Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Documente justificative pierdute. Reconstituire Rodica Mantescu Intrebare: Daca la o societate, in extrasul de cont sunt efectuate plati catre furnizori care au asigurat hrana angajatilor. Dar ...
Documente justificative pierdute. Reconstituire
Rodica Mantescu
Intrebare: Daca la o societate, in extrasul de cont sunt efectuate plati catre furnizori care au asigurat hrana angajatilor. Dar documentele, (facturile) nu s-au pastrat. Se pot asimila diurnei aceste cheltuieli?
Se poate face inregistrarea 542 = 5121 pe un decont (ordin de deplasare) al administratorului, care sa isi asume raspunderea ca aceste sume au fost cheltuite pe hrana?
Exista si alt mod de tratare a acestei probleme?
Raspuns: Din punct de vedere contabil, potrivit art. 6 alin. (1) din Legea nr. 82/1991, republicata, orice operatiune economico-financiara efectuata se consemneaza in momentul efectuarii ei intr-un document care sta la baza inregistrarilor in contabilitate, dobandind astfel calitatea de document justificativ.
Astfel cum prevede art. 41 pct. 1 constituie contraventie la prevederile acestei legi detinerea, cu orice titlu, de bunuri materiale, titluri de valoare, numerar si alte drepturi si obligatii, precum si efectuarea de operatiuni economice, fara sa fie inregistrate in contabilitate, daca nu sunt savarsite in astfel de conditii incat, potrivit legii, sa fie considerate infractiuni.

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025

Autoturisme pe firma Regim fiscal-contabil
Asadar, societatea are obligatia de a inregistra in contabilitate facturile emise pe numele sau de catre furnizorii care au asigurat hrana angajatilor.
Conform articolului 26 din legea mentionata in caz de pierdere, sustragere sau distrugere a unor documente contabile se vor lua masuri de reconstituire a acestora in termen de maximum 30 de zile de la constatare, potrivit reglementarilor emise in acest scop.
Procedura de reconstituire a documentelor financiar-contabile pierdute, sustrase sau distruse este stabilita prin Ordinul nr. 3512/2008 privind documentele financiar-contabile.
Reconstituirea documentelor justificative si contabile sustrase, pierdute sau distruse se realizeaza in conformitate cu prevederile sectiunii E a Normei metodologice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, aprobata prin ordinul mentionat.
Potrivit acesteia, orice persoana care constata pierderea, sustragerea sau distrugerea unor documente justificative sau contabile are obligatia sa aduca la cunostinta, in scris, in termen de 24 de ore de la constatare, conducatorului unitatii (administratorului unitatii, ordonatorului de credite sau altei persoane care are obligatia gestionarii unitatii respective).
In termen de cel mult 3 zile de la primirea comunicarii, conducatorul unitatii trebuie sa incheie un proces-verbal, care sa cuprinda:
- datele de identificare a documentului disparut;
- numele si prenumele persoanei responsabile cu pastrarea documentului;
- data si imprejurarile in care s-a constatat lipsa documentului respectiv.
Procesul-verbal se semneaza de catre:
- conducatorul unitatii;
- conducatorul compartimentului financiar-contabil al unitatii sau persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie;
- persoana responsabila cu pastrarea documentului;
- seful ierarhic al persoanei responsabile cu pastrarea documentului, dupa caz.
Reconstituirea documentelor se face pe baza unui "dosar de reconstituire", intocmit separat pentru fiecare caz.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Cum facem dovada la transport livrare intracomunitaraVanzare bunuri prin automate. Ce DOCUMENTE JUSTIFICATIVE sunt obligatorii?A fost publicat OMFP nr. 668/2015 privind dispozitia obligatorie ANAF si inspectiile fiscaleLivrari intracomunitare de bunuri. Documente pentru justificarea aplicarii regimului de scutire TVAFormular 602 si exceptarea de la plata CASS pentru venituri din chirii. Zoom fiscalUltimele articole
Deductibilitate cheltuieli si regim fiscal TVA pentru produsele EXPIRATEBon fiscal de peste 100 euro. Conditii pentru a putea deduce TVA-ulControl ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscaleE-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineATENTIE maxima la controalele fiscale pe TVA: tu stii care sunt ultimele reglementari legislative?Articole similare
Cererea de esalonare la plata si documentele justificative, modificate! (OPANAF 1960/2019)Zoom fiscal: Impunerea veniturilor din alte surse in anul 2016Registrul de casa. Care este amenda pentru neintocmirea la zi a registrului?Veniturile impozabile din agricultura. Tratament fiscal contributiiMetode de stabilire prin estimare a bazei de impunere si instructiuni de aplicareUltimele articole
Control ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscaleFacturi netrimise prin E-Factura. Care este tratamentul fiscal pentru impozitul pe profit si TVAIn atentia persoanelor care NU mai detin carnetele de muncaHG 1336/2023 si modificarile aduse impozitului pe venit care se aplica din 29 decembrie 2023TVA imobiliare 2023: 3 studii de caz importante pentru contribuabili
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"