keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
keyboard_double_arrow_left

Ce obligatii are un PFA dupa iesirea din evidenta platitorilor de TVA?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 03 Apr. 2013 Exclusiv
Tags: tva, pfa, iesire din evidenta, platitori tva 2013, ajustare

Vom vedea mai jos ce obligatii apar pentru un PFA la iesirea din evidenta platitorilor de TVA.



Vom analiza astfel cazul unui PFA platitor de TVA care isi suspenda activitatea in martie 2013, cu mentiunea ca acesta achizitionase echipament de birou in 05.2012  cu durata de amortizare de 2 ani si mobilier in data de 12.2012 cu durata de amortizare de 9 ani pentru care a dedus TVA.

Se va stabili, asadar, in ce masura trebuie PFA-ul sa faca ajustari pentru TVA-ul dedus si la ce valori.

Solutia consultantului:

Odata cu depunerea cererii privind scoaterea ca platitor de TVA, PFA are urmatoarele obligatii:

- pana la comunicarea deciziei de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA, adica pana la data primirii de la ANAF deciziei privind anularea inregistrarii in scop de TVA, persoana impozabila are toate drepturile si obligatiile persoanelor inregistrate in scopuri de TVA - respectiv, in perioada cuprinsa intre data depunerii cererii de solicitare a scoaterii de la TVA si data comunicarii deciziei de catre ANAF privind scoaterea de la TVA, persoana juridica colecteaza, deduce TVA, intocmeste jurnale de vinzari si cumparari, depune decontul de TVA si declaratiile 394 si 390 - dupa caz;

- PFA care a solicitat scoaterea din evidenta are obligatia sa depuna ultimul decont de TVA (300) prevazut la art. 156^2, indiferent de perioada fiscala aplicata conform art. 156^1 (lunar sau trimestrial), pina la data de 25 a lunii urmatoare celei in care a fost comunicata decizia de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA - dupa ce a primit decizia privind scoterea din evidenta TVA, persoana juridica trebuie sa depuna un decont de TVA (indiferent de perioada sa fiscala privind depunerea decontului - lunara sau trimestriala) pina la data de 25 a lunii urmatoare celei in care a fost scoasa de la TVA, conform deciziei primite in acest sens - de exemplu, daca primeste decizia de anulare a inregistrarii in scop de TVA cu data de 25 martie 2013, va depune ultimul decont de TVA pina la 25 aprilie 2013.

- in acest ultim decont de TVA depus, persoanele impozabile au obligatia sa evidentieze si valoarea TVA rezultata ca urmare a efectuarii tuturor ajustarilor de taxa in conformitate cu art. 148 si / sau 149 din Codul fiscal.

Ajustarile privind TVA pot genera obligatii de plata a TVA in favoarea statului.

De exemplu daca durata normala de functionare a calculatorului, conform catalogului mijloacelor fixe, este de 2 ani, ajustarea se face conform art. 148 din Codul fiscal si punctului 53 alin. (14) din norme, respectiv ajustarea TVA "se face pentru valoarea ramasa neamortizata. Ajustarea se efectueaza in functie de cota de taxa in vigoare la data achizitiei activului corporal fix. In sensul prezentelor norme, prin valoare ramasa neamortizata se intelege valoarea de inregistrare in contabilitate diminuata cu amortizarea contabila."

In cazul bunurilor de capital se aplica prevederile art. 149 alin. (2) litera a) din Codul fiscal , care incepe cu data de 01 ianuarie a anului in care bunul a fost achizitionat, respectiv anul 2012. Pentru mobilier (bun de capital) ajustarea TVA se face la valoarea dedusa integral, intrucat a fost achizitionat in decembrie 2012.


Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz" 
Rentrop ∧ Straton

Club Contabilitate

La fiecare 10 minute, o întrebare își găsește răspunsul AICI.


Ultimele stiri

Cele mai citite stiri

din categoria "Studii de caz"
[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie, contabili
Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
Modificari importante privind TVA!
Descarca GRATUIT
Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016