Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
de Infotva.ro
de Infotva.ro la 08 Iul. 2010Documente justificative pierdute. Reconstituire Rodica Mantescu Intrebare: Daca la o societate, in extrasul de cont sunt efectuate plati catre furnizori care au asigurat hrana angajatilor. Dar ...
Documente justificative pierdute. Reconstituire
Rodica Mantescu
Intrebare: Daca la o societate, in extrasul de cont sunt efectuate plati catre furnizori care au asigurat hrana angajatilor. Dar documentele, (facturile) nu s-au pastrat. Se pot asimila diurnei aceste cheltuieli?
Se poate face inregistrarea 542 = 5121 pe un decont (ordin de deplasare) al administratorului, care sa isi asume raspunderea ca aceste sume au fost cheltuite pe hrana?
Exista si alt mod de tratare a acestei probleme?
Raspuns: Din punct de vedere contabil, potrivit art. 6 alin. (1) din Legea nr. 82/1991, republicata, orice operatiune economico-financiara efectuata se consemneaza in momentul efectuarii ei intr-un document care sta la baza inregistrarilor in contabilitate, dobandind astfel calitatea de document justificativ.
Astfel cum prevede art. 41 pct. 1 constituie contraventie la prevederile acestei legi detinerea, cu orice titlu, de bunuri materiale, titluri de valoare, numerar si alte drepturi si obligatii, precum si efectuarea de operatiuni economice, fara sa fie inregistrate in contabilitate, daca nu sunt savarsite in astfel de conditii incat, potrivit legii, sa fie considerate infractiuni.
Asadar, societatea are obligatia de a inregistra in contabilitate facturile emise pe numele sau de catre furnizorii care au asigurat hrana angajatilor.
Conform articolului 26 din legea mentionata in caz de pierdere, sustragere sau distrugere a unor documente contabile se vor lua masuri de reconstituire a acestora in termen de maximum 30 de zile de la constatare, potrivit reglementarilor emise in acest scop.
Procedura de reconstituire a documentelor financiar-contabile pierdute, sustrase sau distruse este stabilita prin Ordinul nr. 3512/2008 privind documentele financiar-contabile.
Reconstituirea documentelor justificative si contabile sustrase, pierdute sau distruse se realizeaza in conformitate cu prevederile sectiunii E a Normei metodologice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, aprobata prin ordinul mentionat.
Potrivit acesteia, orice persoana care constata pierderea, sustragerea sau distrugerea unor documente justificative sau contabile are obligatia sa aduca la cunostinta, in scris, in termen de 24 de ore de la constatare, conducatorului unitatii (administratorului unitatii, ordonatorului de credite sau altei persoane care are obligatia gestionarii unitatii respective).
In termen de cel mult 3 zile de la primirea comunicarii, conducatorul unitatii trebuie sa incheie un proces-verbal, care sa cuprinda:
- datele de identificare a documentului disparut;
- numele si prenumele persoanei responsabile cu pastrarea documentului;
- data si imprejurarile in care s-a constatat lipsa documentului respectiv.
Procesul-verbal se semneaza de catre:
- conducatorul unitatii;
- conducatorul compartimentului financiar-contabil al unitatii sau persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie;
- persoana responsabila cu pastrarea documentului;
- seful ierarhic al persoanei responsabile cu pastrarea documentului, dupa caz.
Reconstituirea documentelor se face pe baza unui "dosar de reconstituire", intocmit separat pentru fiecare caz.
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Persoana impozabila TVA: Infiintarea si functionarea grupului fiscal unicNoi reguli pentru recalcularea platilor anticipate cu titlu de impozit. In ce constau modificarile?Nu uitati de obligatiile pe care le aveti daca obtineti venituri din chirii! Anunt ANAFAtentie! In iulie e termenul de plata pentru veniturile din inchirierea de camere in scop turisticOficial, ANAF: Despre atasarea de DOCUMENTE JUSTIFICATIVE la Declaratia Unica si alte probleme intampinate de contribuabiliUltimele articole
Export bunuri. DOCUMENTE JUSTIFICATIVE necesare pentru aplicarea scutirii de TVAOFICIAL! Starea de alerta a fost prelungita cu 30 de zile in RomaniaDocumente necesare scutirii de TVA pentru livrari intracomunitare in 2021Monografie contabila pentru suma de 400 lei acordata salariatilor aflati in telemunca. Cum se recupereaza acesti bani?Achizitie teste rapide Covid-19 si testare angajati. Regim fiscal-contabil si DOCUMENTE JUSTIFICATIVEArticole similare
Noutati legislatie Fiscala 24-28 noiembrie 2008 - Monitorul OficialCodul fiscal 2008 - Capitolul VIII^1. Venituri din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal - art. 77^1-77^3PFA - Vanzare teren din proprietate personala. Tratament TVATaxe si impozite pentru persoane fizice la transferul de proprietatiCum se recupereaza pierderea fiscala?Ultimele articole
Comertul online si arhivarea facturilor in format electronicDecontarea cheltuielilor pe baza facturilor si a bonurilor fiscale in copie. Pasi de urmatTot ce trebuie sa stii despre decontari si asocierea in participatiune!Patronatul caselor de marcat: 10 recomandari pentru a evita amendarea in cazul utilizarii AMEFCererea de esalonare la plata si documentele justificative, modificate! (OPANAF 1960/2019)
Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate"