Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin OANAF 3140/2016, publicat in Monitorul Oficial nr. 893/2016, a fost aprobata Procedura de inregistrare fiscala a contribuabililor nerezidenti care desfasoara activitate in Romania prin unul sau mai multe sedii permanente, precum si a modelului si continutului formularului 013 "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru contribuabili nerezidenti care desfasoara activitate in Romania prin unul sau mai multe sedii permanente", astfel:
>> Contribuabilii nerezidenti au obligatia sa depuna declaratia de inregistrare fiscala si sa indice sediul permanent desemnat pentru indeplinirea obligatiilor fiscale prevazute de Codul fiscal.
In vederea inregistrarii fiscale contribuabilul nerezident, prin sediul permanent desemnat, depune formularul 013 "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru contribuabilii nerezidenti care desfasoara activitate in Romania prin unul sau mai multe sedii permanente".
In baza declaratiei de inregistrare fiscala, insotita de copii ale documentelor doveditoare ale informatiilor inscrise in aceasta, organul fiscal competent atribuie codul de inregistrare fiscala si emite certificatul de inregistrare fiscala pentru contribuabilul nerezident.
In cazul in care contribuabilul nerezident efectueaza operatiuni care se incadreaza in prevederile titlului VI din Codul fiscal si solicita inregistrarea in scopuri de TVA, organul fiscal emite si certificatul de inregistrare in scopuri de TVA.
In cazul in care contribuabilul nerezident este inregistrat in scopuri de TVA in Romania, direct, prin reprezentant fiscal sau printr-un sediu fix, sunt pastrate codul de inregistrare in scopuri de TVA acordat initial, precum si data inregistrarii in scopuri de TVA.

Cartea verde a contabilitatii 2023 varianta tiparita

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2023 varianta tiparita

Agricultura Noutati fiscal-contabile Monografii contabile specifice
>> Nominalizarea, ulterioara inregistrarii fiscale, a unui alt sediu permanent desemnat:
In cazul in care contribabilul nerezident nominalizeaza, ulterior inregistrarii fiscale, un alt sediu permanent desemnat, acesta depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala este situat noul sediu permanent desemnat formularul 013, in cadrul caruia bifeaza randul 2 "Declaratie de mentiuni", din sectiunea I, si completeaza datele de identificare ale noului sediu permanent desemnat. Declaratia de mentiuni va fi insotita de anexa la formular, cuprinzand Lista sediilor pe salarii si venituri asimilate salariilor, precum si Lista sediilor permanente care nu indeplinesc conditiile prevazute de lege pentru a fi platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor.
In acest caz, formularul 013 este asimilat formularului 050 "Cerere de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal al contribuabilului".
Competenta de administrare a contribuabilului nerezident se transfera la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla noul sediu permanent desemnat la data comunicarii deciziei de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal.
In cazul noului sediu permanent desemnat, indeplinirea obligatiilor de plata se realizeaza utilizand codul de inregistrare fiscala al contribuabilului nerezident. Daca noul sediu permanent desemnat a fost inregistrat anterior, ca platitor de impozit pe venitul din salarii sau venituri asimilate salariilor, acest cod de inregistrare fiscala se anuleaza.
Daca fostul sediu permanent desemnat indeplineste conditiile prevazute de lege pentru a fi platitor de salarii sau venituri asimilate salariilor, contribuabilul nerezident solicita organului fiscal competent inregistrarea fiscala, pentru indeplinirea obligatiilor de plata.
>> Contribuabilul nerezident are obligatia sa declare infiintarea de sedii permanente:
- care nu indeplinesc conditiile prevazute de lege pentru a fi platitoare de salarii sau venituri asimilate salariilor, prin depunerea formularului 061 "Declaratie privind sediile secundare" la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla sediul permanent desemnat.
- care indeplinesc conditiile prevazute de lege pentru a fi platitoare de salarii sau venituri asimilate salariilor, prin depunerea formularului 060 "Declaratie de inregisreaee fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru sediile secundare" la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla sediul permanent care se inregistreaza ca platitor de salarii si venituri asimilate salariilor. In baza declaratiei de inregistrare, insotita de copii ale documentelor doveditoare ale informatiilor inscrise in aceasta, organul fiscal atribuie codul de inregistrare fiscala si emite certificatul de inregistrare fiscala pentru respectivul sediu permanent.
NOTA:
Potrivit art. 32 alin. (7) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, orice entitate cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii are obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a entitatii respective, ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor, la organul fiscal din subordinea ANAF in a carui raza teritoriala se afla adresa unde se desfasoara efectiv activitatea acelei entitati.
Sursa: ANAF

