Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In analiza de mai jos, avem ca exemplu o societate care nu a desfasurat activitate de la infiintare. In conditiile in care in luna decembrie 2015 sediul social a expirat, stabilim daca aceasta presupune dizolvarea societatii de catre ORC. Deoarece nu se doreste efectuarea activitatii pe aceasta firma, vom vedea daca este suficienta dizolvarea de catre ORC sau daca se vor depune si alte documente pentru inchiderea acesteia.
In conformitate cu art. 237 alin. 1 lit. c din Legea societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile ulterioare, in situatia in care nu mai sunt indeplinite conditiile referitoare la sediul social, inclusiv ca urmare a expirarii duratei actului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social tribunalul poate pronunta dizolvarea societatii la solicitarea oricarei persoane interesate, precum si a Oficiului National al Registrului Comertului.Dupa cum reiese din prevederile art. 237 alin. 2-13 din lege exista o intreaga procedura ce trebuie urmata pana la finalizarea radierii societatii din registrului comertului, care implica, intre multe altele, si:
- comunicarea catre ANAF a listei cu societatile pentru care urmeaza sa se formuleze actiuni de dizolvare;
- comunicarea catre ONRC, societate si ANAF a hotararii tribunalului prin care s-a pronuntat dizolvarea se comunica societatii;
- intrarea in lichidare a societatii, dupa ramanerea definitiva a hotararii judecatoresti de dizolvare, ONRC numind si lichidatorul la cererea oricarei persoane interesate, inclusiv a ANAF;
- numai daca in termen de 3 luni de la data ramanerii definitiva a hotararii de dizolvare nu s-a formulat nicio cerere de numire a lichidatorului, ONRC sau sau orice persoana interesata poate solicita tribunalului radierea societatii din registrul comertului.
In cazul prezentat, daca societatea a depus declaratiile anuale privind nedesfasurarea de activitate de la constituire conform legislatiei contabile si a depus declaratiile fiscale din vectorul fiscal pentru care avea obligativitatea depunerii chiar si in situatia nedesfasurarii de activitate (in lipsa solicitarii si aprobarii unui regim derogatoriu de declarare) se poate aprecia ca ANAF nu are interes sa solicite numirea unui lichidator, iar radierea sa se finalizeze destul de rapid de catre ONRC dupa expirarea termenului de 3 luni, fara a fi necesara depunerea de catre societate a vreunei documentatii in acest sens.
In caz contrar, exista posibilitatea ca ANAF sa solicite numirea unui lichidator, iar acesta sa solicite societatii sa suporte consecintele neindeplinirii obligatiilor declarative restante (amenzile ce pot fi stabilite de organele fiscale pentru nedepunerea declaratiilor) inainte de intocmirea si predarea bilantului de lichidare in vederea finalizarii procedurii.
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Proceduri obligatorii pentru implementarea Standardelor de Control Intern Managerial
Cartea verde a contabilitatii
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa – Economist
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Lichidare microintreprindere: Obligatiile asociatului unic si declaratiile care trebuie depuseDIZOLVARE SOCIETATE. Impozit dividendeDizolvarea societatii si implicatiile fiscaleArticole similare
Infiintarea unei subunitati pe teritoriul unui alt statFirmele au obligatia de a obtine autorizatia de functionare din punct de vedere al SSM, inainte de inceperea oricarei activitatiReactivare societate inactiva. Care va fi regimul TVA?Cererea de esalonare la plata si documentele justificative, modificate! (OPANAF 1960/2019)Cum se modifica din februarie 2015 anularea din oficiu a inregistrarii in scopuri de TVA?Ultimele articole
Microintreprindere 2024. Veniturile din drepturi de proprietate intelectuala intra in plafonul de 500.000 euro?Firme care NU mai sunt microintreprinderi in 2024. Cand pot reveni la acest regim fiscal?Proiect: PFA-urile, II-urile, IF-urile ar putea deveni SRL-uri. Ce documente sunt necesareCase de marcat electronice dotate cu POS. ONG-urile au aceasta obligatie?Depunere declaratii online. Cum se poate achizitiona semnatura electronicaArticole similare
Documentar fiscal: Procedura pentru inactivitatea temporara si regimul de declarare derogatoriu?Fa-te PFA, Gheorghe! Fa-te PFA, Ioane!In atentia firmelor: noi reguli de etichetare a produselor din carneInsolventa persoanelor fizice se poate aplica doar cu studiu de impact si in timpControale Inspectia Muncii 2023: A fost publicat planul actiunilor de control stabilite pentru anul viitorUltimele articole
Cum se stabileste TVA-ul pentru achizitiile intracomunitare de bunuri si serviciiSprijin financiar pentru firme, de pana la 450 milioane de euro. Pana cand se depun cererileActe normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial intre 08-12 aprilie 2024Din 29 iulie 2024 firmele pot accesa schema pentru investitii majore in industriile cu traditie in RomaniaIMM Invest continua pana in 2024. Marcel Bolos: „8 din 10 companii care beneficiaza de program au ajuns sa faca angajari”Articole similare
Impozitul pe dividende. Cum calculam obligatiile de plata?Studiu de caz: Rambursare TVA pentru investitie finantata din fonduri nerambursabileAmenzi pentru DECLARATIIle recapitulativeSituatii financiare 31 decembrie 2011: exercitiul financiar coincide cu anul calendaristicACTUALIZARE SOFT: Declaratia 104 privind distribuirea intre asociati a veniturilor si cheltuielilorUltimele articole
Calendar ANAF: DECLARATII fiscale scadente in 25 noiembrie 2024Bolos: Bonificatia de 3% acordata celor bun-platnici ar putea fi permanentaMiercuri, 20 noiembrie 2024, termenul limita de depunere a unor DECLARATII fiscale importanteDeclaratia 100 in 2024: pentru ce se depune, termene, mod de completarePana pe 11 noiembrie 2024 trebuie sa depuneti formularele de inregistrare /anulare a inregistrarii in scopuri de TVAArticole similare
Reguli pentru verificarea contribuabililor care nu functioneaza la domiciliul fiscal declaratOrdinul ANAF nr. 320/2015 - modificare OrdinANAF nr. 1847/2014 - aprobarea procedurilor de aplicare a art. 78^1 din Codul de procedura fiscala, precum si pentru aprobarea unor formulareCare sunt efectele fiscale si contabile la anularea din oficiu a codului de inregistrare TVA?Se modifica Ordinul 1847 din 2014 privind verificarea contribuabililor cu domiciliu fiscalAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"