Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Va prezentam, prin randurile urmatoare, modificarile aduse Codului fiscal, Titlul IX Contributii sociale obligatorii aduse de Legea nr.123/2014, printr-un tabel comparativ.
Tabel comparativ pentru Titlul IX^2 Contributii sociale obligatorii urmare a modificarilor aduse de Legea nr. 123/2014*
Forma Codului fiscal fara modificarile aduse de Legea nr. 123/2014
Art. 296^18 Calculul, retinerea si virarea contributiilor sociale
alin. (3) Cotele de contributii sociale obligatorii sunt urmatoarele:
a) pentru contributia de asigurari sociale:
a^1) 31,3 % pentru conditii normale de munca, din care 10,5% pentru contributia individuala si 20,8% pentru contributia datorata de angajator;
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Booking & Airbnb Obligatii fiscale pentru persoane fizice
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
a^2) 36,3% pentru conditii deosebite de munca, din care 10,5% pentru contributia individuala si 25,8% pentru contributia datorata de angajator;
a^3) 41,3% pentru conditii speciale de munca si pentru alte conditii de munca, din care 10,5% pentru contributia individuala si 30,8% pentru contributia datorata de angajator.
Forma Codului fiscal cu modificarile aduse de Legea nr. 123/2014
La art. 296^18 literele a^1) - a^3) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"a^1) 26,3% pentru conditii normale de munca, din care 10,5% pentru contributia individuala si 15,8% pentru contributia datorata de angajator;
a^2) 31,3% pentru conditii deosebite de munca, din care 10,5% pentru contributia individuala si 20% pentru contributia datorata de angajator;
a^3) 36,3% pentru conditii speciale de munca si pentru alte conditii de munca, din care 10,5% pentru contributia individuala si 25,8% pentru contributia datorata de angajator."
S-a redus cu 5% contributia datorata de angajator pentru asigurarile sociale.
Prevederile art. I intra in vigoare incepand cu veniturile aferente lunii octombrie 2014.
* Legea 123/2014 pentru modificarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal s-a publicat in Monitorul Oficial nr. 687 din 19 septembrie 2014.
Sursa: Finante Publice Brasov
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
FMI cere masurii compensatorii la REDUCEREA CASGuvernul propune cota unica de 12% si reducerea contributiei pe salariu la 41%. Este posibil un buget construit cu aceste date?REDUCEREA CAS de la 1 iulie e cat se poate de posibilaREDUCEREA CAS va avea impact negativ in urmatorii 5 aniPMP cere retrimiterea proiectului de reducere a CAS catre ParlamentUltimele articole
Facilitati fiscale in domeniul constructiilor pentru anii 2023 si 2024Modificari fiscale 2024. Ce schimbari au aparut pentru salariatii in constructii referitoare la pilonul II de pensii?Salariu minim pentru muncitor necalificat in constructii. Contributii socialeMinistrul Finantelor vrea Codul Fiscal in forma adoptata de ParlamentPresedintele Consiliului Fiscal atrage atentia asupra capcanelor spre care ne indreptam odata cu noul Cod fiscalArticole similare
Refacturare contract general de asigurare. TVATransfer bunuri. Cand intervine obligatia ajustarii TVA?Conventii civile - Cine depune declaratiile si cine face plataDeplasari interne si externe. Documente justificative si legislatia in vigoare pentru E-Transport si E-FacturaDin 1 ianuarie 2022 limita de deducere a ajustarilor pentru deprecierea creantelor este de 50%. Inregistrari contabileUltimele articole
Factura abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce declaratii trebuie depuse daca NU esti platitor de TVAVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Veniturile inregistrate in avans in 2026 intra in calculul cifrei de afaceri pentru plafonul de TVA aferent anului 2026?Achizitia unui imobil intr-un alt stat membru UE. Cum se stabileste regimul de TVA aplicabil facturii primiteCe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300Articole similare
Ce modificari aduce Legea 123 din 2014 privind reducerea contributiei de asigurari sociale?
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



