Tags: lista de inventariere, nomfp 2634/2015, inventarierea bunurilor
Regasiti mai jos un model pentru lista de inventariere (Cod 14-3-12) si (Cod 14-3-12/b), alaturi de informatii utile privind functiile acestui formular.
Lista de inventariere serveste ca:
- document pentru inventarierea bunurilor aflate in gestiunile entitatii;
- document pentru stabilirea lipsurilor si plusurilor de bunuri (imobilizari, stocuri materiale) si a altor valori (elemente de trezorerie etc.);
- document justificativ de inregistrare in evidenta magaziilor (depozitelor) si in contabilitate a plusurilor si minusurilor constatate;
- document pentru intocmirea Registrului-inventar;
- document pentru determinarea ajustarilor pentru depreciere/pierdere de valoare;
- document centralizator al operatiunilor de inventariere.
Se intocmeste la locurile de depozitare, anual sau in situatiile prevazute de dispozitiile legale, de catre comisia de inventariere, pe gestiuni, conturi de valori materiale, eventual grupe sau subgrupe, separat pentru bunurile entitatii si separat pentru cele apartinand altor entitati, aflate asupra personalului entitatii la data inventarierii, primite pentru prelucrare etc. si se semneaza de catre membrii comisiei de inventariere si de catre gestionar.
In cazul bunurilor primite in custodie si/sau consignatie, pentru prelucrare etc., o copie a Listei de inventariere se inainteaza entitatii care detine bunurile respective.
Listele de inventariere intocmite pentru bunurile apartinand altor entitati trebuie sa contina, pe langa elementele comune (felul materialului sau produsului finit, cantitatea, valoarea etc.), numarul si data actului de predare-primire.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Cheltuieli sociale calcul rezultat fiscal
Intrebare:
Societatea ABC SRL, platitoare de impozit pe profit, doreste sa acorde un ajutor social unui angajat pentru decontarea unei interventii medicale. In acest sens se doreste calcularea plafonului maxim pentru deductibilitatea cheltuielilor sociale.
1. In baza de calcul (la care se aplica procentul de 5%) se includ doar sumele din contul 641? "Cheltuieli cu salariile personalului" sau se pot include si alte beneficii permanente, specificate in CIM,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Amortizare fiscala pentru autoturism inchiriat
Intrebare:
O societate achizitioneza in leasing financiar un autoturism in valoare de 300.000 lei.
Ulterior societatea inchiriaza auto unei alte societati si factureaza lunar chiria.
Cheltuielile cu amortizarea lunara, care sunt mai mari de 1.500 lei, sunt deductibile integral sau doar in limita celor 1.500 lei?
Mentionez ca valoarea chiriei lunare depaseste valoarea ratei lunare de leasing.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Sponsorizare si bonificatii in contextul IMCA
Intrebare:
Societatile platitoare de impozit minim (IMCA) incepand cu 2025 isi va putea deduce din acesta suma sponsorizarilor efectuate la trimestrul pentru care se face calculul?
Intelegerea noastra este ca trebuie sa facem la fiecare trimestru atat calculul clasic de impozit pe profit (16%), ca si pana acum cat si cel de IMCA. Sponosorizarile am avea dreptul sa le deducem in procentele permise de codul fiscal (min 0,75% cifra de afaceri;20% impozit pe profit) dar cat am fi avut...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Tratament contabil si fiscal vanzare mijloc fix reevaluat
Intrebare:
Vanzare Cabina de paza reevaluata:
S-a achizitionat in Februarie anul 2019 o cabina de paza similara celei din urmatorul link: Cabina de paza Sandwich 2 Palmex, la valoare de intratre de 9860 RON, incadrata la codul 1.1.2.1. in catalogul mijloacelor fixe, cu o durata de viata utila de 8 ani.
In luna Decembrie a aceluiasi an (2019) s-a contractat o firma de evaluare si s-au reevaluat toate cladirile. Aceasta cabina de paza a ajuns la valoarea justa de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Decontare cheltuieli turistice pentru salariati. Factura electronica
Intrebare:
Suntem un operator regional de servicii publice de alimentare cu apa si canalizare. Nu acordam vouchere de vacanta dar, suportam din cheltuielile sociale de 5% aplicabile fondului de salarii, conform CCM in vigoare, 50% din valoarea biletelor de odihna, dar nu mai mult de 1500 lei/salariat/an.
In vederea decontarii a 50% din valoarea biletelor de odihna societatea solicita salariatiilor sai documente justificative respectiv factura fiscala pe numele salariatului, Bon...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<