Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Se va stabili, prin cele ce urmeaza, in ce masura contractele de leasing financiar si operational incheiate cu nerezidenti pentru utilaje se inregistreaza la ANAF conform Ordinului 1400/2012.
In ceea ce priveste obligatiile de inregistrare la organul fiscal a contractelor incheiate cu nerezidenti trebuie avute in vedere dispozitiile art. 8 alin.(7) indice 1 din Codul fiscal si prevederile corespunzatoare cuprinse in OPANAF nr. 1400/2012 emis in aplicarea acestora.
Potrivit acestor dispozitii persoanele juridice romane, persoanele fizice rezidente, precum si sediul permanent/sediul permanent desemnat din Romania apartinand persoanelor juridice straine beneficiare ale unor prestari de servicii de natura activitatilor de lucrari de constructii, montaj, supraveghere, consultanta, asistenta tehnica si orice alte activitati, executate de persoane juridice straine sau fizice nerezidente pe teritoriul Romaniei, au obligatia sa inregistreze contractele incheiate cu acesti parteneri la organele fiscale competente, potrivit procedurii instituite prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
Contractele incheiate pentru activitati desfasurate in afara teritoriului Romaniei nu fac obiectul inregistrarii potrivit prezentelor dispozitii.
Se poate constata atfel ca obligatia este conditionata de existanta unui loc de prestare a activitatii pe teritoriul Romaniei cu scopul ca organele fiscale sa urmareasca indeplinirea conditiilor ca astfel de locuri sa devina sedii permanente si sa modifice regimul de impunere a nerezidentului care obtine venituri in acest mod.
Pct. 9 din Normele metodologice emise in aplicarea art. 8 din Codul fiscal stabileste fara echivoc faptul ca in situatia in care o societate a unui stat inchiriaza sau acorda in leasing utilaje, echipamente, cladiri sau proprietati necorporale unei societati a celuilalt stat fara ca pentru aceasta inchiriere sa mentina un loc fix de activitate in celalalt stat, atunci utilajele, echipamentele, cladirea sau proprietatile necorporale inchiriate nu constituie un sediu permanent al locatorului, cu conditia ca obiectul contractului sa fie limitat la simpla inchiriere a utilajelor sau echipamentelor.
Avand in vedere natura serviciului analizat consideram ca acesta nu presupune desfasurarea de activitati pe teritoriul Romaniei, astfel ca nu va fi necesara inregistrarea contractului la organele fiscale.

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari

SAF-T Ghid de raportare corecta
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Incadrare LEASING OPERATIONAl sau financiar. Cum procedam corect si care sunt implicatiile fiscale?Decontul de TVALEASING OPERATIONAl. Cum se contabilizeaza si cum stabilim deducerea cheltuielilor?Cartea Verde a Contabilitatii 2015, informatii specializate pentru contabili!Probleme cu ajustarea TVA? Le rezolva Codul fiscal in 199 intrebari si raspunsuriUltimele articole
LEASING OPERATIONAl autovehicul. Deductibilitate cheltuieli si TVA in acest cazSistem impunere PFA. Contabilitate in sistem real sau norma de venit, ce este mai bine?Ajustare TVA. Studii de caz utile chiar si pentru cei mai abili contabiliPFA in 2023: Care sunt cheltuielile deductibile pentru PFA-uri si ce conditii trebuie sa indeplineascaCum a fost modificat Codul Fiscal prin Legea 34/2023Articole similare
Dividende platite unei persoane juridice nerezidente de o societate romaneasca. Ce declaratii se depun?Ce declaratii se depun pana la 21 decembrie 2015 si care sunt obligatiile de plata?Declaratia 205 a fost actualizata pentru 2014. Descarcati declaratia!SAF-T: De cand trebuie depusa D406 de contribuabilii mijlocii care sunt obligati sa isi auditeze Situatiile Financiare incepand cu 2022?Alerta fiscalitate 22-26 septembrie 2008Ultimele articole
SAF-T si erorile XML. De ce apare problema si cum o rezolviNEREZIDENTIi inregistrati in scopuri de TVA in Romania sunt OBLIGATI sa raporteze in SAF-T din 2025?Impozit dividende. Persoanele nerezidente platesc impozit de 10% in Romania?SAF-T in 2025. Cine trebuie sa depuna D406 pana pe 31 ianuarie 2025Perioada fiscala TVA 2025 pentru persoanele care efectueaza achizitii intracomunitare de bunuriArticole similare
Seminarii web ANAF pentru luna ianuarie 2025. Ce teme vor fi abordateINREGISTRAREA CONTRACTELOR de inchiriere la ANAF. Obligatii si termene limitaANAF: NOUA procedura de inregistrare a contractelor de inchiriere. Analiza zilei cu Irina DumitrescuAngajatorii vor depune mai putine documente pentru obtinerea subventiei de somajProcedura de inregistrare a contractelor de locatiune. Etape completeUltimele articole
Lista seminariilor web pentru septembrie 2024, publicata de ANAF. Temele sunt diverseEvitati amenzi de pana la 4.000 lei! 36 de proceduri contabile de actualitate va salveaza la orice control ANAFPe 31 martie 2023 se implineste termenul limita pentru INREGISTRAREA CONTRACTELOR de inchiriere aflate in derulare la data de 01.01.2023ANAF a publicat lista seminariilor web pentru luna martie. Temele abordate pentru persoanele fiziceFormularul 168 se depune la fisc pana pe 31 martie 2023 pentru contractele de locatiune incheiate din 1 ianuarie
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"