keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal
keyboard_double_arrow_left

Achizitie intracomunitara de bunuri. Societate neplatitoare de TVA

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 19 Dec. 2019 Exclusiv
Tags: factura, achizitie intracomunitara, cod de tva

O societate romaneasca cu capital strain achizitioneaza mobilier din Ungaria in luna iulie 2019. La momentul achizitiei societatea este neplatitoare de TVA si nu are cod special pentru tranzactii intracomunitare. Mobila soseste in Romania fara factura de la furnizor. Se considera ca mobilierul este achizitionat de catre firma mama din Ungaria si nu se solicita documente de achizitie.

"In Septembrie 2019 societatea obtine codul de TVA prin optiune. In Noiembrie 2019 societatea primeste factura pentru mobilier de la furnizorul din Ungaria, care are cod valid de TVA. Factura este cu TVA 0% si are data din iulie 2019. Cum poate sa inregistreze si sa declare acum societatea factura din iulie 2019? Care sunt solutiile?"
 

Raspunsul specialistului

Asa cum rezulta din formularea dumneavoastra, factura a fost emisa totusi in luna iulie, cand societatea dumneavoastra nu avea un cod valid de TVA.
 
Daca societatea dumneavoastra nu avea cod valid de TVA, furnizorul de mobilier nu ar fi putut emite factura fara TVA pentru ca nu putea justifica scutirea.
 
In aceste conditii, consider ca singura posibilitate legala ar fi ca furnizorul sa fi fost intreprindere mica (neplatitor de TVA) la momentul emiterii facturii si din acest motiv a intocmit factura fara TVA.
 
Asa cum societatea dumneavoastra a obtinut un cod de TVA ulterior efectuarii operatiunii, consider ca este posibil ca acest lucru sa se fi intamplat si cu furnizorul de mobilier. Poate a obtinut cod de TVA ulterior livrarii.
 
Astfel, consider ca societatea dumneavoastra trebuie sa inregistreze factura la data la care a primit-o, receptionand mobilierul in cauza, fara a avea alte obligatii (achizitia intracomunitara este neimpozabila in Romania daca furnizorul era mica intreprindere la data efectuarii livrarii, conform art. 267 alin. (3) lit. a) din Codul fiscal).
 
 
Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie contabili!

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal Modificari importante privind planul de conturi!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016