Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Va reamintim ca, dupa expirarea perioadei de valabilitate a certificatelor digitale (un an), acestea trebuie reinnoite. Dupa obtinerea certificatului de semnatura electronica reinnoit de la unul dintre furnizorii autorizati, contribuabilii vor urma pasii de mai jos.
Pasi de parcurs
1. Se descarca formularul "Document de confirmare" de la aceasta adresa.
2. Se completeaza datele de identificare ale titularului certificatului si adresa de e-mail.
3. Se semneaza si se trimite prin e-mail la furnizorul de certificat documentul completat.
4. Furnizorul de certificate va aplica semnatura electronica si va inapoia documentul confirmat.
5. Se acceseaza websiteul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), la adresa www.anaf.ro, categoria Declaratii electronice, modulul Reinnoire certificate calificate.
Impozitarea veniturilor din chirii 2024
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
6. Se selecteaza documentul de confirmare primit de la furnizorul de certificate.
7. Se tasteaza butonul Transmite documentul.
8. Dupa o perioada de maxim 4 zile lucratoare de la transmitere, ANAF trimite noul numar al certificatului digital si accesul la Serviciul de depunere on-line.
In cadrul acestei proceduri, nu mai este nevoie de inregistrarea formularului 150 la organul fiscal, cu documentatia aferenta.
Declaratii care se pot depune online
Certificatul digital pentru semnatura electronica este necesar in cazul transmiterii online a:
- Declaratiei privind obligatiile de plata la bugetul de stat, formular 100;
- Declaratiei privind impozitul pe profit, formular 101;
- Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, formular 112. De retinut! Formularul 112 se transmite numai on-line;
- Declaratiei privind veniturile realizate din Romania, formular 200;
- Declaratiei privind impozitul retinut la sursa si castigurile/pierderile realizate, pe beneficiari de venit, formular 205;
- Declaratiei informative privind impozitul pe venit din transferul proprietatilor imobiliare, formular 208;
- Cererii privind destinatia sumei reprezentand pana la 2% din impozitul anual si deducerea cheltuielilor efectuate pentru economisirea in sistem colectiv pentru domeniul locativ, formular 230;
- Decontului de TVA, formular 300;
- Decontului special de TVA, formular 301;
- Declaratiei recapitulative privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare, formular 390;
- Declaratiei informative privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national, formular 394;
- Declaratiei privind venitul asigurat la sistemul public de pensii, formular 600;
- Declaratiei rectificative, formular 710;
- Situatiilor financiare anuale.
Persoanele interesate pot consulta "Ghidul pentru reinnoirea certificatelor pe portalul ANAF" in care este prezentata procedura de reinnoire a certificatelor in situatia in care a expirat perioada de valabilitate a acestora (1 an), publicat pe websiteurile:
- ANAF la adresa www.anaf.ro, sectiunea Declaratii electronice/Informatii depunere declaratii pj/Reinnoire certificate calificate, din prima pagina.
Sursa: DGFP Valcea
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Split TVA. Facilitati pentru firmele care aplica optional sistemulFiscul poate amana pana la un an rambursarea TVA si a impozitelor daca e nevoie de inspectia fiscala prealabilaCe declaratii fiscale si ce plati au termen in luna mai 2017? Lista completa ANAFUtil: Procedura de scoatere din evidenta a persoanelor inregistrate in scopuri de TVAInregistrarea TVA prin optiune si achizitie auto second-hand. Cum procedam?Ultimele articole
Pensiile aferente lunii mai se platesc inaintea sarbatorilor pascaleMarti, 30 aprilie 2024, termen limita pentru depunere a Declaratiei speciale de TVADin 1 octombrie 2024 este OBLIGATORIE dotarea cu aparate de marcat electronice si in cazul automatelor comercialeTermene limita de depunere a situatiilor financiare anuale aferente anului 2023Modificari aduse Codului Fiscal de OUG 34/2024. Schimbarile sunt in vigoare din 12 martie 2024Articole similare
InfoANAF: Revocarea accesului la informatiile cuprinse in dosarul fiscalActivitati independente in 2013. Cand depunem Declaratia 200?Inregistrarea contractelor de inchiriere la ANAF. Obligatii si termene limitaOPANAF 3.665 din 2012 modifica formularul 300. Vezi ce e NOUObligatoriu online: Depunerea formularului 112Ultimele articole
Declaratia Unica in 2024. Pana cand se depune in acest anContract prestari servicii de contabilitate incheiat. Cum poate fi revocat accesul in SPV?Persoanele fizice care sosesc/pleaca, in/din Romania si au o sedere mai mare de 183 de zile au obligatia de a completa anumite formulareANAF ofera contribuabililor 4 tipuri de servicii electronicePe 30 mai 2023 se implineste termenul limita pentru depunerea situatiilor financiare anualeArticole similare
Documentar fiscal: Cum reinnoim certificatele digitale pentru semnatura electronica?Procedura de reinnoire a certificatelor digitale pentru semnatura electronica. Ce etape exista?REINNOIREA CERTIFICATELOR DIGITALE pentru semnatura electronicaArticole similare
IMM Invest Romania. Intrebari frecvente si raspunsuri. Avantajele creditului garantatModificarea procedurii de emitere a facturii, reglementarea fiscala a facturii electroniceObligativitatea depunerii electronice a formularului 112 incepand cu urmatorul termenOUG 36/2021. Angajatii NU sunt obligati sa utilizeze SEMNATURA ELECTRONICA la incheierea CIMCe modifica Legea nr. 148 din 2012 privind inregistrarea operatiunilor comerciale prin mijloace electroniceUltimele articole
Cum a fost modificat Ordinul 2021/2021 prin Ordinul 371/2024. Tabel comparativAdeverinta de venit, cazierul fiscal si certificatul de atestare fiscala pot fi obtinute fara deplasare la ANAFANAF a publicat Ghidul privind recuperarea TVA achitata in alt stat membru al Uniunii EuropeneGhid ANAF privind recuperarea TVA achitata in alt stat membru al Uniunii EuropeneANAF reaminteste contribuabililor ce documente ce se pot obtine prin intermediul SPVAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"