Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat un proiect de Ordin al presedintelui ANAF (OPANAF), potrivit careia se propune cresterea plafonului cuantumului obligatiilor fiscale/bugetare pentru persoanele fizice si nu numai.
Astfel, prin actul normativ se propune o crestere a plafoanelor fata de cele existente, astfel
a) In cazul debitorilor care au calitatea de mari contribuabili, plafonul cuantumului obligatiilor fiscale/bugetare restante creste de la 3.000 lei, existent in prezent, la 40.000 lei.
Prin aceasta masura se dubleaza numarul contribuabililor pentru care nu se infiinteaza poprirea bancara, ajung la aproximativ 100 mari contribuabili, al caror cuantum total al obligatiilor restante inregistrate in anul 2018 a fost de 5,5 mil. lei;
b) in cazul debitorilor care au calitatea de contribuabili mijlocii, plafonul cuantumului obligatiilor fiscale/bugetare restante creste de la 1.500 lei, existent in prezent, la 40.000 lei.
Examen Consultant Fiscal 2025
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025 - Editie revizuita
Prin aceasta masura, si pentru aceasta categorie de contribuabili, se dubleaza numarul celor pentru care nu se infiinteaza poprirea bancara, ajungand la aproximativ 4.655 contribuabili mijlocii, al caror cuantum total al obligatiilor restante inregistrate in anul 2018 a fost de 118,9 mil. lei;
c) in cazul debitorilor care au calitatea de contribuabili mici, plafonul cuantumului obligatiilor fiscale/bugetare restante creste de la 500 lei, existent in prezent, la 10.000 lei.
Prin aceasta masura, numarul contribuabili mici pentru care nu se infiinteaza poprirea bancara prin modificarea plafonului, creste de aproximativ 2,5 ori fata de numarul celor care incadreaza in plafonul existent in prezent. Numarul celor care se incadreaza in noul plafon este de aproximativ 200.000 contribuabili mici, al caror cuantum total al obligatiilor restante inregistrate in anul 2018 a fost de 1.445,6 mil. lei;
d) in cazul debitorilor persoane fizice, plafonul cuantumului obligatiilor fiscale/bugetare restante, creste de la 100 lei la 2.000 lei.
Astfel, numarul contribuabililor persoane fizice pentru care nu se infiinteaza poprirea creste de aproximativ 4 ori fata de numarul celor care se incadreaza in plafonul existent, acestia inregistrand obligatii restante la nivelul anului 2018 in valoare totala de 161,7 mil. lei.
- stabilirea faptului ca, in vederea emiterii somatiei si a titlului executoriu organul fiscal central evalueaza bilunar obligatiile fiscale/bugetare restante ale debitorilor si emite somatia si titlul executoriu, dupa 180 de zile de la ultima emitere sau de la data la care au fost inregistrate obligatii fiscale/bugetare restante;
- stabilirea faptului ca, se pot emite somatii si titluri executorii din oficiu sau cand se constata pericolul prescrierii dreptului de a cere executarea silita, fara respectarea conditiei mai sus mentionata;
- stabilirea faptului ca, in vederea emiterii adresei de infiintare a popririi asupra disponibilitatilor banesti, a adresei de infiintare a popririi asupra sumelor datorate debitorului de catre terti si a adresei de instiintare privind infiintarea popririi, organul fiscal central competent in administrarea obligatiilor fiscale ale debitorului evalueaza obligatiile fiscale/bugetare restante ale debitorilor pentru care s-a implinit termenul de 15 zile de la comunicarea somatiei si procedeaza la emiterea acestor acte de executare, dupa 180 de zile de la comunicarea somatiei, in cazul in care cuantumul obligatiilor fiscale/bugetare restante este sub limitele prevazute de acest ordin.
Modificarea art. 230 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, prin Legea nr. 30/2019 pentru aprobarea O.U.G. nr. 25/2018 privind modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru aprobarea unor masuri fiscal-bugetare, impune completarea dispozitiilor Capitolului III si cu mentiuni in ceea ce priveste corelarea cu procedura de mediere tinand cont de faptul ca, in situatia in care debitorul notifica organul fiscal central competent cu privire la intentia de a intra in procedura de mediere, nu se continua masurile de executare silita si, implicit, nu se emit adrese de infiintare a popririi asupra disponibilitatilor banesti si adrese de instiintare privind infiintarea popririi, decat dupa parcurgerea procedurii medierii. P
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
O analiza rezumata: Modificarile aduse de OUG 8/2014 in Codul de procedura fiscala!Termen limita pentru a beneficia de anularea penalitatilor de intarziere: 31 decembrie. Afla pentru ce obligatii fiscale restanteContribuabilii trebuie sa depuna 3 documente pentru a recupera de la ANAF sumele platite fara a fi datorateImpozite si contributii sociale neplatiteMFP stabileste mijloacele electronice de transmitere la distanta a actelor de executareUltimele articole
Amnistie fiscala, somatii primite de firme de la ANAF. Ce recomanda specialistii in acest cazAJFP Brasov: Popriri de peste 88 milioane de lei pe conturile persoanelor fizice, in primele 9 luni din 2023Sprijin financiar de 700 lei pentru pensionarii cu ventituri mai mici sau egale cu 2.000 lei pe lunaCaptura record la ANAF. Inspectorii au confiscat 10, 260 tone de tutunMai multe acte FISCALE pot fi emise de ANAF fara a fi semnate si stampilate( Ordinul 362/2022)Articole similare
Sefa ANAF: Noi trimitem poprire catre toate bancile, inclusiv la tertiScaderea din evidenta contabila a datoriilor prescrise ori anulateArticole similare
Conditii de aplicare a amnistiei fiscale. OUG 69/2020Declaratia Unica 2022: Completarea formularului privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice pentru veniturile din activitati comercialeTVA - Scutiri pentru exporturi si livrari intracomunitare si pentru transportul international si intracomunitarCursul de schimb valutar folosit in stabilirea bazei de impozitareObligatiile fiscale ale partilor unui contract de sponsorizareUltimele articole
TVA locuinte 2025. Pana cand putea fi aplicata cota TVA de 9% la vanzarea de locuinteONG fara activitate economica in 2025. Obligatii declarative + o MONOGRAFIE contabila utilaPrestari servicii. Obligatii TVA pentru servicii online catre pers. fizice si juridice din UE si non UECota TVA majorata din august 2025. Apar modificari in cazul regimului special pentru agricultori?Distribuire dividende catre PERSOANE FIZICE. Ce OBLIGATII fiscale exista
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"




InfoTva.ro



