Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Anulare inregistrare in scop de TVA. Suma incasata prin lichidator, descoperita ulterior. Cum procedam?

de InfoTva.ro la 06 Feb. 2015 Exclusiv
Tags: anulare inregistrare, soludir, platitori tva, neplatitoare, achizitii de bunuri, livrari

In cazul urmator, o firma platitoare de TVA la incasare, avand solduri la conturile: TVA de plata, TVA neexigibil colectat si TVA neexigibil deductibil a fost scoasa din oficiu de la platitori de TVA, deoarece intr-o perioada de 6 luni nu a avut miscari.

Dupa ce a fost scoasa din oficiu de la platitori de TVA, s-a descoperit o suma incasata prin lichidator, aferenta ultimei luni cand era platitoare de TVA si o factura de la furnizor cu TVA, care nu este platita in perioada de platitoare de TVA, avand data din perioada cand era platitoare de TVA.

Trebuie facuta rectificativa la declaratia 394 aferenta lunii datei facturii primite, tinand cont ca a fost inregistrata factura fara TVA, dupa ce  firma a devenit neplatitoare de TVA?

In ce priveste decontul de TVA, trebuie refacut la luna sumei incasate si depus la administratie?



Conform Art.156^3 alin.(10) din Codul Fiscal persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat potrivit prevederilor art. 153 alin. (9) lit. a) - e) trebuie sa depuna o declaratie privind taxa colectata care trebuie platita, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a intervenit exigibilitatea taxei pentru livrari de bunuri/prestari de servicii efectuate si/sau pentru achizitii de bunuri si/sau servicii pentru care sunt persoane obligate la plata taxei, a caror exigibilitate de taxa intervine in perioada in care persoana impozabila nu are un cod valabil de TVA, respectiv:
 
a) taxa colectata care trebuie platita in conformitate cu prevederile art. 11 alin. (1^1) şi (1^3) pentru livrari de bunuri/prestari de servicii efectuate si/sau pentru achizitii de bunuri si/sau servicii pentru care sunt persoane obligate la plata taxei, efectuate in perioada in care persoana impozabila nu are un cod valabil de TVA;
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Vezi detalii

Agricultura. Noutati fiscal-contabile. Monografii contabile specifice
Agricultura. Noutati fiscal-contabile. Monografii contabile specifice

Vezi detalii

Modele editabile pentru Calculatia Costurilor
Modele editabile pentru Calculatia Costurilor

Vezi detalii


 
b) taxa colectata care trebuie platita pentru livrari de bunuri/prestari de servicii efectuate inainte de anularea inregistrarii in scopuri de TVA a persoanelor impozabile care au aplicat sistemul TVA la incasare, dar a caror exigibilitate de taxa potrivit art. 134^2 alin. (3) - (8) intervine in perioada in care persoana impozabila nu are un cod valabil de TVA.
 
Astfel, in perioada de inactivitate nu beneficiati de dreptul de deducere a TVA aferente achizitiilor efectuatea, dar aveti obligatia de a colecta si de a plati TVA aferenta livrarilor de bunuri/prestarilor de servicii si/sau achizitii de bunuri si/sau de servicii pentru care sunt obligate la plata TVA efectuate in perioada in care nu au un cod valabil de TVA. In acest sens, veti depune la organul fiscal competent formularul 311 "Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat conform art. 153 alin. (9) lit. a) - e) din Codul Fiscal"
 
Pentru factura de la furnizor primita ulterior aveti obligatia sa intocmiti o declaratie rectificativa 394 aferenta lunii in care a fost emisa aceasta factura chiar daca dumneavoastra nu ati dedus TVA-ul aferent.
 
Potrivit art.156^2 alin.3 din Codul Fiscal datele inscrise incorect intr-un decont de taxa se pot corecta prin decontul unei perioade fiscale ulterioare si se vor inscrie la randurile de regularizari.
 
Decontul depus la luna respectiva nu mai poate fi refacut.
 
TVA-ul aferent sumei incasate si care nu a fost mentionat in decontul lunii respective se va declara prin Formularul 307 "Declaratie privind sumele rezultate din ajustarea taxei pe valoarea adaugata"
 


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro



Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Anulare inregistrare in scop de TVA. Suma incasata prin lichidator, descoperita ulterior. Cum procedam?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
Club Contabilitate

VIDEO

X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016