Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Vom vedea mai jos ce obligatii apar pentru un PFA la iesirea din evidenta platitorilor de TVA.
Vom analiza astfel cazul unui PFA platitor de TVA care isi suspenda activitatea in martie 2013, cu mentiunea ca acesta achizitionase echipament de birou in 05.2012 cu durata de amortizare de 2 ani si mobilier in data de 12.2012 cu durata de amortizare de 9 ani pentru care a dedus TVA.
Se va stabili, asadar, in ce masura trebuie PFA-ul sa faca ajustari pentru TVA-ul dedus si la ce valori.
Solutia consultantului:
Odata cu depunerea cererii privind scoaterea ca platitor de TVA, PFA are urmatoarele obligatii:
- pana la comunicarea deciziei de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA, adica pana la data primirii de la ANAF deciziei privind anularea inregistrarii in scop de TVA, persoana impozabila are toate drepturile si obligatiile persoanelor inregistrate in scopuri de TVA - respectiv, in perioada cuprinsa intre data depunerii cererii de solicitare a scoaterii de la TVA si data comunicarii deciziei de catre ANAF privind scoaterea de la TVA, persoana juridica colecteaza, deduce TVA, intocmeste jurnale de vinzari si cumparari, depune decontul de TVA si declaratiile 394 si 390 - dupa caz;
- PFA care a solicitat scoaterea din evidenta are obligatia sa depuna ultimul decont de TVA (300) prevazut la art. 156^2, indiferent de perioada fiscala aplicata conform art. 156^1 (lunar sau trimestrial), pina la data de 25 a lunii urmatoare celei in care a fost comunicata decizia de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA - dupa ce a primit decizia privind scoterea din evidenta TVA, persoana juridica trebuie sa depuna un decont de TVA (indiferent de perioada sa fiscala privind depunerea decontului - lunara sau trimestriala) pina la data de 25 a lunii urmatoare celei in care a fost scoasa de la TVA, conform deciziei primite in acest sens - de exemplu, daca primeste decizia de anulare a inregistrarii in scop de TVA cu data de 25 martie 2013, va depune ultimul decont de TVA pina la 25 aprilie 2013.
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Manual de politici contabile - Stick USB
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
- in acest ultim decont de TVA depus, persoanele impozabile au obligatia sa evidentieze si valoarea TVA rezultata ca urmare a efectuarii tuturor ajustarilor de taxa in conformitate cu art. 148 si / sau 149 din Codul fiscal.
Ajustarile privind TVA pot genera obligatii de plata a TVA in favoarea statului.
De exemplu daca durata normala de functionare a calculatorului, conform catalogului mijloacelor fixe, este de 2 ani, ajustarea se face conform art. 148 din Codul fiscal si punctului 53 alin. (14) din norme, respectiv ajustarea TVA "se face pentru valoarea ramasa neamortizata. Ajustarea se efectueaza in functie de cota de taxa in vigoare la data achizitiei activului corporal fix. In sensul prezentelor norme, prin valoare ramasa neamortizata se intelege valoarea de inregistrare in contabilitate diminuata cu amortizarea contabila."
In cazul bunurilor de capital se aplica prevederile art. 149 alin. (2) litera a) din Codul fiscal , care incepe cu data de 01 ianuarie a anului in care bunul a fost achizitionat, respectiv anul 2012. Pentru mobilier (bun de capital) ajustarea TVA se face la valoarea dedusa integral, intrucat a fost achizitionat in decembrie 2012.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
In atentia persoanelor impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulatCum se impoziteaza veniturile microintreprinderilor in 2014?Achizitie intracomunitara la bunuri pana la 10.000 euro. Cum facturati?Comunicat ANAF privind determinarea venitului in sistem realZoom fiscal: Regimul special de TVA pentru bunuri second-handUltimele articole
Calendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 25 noiembrie 2024Proiect: Noi ajustari privind Procedura de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVAMiercuri, 20 noiembrie 2024, termenul limita de depunere a unor declaratii fiscale importanteMicrointreprindere in 2024. Cum poate iesi prin optiune de la plata TVAE-Transport: Cum se declara valoarea totala a bunurilor pentru obtinerea codului UITArticole similare
PFA care beneficiaza de microgranturi de 2.000 de euro. Din acesti bani se pot achita credite bancare?Persoanele fizice au fost incluse, conform Legii 134/2023, in categoria dezvoltatorilor imobiliari. Acestea vor putea acorda si crediteCe a transmis Uniunea Profesiilor Liberale cu privire la intentia Ministerului de Finante de a recalifica activitatile independente ca dependenteMicrogranturi de 2.000 euro pentru PFA-uri. Care este tratamentul fiscal?Au fost publicate documentele necesare PFA-urilor si profesionistilor pentru acordarea indemnizatiei de Somaj TehnicUltimele articole
SAF-T in 2025. Pentru o casa de ajutor reciproc (CAR) se depune D406 din ianuarie 2025?Plafon de 50.000 lei in casierie. Exista exceptii in privinta PFA/II/IF?Venituri din activitati independente. Cat CASS datoreaza persoanele fizice pentru 2024Microintreprindere 2024. Veniturile din drepturi de proprietate intelectuala intra in plafonul de 500.000 euro?Radiere SRL, PFA, II, IF. Procedura complexa, explicata pas cu pasArticole similare
IESIRE DIN EVIDENTA platitorilor de TVA. Cum facem inregistrarea speciala in scop de TVA si in ROI?Conditii pentru iesirea din evidenta platitorilor de TVA. Cum veti proceda?Articole similare
Deschidere procedura faliment debitor/aprobarea planului de reorganizare: AJUSTARE TVA. Modificari 2019Client in faliment. Cum tratam provizioanele si AJUSTAREa TVA?Achizitie imobil in 2006Probleme cu AJUSTAREa TVA? Le rezolva Codul fiscal in 199 intrebari si raspunsuriAJUSTARE TVA. Studii de caz utile chiar si pentru cei mai abili contabiliUltimele articole
Calendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 25 noiembrie 2024Microintreprindere in 2024. Cum poate iesi prin optiune de la plata TVACladiri inchiriate catre persoane juridice. Se aplica modificari din 2025 cu privire la impozit?Sistemul e-TVA: Principalele 5 provocari pentru contabiliLeasing financiar autoturism. Monografie contabila pentru AJUSTAREa de TVAAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"