Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

ANAF nu mai pune poprire pe conturile persoanelor cu datorii mai mici de 2.000 de lei

de Alina Georgiana Costache la 06 Aug. 2019
Tags: poprire, datorii anulate, persoane fizice, plafon datorii

Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat un proiect de Ordin al presedintelui ANAF (OPANAF), potrivit careia se propune cresterea plafonului cuantumului obligatiilor fiscale/bugetare pentru persoanele fizice si nu numai.

 
Asta inseamna ca, daca proiectul va fi adoptat, ANAF nu va mai pune poprire pe conturile persoanelor fizice pentru datorii la bugetul de stat mai mici de 2.000 de lei. Astfel, limita ar putea fi mutata de la 100 de lei, cat este in prezent, la 2.000 de lei.
ANAF transmite ca, prin cresterea plafoanelor obligatiilor fiscale restante pentru care nu se infiinteaza, de indata, poprirea bancara, se are in vedere sa nu le fie afectate contribuabililor disponibilitatile banesti pentru creante nesemnificative pe care le datoreaza statului. 

Astfel, prin actul normativ se propune o crestere a plafoanelor fata de cele existente, astfel

a) In cazul debitorilor care au calitatea de mari contribuabili, plafonul cuantumului obligatiilor fiscale/bugetare restante creste de la 3.000 lei, existent in prezent, la 40.000 lei. 

Prin aceasta masura se dubleaza numarul contribuabililor pentru care nu se infiinteaza poprirea bancara, ajung la aproximativ 100 mari contribuabili, al caror cuantum total al obligatiilor restante inregistrate in anul 2018 a fost de 5,5 mil. lei; 
Totul despre controlul TVA
Totul despre controlul TVA

Vezi detalii

Operare SAGA. Exemple practice si recomandari!
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari!

Vezi detalii

Achizitii de servicii din afara Romaniei
Achizitii de servicii din afara Romaniei

Vezi detalii


b) in cazul debitorilor care au calitatea de contribuabili mijlocii, plafonul cuantumului obligatiilor fiscale/bugetare restante creste de la 1.500 lei, existent in prezent, la 40.000 lei. 

Prin aceasta masura, si pentru aceasta categorie de contribuabili, se dubleaza numarul celor pentru care nu se infiinteaza poprirea bancara, ajungand la aproximativ 4.655 contribuabili mijlocii, al caror cuantum total al obligatiilor restante inregistrate in anul 2018 a fost de 118,9 mil. lei; 

c) in cazul debitorilor care au calitatea de contribuabili mici, plafonul cuantumului obligatiilor fiscale/bugetare restante creste de la 500 lei, existent in prezent, la 10.000 lei.

Prin aceasta masura, numarul contribuabili mici pentru care nu se infiinteaza poprirea bancara prin modificarea plafonului, creste de aproximativ 2,5 ori fata de numarul celor care incadreaza in plafonul existent in prezent. Numarul celor care se incadreaza in noul plafon este de aproximativ 200.000 contribuabili mici, al caror cuantum total al obligatiilor restante inregistrate in anul 2018 a fost de 1.445,6 mil. lei; 

d) in cazul debitorilor persoane fizice, plafonul cuantumului obligatiilor fiscale/bugetare restante, creste de la 100 lei la 2.000 lei.

Astfel, numarul contribuabililor persoane fizice pentru care nu se infiinteaza poprirea creste de aproximativ 4 ori fata de numarul celor care se incadreaza in plafonul existent, acestia inregistrand obligatii restante la nivelul anului 2018 in valoare totala de 161,7 mil. lei. 
 
Proiectul de OPANAF despre care vorbim reglementeaza, in principal, aspecte care vizeaza urmatoarele: 
  • stabilirea faptului ca, in vederea emiterii somatiei si a titlului executoriu organul fiscal central evalueaza bilunar obligatiile fiscale/bugetare restante ale debitorilor si emite somatia si titlul executoriu, dupa 180 de zile de la ultima emitere sau de la data la care au fost inregistrate obligatii fiscale/bugetare restante;
  • stabilirea faptului ca, se pot emite somatii si titluri executorii din oficiu sau cand se constata pericolul prescrierii dreptului de a cere executarea silita, fara respectarea conditiei mai sus mentionata;
  • stabilirea faptului ca, in vederea emiterii adresei de infiintare a popririi asupra disponibilitatilor banesti, a adresei de infiintare a popririi asupra sumelor datorate debitorului de catre terti si a adresei de instiintare privind infiintarea popririi, organul fiscal central competent in administrarea obligatiilor fiscale ale debitorului evalueaza obligatiile fiscale/bugetare restante ale debitorilor pentru care s-a implinit termenul de 15 zile de la comunicarea somatiei si procedeaza la emiterea acestor acte de executare, dupa 180 de zile de la comunicarea somatiei, in cazul in care cuantumul obligatiilor fiscale/bugetare restante este sub limitele prevazute de acest ordin.

Modificarea art. 230 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, prin Legea nr. 30/2019 pentru aprobarea O.U.G. nr. 25/2018 privind modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru aprobarea unor masuri fiscal-bugetare, impune completarea dispozitiilor Capitolului III si cu mentiuni in ceea ce priveste corelarea cu procedura de mediere tinand cont de faptul ca, in situatia in care debitorul notifica organul fiscal central competent cu privire la intentia de a intra in procedura de mediere, nu se continua masurile de executare silita si, implicit, nu se emit adrese de infiintare a popririi asupra disponibilitatilor banesti si adrese de instiintare privind infiintarea popririi, decat dupa parcurgerea procedurii medierii. P

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "ANAF nu mai pune poprire pe conturile persoanelor cu datorii mai mici de 2.000 de lei":
Rating:

Nota: 3.57 din 5 din 7 voturi





Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
Club Contabilitate

VIDEO

X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016