Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin OANAF 3140/2016, publicat in Monitorul Oficial nr. 893/2016, a fost aprobata Procedura de inregistrare fiscala a contribuabililor nerezidenti care desfasoara activitate in Romania prin unul sau mai multe sedii permanente, precum si a modelului si continutului formularului 013 "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru contribuabili nerezidenti care desfasoara activitate in Romania prin unul sau mai multe sedii permanente", astfel:
>> Contribuabilii nerezidenti au obligatia sa depuna declaratia de inregistrare fiscala si sa indice sediul permanent desemnat pentru indeplinirea obligatiilor fiscale prevazute de Codul fiscal.
In vederea inregistrarii fiscale contribuabilul nerezident, prin sediul permanent desemnat, depune formularul 013 "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru contribuabilii nerezidenti care desfasoara activitate in Romania prin unul sau mai multe sedii permanente".
In baza declaratiei de inregistrare fiscala, insotita de copii ale documentelor doveditoare ale informatiilor inscrise in aceasta, organul fiscal competent atribuie codul de inregistrare fiscala si emite certificatul de inregistrare fiscala pentru contribuabilul nerezident.
In cazul in care contribuabilul nerezident efectueaza operatiuni care se incadreaza in prevederile titlului VI din Codul fiscal si solicita inregistrarea in scopuri de TVA, organul fiscal emite si certificatul de inregistrare in scopuri de TVA.
In cazul in care contribuabilul nerezident este inregistrat in scopuri de TVA in Romania, direct, prin reprezentant fiscal sau printr-un sediu fix, sunt pastrate codul de inregistrare in scopuri de TVA acordat initial, precum si data inregistrarii in scopuri de TVA.
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Cartea Verde a PFA Contabilitatea si obligatiile fiscale
>> Nominalizarea, ulterioara inregistrarii fiscale, a unui alt sediu permanent desemnat:
In cazul in care contribabilul nerezident nominalizeaza, ulterior inregistrarii fiscale, un alt sediu permanent desemnat, acesta depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala este situat noul sediu permanent desemnat formularul 013, in cadrul caruia bifeaza randul 2 "Declaratie de mentiuni", din sectiunea I, si completeaza datele de identificare ale noului sediu permanent desemnat. Declaratia de mentiuni va fi insotita de anexa la formular, cuprinzand Lista sediilor pe salarii si venituri asimilate salariilor, precum si Lista sediilor permanente care nu indeplinesc conditiile prevazute de lege pentru a fi platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor.
In acest caz, formularul 013 este asimilat formularului 050 "Cerere de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal al contribuabilului".
Competenta de administrare a contribuabilului nerezident se transfera la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla noul sediu permanent desemnat la data comunicarii deciziei de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal.
In cazul noului sediu permanent desemnat, indeplinirea obligatiilor de plata se realizeaza utilizand codul de inregistrare fiscala al contribuabilului nerezident. Daca noul sediu permanent desemnat a fost inregistrat anterior, ca platitor de impozit pe venitul din salarii sau venituri asimilate salariilor, acest cod de inregistrare fiscala se anuleaza.
Daca fostul sediu permanent desemnat indeplineste conditiile prevazute de lege pentru a fi platitor de salarii sau venituri asimilate salariilor, contribuabilul nerezident solicita organului fiscal competent inregistrarea fiscala, pentru indeplinirea obligatiilor de plata.
>> Contribuabilul nerezident are obligatia sa declare infiintarea de sedii permanente:
- care nu indeplinesc conditiile prevazute de lege pentru a fi platitoare de salarii sau venituri asimilate salariilor, prin depunerea formularului 061 "Declaratie privind sediile secundare" la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla sediul permanent desemnat.
- care indeplinesc conditiile prevazute de lege pentru a fi platitoare de salarii sau venituri asimilate salariilor, prin depunerea formularului 060 "Declaratie de inregisreaee fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru sediile secundare" la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla sediul permanent care se inregistreaza ca platitor de salarii si venituri asimilate salariilor. In baza declaratiei de inregistrare, insotita de copii ale documentelor doveditoare ale informatiilor inscrise in aceasta, organul fiscal atribuie codul de inregistrare fiscala si emite certificatul de inregistrare fiscala pentru respectivul sediu permanent.
