Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin OUG nr. 1/2020 privind unele masuri fiscal-bugetare si pentru modificarea si completarea unor acte normative, publicata in M.Of. nr. 11 din 09 ianuarie 2020, termenul limita pentru dotarea automatelor comerciale cu aparatele de marcat electronice fiscale a fost prelungit pana la data de 31 decembrie 2020.
Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica un Proiect de Ordonanta privind unele masuri fiscal-bugetare si pentru modificarea si completarea unor acte normative, intre altele se propune modificarea termenului de dotarea a automatelor comerciale cu aparate de marcat.
Considerat nerealist, termenul de dotare de aproximativ 5 luni a automatelor comerciale cu aparate de marcat va fi prelungit pana la 12 luni, daca proiectul va fi adoptat.
Asadar, vorbim despre modificarea art III alin.(2) din Legea nr.136/2019 pentru abrogarea alin. (1), (2) si (4) ale art. 40 din Ordonanta Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, precum si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.
Astfel, in nota de fundamentare se arata ca termenul foarte scurt (de aproximativ 5 luni) stabilit de legiuitor pentru dotarea efectiva cu aparate de marcat a automatelor comerciale, nu permite parcurgerea tuturor etapelor de implementare obligatorii si consumatoare de timp,
Pe de alta parte, experienta acumulata in cazul implementarii aparatelor de marcat cu jurnal electronic pentru comertul cu amanuntul si serviciile clasice a demonstrat ca, practic, intregul proces este dificil si complex, si implicit de durata.
Ce NU vrea ANAF sa stii Piruete LEGALE in aspecte fiscale
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
De aceea, MFP sustine necesitatea parcurgerii mai multor etape, respectiv construirea prototipurilor si testarea acestora la Institutul National de Cercetare Dezvoltare in Informatica, autorizarea distribuitorilor la Ministerul Finantelor Publice si instalarea aparatelor de marcat in automate comerciale, in interdepedenta temporala una fata de cealalta. Totusi, in cazul aparatelor de marcat cu jurnal electronic, aceste procese de implementare sunt inca in derulare, desi ele au fost incepute la 1 februarie 2018.
Dat fiind situatia enuntata mai sus, Finantele sustin ca se impune stabilirea unui termen de 12 luni, pentru dotarea cu aparate de marcat a operatorilor economici care efectueaza livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale ce functioneaza pe baza de plati cu cardul, precum si de acceptatoare de bancnote sau monede, dupa caz.
Extras din Proiect Ordonanta privind unele masuri fiscal-bugetare si pentru modificarea si completarea unor acte normative - publicat in data de 6 ianuarie 2020:
Art. V. - Alineatul (2) al articolului III din Legea nr. 136/2019 pentru abrogarea alin. (1), (2) si (4) ale art. 40 din Ordonanta Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, precum si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 587 din 17 iulie 2019, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(2) Pana la data de 31 decembrie 2020, operatorii economici care efectueaza livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale ce functioneaza pe baza de plati cu cardul, precum si de acceptatoare de bancnote sau monede, dupa caz, au obligatia de a dota automatele comerciale cu aparatele de marcat electronice fiscale prevazute la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.”
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Din 5 noiembrie 2023, pentru anumite contraventii, NU se mai aplica avertismentul ca sanctiune conform Legii prevenirii nr. 270/2017Firme care fac comert cu ridicata. Facturile emise catre persoane fizice pot fi incasate exclusiv prin banca?Cum arata proiectul pentru autorizatia de distributie a aparatelor electronice fiscale?TVA - Baza de impozitare pentru livrari de bunuri si prestari de serviciiDeclaratii contradictorii si controverse in ce priveste accesarea datelor de catre ANAF la plata cu cardulUltimele articole
A fost introdusa o noua exceptie de la obligativitatea folosirii caselor de marcatAmenzile ajung pana la 100.000 lei pentru nerespectarea unor dispozitii introduse prin OUG 125/2024Se suspenda pana pe 1 septembrie 2025 obligatia de a avea CNP si cod QR pe bonurile fiscale, conform OUG 125/2024Proiect OUG: Finantele propun noi exceptii de la obligativitatea utilizarii caselor de marcat electoniceNeconcordante la verificarea e-TVA privind casele de marcat. Cum trebuie sa procedatiArticole similare
Din 1 octombrie 2024 este OBLIGATORIE dotarea cu aparate de marcat electronice si in cazul automatelor comercialeObligatia de a emite facturi catre persoane fizice din UE pentru cursuri sustinute. Cum procedam?REMINDER: Automatele comerciale trebuie dotate cu aparate de marcat pana la 31 decembrie! (Legea 136/2019)Vanzare bunuri prin automate. Ce documente justificative sunt obligatorii?Informare ANAF privind modificarile in legislatia caselor de marcat: Emiterea bonurilor fiscale nu e obligatorie pentru anumiti operatori economiciUltimele articole
OFICIAL! Operatorii economici care detin AUTOMATE COMERCIALE, OBLIGATI sa le doteze cu aparate de marcat pana la final de 2019 (Legea 136/2019)Articole similare
Raportarile contabile anuale se depun pana pe 31 decembrie in cazul unui exercitiu financiar diferit de anul calendaristicORDIN AL ANAF Nr. 3 din 2010Servicii de selectie si plasare de personal navigantCe declaratii fiscale au termen in decembrie 2014?Informatii importante cu privire la facturarea electronica oferite de ANAFUltimele articole
Situatii financiare interimare. In cazul unor erori pot fi rectificate?Ce trebuie sa stie firmele despre sanatatea si securitatea zilierilor cu care lucreazaOUG 107/2024. Care sunt principalele 5 masuriRO e-Transport: Cum se declara in sistem utilajele inchiriateCum se declara in D394 facturile si bonurile fiscaleArticole similare
Aprobarea nivelului maxim al cheltuielilor de personal din unitetile administrativ-teritorialePrimul protest cu pumni de angajati in usa unui birou ministerial s-a incheiat indecisSe renunta la impozitul pe profitFacilitati la salarii. Este nevoie ca firmele sa intocmeasca facturi LUNARE?Unde se duc veniturile din taxa de pe stalpUltimele articole
Bolos: Bonificatia de 3% acordata celor bun-platnici ar putea fi permanentaCe OBLIGATII au persoanele care utilizeaza sistemul E-TVA, implementat din 1 august 2024Declaratia Unica 2025. Doua schimbari majore, adoptate de Guvern!E-Transport 2024: Guvernul a aprobat modificarea OUG 41/2022 privind sanctiunile aplicate in sistemNoi masuri fiscale, adoptate de Guvern! D212 inteligenta, norme impozit micro si pe profit, sprijinirea IMM-urilorAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"