keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
keyboard_double_arrow_left

Firme care acorda tichete de vacanta. Aceste sume intra in plafonul de 33% pentru beneficii extrasalariale?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 17 Iul. 2023
Tags: tichete de vacanta, plafonul de 33%, beneficii extrasalariale

Ca urmare a deciziei managementului firmei, pentru realizarea KPI-urilor specifice fiecarui departament, se acorda tichet de vacanta cu valoarea de 4.000 lei salariatilor.

Intrebare: valoarea tichetului de vacanta intra in categoria beneficiilor salariale plafonate la 33%?

 


Vouchere de vacanta si plafonul de 33% venituri neimpozabile – raspunsul specialistului: 

 

Voucherele de vacanta sunt bilete de valoare care se acorda angajatilor pentru acoperirea unor cheltuieli ocazionate de efectuarea concediului de odihna in regim de turism intern. Nivelul maxim al sumei care poate fi acordata unui angajat in decursul unui an fiscal sub forma voucherelor de vacanta este de 6 salarii de baza minime brute pe tara garantate in plata.

Pentru anul 2023, valoarea castigului salarial mediu brut s-a stabilit la nivelul sumei de 6.789 lei.

Nivelul maxim al sumelor care pot fi acordate salariatilor sub forma de vouchere de vacanta de catre angajatori este reprezentat de contravaloarea a maximum sase salarii de baza minime brute pe tara, garantate in plata, pentru un salariat, in decursul unui an fiscal. Salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata este cel stabilit conform legii.

Asupra valorii voucherelor de vacanta acordate salariatilor se aplica o retinere a impozitului pe venit in cota de 10%.


Biletele de valoare sub forma de vouchere de vacanta, acordate conform legii, nu sunt incluse in baza lunara de calcul a contributiilor de asigurari sociale conform articolului 142 din Codul fiscal.

In conformitate cu Legea nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare:

Art. 24.

(1) Voucherele de vacanta sunt bilete de valoare care se acorda angajatilor pentru acoperirea unor cheltuieli ocazionate de efectuarea concediului de odihna in regim de turism intern.

(2) Angajatul care beneficiaza de vouchere de vacanta nu mai beneficiaza de prima de vacanta in cursul anului fiscal sau de bilete de odihna, acordate potrivit Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificarile si completarile ulterioare.

(3) Nivelul maxim al sumei care poate fi acordata unui angajat in decursul unui an fiscal sub forma voucherelor de vacanta este de 6 salarii de baza minime brute pe tara garantate in plata.

(4) Acordarea voucherelor de vacanta, cu respectarea prevederilor alin. (3), poate fi fractionata in maximum doua transe, in functie de optiunea angajatului privind efectuarea concediului de odihna.

(5) Voucherele de vacanta sunt destinate acoperirii cheltuielilor cu servicii turistice, de cazare, de masa si/sau de recuperare a capacitatii de munca.

(6) Voucherele de vacanta pot fi utilizate si pentru acoperirea cheltuielilor cu servicii de calatorie si/sau de divertisment, daca se regasesc intr-un pachet turistic.

(61) Voucherele de vacanta pot fi utilizate si pentru acoperirea cheltuielilor cu taberele scolare, nationale sau tematice, organizate pe teritoriul Romaniei, la care participa copilul titularului. Procedura privind plata taberelor potrivit prezentului alineat se stabileste prin ordin comun al ministrului educatiei si al ministrului finantelor.

(7) Serviciile aferente efectuarii concediului de odihna pot fi achizitionate ca pachete de servicii sau separat.

(8) Continutul minim al pachetului de servicii care se poate achizitiona prin intermediul voucherelor de vacanta se stabileste prin normele de aplicare a prezentei legi, care se aproba prin hotarare a Guvernului.

(9) Voucherele de vacanta pot fi utilizate pentru achizitionarea de servicii de la operatorii economici cu activitate de turism din Romania, autorizati conform legii, care detin structuri de primire turistice clasificate si/sau agentii de turism licentiate si care accepta o astfel de modalitate de plata, denumite, in mod conventional si in intelesul prezentei legi, unitati afiliate.

(10) Ministerul Turismului transmite unitatilor emitente lista cu unitatile afiliate.

(11) Unitatile emitente vor plati contravaloarea voucherelor de vacanta unitatilor afiliate cu care au incheiat contracte pentru decontarea acestora, dupa prestarea serviciilor de turism.

(1) Valoarea nominala permisa pentru un voucher de vacanta este multiplu de 10 lei, dar nu mai mult de 100 lei.

(2) Voucherul de vacanta are perioada de valabilitate de un an de la data emiterii, fara a se intelege ca aceasta este perioada de valabilitate a suportului electronic.

(3) Contravaloarea serviciilor turistice prestate de catre unitatile afiliate peste valoarea voucherelor de vacanta se suporta de catre angajat, titular al voucherelor de vacanta.

