Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Noutate S-au modificat reglementarile legale privitoare la registrul general de evidenta a salariatilor. Cine are obligatia de a infiinta registrul? Ce cuprinde registrul? Cand se efectueaza ...
Noutate
S-au modificat reglementarile legale privitoare la registrul general de evidenta a salariatilor. Cine are obligatia de a infiinta registrul? Ce cuprinde registrul? Cand se efectueaza inregistrarile in registru? Cum si cand se transmite registrul inspectoratului teritorial de munca? Cum se pastreaza registrul? Care sunt sanctiunile si contraventiile in cazul neindeplinirii obligatiilor privitoare la registrul general de evidenta a salariatilor?
1. Cine are obligatia de a infiinta registrul?
Fiecare angajator are obligatia de a infiinta un registru general de evidenta a salariatilor si de a-l prezenta inspectorilor de munca, la solicitarea acestora.
Angajatorii care au infiintat sucursale, agentii, reprezentante sau alte asemenea unitati fara personalitate juridica, carora le-au delegat competent a incadrarii personalului prin incheierea de contracte individuale de munca, pot delega acestora si competent a infiintarii registrului.
2. Cine nu are obligatia de a infiinta registrul?
Nu au obligatia de a infiinta registru misiunile diplomatice din Romania, respectiv ambasadele, reprezentantele, consulatele generale si consulatele oficiale.
Important
Cartea verde a Contabilitatii varianta online Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024
Reprezentantele din Romania ale persoanelor juridice straine care incheie contracte individuale de munca cu cetatenii romani nu mai sunt exceptate de la obligatia de a infiinta registru. Astfel, pentru perioadele in care contractele individuale de munca incheiate cu cetatenii romani se inregistreaza la inspectoratul teritorial de munca, reprezentantele din Romania ale persoanelor juridice straine au obligatia de intocmi registru.
3. Ce cuprinde registrul?
Registrul se intocmeste in forma electronica.
Registrul se completeaza in ordinea angajarii si cuprinde urmatoarele elemente:
a) elementele de identificare a tuturor salariatilor: numele, prenumele, codul numeric personal (CNP);
b) data angajarii;
c) functia/ocupatia conform specificatiei Clasificarii Ocupatiilor din Romania (COR) sau altor acte normative;
d) tipul contractului individual de munca;
e) data si temeiul incetarii contractului individual de munca.
4. Cand se efectueaza inregistrarile in registru?
Atentie
La angajarea fiecarui salariat, inregistrarile in registru se efectueaza cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii activitatii de catre salariatul in cauza.
Data si temeiul incetarii contractului individual de munca se inregistreaza in registru la data incetarii contractului individual de munca.
5. Cum se transmite registrul inspectoratului teritorial de munca?
Registrul se transmite la inspectoratul teritorial de munca in format electronic, prin utilizarea uneia dintre urmatoarele modalitati:
a) prin completarea on-line a bazei de date existente pe portalul Inspectiei Muncii;
b) prin e-mail, pe baza de semnatura electronica;
c) prin depunerea la sediul inspectoratului teritorial de munca in format electronic, insotit de o adresa de inaintare semnata de angajator.
6. Cand se transmite registrul inspectoratului teritorial de munca?
Angajatorii au obligatia de a transmite registrul in forma electronica la inspectoratul teritorial de munca in a carui raza teritoriala isi au sediul sau domiciliul, dupa caz, cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii activitatii de catre primul salariat.
Dupa indeplinirea acestei obligatii, angajatorii vor transmite registrul la inspectoratul teritorial de munca in a carui raza teritoriala isi au sediul sau domiciliul, numai in cazul in care intervin modificari ale elementelor cuprinse in registru. |n acest caz, registrul se transmite la inspectoratul teritorial de munca in termen de 5 zile de la data la care au intervenit modificari ale elementelor din registru.
Important
La angajarea fiecarui salariat, registrul se transmite la inspectoratul teritorial de munca cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii activitatii de catre salariat.
|n cazul incetarii contractelor individuale de munca, registrul se transmite la inspectoratul teritorial de munca la data incetarii acestora.
7. Cum se pastreaza registrul?
Registrul se pastreaza in forma electronica la sediul angajatorului si, dupa caz, la sediul sucursalei, agentiei, reprezentantei sau al altor asemenea unitati fara personalitate juridica.
Angajatorul are obligatia de a intocmi un dosar personal pentru fiecare dintre salariati si de a-l prezenta inspectorilor de munca, la solicitarea acestora.
Dosarul personal al salariatului cuprinde cel putin:
* actele necesare angajarii;
* contractul individual de munca;
* actele aditionale si celelalte acte referitoare la modificarea, suspendarea si incetarea contractelor individuale de munca;
* orice alte documente care certifica legalitatea si corectitudinea completarii in registru.
La solicitarea scrisa a salariatului, angajatorul este obligat sa ii elibereze copii, certificate de reprezentantul legal al acestuia sau de persoana imputernicita de angajator pentru conformitate cu originalul, ale documentelor existente in dosarul personal, ale paginii/paginilor din registrul electronic, care cuprinde/cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul general de evidenta si din dosarul personal. \Registrul electronic si dosarele personale ale fiecarui salariat se vor pastra in conditii care sa asigure securitatea datelor, precumsi pastrarea lor
indelungata si corespunzatoare.
