Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
"Pe ce perioada se pastreaza documentele contabile (facturi, extrase de banca, balante de verificare, situatii financiare, registru de casa, rapoarte Z, registre contabile etc.)? Care este perioada pentru care un inspector de control poate solicita documentele?", se intreaba unul dintre cititorii nostri. In cele ce urmeaza, vedeti opini specialistului nostru.
Raspunsul specialistului
Conform OMFP nr. 2634/2015 privind documentele financiar-contabile, sectiunea C:
“Pastrarea documentelor justificative, a registrelor de contabilitate si a celorlalte documente financiar-contabile se face, dupa caz, la domiciliul fiscal, la sediul social sau la sediile secundare, pe hartie sau pe suport electronic.
Pentru arhivarea documentelor, indiferent de vechimea lor, se aplica legea in vigoare in acest moment, si anume OMFP 2634/2015 privind documentele financiar- contabile.
Conform punctelor 36 - 37 din OMFP 2364/2015:
"36. Entitatile au obligatia pastrarii in arhiva lor a registrelor de contabilitate, a celorlalte

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari

Venituri din CHIRII Tratament fiscal Monografii contabile
Pastrarea documentelor justificative, a registrelor de contabilitate si a celorlalte documente financiar-contabile se face, dupa caz, la domiciliul fiscal, la sediul social sau la sediile secundare, pe hartie sau pe suport electronic.
In cazul in care evidenta contabila este tinuta cu ajutorul programelor informatice, documentele financiar-contabile se pot pastra pe suporturi tehnice, pe durata termenelor prevazute de legislatia in vigoare, cu conditia sa poata fi listate in orice moment, in functie de necesitatile entitatii sau la cererea organelor de control.
37. Documentele financiar-contabile se pot pastra,in baza unor contracte de prestari de servicii,cu titlu oneros,si de catre operatori economici autorizati, potrivit legii, in prestarea de servicii arhivistice. Si in acest caz raspunderea privind pastrarea documentelor financiar-contabile revine administratorului, ordonatorului de credite sau altei persoane care are obligatia gestionarii entitatii beneficiare.
"38. Termenul de pastrare a statelor de salarii este de 50 de ani, iar termenul de pastrare a registrelor si a celorlalte documente financiar-contabile este de 10 ani, cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia au fost intocmite, cu exceptia celor prevazute la pct. 39 si 40.
39. Documentele prevazute in anexa nr. 4 la ordin se pastreaza pe o perioada de 5 ani in conditiile in care necesitatile proprii ale entitatii nu impun pastrarea acestora pe o perioada de timp mai mare.
40. Documentele financiar-contabile care atesta provenienta unor bunuri cu durata de viata mai mare de 5 ani se pastreaza pe perioada corespunzatoare duratei de viata utila a acestora.
41. In caz de incetare a activitatii societatilor, documentele financiar-contabile se pastreaza in conformitate cu prevederile Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, sau se predau la arhivele statului, in conformitate cu prevederile legale in materie, dupa caz."
Art. 110 din Codul de procedura fiscala:
Termenul de prescriptie fiscala este in acest moment cel prevazut la art. 110, alin. (2) din Codul de procedura fiscala (Legea nr. 207/2015):

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Rating:
Nota: 4.45 din 5 din 10 voturi
Articole similare
Noi documente vor putea fi comunicate prin intermediul SPVSomaj Tehnic 2020 - Modelul de Cerere, Declaratie pe propria raspundere si Lista angajatilor (Ordonanta 741)Care este termenul de pastrare a documentelor financiar-contabile?Problemele identificate de Ministerul Muncii la documentele depuse pentru somajul tehnicArticole similare
Documente justificative pentru bunuri acordate cadou. Care sunt implicatiile fiscale?SRL cu angajati trimisi in deplasare. Documente justificativeLista de inventariere (Cod 14-3-12) si (Cod 14-3-12/b). DocumentMonografie contabila PFA. Evidenta de gestiuneDeclasare bunuri materiale. Obtinere deseuri si predarea catre firme specializate. Cum procedam?Ultimele articole
Care este termenul de pastrare a documentelor financiar-contabile?Speta zilei: Ce cheltuieli sunt deductibile in cazul unui IFTermen limita pentru declararea facturilor in cazul firmelor platitoare de TVA si de impozit pe venitFactura de achizitie care acopera 100% contravaloarea bunurilor. Cum se inregistreaza in contabilitateOrganizare team building pentru angajati. Documente justificative pentru deductibilitatea cheltuielilor si TVAArticole similare
Dosar executare silita: Prescriere drept, ridicarea popririi si obligatiile tertului popritFuziune prin absorbtie. Declaratiile pentru societatea absorbanta si pentru societatile absorbiteComunicat: ANAF a respectat drepturile si libertatile fundamentale ale persoanelor fizicePierderea valabilitatii esalonarii la plata. Aplicare split TVA. Tratament contabilCe formulare fiscale depunem in luna mai 2016 la Fisc?Ultimele articole
Perioada fiscala la TVA in 2023 pentru persoanele impozabile care efectueaza achizitii intracomunitare de bunuriCand intervine exigibilitatea TVA pentru achizitia intracomunitara de bunuri. Material ANAF actualizat in 2023Procedura necesara contribuabililor care vor sa renunte la esalonarea la plataUtilizare SAF-T: Ce sanctiuni se acorda pentru nedepunerea D406?Furnizorii de servicii postale vor declara serviciile de trimitere contra ramburs prin F395. Instructiuni de completare
Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA in 2023!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA in 2023. Top 7 Studii de caz de actualitate"