Art. 26. -
Fiecare voucher de vacanta este valabil numai daca are inscrise pe suportul electronic sau stocate intr-un alt mod in acesta, urmatoarele mentiuni:

a) emitentul si datele sale de identificare;

b) angajatorul si datele sale de identificare;

c) perioada de valabilitate a utilizarii voucherului de vacanta;

d) interdictia de a utiliza voucherul de vacanta in alte locuri decat in unitatile afiliate;

e) elementele de identitate vizuala ale brandului de turism al Romaniei,

f) numele, prenumele si codul numeric personal ale salariatului care este in drept sa utilizeze voucherul de vacanta.


La acordarea voucherelor acestea se cumuleaza cu veniturile salariale din luna respectiva.Impozitul se retine odata cu retinerea impozitului aferent salariilor, este in cota de 10%, se retine din drepturile salariale aferente lunii in care s-a efectuat distribuirea si se evidentiaza prin articolul contabil.

421 = 444 impozit mai mare cu valoarea impozitului aferent voucherelor

In anul 2023 cuantumul voucherelor de vacanta ce se poate acorda fara contributii sociale este de 18.000 lei (3.000 lei x 6, unde 3.000 reprezinta salariul de baza minim brut pe tara in anul 2023).

Voucherele de vacanta acordate potrivit legii nu se cuprind in baza de calcul al contributiilor sociale conform art.142 lit. r) din Codul fiscal:

Nu se cuprind in baza lunara de calcul al contributiilor de asigurari sociale urmatoarele: r) biletele de valoare sub forma tichetelor de masa, voucherelor de vacanta, tichetelor cadou, tichetelor de cresa, tichetelor culturale, acordate potrivit legii.

Contributia la sistemul de sanatate nu se datoreaza pentru voucherele acordate potrivit legii in baza art. 157 alin. (2) din Codul fiscal:
(2) Nu se cuprind in baza lunara de calcul al contributiei de asigurari sociale de sanatate sumele prevazute la art. 76 alin. (4) lit. d), art. 141 lit. d) si art. 142.

Contributia asiguratorie pentru munca nu se datoreaza pentru voucherele de vacanta acordate potrivit legii in baza art. 220 4 alin. (2) din Codul fiscal:
(2) Nu se cuprind in baza lunara de calcul al contributiei asiguratorie pentru munca sumele prevazute la art. 142.

Astfel, voucherele de vacanta nu intra in baza de calcul al contributiilor sociale daca sunt acordate potrivit legii.

Plafonul de 33% introdus de OG 16/2022 nu se aplica in cazul voucherelor de vacanta deoarece aceste vouchere nu se regasesc in lista veniturilor care se pot acorda salariatior pentru care ar fi aplicabil acest plafon.


Urmatoarele venituri cumulate lunar nu reprezinta venit impozabil in intelesul impozitului pe venit, in limita plafonului lunar de cel mult 33% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat sau din solda lunara/salariul lunar acordata/acordat potrivit legii:


a)prestatiile suplimentare primite de salariati in baza clauzei de mobilitate potrivit legii;

b)contravaloarea hranei acordate de catre angajator pentru angajatii proprii;

c)cazarea si contravaloarea chiriei pentru spatiile de cazare/de locuit puse de catre angajatori la dispozitia angajatilor proprii, in limita unui plafon neimpozabil de 20% din salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata/luna/persoana;

d)contravaloarea serviciilor turistice si/sau de tratament, inclusiv transportul, pe perioada concediului, pentru angajatii proprii si membrii de familie ai acestora, acordate de angajator, astfel cum este prevazut in contractul de munca, regulamentul intern, sau primite in baza unor legi speciale si/sau finantate din buget, in limita unui plafon anual, pentru fiecare angajat, reprezentand nivelul unui castig salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul in care au fost acordate;

e)contributiile la un fond de pensii facultative potrivit Legii nr. 204/2006, in limita a 400 euro anual pentru fiecare persoana;

f)primele de asigurare voluntara de sanatate, precum si serviciile medicale furnizate sub forma de abonament, suportate de angajator pentru angajatii proprii, astfel incat la nivelul anului sa nu se depaseasca echivalentul in lei al sumei de 400 euro, pentru fiecare persoana;

g)sumele acordate angajatilor care desfasoara activitati in regim de telemunca.

Acestea sunt veniturile care intra in plafonul de 33% iar tichetele de vacanta nu se regasesc deci in lista reglementata de OG 16.



Raspuns oferit in luna iulie 2023 de catre specialistii site-ului PortalCodulFiscal.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Fiscal consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.

 
Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz" 
Rentrop ∧ Straton

Club Contabilitate

La fiecare 10 minute, o întrebare își găsește răspunsul AICI.


Ultimele stiri

Cele mai citite stiri

din categoria "Studii de caz"
[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie, contabili
Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
Modificari importante privind TVA!
Descarca GRATUIT
Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016