8. Contraventii si sanctiuni
Se sanctioneaza cu amenda de la 2.000 lei la 5.000 lei urmatoarele contraventii savarsite de angajatori, persoane fizice sau juridice:
a) neinfiintarea registrului si/sau netransmiterea acestuia in forma electronica la inspectoratul teritorial de munca in termenele si forma prevazute de lege;
b) refuzul de a pune la dispozitie inspectorului de munca registrul in forma electronica, precum si dosarul personal al salariatilor;
c) necompletarea registrului in conformitate cu legea.
Constituie contraventie neinregistrarea contractelor individuale de munca in registru anterior inceperii activitatii si se sanctioneaza cu amenda de 1.500 lei pentru fiecare contract individual de munca neinregistrat in registru anterior inceperii activitatii, fara ca valoarea cumulata a amenzii, determinata de numarul efectiv de astfel de contracte, sa depaseasca cuantumul de 20.000 lei.
Se sanctioneaza cu amenda de la 3.500 lei la 5.000 lei completarea registrului cu date eronate.
Contravenientul poate achita pe loc sau in termen de cel mult 48 de ore de la data incheierii procesului-verbal ori, dupa caz, de la data comunicarii acestuia jumatate din minimul amenzii, inspectorul de munca facand mentiune despre aceasta posibilitate in procesul-verbal.
Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se fac de catre inspectorii de munca.
Concluzii
* Avem noi subiecte care au obligatia de a infiinta registrul.
Astfel, reprezentantele din Romania ale persoanelor juridice straine au obligatia de intocmi registru pentru perioadele in care contractele individuale de munca incheiate cu cetatenii romani se inregistreaza la inspectoratul teritorial de munca.
* Au fost impuse termene pentru completarea in registru a elementelor obligatorii. Astfel, la angajarea fiecarui salariat, inregistrarile in registru se efectueaza cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii activitatii de catre salariatul in cauza.
De asemenea, in cazul incetarii contractului individual de munca, data si temeiul incetarii contractului individual de munca se inregistreaza in registru la data incetarii acestuia.
* Au fost introduse termene mai scurte pentru transmiterea registrului la inspectoratul teritorial de munca. Astfel, la angajarea fiecarui salariat, registrul nu se mai transmite la inspectoratul teritorial de munca in termen de 5 zile, ci cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii activitatii de catre salariat.
De asemenea, nici in cazul incetarii contractelor individuale de munca registrul nu se mai transmite la inspectoratul teritorial de munca in termen de 5 zile, ci la data incetarii contractului individual de munca.
* Au fost introduse noi contraventii ca urmare a noilor modificari legislative. Astfel, neinregistrarea contractelor individuale de munca in registru anterior inceperii activitatii se sanctioneaza cu amenda de 1.500 lei pentru fiecare contract individual de munca neinregistrat, fara ca valoarea cumulata a amenzii, determinata de numarul efectiv de astfel de contracte, sa depaseasca cuantumul de 20.000 lei. De asemenea, a fost introdusa o contraventie privind completarea registrului cu date eronate, sanctionata cu amenda de la 3.500 lei la 5.000 lei.
Acte normative aplicabile:
H.G. nr. 161/2006 privind intocmirea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor, astfel cum a fost modificata prin H.G. nr. 37/2010
Articol preluat din Newsletterul Taxe si Impozite Actual nr. 40/ februarie 2010
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
OUG nr.55/2020: Acordare concedii medicale, pensii de urmas si de invaliditate pe perioada starii de urgentaContractul de munca in 2024. 15 lucruri pe care trebuie sa le stie angajatorii si angajatiiNoile obligatii privind cresterea salariului minim de la 1 mai 2016 pentru societatiClarificari ITM cu privire la reducerea timpului de lucru cu 50% din durata prevazuta in contractul de munca. Angajatorii trebuie sa trimita decizia in REVISALControale ITM pe litoral la agentii economici din turism, alimentatie publica si comert. Ce deficiente au descoperit inspectoriiUltimele articole
Controale ITM. Activitatea de verificare din luna iunie 2024Amenzi de peste 1.700.000 de lei aplicate de Inspectia Muncii pentru firmele din domeniul restauranteControale ale Inspectiei Muncii in anumite domenii: munca nedeclarata si in conditii impropriiControale Inspectia Muncii: 418 cazuri de munca nedeclarata si amenzi de 10.000.000 de lei aplicate de inspectoriVerificari ITM in 2024. Cum s-a desfasurat activitatea de control din luna februarieArticole similare
Scutiri la impozitul pe venit in domenul IT. Vezi cele 7 conditii cumulative necesareSomaj Tehnic 2020 - Modelul de Cerere, Declaratie pe propria raspundere si Lista angajatilor (Ordonanta 741)TUTORIAL privind utilizarea formularului electronic de inscriere in cadrul masurii 1 “Microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabileâ€ANOFM aloca, pentru 2024, peste 890 de milioane de lei pentru subventionarea locurilor de munca destinate somerilorCifra de afaceri a IMM-urilor s-a redusUltimele articole
SAF-T in 2025. Pentru o casa de ajutor reciproc (CAR) se depune D406 din ianuarie 2025?Calendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 25 noiembrie 2024Situatii financiare interimare. In cazul unor erori pot fi rectificate?Din 1 ianuarie 2025 contribuabilii mici vor avea OBLIGATIA de a depune D406 SAF-TAmnistie fiscala 2024. Finantele MODIFCA procedura de anulare a unor obligatii bugetareAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"