Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva
la 03 Apr. 2013 Exclusiv
Vom vedea mai jos ce obligatii apar pentru un PFA la iesirea din evidenta platitorilor de TVA.
Vom analiza astfel cazul unui PFA platitor de TVA care isi suspenda activitatea in martie 2013, cu mentiunea ca acesta achizitionase echipament de birou in 05.2012 cu durata de amortizare de 2 ani si mobilier in data de 12.2012 cu durata de amortizare de 9 ani pentru care a dedus TVA.
Se va stabili, asadar, in ce masura trebuie PFA-ul sa faca ajustari pentru TVA-ul dedus si la ce valori.
Solutia consultantului:
Odata cu depunerea cererii privind scoaterea ca platitor de TVA, PFA are urmatoarele obligatii:
- pana la comunicarea deciziei de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA, adica pana la data primirii de la ANAF deciziei privind anularea inregistrarii in scop de TVA, persoana impozabila are toate drepturile si obligatiile persoanelor inregistrate in scopuri de TVA - respectiv, in perioada cuprinsa intre data depunerii cererii de solicitare a scoaterii de la TVA si data comunicarii deciziei de catre ANAF privind scoaterea de la TVA, persoana juridica colecteaza, deduce TVA, intocmeste jurnale de vinzari si cumparari, depune decontul de TVA si declaratiile 394 si 390 - dupa caz;
- PFA care a solicitat scoaterea din evidenta are obligatia sa depuna ultimul decont de TVA (300) prevazut la art. 156^2, indiferent de perioada fiscala aplicata conform art. 156^1 (lunar sau trimestrial), pina la data de 25 a lunii urmatoare celei in care a fost comunicata decizia de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA - dupa ce a primit decizia privind scoterea din evidenta TVA, persoana juridica trebuie sa depuna un decont de TVA (indiferent de perioada sa fiscala privind depunerea decontului - lunara sau trimestriala) pina la data de 25 a lunii urmatoare celei in care a fost scoasa de la TVA, conform deciziei primite in acest sens - de exemplu, daca primeste decizia de anulare a inregistrarii in scop de TVA cu data de 25 martie 2013, va depune ultimul decont de TVA pina la 25 aprilie 2013.

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii

Cartea verde a contabilitatii 2023 varianta tiparita
- in acest ultim decont de TVA depus, persoanele impozabile au obligatia sa evidentieze si valoarea TVA rezultata ca urmare a efectuarii tuturor ajustarilor de taxa in conformitate cu art. 148 si / sau 149 din Codul fiscal.
Ajustarile privind TVA pot genera obligatii de plata a TVA in favoarea statului.
De exemplu daca durata normala de functionare a calculatorului, conform catalogului mijloacelor fixe, este de 2 ani, ajustarea se face conform art. 148 din Codul fiscal si punctului 53 alin. (14) din norme, respectiv ajustarea TVA "se face pentru valoarea ramasa neamortizata. Ajustarea se efectueaza in functie de cota de taxa in vigoare la data achizitiei activului corporal fix. In sensul prezentelor norme, prin valoare ramasa neamortizata se intelege valoarea de inregistrare in contabilitate diminuata cu amortizarea contabila."
In cazul bunurilor de capital se aplica prevederile art. 149 alin. (2) litera a) din Codul fiscal , care incepe cu data de 01 ianuarie a anului in care bunul a fost achizitionat, respectiv anul 2012. Pentru mobilier (bun de capital) ajustarea TVA se face la valoarea dedusa integral, intrucat a fost achizitionat in decembrie 2012.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Votati articolul "Ce obligatii are un PFA dupa iesirea din evidenta platitorilor de TVA?":
Rating:
Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Rating:
Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Urmareste-ne pe Google News
Articole similare
Noua versiune disponibila pentru Declaratia 112ANAF: Proiect privind modificarea procedurii de rambursare a TVADepasire plafon scutire TVA. Deducere TVA anteriorNoua procedura de obtinere a certificatului de scutire de TVA in vama pentru importuriCalendar ANAF: Obligatii fiscale pentru zilele de 30 si 31 maiUltimele articole
Facilitati fiscale la calculul impozitului, conform OUG 153/2020, pentru firme infiintate in 2021Reminder ANAF! 9 declaratii fiscale importante au ca termen limita de depunere data de 26 iunie 2023Modele de politici contabile. Elimina riscul erorilor fiscal-contabileSAF-T: Cand trebuie depusa D406 de contribuabilii mari care au facut parte din aceasta categorie si in 2021Legea 125/2023. Cum a fost completata legea privind evaziunea fiscala din domeniul TVA
Mai multe articole despre TVA
Articole similare
PFA cu norma de venit si angajat la alta societate. Cum i se calculeaza CAS si CASS?MFP propune modificarea regimului TVA. Ce categorii de persoane beneficiaza de noile masuri?Unde verde la CONTABILITATE fara erori si fara amenziPrestari servicii - antrenoriatPFA: Ce exceptii exista privind casa de marcat fiscalaUltimele articole
Mod calcul si declarare impozit pe veniturile obtinute de catre proprietar din inchirierea camerelor in scop turisticPFA in regim special: Cum trebuie inscris in D390 codul de inregistrare in scopuri de TVA?Persoanele fizice au fost incluse, conform Legii 134/2023, in categoria dezvoltatorilor imobiliari. Acestea vor putea acorda si creditePFA in 2023. Pot fi rectificate Declaratiile Unice din anii precedenti daca reduce norma de venit cu 50%?PFA in 2023: Aspecte pe care trebuie sa urmareasca PFA-urile care vand produse ONLINE
Mai multe articole despre PFA
Articole similare
IESIRE DIN EVIDENTA platitorilor de TVA. Cum facem inregistrarea speciala in scop de TVA si in ROI?Conditii pentru iesirea din evidenta platitorilor de TVA. Cum veti proceda?
Mai multe articole despre iesire din evidenta
Articole similare
AJUSTAREa TVA pentru o societate cu activitate suspendataTVA: AJUSTARE baza de impozitare in 2014Ultimele declaratii din luna septembrie. Termene la 25 si 30 septembrieEfectul T.V.A. asupra bunurilor pierdute sau furateAchizitie imobil in 2006Ultimele articole
Reminder ANAF! 9 declaratii fiscale importante au ca termen limita de depunere data de 26 iunie 2023Firme care au omis inregistrarea impozitului micro in contabilitate. Cum poate fi corectata aceasta situatie?Situatii financiare: Cum se corecteaza bilantul daca va fi modificata valoarea impozitului pe profit?PFA in 2023. Pot fi rectificate Declaratiile Unice din anii precedenti daca reduce norma de venit cu 50%?Joi, 25 mai 2023, termenul de depunere a 9 declaratii fiscale
Mai multe articole despre ajustare

Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Aplicarea corecta a cotelor de TVA. 5 studii de caz"