Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Va prezentam mai jos comunicatul emis de Finante in ce priveste impozitul pe veniturile din activitatile de exploatare a resurselor naturale, altele decat gazele naturale.
Prin Legea nr. 261/02.10.2013 publicata in M.O. nr. 621/07.10.2013 a fost aprobata, cu unele modificari si completari, O.G. nr. 6/2013 privind instituirea unor masuri speciale pentru impozitarea exploatarii resurselor naturale, altele decat gazele naturale prin care a fost instituit impozitul pe veniturile din activitatile de exploatare a resurselor naturale, altele decat gazele naturale.
Potrivit prevederilor legale in vigoare la data prezenta impozitul este de 0,5% si se aplica asupra veniturilor obtinute de:
- operatorii economici, inclusiv filialele acestora si/sau operatorii economici apartinand aceluiasi grup de interes economic, care desfasoara urmatoarele activitati:
- exploatarea forestiera (cod CAEN 0220),
- extractia carbunelui superior (cod CAEN 0510),
- extractia carbunelui inferior (cod CAEN 0520),
- extractia petrolului brut (cod CAEN 0610),
- extractia minereurilor feroase (cod CAEN 0710),
- extractia minereurilor de uraniu si toriu (cod CAEN 0721),
- extractia altor minereuri metalifere neferoase (cod CAEN 0729)
- alte activitati extractive (cod CAEN 0811, 0812, 0891, 0892, 0893, 0899).
* operatorii economici care au licente de exploatare a resurselor mentionate mai sus, dar a caror activitate principala nu corespunde acestor coduri CAEN;
- sunt asimilate licentelor de exploatare si permisele de exploatare emise potrivit legii.
* pentru activitatea de exploatare forestiera, impozitul se datoreaza de catre operatorii economici care exploateaza masa lemnoasa in baza unei autorizatii de exploatare.
Impozitul se datoreaza si pentru resursele exploatate inainte de data de 1 februarie 2013 si vandute dupa aceasta data.
Detalii privind calculul impozitului:
* in cazul operatorilor economici care exploateaza resursele naturale si le valorifica ca atare sau in urma unui proces de prelucrare/pregatire/sortare fara a fi folosite de acestia pentru obtinerea altor tipuri de produse, impozitul se datoreaza pentru veniturile obtinute din valorificarea acestora;
* in cazul operatorilor economici care folosesc resursele naturale exploatate ca materii prime pentru obtinerea altor produse:
* al caror pret este cotat la bursa (de exemplu: produse energetice) impozitul se datoreaza pentru partea din venitul rezultat din valorificarea produselor finite, corespunzatoare valorii materiilor prime.
* al caror- pret nu este cotat la bursa (de exemplu: caramida, tigla, ciment, BCA, mixturi asfaltice, betoane etc.) impozitul se datoreaza pentru partea din venitul rezultat din valorificarea produselor finite, corespunzatoare valorii contabile a resurselor naturale extrase utilizate pentru obtinerea produselor finite astfel comercializate.
Partea din venitul rezultat din valorificarea produselor finite corespunzatoare valorii materiilor prime / valorii contabile a resurselor naturale extrase utilizate pentru obtinerea produselor finite se determina dupa formula:
VMP = QV x K x PM, respectiv VMP = QV x K x CME
K = QC / (QO + ΔS)
unde:
VMP = venitul rezultat din valorificarea produselor finite, corespunzatoare valorii materiilor prime;
QV = cantitatea totala de produse finite vandute in luna de referinta (fara a considera marfurile reprezentand produse similare achizitionate de la terti);
K = coeficientul de productie mediu;
PM = media aritmetica a preturilor de referinta pe sortimente de resurse naturale, stabilite de autoritatea competenta in raport de cotatiile internationale ale acestor resurse naturale, valabile pentru luna pentru care se calculeaza impozitul;
CME = costul mediu de extractie resurse naturale pentru luna de referinta;
QC = cantitatea de resurse naturale consumata in procesul de productie in luna de referinta (fara a lua in considerare resursele naturale achizitionate de la terti);
QO = cantitatea totala de produse finite obtinute in luna de referinta;
ΔS = variatia neta a semifabricatelor realizata in luna de referinta (cantitatea de semifabricate la sfarsitul lunii de referinta minus cantitatea de semifabricate la inceputul lunii de referinta).
In situatia in care operatorii economici nu desfasoara activitati de procesare a resurselor naturale intr-o luna (nefiind astfel posibila obtinerea unui coeficient de productie mediu in luna de referinta K), dar vand produse finite din stoc, se va folosi coeficientul de productie mediu K si, respectiv, costul mediu de extractie pentru resursele naturale CME, determinate in ultima luna cu activitate de procesare.
Sursa: Finante Arges
Autor: InfoTva.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Impozitul pe veniturile din activitati de exploatare resurse naturale. Noutati fiscale":
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Expertii la tine acasa: catalog al unor instrumente de top in domeniul financiar-contabilOpenBudget arata ce TAXE SI IMPOZITE platesc salariatii si unde ajung banii publiciCele mai importante modificari din Codul fiscal. Partea a II-aFactura primita cu intarziere. Cum corectam erorile de inregistrare?Ultimele articole
Revista de TAXE SI IMPOZITE vine cu ACCES la stagiul CECCAR 2021Sunteti profesionist cu experienta in sectorul public?TAXE SI IMPOZITE MINIME! Solutiile sunt disponibile pe un stick de memorieTOT ce trebuie sa stii despre PFA/II/IF in 2021. Taxe, impozite, deduceriNOU! Consultanta CONTABILA: 125 de specialisti sunt de garda in 2021!
Mai multe articole despre Taxe si Impozite
Articole similare
Cele 3 categorii de persoane juridice care depun OBLIGATORIU Declaratia 101 pana la 27 martieCodul Fiscal 2010 TITLUL II - Capitolul III - Aspecte fiscale internationaleCodul fiscal 2011 - Titlul IIImpozitele care se aplica pana la 31 decembrie 2014 inclusivTitlul II Capitolul IIIUltimele articole
Noul Program de Guvernare modifica semnificativ politicile fiscaleMasuri nocive pentru TVA in noul program de guvernareDocumentar fiscal: Venituri obtinute de persoanele juridice straine din proprietati imobiliareCe prevede Codul fiscal 2012 pentru veniturile unui sediu permanentNorme codul fiscal 2008 Titlul II Capitolul III
Mai multe articole despre resurse naturale
Articole similare
CALCUL IMPOZIT pe profit. Rezerva legalaModificare Cod fiscal - CALCUL IMPOZIT pe cladiri pentru persoane juridiceTratament CONTABIL si FISCAL pentru acordarea voucherelor de vacanta, pensia facultativa si asigurarile voluntare de sanatateDiurna. Ce regim fiscal se aplica pentru diurna interna?Mod CALCUL IMPOZIT forfetar in sistemul HORECA. Ce pasi urmam?Ultimele articole
Declaratia 230 actualizata in 2020: Procedura privind stabilirea sumei reprezentand pana la 3,5% din impozitul anualImpactul celor mai noi modificari fiscal-contabile din 2019 (explicatii de la specialist)Transport rutier de marfa. Cand putem deduce unele cheltuieli la calculul impozitului pe profit?Impozitul pe gospodarie: Toate informatiile de care aveti nevoie de la CALCUL IMPOZIT pana la deduceriZoom fiscal: Metoda CALCUL IMPOZIT specific in 2017
Mai multe articole despre calcul impozit

Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate"