Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Cererea de rambursare se depune la organul fiscal competent in termen de cel mult 6 luni de la incheierea anului calendaristic in care taxa devine exigibila. Organul fiscal competent pentru ...
Cererea de rambursare se depune la organul fiscal competent in termen de cel mult 6 luni de la incheierea anului calendaristic in care taxa devine exigibila.
Organul fiscal competent pentru solutionarea cererilor de rambursare este Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti.
Valoarea minima admisa a cererii de rambursare
Valoarea minima admisa pentru o cerere de rambursare este de:
- 25 lei, in situatia in care cererea se refera la o perioada de un an calendaristic sau la perioada ramasa dintr-un an calendaristic;
- 200 lei, in situatia in care cererea se refera la o perioada mai scurta decat un an calendaristic, dar nu mai mica de trei luni;
Decizia de rambursare a TVA
In decizie se inscrie modul de solutionare a sumei solicitate la rambursare, in urmatoarea ordine:
- TVA solicitata la rambursare ........ lei;
- TVA aprobata la rambursare ......... lei;
- TVA respinsa la rambursare .......... lei:

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025

Manualul Contabilului Incepator - stick USB

Cartea verde a Contabilitatii varianta online
In situatia in care se respinge o anumita suma solicitata la rambursare, prin decizie se inscrie motivul de fapt sI temeiul de drept – actul normativ in baza caruia s-a efectuat refuzul. Aceasta decizie este emisa sub rezerva verificarii ulterioare, caz in care ea poate fi desfiintata sau modificata, fie din initiativa organului fiscal, fie la solicitarea persoanei impozabile, pe baza constatarilor organului fiscal competent. Rezerva verificarii ulterioare se anuleaza numai la implinirea termenului de prescriptie.
Decizia de rambursare a TVA poate fi contestata in termen de 30 de zile de la data comunicarii, sub sanctiunea decaderii, la organul fiscal emitent, competent conform prevederilor din Codul de procedura fiscala.
Termenul de emitere a deciziei privind rambursarea
Decizia privind solutionarea cererii de rambursare trebuie emisa in termen de
sase luni de la data la care cererea se depune la organul fiscal competent.
In situatia in care rambursarea este respinsa, total sau partial, organele fiscale
competente trebuie sa precizeze motivele respingerii cererii.
Fiind un act administrativ fiscal, decizia emisa poate fi contestata de catre
persoana impozabila care a solicitat rambursarea.
Restituirea documentelor verificate
Documentele care au fost anexate in original la cererea de rambursare sunt restituite
persoanei impozabile petente in termen de o luna de la data emiterii deciziei
de rambursare.
Documentele sunt restituite numai dupa marcarea acestora prin stampilare, astfel
incat sa se previna posibilitatea de a mai fi anexate la o alta cerere de rambursare.
Restituirea sumei rambursate
In situatia in care se constata ca cererile de rambursare sunt frauduloase, dar nu se aplica nicio sanctiune administrativa, organele fiscale competente urmeaza sa refuze orice rambursare catre persoana impozabila respectiva pe o perioada de 2 ani de la data respectivei cereri.
In situatia in care se constata faptul ca o suma a fost rambursata dintr-o eroare sau suma rambursata a fost obtinuta in mod fraudulos, organul fiscal competent poate solicita restituirea acesteia, inclusiv accesoriile aferente ca sanctiune administrativa.
Daca persoana impozabila nu achita sumele respectiva, dar mai are in curs de solutionare o alta cerere depusa, organul fiscal alege una din urmatoarele doua alternative:
- suspenda solutionarea cererii de rambursare pana la plata sumelor datorate;
- deduc suma datorata din cererea de rambursare in curs de solutionare.
Daca persoana impozabila nu achita sumele respective si nu mai prezinta o noua cerere de rambursare, organul fiscal competent recupereaza suma in baza prevederilor referitoare la asistenta reciproca privind rambursarile de TVA.
Mai multe despre procedura de rambursare intr-un articol viitor.
Articol preluat din Actualizarea Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 2009 nr. 11/septembrie 2009
Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul info TVA.ro" si link catre www.infotva.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.
Articol adaugat in 29 septembrie 2009

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Procedura rambursarii TVA din state membre ale UE. Care sunt noile modificari?Angajare absolvent. Tratament contabil pentru subventiiCertificarea declaratiei privind nedeductibilitatea TVACe modificari aduce Codul fiscal in ce priveste TVA-ul din 2016?Certificarea declaratiei privind nedeductibilitatea TVA aferenta cheltuielilor cuprinse in CEREREA DE RAMBURSAREUltimele articole
ANAF a publicat Ghidul privind recuperarea TVA achitata in alt stat membru al Uniunii EuropeneRambursarea de TVA: cine o poate solicita si cum se calculeaza valoarea TVA-ului rambursatAu fost modificate Normele Codului Fiscal in contextul aplicarii noilor reguli TVA privind comertul electronic de la 1 iulieOUG 19/2021. Scutirea de la plata impozitului specific, amanarea dreptului de deducere a TVA, restructurarea obligatiilor bugetare si esalonarea la plataNou! In anul 2021 nu se datoreaza impozit specific pentru o perioada de 90 de zile, calculate incepand cu data de 1 ianuarie (OUG 226/2020)Articole similare
Persoana impozabila din stat membru - formalitati pentru inregistrarea TVA in RomaniaAu fost publicate documentele necesare persoanelor care solicita tichete sociale in valoare de 250 leiTaxe si impozite MINIME! Solutiile sunt disponibile pe un stick de memorieOrdinul 3596 privind Registrul achizitiilor intracomunitare a fost publicat in Monitorul OficialInchiriere bun imobil in regim de scutire fara drept de deducere. Tratament fiscal achizitiiUltimele articole
Majorare TVA de la 1 august 2025. Ce cota se va aplica pentru avansul deja incasat la apartamenteBon fiscal. Se mai poate deduce TVA-ul in baza unui bon fiscal in 2025?Achizitie intracomunitara. Cand si cum se face trecerea la TVA lunarFirma neplatitoare de TVA. Are obligatii fiscale de plata si de raportare TVA?Depasire plafon de 100.000 euro. Trecere la impozit pe profit si TVA lunar
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"