Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Se va stabili, prin cele ce urmeaza, in ce masura contractele de leasing financiar si operational incheiate cu nerezidenti pentru utilaje se inregistreaza la ANAF conform Ordinului 1400/2012.
In ceea ce priveste obligatiile de inregistrare la organul fiscal a contractelor incheiate cu nerezidenti trebuie avute in vedere dispozitiile art. 8 alin.(7) indice 1 din Codul fiscal si prevederile corespunzatoare cuprinse in OPANAF nr. 1400/2012 emis in aplicarea acestora.
Potrivit acestor dispozitii persoanele juridice romane, persoanele fizice rezidente, precum si sediul permanent/sediul permanent desemnat din Romania apartinand persoanelor juridice straine beneficiare ale unor prestari de servicii de natura activitatilor de lucrari de constructii, montaj, supraveghere, consultanta, asistenta tehnica si orice alte activitati, executate de persoane juridice straine sau fizice nerezidente pe teritoriul Romaniei, au obligatia sa inregistreze contractele incheiate cu acesti parteneri la organele fiscale competente, potrivit procedurii instituite prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
Contractele incheiate pentru activitati desfasurate in afara teritoriului Romaniei nu fac obiectul inregistrarii potrivit prezentelor dispozitii.
Se poate constata atfel ca obligatia este conditionata de existanta unui loc de prestare a activitatii pe teritoriul Romaniei cu scopul ca organele fiscale sa urmareasca indeplinirea conditiilor ca astfel de locuri sa devina sedii permanente si sa modifice regimul de impunere a nerezidentului care obtine venituri in acest mod.
Pct. 9 din Normele metodologice emise in aplicarea art. 8 din Codul fiscal stabileste fara echivoc faptul ca in situatia in care o societate a unui stat inchiriaza sau acorda in leasing utilaje, echipamente, cladiri sau proprietati necorporale unei societati a celuilalt stat fara ca pentru aceasta inchiriere sa mentina un loc fix de activitate in celalalt stat, atunci utilajele, echipamentele, cladirea sau proprietatile necorporale inchiriate nu constituie un sediu permanent al locatorului, cu conditia ca obiectul contractului sa fie limitat la simpla inchiriere a utilajelor sau echipamentelor.
Avand in vedere natura serviciului analizat consideram ca acesta nu presupune desfasurarea de activitati pe teritoriul Romaniei, astfel ca nu va fi necesara inregistrarea contractului la organele fiscale.
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
LEASING OPERATIONAl. Cum procedam privind deducerea cheltuielilor si a TVA-ului?Declaratia Intrastat: Normele pentru completarea declaratiei au fost aprobate prin Ordinul 1623/2022Cum se va aplica impozitul pe constructii in 2016?TVA la leasingul de bunuri imobileCaz practic privind leasingul operationalUltimele articole
Sistem impunere PFA. Contabilitate in sistem real sau norma de venit, ce este mai bine?Ajustare TVA. Studii de caz utile chiar si pentru cei mai abili contabiliPFA in 2023: Care sunt cheltuielile deductibile pentru PFA-uri si ce conditii trebuie sa indeplineascaCum a fost modificat Codul Fiscal prin Legea 34/2023Masina achizitionata cu leasing financiar. In ce conditii se poate ajusta TVA-ul?Articole similare
Sustenabilitate fiscala: riscuri nesemnificative pe termen scurt, insa in crestere pe termen mediu si lungCalendar ANAF: Pana pe 25 octombrie 2024 contribuabilii trebuie sa depuna 9 declaratiiNoutati legislative cu incidenta fiscala. Explicatii punctualeCalendar ANAF: Obligatii fiscale pentru 25 mai 2018Luni, 31 ianuarie 2022, este termenul limita pentru depunerea formularului 398 ”Declaratie speciala de TVA (VAT Return One Stop)”Ultimele articole
De la 1 ianuarie 2025 declaratia D406 devine obligatorie si pentru firmele miciCalendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 25 noiembrie 2024Declaratia 100 in 2024: pentru ce se depune, termene, mod de completareA fost publicat calendarul seminariilor web ANAF pentru luna NOIEMBRIE 2024Este OFICIAL! Regulile privind calculul taxelor locale se amana pana pe 1 ianuarie 2026Articole similare
Evitati amenzi de pana la 4.000 lei! 36 de proceduri contabile de actualitate va salveaza la orice control ANAFGhid ANAF. Obligatii in cazul asocierilor fara personalitate juridica si depunerea declaratiei privind venitul realizatContracte de locatiune. Cum se inregistreaza in 2014?18 proceduri contabile pentru societati comerciale!Formularul 168 se depune la fisc pana pe 31 martie 2023 pentru contractele de locatiune incheiate din 1 ianuarieUltimele articole
Lista seminariilor web pentru septembrie 2024, publicata de ANAF. Temele sunt diversePe 31 martie 2023 se implineste termenul limita pentru INREGISTRAREA CONTRACTELOR de inchiriere aflate in derulare la data de 01.01.2023ANAF a publicat lista seminariilor web pentru luna martie. Temele abordate pentru persoanele fiziceINREGISTRAREA CONTRACTELOR de inchiriere la ANAF. Obligatii si termene limitaDin ianuarie 2023 contractele de inchiriere vor fi declarate la ANAF. Ce obligatii au proprietarii?Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"