Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Intrebare: Din punct de vedere al deductibilitatii TVA, la datele de identificare ale Beneficiarului, ce adresa trebuie trecuta pe factura, cea a sediului social sau cea a domiciliului fiscal inregistrat care difera de sediul social? In al doilea rand, daca s-a schimbat sediul social la Registrul Comertului si s-a facut si cerere de schimbare a domiciliului fiscal la aceeasi adresa, dar nu s-a primit inca decizia din partea Administratiei Financiare, ce adresa trebuie inclusa in facturile de achizitie si incepand cu pana la ce data?
Raspuns:
Sediul social este spatiul unde un agent economic, persoana fizica sau juridica, rezidenta isi desfasoara activitatea. In cazul unei persoane juridice rezidente, sediul social trebuie mentionat in Actul Constitutiv al societatii si se declara la Oficiul National al Registrului Comertului in a carui raza teritoriala isi va avea sediul societatea, la infiintarea acesteia. Acesta se poate modifica ori de cate ori se doreste acest lucru, iar modificarea se face prin cerere de mentiuni, care se depune la Oficiul National al Registrului Comertului.
Sediul secundar sau punctul de lucru , asa cum se numea in vechea legislatie, este un spatiu unde un agent economic isi desfasoara activitatea in afara sediului social si poate fi si domiciliul fiscal.
La emiterea unei facturi, persoana impozabila trebuie sa aiba in vedere inscrierea unor informatii obligatorii, reglementate in mod expres prin Codul fiscal la articolul 155 alineatul 5 de la litera a) la n), printre care si denumirea / numele, adresa si codul de inregistrare in scopuri de TVA sau, dupa caz, codul de identificare fiscala, ale persoanei impozabile care emite factura. Desi prin Codul fiscal nu se mentioneaza in mod expres daca obligatia de inscriere a adresei se refera la sediul social sau la domiciliul fiscal, din textul de la litera d) a art. 155 alin. (5) se retine asocierea dintre denumirea/numele, adresa si codul de inregistrare in scopuri de TVA, informatii care pot fi preluate direct din codul unic de inregistrare emise de O.N.R.C.
Daca societatea dvs. a decis schimbarea locului de desfasurare a activitatii economice de la sediul social la un domiciliu fiscal diferit, in facturile emise ar trebui inscrisa:
- obligatoriu: adresa sediului social cu mentionarea Punctului de lucru daca factura se emite de la acest punct in baza procedurii interne de emitere a facturii elaborate in baza OMFP 2226/2006 ;
- optional: adresa sediului secundar( noului domiciliu fiscal) prin care au fost prestate serviciile.
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile
De asemenea, daca persoana impozabila si-a schimbat sediul social conform modificarilor efectuate la Registrul Comertului prin cererea de mentiuni si acesta corespunde cu adresa domiciliul fiscal, atunci incepand cu data modificarilor efectuate la Registrul Comertului se vor modifica si datele de identificare a persoanei inscrise in factura.
Pana la finalizarea procedurii de schimbare a sediului social si a domiciliului fiscal, competenta de administrare revine organului fiscal de la vechiul sediu social. Scoaterea din registrul contribuabililor de la vechiul organ fiscal se opereaza cu data comunicarii deciziei. Dupa comunicarea deciziei de inregistrare a sediului social si a domiciliului fiscal competenta de administrare revine organului fiscal de la noul sediu social si domiciliu fiscal.
In concluzie, retinem ca in facturi este obligatorie inscrierea adresei sediului social si optional cea a domiciliului fiscal deoarece inregistrarea fiscala a unui sediu secundar este un atribut al persoanei impozabile care influenteaza numai relatia contribuabilului cu organul fiscal din punct de vedere al administrarii si declararii obligatiilor nu si in relatiile pe care agentul economic le are cu tertii.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Ordinul 3581/2020. A fost aprobata schema de ajutor de minimis din cadrul Programului -ELECTRIC UP-Livrarea marfii catre o firma din zona libera (Galati) este scutita de TVA?Beneficiarii schemei de ajutor de stat HoReCa au la dispozitie 3 zile sa verifice aplicatia STS si sa raspunda la clarificariDistrugere PUNCT DE LUCRU in totalitate. Cheltuielile sunt deductibile?Obligatie inregistrare si declarare PUNCT DE LUCRU. Ce prevederi respectam?Ultimele articole
Radiere SRL, PFA, II, IF. Procedura complexa, explicata pas cu pasTOT ce trebuie sa stii despre delegare: ce este, pentru cat timp poate fi dispusa si cand inceteazaFormularul c801 – Ghidul CompletPUNCT DE LUCRU cu adresa modificata. Cum se actualizeaza aceasta la FinanteDepunere situatii financiare. Firmele care nu desfasoara activitate economica mai depun bilantul?Articole similare
Facilitati care se aplica in domeniul constructiilor de la 01 ianuarie 2023 pentru persoanele cu CIM partialCodul fiscal 2014. Cum a modificat HG 77/2014 normele de aplicare?Studiu de caz: Infiintarea unei intreprinderi individuale si calificarea intreprinzatoruluiPerioada impozabila a microintreprinderii si lichidarea. Cand depunem Declaratia 100?Firme din constructii. Care sunt conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca pentru a beneficia de facilitati la plata salariilor?Ultimele articole
Microintreprindere in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele la 31 decembrie 2024Firme care NU mai sunt microintreprinderi din ianuarie 2023. Pot reveni la impozit micro din 2025?Microintreprindere in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele la 31 decembrie 2024Defiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceDeclaratia 070. Termen depunere si instructiuni de completareAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"