Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Vom stabili mai jos daca exista o baza legala prin care prestatorii de servicii si livrari de bunuri care nu sunt platitori de TVA sa fie obligati ca factura pe care o emit sa nu aiba coloana cu "valoare TVA".
Solutia consultantului:
Din 2007, firmele nu mai sunt obligate sa utilizeze facturi tipizate, emise de Imprimeria Nationala sau de tipografii autorizate. Societatile comerciale isi pot emite singure facturile, intr-un format propriu, insa Codul fiscal stabileste peste 15 elemente care nu pot lipsi niciodata din acest document.
Potrivit prevederilor art. 9 din OMFP 2226/2006 privind utilizarea unor formulare financiar-contabile de catre persoanele prevazute la art. 1 din Legea contabilitatii 82/1991, republicata, persoanele impozabile care aplica regimul special de scutire de taxa pe valoarea adaugata conform art. 152 din Codul fiscal vor intocmi factura respectand acelasi continut de informatii prevazut de Codul fiscal, mai putin elementele inscrise in scopuri de TVA.
Potrivit prevederilor art 152 alin (8) din Codul fiscal, persoana impozabila care aplica regimul special de scutire:
a) nu are dreptul la deducerea taxei aferente achizitiilor, in conditiile art. 145 si 146;
b) nu are voie sa mentioneze taxa pe factura sau alt document;
Potrivit prevederilor art. 155 alin. 19 lit l) factura cuprinde in mod obligatoriu urmatoarele informatii printre care in cazul in care este aplicabila o scutire de taxa, trimiterea la dispozitiile aplicabile din prezentul titlu ori din Directiva 112 sau orice alta mentiune din care sa rezulte ca livrarea de bunuri ori prestarea de servicii face obiectul unei scutiri;
Cartea verde a Contabilitatii 2026
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii
Cartea Verde a impozitului pe profit
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Astfel, din cuprinsul acestor prevederi nu rezulta ca este/nu este obligatoriu, inscrierea coloanei de TVA. Daca emiteti facture ce contine si aceasta coloana, apreciez ca puteti sa inscrieti articolul din Codul fiscal din care rezulta ca aplicati regimul special de scutire pentru intreprinderile mici, respectiv art. 152 din Codul fiscal.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Recuperare TVA pentru achizitii dintr-un stat membru UEImpozit pe profit societate italiana cu sediu permanent in RomaniaRaspunderea individuala si in solidar pentru plata TVAProgramarea cotelor de TVA la noile case de marcat. Exceptii (raspuns oficial ANAF)Tratamentul fiscal al serviciilor electronice, de telecomunicatii, de radiodifuziune sau de televiziuneUltimele articole
Primul decont de TVA in grupul fiscal unic. Cine depune si cum se consolideazaVanzarea unui activ de catre o firma in faliment cu cod TVA anulat. Cine plateste TVA si cine il poate deduceDreptul de deducere a TVA: sfera de aplicare, limitari si conditii de exercitareInchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de facturare si obligatiile ambelor parti[GHID complet] Agentie de turism. Regim TVA, calcul plafon de scutire/micro si obligativitate casa de marcat/POSArticole similare
Cum se aplica sistemul de TVA la incasare intre persoane afiliate?Ecotaxa fara taxa (pe valoarea adaugata)PFA. Dotare casa de marcat, in functie de codul CAENOperatiuni taxabile din Romania. Cine are obligatia de a plati taxa si care sunt exceptiileMostre primite de la un furnizor membru UE. Completare Declaratia 390Ultimele articole
Inchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de FACTURAre si obligatiile ambelor partiDeducerea TVA dupa mai multi ani. Cum se exercita dreptul pentru o FACTURA de achizitie neinregistrataFACTURA de decontare sau structura de comisionar? Cum stabilesti corect daca o reFACTURAre intra in sfera TVAFACTURA abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce declaratii trebuie depuse daca NU esti platitor de TVAVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Articole similare
Monografie contabila in cazul indemnizatiei pentru zile libere acordate parintilorServicii de intermediere a serviciilor de transport intracomunitar 2Este OFICIAL! Procedura de acordare a esalonarii la plata de catre organul fiscal central a fost publicata in Monitor (OPANAF 3896/2020)Impozit pe nerezidenti. Cum procedam cand lipseste certificatul de rezidenta?Analiza TVA si depunerea declaratiei recapitulative prevazute la art. 156 alin. (4) din CODUL FISCAL, declaratia 390Ultimele articole
Factura abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce declaratii trebuie depuse daca NU esti platitor de TVAVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Veniturile inregistrate in avans in 2026 intra in calculul cifrei de afaceri pentru plafonul de TVA aferent anului 2026?Achizitia unui imobil intr-un alt stat membru UE. Cum se stabileste regimul de TVA aplicabil facturii primiteCe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300Articole similare
Modificare serie facturi alocate. Ce obligatii are societatea?Inscriere pe factura adresa sediului social si punctul de lucruEmiterea facturilor si decizia interna. Ce obligatii se aplica la arhivarea exemplarului nr. 3 din facturile emise?Alocare serie de facturi externe. Cum procedam?Facturi trimise pe e-mail. Ce elemente trebuie sa contina factura?
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