NOTA:
Potrivit art. 32 alin. (7) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, orice entitate cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii are obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a entitatii respective, ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor, la organul fiscal din subordinea ANAF in a carui raza teritoriala se afla adresa unde se desfasoara efectiv activitatea acelei entitati.
Sursa: ANAF
Editor cu experienta de 5 ani in domeniul contabil si fiscal. Redactor Fiscalitatea.ro si InfoTVA.ro.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Articole similare
Ce trebuie sa stim despre depunerea formularului 101 in 2015?Care sunt obligatiile fiscale ale sucursalei din Romania a unei persoane juridice nerezidente?Documentar fiscal: Sediu permanent. Ce aspecte sunt importante?Declaratia 101: Profit aferent sediu permanent FrantaLuni, 7 noiembrie 2022, este termenul limita pentru depunerea Declaratiei de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscaleUltimele articole
Marti, 9 ianuarie 2024, termen limita pentru depunerea Declaratiei de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscaleCalendar ANAF: Ce declaratii trebuie depuse pana pe 9 ianuarie 2024Vineri, 8 decembrie 2023, termen limita pentru depunerea declaratiei privind schimbarea perioadei fiscaleCalendar ANAF: Marti, 7 noiembrie 2023, termenul pentru depunerea Declaratiei de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscaleVineri, 6 octombrie 2023, termen limita pentru depunerea Declaratiei privind schimbarea perioadei fiscaleArticole similare
Cand trebuie sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA persoanele nestabilite in Romania?Cum a fost modificat Codul de Procedura Fiscala prin OUG 102/2022Vineri, 8 decembrie 2023, termen limita pentru depunerea declaratiei privind schimbarea perioadei fiscaleObligatii fiscale pentru plata persoanelor fizice nerezidenteCalendar ANAF: Pana pe 7 august 2023 contribuabilii trebuie sa depuna declaratia de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscaleUltimele articole
Noutati E-Factura 2024: Sanctiunile pentru neutilizarea sistemului se aplica de la 31 maiMarti, 9 ianuarie 2024, termen limita pentru depunerea Declaratiei de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscaleCalendar ANAF: Ce declaratii trebuie depuse pana pe 9 ianuarie 2024Calendar ANAF: Marti, 7 noiembrie 2023, termenul pentru depunerea Declaratiei de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscaleVineri, 6 octombrie 2023, termen limita pentru depunerea Declaratiei privind schimbarea perioadei fiscaleArticole similare
La 10 octombrie expira termenul pentru unele declaratiiLista ANAF: Declaratiile care se depun la 27 februarie 2017Calendar fiscal martie 2013: Cine depune declaratii luna aceasta?Termen de plataInregistrarea in scopuri de TVA a persoanei impozabile inainte si dupa inceperea activitatii economiceUltimele articole
Microintreprindere in 2024. Optiune privind plata impozitului pe profit in cursul anuluiCalendar ANAF: Declaratii fiscale cu scadenta in data de 22 aprilie 2024Cum a fost modificat Ordinul 2021/2021 prin Ordinul 371/2024. Tabel comparativFime care platesc impozit pe venit. Daca raman la acelasi impozit, mai trebuie depusa D700 in 2024?Pana pe 20 martie 2024 trebuie depuse declaratiile pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasareArticole similare
Sistemul optional anual de declarare si plata a impozitului pe profit cu plati anticipate efectuate trimestrialCe obligatii apar la inregistrarea contractelor de leasing incheiate cu nerezidenti?Noile formulare de rezidenta fiscalaCe prevede Codul fiscal 2012 pentru veniturile unui sediu permanentTVA - Obligatii - desemnarea unui reprezentant fiscalUltimele articole
Calendarul seminariilor web a fost publicat pe site-ul ANAFImpozitare PFA: 3 studii de caz utile pentru contribuabiliPFA in IT, servicii prestate din alt stat: ce declaratii trebuie intocmite si termenul de depunereDeclaratia 101: Ce modificari a suferit formularul prin Ordinul 310/2023 si care sunt noile instructiuni de completareRaportarile contabile la 30 iunie 2022 urmeaza a fi depuse pana cel mai tarziu la data de 16 august 2022Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"