sa le prezinte pentru sustinerea situatiei economice (OPANAF 1757)

de Alina Georgiana Costache la 05 Iul. 2019
Tags: mediere, debitor, anaf, legea 30/2019

UPDATE 05 iulie 2019 Ordinul Presedintelui ANAF pentru aprobarea procedurii de medierii fiscale a fost publicat joi, 4 iulie 2019, in Monitorul Oficial nr. 549, partea I (OPANAF 1757).

In Anexe puteti gasi:
- Procedura de mediere;
- Notificare privind intentia de mediere;
- Instiintare privind organizarea de mediere;
- Proces-verbal privind rezultatul medierii.

Vezi aici exact cum arata toate aceste documente >>


Articol initial, 28 iunie 2019
37 documente utile pentru Asociatiile de Proprietari
37 documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Vezi detalii

Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator

Vezi detalii

Operare SAGA. Exemple practice si recomandari!
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari!

Vezi detalii



Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a pus in dezbatere publica un proiect de Ordin al presedintelui ANAF (OPANAF) pentru aprobarea Procedurii de mediere, dar si a documentelor pe care debitorii le prezinta in vederea sustinerii situatiei economice si financiare.

Dat fiind ca art. I din Legea nr. 30/2019, adoptata la inceputul anului, a completat Codul de procedura fiscala, prin introducerea unui mecanism de mediere intre organul fiscal central si debitor, in vederea clarificarii obligatiilor inscrise in somatie si stabilirea unei solutii optime de stingere a obligatiilor fiscale restante, ANAF a emis un proiect de Ordin pentru a stabili procedura de mediere, precum si actele necesare.

Astfel, proiectul supus aprobarii prevede structurarea activitatilor pe care organele fiscale centrale trebuie sa le intreprinda din momentul primirii unei notificari din partea contribuabililor. In notificare, contribuabilii trebuie sa isi exprime intentia ca, impreuna cu organul fiscal, sa clarifice situatia obligatiilor inscrise in somatie si sa stabileasca, de comun acord, solutia optima de stingere a obligatiilor fiscale restante, prin incheierea unui proces verbal in acest sens. 

Asadar, debitorul are posibilitatea ca  in cazul in care, solicita organizarea intalnirii de mediere pentru clarificarea obligatiilor inscrise in
somatie, acesta sa se prezinte la intalnire cu orice documente si informatii pe care le considera relevante in acest sens. 

Proiectul de act normativ propune spre aprobare modelele a trei formulare uzitate in procedura de mediere:

a) Notificare privind intentia de mediere; 

b) Instiintare privind organizarea medierii; 
 

Extras din proiectul de Ordin


ORDIN pentru aprobarea Procedurii de mediere, precum si a documentelor pe care debitorii le prezinta in vederea sustinerii situatiei economice si financiare in temeiul art. 2301 alin. (8) si al art. 342 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si al art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, avand in vedere Avizul conform al Ministerului Finantelor Publice, comunicat prin Adresa nr. ...................... din ......................, presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin: 

ART. 1 (1) Se aproba Procedura de mediere, precum si documentele pe care debitorii le prezinta in vederea sustinerii situatiei economice si financiare, prevazuta in Anexa nr. 1. 
(2) Se aproba modelul, caracteristicile de tiparire si continutul urmatoarelor formulare:
a) Notificare privind intentia de mediere, prevazuta in Anexa nr. 2; 
b) instiintare privind organizarea medierii, prevazuta in Anexa nr. 3; 
c) Proces-verbal privind rezultatul medierii, prevazut in Anexa nr. 4.

ART. 2 Anexele nr.1-4 fac parte integranta din prezentul ordin. 

ART. 3 Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili, directiile generale regionale ale finantelor publice, precum si organele fiscale din subordinea acestora, vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin. 

ART. 4 Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I. 
 

Extras din Referatul de aprobare


“(…) In situatia in care medierea a fost solicitata de catre debitor pentru analiza impreuna cu organul fiscal central a situatiei economice si financiare in scopul identificarii unor solutii optime de stingere a obligatiilor, inclusiv posibilitatea de a beneficia de inlesnirile la plata prevazute de lege, debitorul, in notificarea adresata organului fiscal, va mentiona orice informatii relevante prin care isi justifica situatia sa economica si financiara. 

De asemenea, au fost stabiliti pasii premergatori realizarii procedurii propriu-zise de mediere, astfel incat debitorul sa fie instiintat cu privire la data si ora realizarii medierii precum si termenele clare in care se deruleaza actiunea de mediere. 

Totodata, in cuprinsul proiectului de act normativ, sunt prevazute dispozitii legale potrivit carora debitorul poate stabili, de comun acord cu organul fiscal, o alta data/ora de desfasurare a procedurii de mediere, cu respectarea termenului prevazut de lege pentru desfasurarea medierii, respectiv 10 zile de la data primirii notificarii de catre organul fiscal. in acest context, procedura pentru aprobarea medierii, precum si a documentelor pe care debitorii le prezinta in vederea sustinerii situatiei economice si financiare, cuprinsa in anexa la proiectul de act normativ este structurata astfel incat sa reglementeze: 

a) dispozitii generale aplicabile in procedura de mediere; 

b) informatiile relevante privind situatia economica si financiara;

c) descrierea procedurii propriu-zise de mediere, inclusiv termenele in care se deruleaza actiunile.
 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "OFICIAL: Procedura de mediere si actele pe care debitorii trebuie sa le prezinte pentru sustinerea situatiei economice (OPANAF 1757)":
Rating:

Nota: 4.5 din 5 din 2 voturi





Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
Club Contabilitate

VIDEO

X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016