Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Ce obligatii are un PFA dupa iesirea din evidenta platitorilor de TVA?

de InfoTva.ro la 03 Apr. 2013 Exclusiv
Tags: tva, pfa, iesire din evidenta, platitori tva 2013, ajustare

Vom vedea mai jos ce obligatii apar pentru un PFA la iesirea din evidenta platitorilor de TVA.



Vom analiza astfel cazul unui PFA platitor de TVA care isi suspenda activitatea in martie 2013, cu mentiunea ca acesta achizitionase echipament de birou in 05.2012  cu durata de amortizare de 2 ani si mobilier in data de 12.2012 cu durata de amortizare de 9 ani pentru care a dedus TVA.

Se va stabili, asadar, in ce masura trebuie PFA-ul sa faca ajustari pentru TVA-ul dedus si la ce valori.

Solutia consultantului:

Odata cu depunerea cererii privind scoaterea ca platitor de TVA, PFA are urmatoarele obligatii:

- pana la comunicarea deciziei de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA, adica pana la data primirii de la ANAF deciziei privind anularea inregistrarii in scop de TVA, persoana impozabila are toate drepturile si obligatiile persoanelor inregistrate in scopuri de TVA - respectiv, in perioada cuprinsa intre data depunerii cererii de solicitare a scoaterii de la TVA si data comunicarii deciziei de catre ANAF privind scoaterea de la TVA, persoana juridica colecteaza, deduce TVA, intocmeste jurnale de vinzari si cumparari, depune decontul de TVA si declaratiile 394 si 390 - dupa caz;
Noi reguli privind SPONSORIZAREA
Noi reguli privind SPONSORIZAREA

Vezi detalii

Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator

Vezi detalii

Achizitii de servicii din afara Romaniei
Achizitii de servicii din afara Romaniei

Vezi detalii



- PFA care a solicitat scoaterea din evidenta are obligatia sa depuna ultimul decont de TVA (300) prevazut la art. 156^2, indiferent de perioada fiscala aplicata conform art. 156^1 (lunar sau trimestrial), pina la data de 25 a lunii urmatoare celei in care a fost comunicata decizia de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA - dupa ce a primit decizia privind scoterea din evidenta TVA, persoana juridica trebuie sa depuna un decont de TVA (indiferent de perioada sa fiscala privind depunerea decontului - lunara sau trimestriala) pina la data de 25 a lunii urmatoare celei in care a fost scoasa de la TVA, conform deciziei primite in acest sens - de exemplu, daca primeste decizia de anulare a inregistrarii in scop de TVA cu data de 25 martie 2013, va depune ultimul decont de TVA pina la 25 aprilie 2013.

- in acest ultim decont de TVA depus, persoanele impozabile au obligatia sa evidentieze si valoarea TVA rezultata ca urmare a efectuarii tuturor ajustarilor de taxa in conformitate cu art. 148 si / sau 149 din Codul fiscal.

Ajustarile privind TVA pot genera obligatii de plata a TVA in favoarea statului.

De exemplu daca durata normala de functionare a calculatorului, conform catalogului mijloacelor fixe, este de 2 ani, ajustarea se face conform art. 148 din Codul fiscal si punctului 53 alin. (14) din norme, respectiv ajustarea TVA "se face pentru valoarea ramasa neamortizata. Ajustarea se efectueaza in functie de cota de taxa in vigoare la data achizitiei activului corporal fix. In sensul prezentelor norme, prin valoare ramasa neamortizata se intelege valoarea de inregistrare in contabilitate diminuata cu amortizarea contabila."

In cazul bunurilor de capital se aplica prevederile art. 149 alin. (2) litera a) din Codul fiscal , care incepe cu data de 01 ianuarie a anului in care bunul a fost achizitionat, respectiv anul 2012. Pentru mobilier (bun de capital) ajustarea TVA se face la valoarea dedusa integral, intrucat a fost achizitionat in decembrie 2012.


Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Ce obligatii are un PFA dupa iesirea din evidenta platitorilor de TVA?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016