Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Se va stabili, prin cele ce urmeaza, in ce masura contractele de leasing financiar si operational incheiate cu nerezidenti pentru utilaje se inregistreaza la ANAF conform Ordinului 1400/2012.
In ceea ce priveste obligatiile de inregistrare la organul fiscal a contractelor incheiate cu nerezidenti trebuie avute in vedere dispozitiile art. 8 alin.(7) indice 1 din Codul fiscal si prevederile corespunzatoare cuprinse in OPANAF nr. 1400/2012 emis in aplicarea acestora.
Potrivit acestor dispozitii persoanele juridice romane, persoanele fizice rezidente, precum si sediul permanent/sediul permanent desemnat din Romania apartinand persoanelor juridice straine beneficiare ale unor prestari de servicii de natura activitatilor de lucrari de constructii, montaj, supraveghere, consultanta, asistenta tehnica si orice alte activitati, executate de persoane juridice straine sau fizice nerezidente pe teritoriul Romaniei, au obligatia sa inregistreze contractele incheiate cu acesti parteneri la organele fiscale competente, potrivit procedurii instituite prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
Contractele incheiate pentru activitati desfasurate in afara teritoriului Romaniei nu fac obiectul inregistrarii potrivit prezentelor dispozitii.
Se poate constata atfel ca obligatia este conditionata de existanta unui loc de prestare a activitatii pe teritoriul Romaniei cu scopul ca organele fiscale sa urmareasca indeplinirea conditiilor ca astfel de locuri sa devina sedii permanente si sa modifice regimul de impunere a nerezidentului care obtine venituri in acest mod.
Pct. 9 din Normele metodologice emise in aplicarea art. 8 din Codul fiscal stabileste fara echivoc faptul ca in situatia in care o societate a unui stat inchiriaza sau acorda in leasing utilaje, echipamente, cladiri sau proprietati necorporale unei societati a celuilalt stat fara ca pentru aceasta inchiriere sa mentina un loc fix de activitate in celalalt stat, atunci utilajele, echipamentele, cladirea sau proprietatile necorporale inchiriate nu constituie un sediu permanent al locatorului, cu conditia ca obiectul contractului sa fie limitat la simpla inchiriere a utilajelor sau echipamentelor.
Avand in vedere natura serviciului analizat consideram ca acesta nu presupune desfasurarea de activitati pe teritoriul Romaniei, astfel ca nu va fi necesara inregistrarea contractului la organele fiscale.

Manualul Contabilului Incepator - stick USB

Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
LEASING OPERATIONAl si financiar: Cum deducem TVA-ul si cum inregistram in contabililtate?Sistem impunere PFA. Contabilitate in sistem real sau norma de venit, ce este mai bine?Ce tratament fiscal aplicam leasingului financiar?Clasificarea operatiunilor cu bunuri care se declara prin IntrastatDeclaratia statistica Intrastat pentru anul 2009Ultimele articole
Ajustare TVA. Studii de caz utile chiar si pentru cei mai abili contabiliPFA in 2023: Care sunt cheltuielile deductibile pentru PFA-uri si ce conditii trebuie sa indeplineascaCum a fost modificat Codul Fiscal prin Legea 34/2023Masina achizitionata cu leasing financiar. In ce conditii se poate ajusta TVA-ul?Declaratia Intrastat: Normele pentru completarea declaratiei au fost aprobate prin Ordinul 1623/2022Articole similare
Protejati-va eficient impotriva sanctiunilor INJUSTE dispuse de ANAF! Hotarari CJUE si ICCJ care sunt in avantajul dumneavoastraInregistrare contract de redeventa. Care sunt implicatiile fiscale?Calendar ANAF: Pana pe 25 octombrie 2024 contribuabilii trebuie sa depuna 9 declaratiiCe declaratii se depun obligatoriu pana la 2 martie 2015?Documentar fiscal: Solutionarea contestatiilor formulate impotriva actelor administrative fiscaleUltimele articole
NEREZIDENTIi inregistrati in scopuri de TVA in Romania sunt OBLIGATI sa raporteze in SAF-T din 2025?Impozit dividende. Persoanele nerezidente platesc impozit de 10% in Romania?SAF-T in 2025. Cine trebuie sa depuna D406 pana pe 31 ianuarie 2025Perioada fiscala TVA 2025 pentru persoanele care efectueaza achizitii intracomunitare de bunuriFacturare in RO e-Factura. Facturile in euro pot fi transmise in sistem?Articole similare
Obligatia inregistrarii unui contract de prestari servicii arhitecturaServicii de publicitate online. INREGISTRAREA CONTRACTELOR. AutofacturaProcedura de inregistrare a contractelor de locatiune. Etape completeContracte de locatiune. Cum se inregistreaza in 2014?Codul fiscal 2008 - Capitolul XI. Proprietatea comuna si asociatiile fara personalitate juridica - art. 85-86Ultimele articole
Seminarii web ANAF pentru luna ianuarie 2025. Ce teme vor fi abordateLista seminariilor web pentru septembrie 2024, publicata de ANAF. Temele sunt diverseEvitati amenzi de pana la 4.000 lei! 36 de proceduri contabile de actualitate va salveaza la orice control ANAFPe 31 martie 2023 se implineste termenul limita pentru INREGISTRAREA CONTRACTELOR de inchiriere aflate in derulare la data de 01.01.2023ANAF a publicat lista seminariilor web pentru luna martie. Temele abordate pentru persoanele fizice
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"