Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Sunt scutite de la plata taxei pe valoarea adaugata la import bunurile de capital si alte echipamente care apartin intreprinderilor care isi inceteaza definitiv activitatea economica intr-o tara terta pentru a desfasura activitati similare in Romania si care, conform art. 153 din Codul fiscal, au notificat in avans autoritatile fiscale competente din Romania cu privire la inceperea unei astfel de activitati.
Daca intreprinderea transferata este o exploatatie agricola, septelul acesteia este, de asemenea, scutit la import.Scutirea se acorda in conditiile prevazute de Norma privind scutirea de la plata taxei pe valoarea adaugata si a accizelor pentru importurile definitive ale anumitor bunuri, prevazuta la art. 142 alin. (1) lit. d) si art. 199 alin. (3) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal aprobata prin OMFP 2220/2006.
In sensul acestor prevederi intreprinderea reprezinta o unitate economica independenta de productie sau din industria serviciilor.
Aceasta scutire se limiteaza la bunurile de capital si echipamentul care:
a) cu exceptia unor cazuri speciale, justificate de imprejurari, au fost folosite efectiv de intreprindere timp de minimum 12 luni inainte de data la care intreprinderea a incetat sa functioneze in tara terta de plecare;
b) sunt destinate folosirii in aceleasi scopuri dupa transfer;
c) urmeaza sa fie folosite intr-o activitate care nu este scutita fara drept de deducere in conform art. 141 din Codul fiscal;
d) sunt adecvate naturii si dimensiunii intreprinderii in cauza.
Scutirea se acorda numai pentru bunurile de capital si alte echipamente, importate inainte de expirarea unui termen de 12 luni incepand de la data incetarii activitatii intreprinderii in tara terta de provenienta.
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Cartea verde a Contabilitatii 2026
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Nu beneficiaza de scutire de la plata taxei pe valoarea adaugata intreprinderile stabilite intr-o tara terta si al caror transfer pe teritoriul Romaniei este consecinta sau se efectueaza in scopul unei fuziuni sau preluari, de catre o intreprindere stabilita pe teritoriul Romaniei, fara initierea unei activitati noi.
Cititi continuarea aici.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
OG pentru modificarea Codului fiscal: regimul special de SCUTIRE TVA pentru intreprinderi miciOperatiuni pluripartite. Cum procedam privind TVA-ul si declaratiile?Tratament TVA. Ce obligatii declarative avem la o livrare intracomunitara scutita de TVA?Livrari neimpozabile in Romania, regim contabil si fiscal TVARegimul de SCUTIRE TVA pentru livrare export in comisionUltimele articole
Vanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Certificatul de SCUTIRE TVA: reguli introduse prin Legea nr. 170/2026Calculul plafonului de SCUTIRE TVA: ce venituri intra in cifra de afaceri de referinta? Intrebari frecvente si studii de cazPlafon TVA de 395.000 lei depasit in 2025. De cand devin PFA-urile platitoare de TVAGhid ANAF 2025: TOT ce trebuie sa fie firmele despre plafonul de SCUTIRE TVA, modificat prin OG 22/2025Articole similare
Studiu de caz: Plata in cazul unor servicii de consultanta prestate de nerezidentiOrdin ANAF nr. 700 din 2012: modificare din oficiu a vectorului fiscal cu privire la TVAEntitati care trebuie sa depuna declaratia R405Conditii privind incadrarea angajatilor in activitatea de creare de programe pentru calculatorModificari de ultima ora privind decontul de TVA. Formular 300Ultimele articole
Factura abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce declaratii trebuie depuse daca NU esti platitor de TVAVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Veniturile inregistrate in avans in 2026 intra in calculul cifrei de afaceri pentru plafonul de TVA aferent anului 2026?Achizitia unui imobil intr-un alt stat membru UE. Cum se stabileste regimul de TVA aplicabil facturii primiteCe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



