Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin OUG nr. 1/2020 privind unele masuri fiscal-bugetare si pentru modificarea si completarea unor acte normative, publicata in M.Of. nr. 11 din 09 ianuarie 2020, termenul limita pentru dotarea automatelor comerciale cu aparatele de marcat electronice fiscale a fost prelungit pana la data de 31 decembrie 2020.
Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica un Proiect de Ordonanta privind unele masuri fiscal-bugetare si pentru modificarea si completarea unor acte normative, intre altele se propune modificarea termenului de dotarea a automatelor comerciale cu aparate de marcat.
Considerat nerealist, termenul de dotare de aproximativ 5 luni a automatelor comerciale cu aparate de marcat va fi prelungit pana la 12 luni, daca proiectul va fi adoptat.
Asadar, vorbim despre modificarea art III alin.(2) din Legea nr.136/2019 pentru abrogarea alin. (1), (2) si (4) ale art. 40 din Ordonanta Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, precum si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.
Astfel, in nota de fundamentare se arata ca termenul foarte scurt (de aproximativ 5 luni) stabilit de legiuitor pentru dotarea efectiva cu aparate de marcat a automatelor comerciale, nu permite parcurgerea tuturor etapelor de implementare obligatorii si consumatoare de timp,
Pe de alta parte, experienta acumulata in cazul implementarii aparatelor de marcat cu jurnal electronic pentru comertul cu amanuntul si serviciile clasice a demonstrat ca, practic, intregul proces este dificil si complex, si implicit de durata.
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
De aceea, MFP sustine necesitatea parcurgerii mai multor etape, respectiv construirea prototipurilor si testarea acestora la Institutul National de Cercetare Dezvoltare in Informatica, autorizarea distribuitorilor la Ministerul Finantelor Publice si instalarea aparatelor de marcat in automate comerciale, in interdepedenta temporala una fata de cealalta. Totusi, in cazul aparatelor de marcat cu jurnal electronic, aceste procese de implementare sunt inca in derulare, desi ele au fost incepute la 1 februarie 2018.
Dat fiind situatia enuntata mai sus, Finantele sustin ca se impune stabilirea unui termen de 12 luni, pentru dotarea cu aparate de marcat a operatorilor economici care efectueaza livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale ce functioneaza pe baza de plati cu cardul, precum si de acceptatoare de bancnote sau monede, dupa caz.
Extras din Proiect Ordonanta privind unele masuri fiscal-bugetare si pentru modificarea si completarea unor acte normative - publicat in data de 6 ianuarie 2020:
Art. V. - Alineatul (2) al articolului III din Legea nr. 136/2019 pentru abrogarea alin. (1), (2) si (4) ale art. 40 din Ordonanta Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, precum si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 587 din 17 iulie 2019, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(2) Pana la data de 31 decembrie 2020, operatorii economici care efectueaza livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale ce functioneaza pe baza de plati cu cardul, precum si de acceptatoare de bancnote sau monede, dupa caz, au obligatia de a dota automatele comerciale cu aparatele de marcat electronice fiscale prevazute la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.”
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 3.75 din 5 din 8 voturi
Articole similare
Depunerea F4109, obligatorie pentru contribuabili si dupa conectarea caselor de marcat electronice la ANAFAvizarea tehnica pentru casele de marcat electronice. Model cerere aviz tehnic 2018Emiterea ulterioara a facturii, in baza bonului fiscal. Situatii de care firmele se pot lovi in aplicarea legiiE obligatorie casa de marcat pentru un magazin online?Inregistrare bon fiscal in Declaratia 394. Cum procedam?Ultimele articole
Neconcordante la verificarea e-TVA privind casele de marcat. Cum trebuie sa procedatiNoutati privind combaterea evaziunii fiscale aduse de Legea 126/2024Cum se face inregistrarea facturilor simplificate in jurnalul de cumparariProiect: Completarea OUG 28/1999 privind obligatia utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscaleFinantele introduc obligatoriu, de la 1 ianuarie 2025, facturarea electronica pentru relatia B2CArticole similare
REMINDER: Automatele comerciale trebuie dotate cu aparate de marcat pana la 31 decembrie! (Legea 136/2019)Din 1 octombrie 2024 este OBLIGATORIE dotarea cu aparate de marcat electronice si in cazul automatelor comercialeObligatia de a emite facturi catre persoane fizice din UE pentru cursuri sustinute. Cum procedam?Informare ANAF privind modificarile in legislatia caselor de marcat: Emiterea bonurilor fiscale nu e obligatorie pentru anumiti operatori economiciOFICIAL! Operatorii economici care detin AUTOMATE COMERCIALE, OBLIGATI sa le doteze cu aparate de marcat pana la final de 2019 (Legea 136/2019)Ultimele articole
Vanzare bunuri prin automate. Ce documente justificative sunt obligatorii?Articole similare
Dividendele in 2024: Tot ce Trebuie sa StiiModificarea OMFP 103/2016 - justificarea scutirilor de TVA (propunere CCF)Oridin al MFP nr. 1.990 din 2010Contributii de platit privind contractul de prestarii serviciiGuvernul a aprobat rectificarea de venituri si cheltuieli a AFMUltimele articole
Ce trebuie sa stie firmele despre sanatatea si securitatea zilierilor cu care lucreazaOUG 107/2024. Care sunt principalele 5 masuriRO e-Transport: Cum se declara in sistem utilajele inchiriateCum se declara in D394 facturile si bonurile fiscaleLista seminariilor web ANAF pentru luna august a fost publicataArticole similare
Procedeul rambursarii catre persoane impozabile neinregistrate in scopuri de TVA in RomaniaUnde se duc veniturile din taxa de pe stalpInformatii actualizate privind Spatiul Virtual PrivatImpozitare rezerve din reevaluare. Cum se impoziteaza si cum procedeaza societatea?Expira termenul pentru D 394Ultimele articole
Lista seminariilor web pentru octombrie 2024. Care sunt cele 7 teme propuseCotele TVA pentru 2024, aplicabile in RomaniaAcord de finantare pentru managementul dezastrelor naturale, semnat intre FINANTE si Banca Mondiala Buletin informativ ANAF: Noutati fiscale publicate la final de septembrie 2024Parteneriat intre MF/ANAF si Posta Romana pentru promovarea facilitatilor fiscale ale OUG 107/2024Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz"