Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat un proiect de Ordin al presedintelui ANAF (OPANAF), potrivit careia se propune cresterea plafonului cuantumului obligatiilor fiscale/bugetare pentru persoanele fizice si nu numai.
Astfel, prin actul normativ se propune o crestere a plafoanelor fata de cele existente, astfel
a) In cazul debitorilor care au calitatea de mari contribuabili, plafonul cuantumului obligatiilor fiscale/bugetare restante creste de la 3.000 lei, existent in prezent, la 40.000 lei.
Prin aceasta masura se dubleaza numarul contribuabililor pentru care nu se infiinteaza poprirea bancara, ajung la aproximativ 100 mari contribuabili, al caror cuantum total al obligatiilor restante inregistrate in anul 2018 a fost de 5,5 mil. lei;
b) in cazul debitorilor care au calitatea de contribuabili mijlocii, plafonul cuantumului obligatiilor fiscale/bugetare restante creste de la 1.500 lei, existent in prezent, la 40.000 lei.
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Balanta de verificare de la A la Z Analize corelatii studii de caz
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Prin aceasta masura, si pentru aceasta categorie de contribuabili, se dubleaza numarul celor pentru care nu se infiinteaza poprirea bancara, ajungand la aproximativ 4.655 contribuabili mijlocii, al caror cuantum total al obligatiilor restante inregistrate in anul 2018 a fost de 118,9 mil. lei;
c) in cazul debitorilor care au calitatea de contribuabili mici, plafonul cuantumului obligatiilor fiscale/bugetare restante creste de la 500 lei, existent in prezent, la 10.000 lei.
Prin aceasta masura, numarul contribuabili mici pentru care nu se infiinteaza poprirea bancara prin modificarea plafonului, creste de aproximativ 2,5 ori fata de numarul celor care incadreaza in plafonul existent in prezent. Numarul celor care se incadreaza in noul plafon este de aproximativ 200.000 contribuabili mici, al caror cuantum total al obligatiilor restante inregistrate in anul 2018 a fost de 1.445,6 mil. lei;
d) in cazul debitorilor persoane fizice, plafonul cuantumului obligatiilor fiscale/bugetare restante, creste de la 100 lei la 2.000 lei.
Astfel, numarul contribuabililor persoane fizice pentru care nu se infiinteaza poprirea creste de aproximativ 4 ori fata de numarul celor care se incadreaza in plafonul existent, acestia inregistrand obligatii restante la nivelul anului 2018 in valoare totala de 161,7 mil. lei.
- stabilirea faptului ca, in vederea emiterii somatiei si a titlului executoriu organul fiscal central evalueaza bilunar obligatiile fiscale/bugetare restante ale debitorilor si emite somatia si titlul executoriu, dupa 180 de zile de la ultima emitere sau de la data la care au fost inregistrate obligatii fiscale/bugetare restante;
- stabilirea faptului ca, se pot emite somatii si titluri executorii din oficiu sau cand se constata pericolul prescrierii dreptului de a cere executarea silita, fara respectarea conditiei mai sus mentionata;
- stabilirea faptului ca, in vederea emiterii adresei de infiintare a popririi asupra disponibilitatilor banesti, a adresei de infiintare a popririi asupra sumelor datorate debitorului de catre terti si a adresei de instiintare privind infiintarea popririi, organul fiscal central competent in administrarea obligatiilor fiscale ale debitorului evalueaza obligatiile fiscale/bugetare restante ale debitorilor pentru care s-a implinit termenul de 15 zile de la comunicarea somatiei si procedeaza la emiterea acestor acte de executare, dupa 180 de zile de la comunicarea somatiei, in cazul in care cuantumul obligatiilor fiscale/bugetare restante este sub limitele prevazute de acest ordin.
Modificarea art. 230 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, prin Legea nr. 30/2019 pentru aprobarea O.U.G. nr. 25/2018 privind modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru aprobarea unor masuri fiscal-bugetare, impune completarea dispozitiilor Capitolului III si cu mentiuni in ceea ce priveste corelarea cu procedura de mediere tinand cont de faptul ca, in situatia in care debitorul notifica organul fiscal central competent cu privire la intentia de a intra in procedura de mediere, nu se continua masurile de executare silita si, implicit, nu se emit adrese de infiintare a popririi asupra disponibilitatilor banesti si adrese de instiintare privind infiintarea popririi, decat dupa parcurgerea procedurii medierii. P
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Ce conditii trebuie sa indeplinim pentru reducerea penalitatilor de intarziere cu 50 la sutaIn atentia celor cu datorii restante catre bugetul general consolidat la data de 30 septembrie 2015Noile masuri de modificare din Codul fiscal vizeaza persoanele fizice si juridiceIndreptare erori din documente de plataANAF: Contribuabilii care nu si-au incasat la timp creantele comerciale de la institutii ale statului vor fi protejati de executare silitaUltimele articole
Amnistie fiscala, somatii primite de firme de la ANAF. Ce recomanda specialistii in acest cazAJFP Brasov: Popriri de peste 88 milioane de lei pe conturile persoanelor fizice, in primele 9 luni din 2023Sprijin financiar de 700 lei pentru pensionarii cu ventituri mai mici sau egale cu 2.000 lei pe lunaCaptura record la ANAF. Inspectorii au confiscat 10, 260 tone de tutunMai multe acte FISCALE pot fi emise de ANAF fara a fi semnate si stampilate( Ordinul 362/2022)Articole similare
Scaderea din evidenta contabila a datoriilor prescrise ori anulateSefa ANAF: Noi trimitem poprire catre toate bancile, inclusiv la tertiArticole similare
Inchirierea autoturismelor catre PERSOANE FIZICE si juridiceExplicatii CECCAR privind cazurile speciale de executare silitaZoom fiscal: Cum tratam fiscal achizitiile de la PERSOANE FIZICEReminder ANAF: Persoanele fizice si juridice sa acceseze serviciul electronic SPV, avand in vedere avantajele luiTermen limita de depunere pentru situatiile financiare anuale in cazul cooperativelor agricoleUltimele articole
E-Transport: Care sunt principalele noutati aduse de OUG 129/2024Facturile simplificate B2B si B2C trebuie transmise in E-Factura din 2025. Care sunt exceptiileE-Factura in 2025: 5 modificari importante aduse de FinanteFacturi fiscale in contextul e-TVA. Cum trebuie emiseAmnistie fiscala 2024: Cererile pot fi depuse pana pe 19 decembrie 2024Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"