Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Vom vedea mai jos ce obligatii apar pentru un PFA la iesirea din evidenta platitorilor de TVA.
Vom analiza astfel cazul unui PFA platitor de TVA care isi suspenda activitatea in martie 2013, cu mentiunea ca acesta achizitionase echipament de birou in 05.2012 cu durata de amortizare de 2 ani si mobilier in data de 12.2012 cu durata de amortizare de 9 ani pentru care a dedus TVA.
Se va stabili, asadar, in ce masura trebuie PFA-ul sa faca ajustari pentru TVA-ul dedus si la ce valori.
Solutia consultantului:
Odata cu depunerea cererii privind scoaterea ca platitor de TVA, PFA are urmatoarele obligatii:
- pana la comunicarea deciziei de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA, adica pana la data primirii de la ANAF deciziei privind anularea inregistrarii in scop de TVA, persoana impozabila are toate drepturile si obligatiile persoanelor inregistrate in scopuri de TVA - respectiv, in perioada cuprinsa intre data depunerii cererii de solicitare a scoaterii de la TVA si data comunicarii deciziei de catre ANAF privind scoaterea de la TVA, persoana juridica colecteaza, deduce TVA, intocmeste jurnale de vinzari si cumparari, depune decontul de TVA si declaratiile 394 si 390 - dupa caz;
- PFA care a solicitat scoaterea din evidenta are obligatia sa depuna ultimul decont de TVA (300) prevazut la art. 156^2, indiferent de perioada fiscala aplicata conform art. 156^1 (lunar sau trimestrial), pina la data de 25 a lunii urmatoare celei in care a fost comunicata decizia de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA - dupa ce a primit decizia privind scoterea din evidenta TVA, persoana juridica trebuie sa depuna un decont de TVA (indiferent de perioada sa fiscala privind depunerea decontului - lunara sau trimestriala) pina la data de 25 a lunii urmatoare celei in care a fost scoasa de la TVA, conform deciziei primite in acest sens - de exemplu, daca primeste decizia de anulare a inregistrarii in scop de TVA cu data de 25 martie 2013, va depune ultimul decont de TVA pina la 25 aprilie 2013.

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025

TVA 2025 Noile cote si efectele in practica

Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
- in acest ultim decont de TVA depus, persoanele impozabile au obligatia sa evidentieze si valoarea TVA rezultata ca urmare a efectuarii tuturor ajustarilor de taxa in conformitate cu art. 148 si / sau 149 din Codul fiscal.
Ajustarile privind TVA pot genera obligatii de plata a TVA in favoarea statului.
De exemplu daca durata normala de functionare a calculatorului, conform catalogului mijloacelor fixe, este de 2 ani, ajustarea se face conform art. 148 din Codul fiscal si punctului 53 alin. (14) din norme, respectiv ajustarea TVA "se face pentru valoarea ramasa neamortizata. Ajustarea se efectueaza in functie de cota de taxa in vigoare la data achizitiei activului corporal fix. In sensul prezentelor norme, prin valoare ramasa neamortizata se intelege valoarea de inregistrare in contabilitate diminuata cu amortizarea contabila."
In cazul bunurilor de capital se aplica prevederile art. 149 alin. (2) litera a) din Codul fiscal , care incepe cu data de 01 ianuarie a anului in care bunul a fost achizitionat, respectiv anul 2012. Pentru mobilier (bun de capital) ajustarea TVA se face la valoarea dedusa integral, intrucat a fost achizitionat in decembrie 2012.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Contractele de asigurare sociala in contextul majorarii salariului minim la 2.300 lei (Informare CNPP)Regularizarea avansurilor incasate inainte de scoaterea din evidenta platitorilor de TVA. Regimul TVA aplicabilCerinte pentru emiterea unui duplicat factura, la cererea cumparatorului. In ce conditii putem deduce TVA-ul?120 de intrebari si raspunsuri pentru examenul Consultantilor Fiscali 2013!Modificari asupra cotelor de TVA, aplicate incepand cu 1 ianuarie 2024Ultimele articole
e-TVA. Raspunsul la Notificare NU mai e obligatoriu pana la final de 2025Plafon TVA de 300.000 lei depasit. Trebuie facuta trecerea la platitor de TVA?Prevederile privind Notificarea de conformare RO e-TVA, SUSPENDATE pana la 31 decembrie 2025Leasing. Ce cota TVA se aplica pentru contractele de leasing financiarMajorare TVA la 21%. Ce cota TVA se aplica pentru servicii prestate INAINTE de 1 august 2025Articole similare
Cele mai dificile intrebari pentru o PFA in 2016 si raspunsurile date de expertiANAF reaminteste contribuabililor ce documente ce se pot obtine prin intermediul SPVTrecerea la sistemul real este OBLIGATORIE pentru PFA in anumite conditii. Analiza zilei cu Irina DumitrescuVenituri realizate de PFA. Retinere la sursa a impozitului pe venitAu fost publicate documentele necesare PFA-urilor si profesionistilor pentru acordarea indemnizatiei de Somaj TehnicUltimele articole
Comert online prin Trendyol: Obligatiile de TVA pentru PFA-uri in 2025Platitor de TVA. Conditii, documente si ajustare TVA pentru trecere la neplatitor de TVACota TVA. TVA pentru amoniac si servicii agricole in 2025PFA si drepturile de autor. Documente necesare dupa inregistrarea ca platitor de TVATaxe PFA 2025: Cat platesti pentru PFA cu venituri din drepturi de autorArticole similare
Platitor de TVA. Cum poate iesi de la TVA prin optiuneConditii pentru iesirea din evidenta platitorilor de TVA. Cum veti proceda?IESIRE DIN EVIDENTA platitorilor de TVA. Cum facem inregistrarea speciala in scop de TVA si in ROI?Articole similare
Reducere comerciala si reducere financiaraNou! Hotararea CCF 7/2015. Examen atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent. Sesiunea noiembrie 2015Ce recomandari face CNIPMMR pentru dezvoltarea IMM-urilorCum diferentiem din punct de vedere fiscal notiunea de AJUSTARE de cea de regularizare a TVA?Impozitul specific unor activitati. Informare ANAF 2017Ultimele articole
Majorare cota TVA: Cum afecteaza gestiunea stocurilor majorarea din 1 august 2025Platitor de TVA de la 1 august 2025. Cota TVA aplicabila + reguli pentru AJUSTAREa TVAMajorare cota TVA de la 1 august 2025. Trebuie ajustata TVA la stocuri?AJUSTARE TVA stocuri. Ce impact are majorarea cotei TVA din august 2025TVA 9% la achizitia unei singure locuinte, pana in iulie 2026. Conditii si termene-limita
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"