Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Daca ati facut vreodata investitii intr-un spatiu care nu era in proprietatea dumneavoastra, exista sanse sa va fi confruntat cu urmatoarea problema. Pe langa solutia pe care o gasim din punct de vedere fiscal, este intotdeauna bine sa ne luam masuri care tin de un cadru legal clar si concis, pentru a preintampina astfel eventuale neplaceri ulterioare.
In ce masura se poate recupera (compensa cu redeventa datorata) investitia efectuata la un spatiu concesionat de la o institutie publica si ce prevede legislatia in aceasta privinta?
Potrivit prevederilor din Codul civil, datoriile reciproce se sting prin compensatie pana la concurenta celei mai mici dintre ele.
Potrivit prevederilor art. 1.617 alin (1), compensatia opereaza de plin drept de indata ce exista doua datorii certe, lichide si exigibile, oricare ar fi izvorul lor, si care au ca obiect o suma de bani sau o anumita cantitate de bunuri fungibile de aceeasi natura.
Compensatia nu are loc atunci cand:
a) creanta rezulta dintr-un act facut cu intentia de a pagubi;
b) datoria are ca obiect restituirea bunului dat in depozit sau cu titlu de comodat;
c) are ca obiect un bun insesizabil.

Manualul Contabilului Incepator - stick USB

Cartea verde a Contabilitatii varianta online

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025 - Editie revizuita
Astfel, pentru a putea fi recuperata investitia , ar trebui sa aveti acceptul prealabil exprimat in scris al institutiei publice. In situatia in care institutia publica a acceptat , societatea dvs. trebuie sa emita factura cu contravaloarea investitiilor efectuate.

Compensarea datoriilor reciproce se realizeaza conform prevederilor OUG 77/1999 privind unele masuri pentru prevenirea incapacitatii de plata si ale HG 685/1999
pentru aprobarea Normelor metodologice privind monitorizarea datoriilor nerambursate la scadenta ale contribuabililor, persoane juridice, in vederea diminuarii blocajului financiar si a pierderilor din economie, si a Regulamentului de compensare a datoriilor nerambursate la scadenta ale contribuabililor, persoane juridice, pe baza Ordinelor de compensare.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Garofil, consultant fiscal

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Sistematizarea notificarilor si declaratiilor informative obligatorii care trebuie depuse la organul fiscal de administrare a TVANoutati Legislatie Fiscala 13 - 17 iulie 2009 - Monitorul OficialFacturare: Livrare intracomunitara de bunuriANAF: Cuantumul rambursarilor de TVA in luna ianuarieCare sunt noutatile legislative importante din intervalul 19 - 23 octombrie 2015?Ultimele articole
Informare ANAF cu privire la modificarile aduse de OUG 31/2024 impozitului pe profit, micro si TVAPrestari servicii catre o INSTITUTIE PUBLICA. Obligatii privind e-FacturaE-Factura in relatia B2G. Trebuie folosit sistemul in cazul achizitiilor directe?Raportarea facturilor primite prin platforma RO e-Factura in cazul achizitiilor de servicii de la institutii publiceFirmele inregistrate in E-Factura prin depunerea F084 trebuie sa transmita in sistem TOATE facturile derulate in relatia B2B si B2GArticole similare
Alternative ale regimurilor de taxare pentru achizitia de vehiculePFA in 2023: Care sunt obligatiile fiscale si termenele de plata specifice unei persoane fizice autorizate?La 1 iulie 2016 intra in vigoare noul formular 394Situatiile financiare trimestriale centralizate NU se mai trimit pe suport hartie la Ministerul Finantelor(Ordinul 494/2021)Cheltuieli deductibile PFA. Ce cheltuieli pot deduce persoanele fizice autorizate in anul 2022?Ultimele articole
Ghidul surselor de finantare pentru IMM-uri: Cum alegi solutia potrivita pentru afacerea taPFA inregistrat in 2025. Va mai depune Declaratia Unica?Distribuire dividende. Pot fi distribuite neuniform dividendele?Ordinul 114/2025 a modificat Procedura de restituire a TVA aferenta anumitor achizitii de bunuri si servicii efectuate de entitati nonprofitSchema de ajutor introdusa prin HG 300/2024. Bugetul va fi suplimentat cu 750 milioane lei
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"