Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin OUG nr. 1/2020 privind unele masuri fiscal-bugetare si pentru modificarea si completarea unor acte normative, publicata in M.Of. nr. 11 din 09 ianuarie 2020, termenul limita pentru dotarea automatelor comerciale cu aparatele de marcat electronice fiscale a fost prelungit pana la data de 31 decembrie 2020.
Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica un Proiect de Ordonanta privind unele masuri fiscal-bugetare si pentru modificarea si completarea unor acte normative, intre altele se propune modificarea termenului de dotarea a automatelor comerciale cu aparate de marcat.
Considerat nerealist, termenul de dotare de aproximativ 5 luni a automatelor comerciale cu aparate de marcat va fi prelungit pana la 12 luni, daca proiectul va fi adoptat.
Asadar, vorbim despre modificarea art III alin.(2) din Legea nr.136/2019 pentru abrogarea alin. (1), (2) si (4) ale art. 40 din Ordonanta Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, precum si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.
Astfel, in nota de fundamentare se arata ca termenul foarte scurt (de aproximativ 5 luni) stabilit de legiuitor pentru dotarea efectiva cu aparate de marcat a automatelor comerciale, nu permite parcurgerea tuturor etapelor de implementare obligatorii si consumatoare de timp,
Pe de alta parte, experienta acumulata in cazul implementarii aparatelor de marcat cu jurnal electronic pentru comertul cu amanuntul si serviciile clasice a demonstrat ca, practic, intregul proces este dificil si complex, si implicit de durata.
Achizitii de servicii din afara Romaniei Regim fiscal-contabil
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
De aceea, MFP sustine necesitatea parcurgerii mai multor etape, respectiv construirea prototipurilor si testarea acestora la Institutul National de Cercetare Dezvoltare in Informatica, autorizarea distribuitorilor la Ministerul Finantelor Publice si instalarea aparatelor de marcat in automate comerciale, in interdepedenta temporala una fata de cealalta. Totusi, in cazul aparatelor de marcat cu jurnal electronic, aceste procese de implementare sunt inca in derulare, desi ele au fost incepute la 1 februarie 2018.
Dat fiind situatia enuntata mai sus, Finantele sustin ca se impune stabilirea unui termen de 12 luni, pentru dotarea cu aparate de marcat a operatorilor economici care efectueaza livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale ce functioneaza pe baza de plati cu cardul, precum si de acceptatoare de bancnote sau monede, dupa caz.
Extras din Proiect Ordonanta privind unele masuri fiscal-bugetare si pentru modificarea si completarea unor acte normative - publicat in data de 6 ianuarie 2020:
Art. V. - Alineatul (2) al articolului III din Legea nr. 136/2019 pentru abrogarea alin. (1), (2) si (4) ale art. 40 din Ordonanta Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, precum si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 587 din 17 iulie 2019, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(2) Pana la data de 31 decembrie 2020, operatorii economici care efectueaza livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale ce functioneaza pe baza de plati cu cardul, precum si de acceptatoare de bancnote sau monede, dupa caz, au obligatia de a dota automatele comerciale cu aparatele de marcat electronice fiscale prevazute la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.”
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Combustibil achizitionat cu bon fiscal. Deductibilitate cheltuieli si TVACase de marcat electronice. Cum verificati daca sunt conectate la ANAF si daca transmit date catre serverReglementari noi si vechi cu iz de TVA privind aparatele de marcat electronice fiscalePFA: Ce exceptii exista privind casa de marcat fiscalaSocietatile au OBLIGATIA de a emite bon fiscal, indiferent de calitatea clientului, daca incasarea se face prin card de creditUltimele articole
Proiect: Bonurile fiscale vor fi acordate doar la solicitarea clientilor in cazul platilor cu cardulFacturile simplificate B2B si B2C trebuie transmise in E-Factura din 2025. Care sunt exceptiileCum vor fi modificate incepand cu anul 2025 sistemele E-Factura, E-TVA, E-TransportProiect OUG privind E-Factura: Din 2025 identificarea prin CNP va fi optionalaLivrari cu plata la scadenta. Cand se emite bonul fiscalArticole similare
REMINDER: Automatele comerciale trebuie dotate cu aparate de marcat pana la 31 decembrie! (Legea 136/2019)Informare ANAF privind modificarile in legislatia caselor de marcat: Emiterea bonurilor fiscale nu e obligatorie pentru anumiti operatori economiciVanzare bunuri prin automate. Ce documente justificative sunt obligatorii?Din 1 octombrie 2024 este OBLIGATORIE dotarea cu aparate de marcat electronice si in cazul automatelor comercialeObligatia de a emite facturi catre persoane fizice din UE pentru cursuri sustinute. Cum procedam?Ultimele articole
OFICIAL! Operatorii economici care detin AUTOMATE COMERCIALE, OBLIGATI sa le doteze cu aparate de marcat pana la final de 2019 (Legea 136/2019)Articole similare
TVA respins la rambursare. Cum intocmim monografia contabila?Marti, 25 iunie e termenul-limita pentru unele obligatii fiscaleAchizitie bilete avion platite in avans. Cursul de schimb pentru reflectarea fiscala si contabila a operatiuniiArt. 126 din Codul de procedura fiscala, modificat. Durata maxima de efectuare a inspectiei fiscale va fi de 180 de zile pentru anumiti contribuabiliReceptie marfuri pe baza de avize. Cum gestionam fiscal?Ultimele articole
Facturile simplificate B2B si B2C trebuie transmise in E-Factura din 2025. Care sunt exceptiileE-Factura in 2025: 5 modificari importante aduse de FinanteModificari IMPORTANTE aduse impozitului pe profit, suplimentar si pe veniturile microSituatii financiare interimare. In cazul unor erori pot fi rectificate?Ce trebuie sa stie firmele despre sanatatea si securitatea zilierilor cu care lucreazaArticole similare
Sunteti la curent cu prevederile referitoare la utilizarea caselor de marcat din proiectul de OUG?Opinia consultantului. Loteria bonurilor fiscaleAparatorii TVA-ului majorat si-au prezentat argumenteleUE a majorat plafonul de TVA pana la 65.000 euroOMFP 1099/2016 reglementeaza rezidenta in Romania a persoanelor fizice. Care sunt noile formulare?Ultimele articole
Schema de ajutor introdusa prin HG 300/2024. Bugetul va fi suplimentat cu 750 milioane leiTOATE modificarile aduse Legii contabilitatii prin OUG 138/2024Situatii financiare anuale. De cand exista obligatia de a fi depuse EXCLUSIV electronicNOUTATE! Balanta de verificare trebuie intocmita lunar, conform OUG 138/2024E-Factura in 2025: 5 modificari importante aduse de FINANTEAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"