keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
keyboard_double_arrow_left

Inscriere pe factura adresa sediului social si punctul de lucru

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 02 Feb. 2012 Exclusiv
Tags: date factura, adresa sediu social, punct de lucru, registrul comertului

Intrebare: Din punct de vedere al deductibilitatii TVA, la datele de identificare ale Beneficiarului, ce adresa trebuie trecuta pe factura, cea a sediului social sau cea a domiciliului fiscal inregistrat care difera de sediul social? In al doilea rand, daca s-a schimbat sediul social la Registrul Comertului si s-a facut si cerere de schimbare a domiciliului fiscal la aceeasi adresa, dar nu s-a primit inca decizia din partea Administratiei Financiare, ce adresa trebuie inclusa in facturile de achizitie si incepand cu pana la ce data?



Raspuns:

Sediul social este spatiul unde un agent economic, persoana fizica sau juridica, rezidenta isi desfasoara activitatea. In cazul unei persoane juridice rezidente, sediul social trebuie mentionat in Actul Constitutiv al societatii si se declara la Oficiul National al Registrului Comertului in a carui raza teritoriala isi va avea sediul societatea, la infiintarea acesteia. Acesta se poate modifica ori de cate ori se doreste acest lucru, iar modificarea se face prin cerere de mentiuni, care se depune la Oficiul National al Registrului Comertului.

Sediul secundar sau punctul de lucru , asa cum se numea in vechea legislatie, este un spatiu unde un agent economic isi desfasoara activitatea in afara sediului social si poate fi si domiciliul fiscal.
La emiterea unei facturi, persoana impozabila trebuie sa aiba in vedere inscrierea unor informatii obligatorii, reglementate in mod expres prin Codul fiscal la articolul 155 alineatul 5 de la litera a) la n), printre care si denumirea / numele, adresa si codul de inregistrare in scopuri de TVA sau, dupa caz, codul de identificare fiscala, ale persoanei impozabile care emite factura. Desi prin Codul fiscal nu se mentioneaza in mod expres daca obligatia de inscriere a adresei se refera la sediul social sau la domiciliul fiscal, din textul de la litera d) a art. 155 alin. (5) se retine asocierea dintre denumirea/numele, adresa si codul de inregistrare in scopuri de TVA, informatii care pot fi preluate direct din codul unic de inregistrare emise de O.N.R.C.
 
Daca societatea dvs. a decis schimbarea locului de desfasurare a activitatii economice de la sediul social la un domiciliu fiscal diferit, in facturile emise ar trebui inscrisa:

- obligatoriu: adresa sediului social cu mentionarea Punctului de lucru daca factura se emite de la acest punct in baza procedurii interne de emitere a facturii elaborate in baza OMFP 2226/2006 ;
- optional: adresa sediului secundar( noului domiciliu fiscal) prin care au fost prestate serviciile.
 
De asemenea, daca persoana impozabila si-a schimbat sediul social conform modificarilor efectuate la Registrul Comertului prin cererea de mentiuni si acesta corespunde cu adresa domiciliul fiscal, atunci incepand cu data modificarilor efectuate la Registrul Comertului se vor modifica si datele de identificare a persoanei inscrise in factura.
 
Pana la finalizarea procedurii de schimbare a sediului social si a domiciliului fiscal, competenta de administrare revine organului fiscal de la vechiul sediu social. Scoaterea din registrul contribuabililor de la vechiul organ fiscal se opereaza cu data comunicarii deciziei. Dupa comunicarea deciziei de inregistrare a sediului social si a domiciliului fiscal competenta de administrare revine organului fiscal de la noul sediu social si domiciliu fiscal.
 
In concluzie, retinem ca in facturi este obligatorie inscrierea adresei sediului social si optional cea a domiciliului fiscal deoarece inregistrarea fiscala a unui sediu secundar este un atribut al persoanei impozabile care influenteaza numai relatia contribuabilului cu organul fiscal din punct de vedere al administrarii si declararii obligatiilor nu si in relatiile pe care agentul economic le are cu tertii.

Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz" 
Rentrop ∧ Straton

Club Contabilitate

La fiecare 10 minute, o întrebare își găsește răspunsul AICI.


Ultimele stiri

Cele mai citite stiri

din categoria "Studii de caz"
[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie, contabili
Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
Modificari importante privind TVA!
Descarca GRATUIT
Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016