Editor cu experienta de 5 ani in domeniul contabil si fiscal. Redactor Fiscalitatea.ro si InfoTVA.ro.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Rating:
Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Articole similare
Noi modificari de la ANAF: Se schimba si formularul 013Calendar ANAF: Obligatii fiscale pentru luna SEPTEMBRIE 2022Import nerezidenti si Formularul 090. Ce implicatii fiscale are societatea in Romania?Operatorii economici care au inregistrat o cifra de afaceri mai mare de 1.000.000 euro vor intocmi raportarile contabile la 30 iunie 2021Reminder ANAF. Luni, 9 ianuarie 2023, contribuabilii trebuie sa depuna declaratia de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscaleUltimele articole
Marti, 7 martie 2023, termen limita pentru depunerea Declaratiei de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscalePerioada fiscala la TVA in 2023 pentru persoanele impozabile care efectueaza achizitii intracomunitare de bunuriMarti, 7 februarie 2023, termen limita pentru depunerea Declaratiei de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscaleD700 in 2023: Ce operatiuni se pot face cu ajutorul formularului?Cand intervine exigibilitatea TVA pentru achizitia intracomunitara de bunuri. Material ANAF actualizat in 2023Articole similare
Activitate prestata pentru un angajator din UE: Ce declaratii trebuie depuse? Tratament TVAPersoanele nerezidente sunt obligate sa declare si sa plateasca contributia la Fondul de Tranzitie Energetica, conform OUG 119/2022Reminder ANAF. Luni, 9 ianuarie 2023, contribuabilii trebuie sa depuna declaratia de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscale Noi prevederi pentru Formularul 013. ANAF a publicat Ordinul 385Pana pe 7 iulie trebuie depusa declaratia de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscaleUltimele articole
SAF-T: De cand depun D406 firmele incadrate in categoria contribuabililor mijlocii din 1 ianuarie 2023?Marti, 7 martie 2023, termen limita pentru depunerea Declaratiei de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscaleSAF-T in 2023: Pana pe 28 februarie 2023 trebuie depusa D406 de contribuabilii mijlociiPerioada fiscala la TVA in 2023 pentru persoanele impozabile care efectueaza achizitii intracomunitare de bunuriMarti, 7 februarie 2023, termen limita pentru depunerea Declaratiei de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscaleArticole similare
Activitate prestata pentru un angajator din UE: Ce declaratii trebuie depuse? Tratament TVAInregistrarea in scopuri de TVA la depasirea plafonului de scutire - documentar fiscalDeclaratia 112. Stabilirea perioadei fiscale in anul 2015Declaratia 604. Cine are obligatia depunerii?Zoom fiscal: Modificarea sistemului de impunere pe veniturile microintreprinderii in cursul anului. Obligatii declarativeUltimele articole
D700 in 2023: Formularul NU se va mai depune in cazul firmelor care raman la impozitarea microLuni, 20 februarie 2023, termenul de depunere a declaratiilor pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasareReminder ANAF! Vineri, 20 ianuarie 2023, este termenul de depunere a declaratiilor pentru aplicarea/incetarea aplicarii TVA la incasareMarti, 20 decembrie 2022, termenul de depunere a declaratiilor pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasareLuni, 21 noiembrie 2022, este termenul limita de depunere a declaratiilor fiscale pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasareArticole similare
TVA si impozit redevente pentru achizitie intracomunitaraNou! Hotararea CCF 7/2015. Examen atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent. Sesiunea noiembrie 2015Codul Fiscal 2010 TITLUL II - Capitolul II - Calculul profitului impozabilTooling-ul si SEDIUL PERMANENTPrestari servicii persoana fizica nerezidenta. Cum impozitam?Ultimele articole
Declaratia 101: Ce modificari a suferit formularul prin Ordinul 310/2023 si care sunt noile instructiuni de completareRaportarile contabile la 30 iunie 2022 urmeaza a fi depuse pana cel mai tarziu la data de 16 august 2022Declaratia 205 in 2022. Cine are aceasta obligatie, cum se completeaza si care este termenul limita de depunereImpozit pe veniturile salariale. Cum se poate evita dubla impunere?Telemunca in strainatate. Ce obligatii are angajatorul in acest caz
Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA in 2023!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA in 2023. Top 7 Studii de caz de actualitate"