Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Analizam situatia unei societati non-profit care a realizat in anul 2011 venituri din activitatea economica de 140.000 lei astfel:
-venituri din livrari de bunuri si servicii taxabile 110.000 lei
-venituri din servicii prestate scutite de TVA 30.000 lei.
Vom vedea, astfel, in ce masura se poate solicita scoaterea din evidenta platitorilor de TVA, avand in vedere ca cifra de afaceri realizata la 30.06.2012 (calculata proportional pentru perioada 01.01-30.06.2012 ) este inferioara plafonului de inregistrare in scopuri de TVA.
Raspuns:
Ca si prima observatie, precizam ca prin masura tranzitorie dispusa de art. II alin. (1) lit. f) din OUG 24/2011 privind modificarea Codului fiscal, pentru a beneficia de anularea inregistrarii in scopuri de TVA in anul 2012 , operatorul economic inregistrat in scopuri de TVA indiferent de forma de organizare trebuia sa inregistreze un plafon al cifrei de afaceri in anul 2011 mai mic de 119000 lei.
O a doua observatie consta in analiza activitatilor ce se regasesc in plafonul de scutire. Scutirea de TVA pentru permisele de pescuit sportive sunt reglemenate de art. 141 alin. (2) lit. l) din Codul fiscal.
Din punctul de vedere al cifrei de afaceri al plafonului de scutire sunt aplicabile prevederile de la art. 152 alin. ( 2) din Codul fiscal, dupa cum urmeaza:
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2026
Excel pentru contabili cu ChatGPT - verificari si reconcilieri rapide
Cartea Verde a impozitului pe profit
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
" Cifra de afaceri care serveste drept referinta pentru aplicarea alin. (1) este constituita din valoarea totala, exclusiv taxa, in situatia persoanelor impozabile care solicita scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA a livrarilor de bunuri si a prestarilor de servicii efectuate de persoana impozabila in cursul unui an calendaristic, taxabile, sau, dupa caz, care ar fi taxabile daca nu ar fi desfasurate de o mica intreprindere, a operatiunilor rezultate din activitati economice pentru care locul livrarii/prestarii se considera ca fiind in strainatate, daca taxa ar fi deductibila, in cazul in care aceste operatiuni ar fi fost realizate in Romania conform art. 145 alin. (2) lit. b), a operatiunilor scutite cu drept de deducere si a celor scutite fara drept de deducere, prevazute la art. 141 alin. (2) lit. a), b), e) si f), daca acestea nu sunt accesorii activitatii principale, cu exceptia urmatoarelor:
a) livrarile de active fixe corporale sau necorporale, astfel cum sunt definite la art. 125^1 alin. (1) pct. 3, efectuate de persoana impozabila;
b) livrarile intracomunitare de mijloace de transport noi, scutite conform art. 143 alin. (2) lit. b)."
Observam ca serviciile pe care le prestati in regim de scutire de TVA nu sunt componenta a plafonului cifrei de afaceri si nu sunt luate in calcul la plafonul cifrei de afaceri pentru stabilirea scutirii de TVA.
In opinia noastra, daca si pentru perioada de desfasurare a activitatii din anul 2012 se realizeaza activitati cu venituri inferioare plafonului de scutire de TVA, se poate solicita anularea inregistarii in scopuri de TVA.
Procedura de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA este reglementata de art. 152 alin.(7) din Codul fiscal ce presupune si faptul ca in ultimul decont depus sa ajustati TVA pentru bunurile aflate in patrimoniu, la data anularii inregistarii in scopuri de TVA si la care s-a dedus TVA la achizitia bunurilor.
Aceasta ajustare poate fi detaliata punctual in functie de tipul bunului detinut de organizatia fara scop patrimonial, stocuri, bunuri de capital, alte bunuri decat cele de capital.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Atentie! Cand poate fi anulata inregistrarea in scopuri de TVASinteza Formular 096: Declaratie de mentiuni privind anularea inregistrarii in scopuri de TVAANULARE INREGISTRARE in scopuri de TVA dupa majorarea plafonului de scutireANAF publica ordinul pentru aprobarea formularului 096. Vezi noua declaratieCasarea mijloacelor fixe. Societate aflata in inactivitateUltimele articole
ANAF propune noi modele de formulare pentru inregistrarea/anularea inregistrarii in scopuri de TVAHG. 340/2020: Criterii pentru evaluarea riscului fiscal in cazul solicitarii sau anularii inregistrarii in scopuri TVAZoom fiscal: Declararea contribuabililor inactivi si implicatiile fiscaleANULARE INREGISTRARE in scop de TVA. Suma incasata prin lichidator, descoperita ulterior. Cum procedam?ANULARE INREGISTRARE in scopuri de TVA. In ce conditii se poate deduce TVA-ul?Articole similare
Prestari servicii - antrenoriatAccize pentru autoturisme. Modalitate de completare a Formularului 103Studiu de caz: Casare utilaj primit gratuit de la un partener intracomunitarNoutati Legislatie Fiscala 13-17 aprilie 2009 - Monitorul OficialRezolvam rapid spetele dificile: facturarea transportului catre casa de expeditii din RomaniaUltimele articole
Factura abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce declaratii trebuie depuse daca NU esti platitor de TVAVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Veniturile inregistrate in avans in 2026 intra in calculul cifrei de afaceri pentru plafonul de TVA aferent anului 2026?Achizitia unui imobil intr-un alt stat membru UE. Cum se stabileste regimul de TVA aplicabil facturii primiteCe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300Articole similare
Noutati Legislatie Fiscala 20-24 aprilie 2009 - Monitorul OficialANAF a aprobat noua procedura de solutionare a cererilor de rambursare a TVACheltuieli cu produse perisabile. Cum tratam costurile din punct de vedere fiscal?Cum arata regimul de scutire de TVA pentru intreprinderile miciLegea 70/2016 ratifica Acordul multilateral al autoritatilor competente pentru schimb automat de informatiiUltimele articole
Inchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de facturare si obligatiile ambelor parti[GHID complet] Agentie de turism. Regim TVA, calcul plafon de scutire/micro si obligativitate casa de marcat/POSDeducerea TVA dupa mai multi ani. Cum se exercita dreptul pentru o factura de achizitie neinregistrataFactura de decontare sau structura de comisionar? Cum stabilesti corect daca o refacturare intra in sfera TVAVinzi mai multe imobile ca persoana fizica? Cand desfasori activitate economica in sensul TVA
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



