Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Procedura de aprobare a transferului sumelor din contul de TVA

de Ioana Andreea Pavel la 11 Dec. 2017 Exclusiv
Tags: contul de tva, transferul sumelor, formularul 310, solutionarea cererii

In ce priveste procedura de aprobare a transferului sumelor din contul de TVA, vom avea in vedere, prin cele de mai jos, mai multe etape concrete pe care le veti avea de indeplinit.

Intr-un material recent privind Split TVA, publicat de Ciel Romania, se arata care este Procedura de aprobare a transferului sumelor  din contul de TVA, dupa cum urmeaza:
 
 
A. Depunerea de catre persoana juridica a Cererii (formularul 310):
 
Se depune electronic sub forma unui fisier PDF avand atasate alte 2 fisiere: XML–ul cererii si un fisier zip (max. 10mb) cu documentele justificative anexate, in copie, certificate conform cu originalul. 
 
 Depunerea se va face pe site-ul e-guvernare, sectiunea Depunere declaratii, sau pe suport CD insotita de formularul listat si semnat la registratura organului fiscal competent.
 
Pentru depunerea prin mijloace electronice este nevoie sa se detina un certificat digital calificat, eliberat in conditiile Legii 455/2001.
Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator

Vezi detalii

Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor

Vezi detalii

Manual de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG
Manual de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii

 
 Aceste cereri se vor inregistra in evidenta organului fiscal intr-o fisa distincta, denumita TRANSFER DE SUME DIN CONTUL DE TVA.
 
 
 
B. Se verifica de catre organul de inspectie fiscal:
 
  • existenta tuturor documentelor justificative.  corelarea tuturor documentelor cu datele inscrise in cerere, pentru fiecare situatie pentru care se cere aprobarea. 
 
C) Referatul privind solutionarea cererii de aprobare a transferului sumelor din contul de TVA.
 
  •  rezultatul analizei cererii si a documentelor justificative va fi consemnat de catre organul de inspectie fiscal in REFERATUL PRIVIND SOLUTIONAREA CERERII DE APROBARE A TRANSFERULUI SUMELOR DIN CONTUL DE TVA.
 
 Referatul se avizeaza de seful de serviciu coordonator, se propune spre aprobare conducatorului adjunct al unitatii fiscale si se aproba de catre conducatorul unitatii fiscale.
 
 
 
D. Emiterea DECIZIA DE SOLUTIONARE DE SOLUTIONARE A CERERII PENTRU APROBAREA TRANSFERULUI SUMELOR DIN CONTUL DE TVA.
 
Dupa aprobarea referatului se emite DECIZA DE SOLUTIONARE A CERERII PENTRU APROBAREA TRANSFERULUI SUMELOR DIN CONTUL DE TVA.
 
Ca si referatul, decizia se avizeaza de seful de serviciu coordonator, se propune spre aprobare conducatorului adjunct al unitatii fiscale si se aproba de catre conducatorul unitaii fiscale.
 
Se vor emite decizii de solutionare in numar egal cu numarul bancilor cuprinse in cereea depusa de contribuabil. Fiecare decizie, pentru fiecare banca, se intocmeste in 3 (trei) exemplare, din care 2 (doua) semnate numai de conducatorul unitati fiscale, se comunica contribuabilului, unul fiind depus la fiecare banca.
 
IMPORTANT!
 Aprobarea conform procedurii de mai sus se va face in termen de 3 zile lucratoare de la data inregistrarii cererii prin formularul 310.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Procedura de aprobare a transferului sumelor din contul de TVA":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi





Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Club Contabilitate

VIDEO

X
Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016