Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Ordinul ANAF Nr. 3.389/2011 a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 804/2011 si priveste stabilirea estimarii bazei de impunere pentru impozite, taxe, contributii si alte sume datorate bugetului general consolidat
Documente prezentate in cursul inspectiei fiscale sunt incorecte sau incomplete, sau nu exisita sau nu sunt puse la dispozitia organelor de inspectie fiscala stau la baza procesului de stabilire prin estimare a bazei de impunere pentru impozite, taxe, contributii si alte sume datorate bugetului general consolidat al statului.Pentru estimarea bazei de impunere organele de inspectie fiscala vor identifica acele elemente care sunt cele mai apropiate situatiei de fapt fiscale.
Stabilirea bazei de impunere se va face prin estimarea atat a veniturilor, cat si a cheltuielilor aferente acestora.
Valoarea estimata a bazei de impunere va fi utilizata pentru stabilirea impozitelor, taxelor sau contributiilor, precum si a eventualelor diferente ale acestora datorate bugetului general consolidat al statului.
Prin contribuabil, in intelesul prezentului ordin, se intelege orice persoana juridica sau fizica, precum si orice alta entitate fara personalitate juridica ce realizeaza venituri pentru care se datoreaza impozite, taxe, contributii si alte sume la bugetul general consolidat al statului, in conditiile legii, cu exceptia impozitului pe venit datorat de persoanele fizice prevazut la art. 79 indice 1 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
In scopul stabilirii prin estimare a bazei de impunere, organele de inspectie fiscala pot folosi urmatoarele metode:
a) metoda sursei si cheltuirii fondurilor;
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Manual de politici contabile - Stick USB
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
b) metoda fluxurilor de trezorerie;
c) metoda marjei;
d) metoda produsului/serviciului si volumului;
e) metoda patrimoniului net.
Selectarea metodelor de stabilire prin estimare a bazelor de impunere se va face in functie de situatia identificata la contribuabil, sursele de informatii, inscrisurile identificate si de complexitatea activitatii verificate.
Pentru selectarea celei mai adecvate metode de stabilire prin estimare a bazei de impunere, organele de inspectie fiscala vor avea in vedere urmatoarele elemente, fara a fi limitative:
a) sa se apropie cel mai mult de modul in care isi desfasoara activitatea contribuabilul;
b) documentele sau informatiile identificate sa fie relevante pentru aplicarea unei metode;
c) situatiile specifice ale fiecarui contribuabil supus verificarii;
d) activitatile similare cu cele desfasurate de alti contribuabili, pentru realizarea unor comparatii;
e) sa corespunda conditiilor liberei concurente in situatia in care nu se pot determina imprejurarile concrete de desfasurare a activitatii contribuabilului;
f) documente sau informatii identificate la terte persoane in legatura cu activitatea contribuabilului.
(2) Selectarea metodei de stabilire prin estimare va fi efectuata de echipa de inspectie fiscala.
(3) Conditiile pentru selectarea metodei de stabilire prin estimare vor fi consemnate intr-o nota de fundamentare, intocmita de echipa de inspectie fiscala, care va fi supusa avizarii sefului de serviciu si aprobata de conducatorul activitatii de inspectie fiscala.
Nota de fundamentare va contine:
a) constatarea starii de fapt a activitatii supuse controlului care impune utilizarea metodei de stabilire prin estimare selectate;
b) elementele identificate care vor sta la baza selectarii metodei de estimare a bazei de impunere, respectiv a veniturilor sau cheltuielilor;
c) metoda propusa pentru estimarea bazei de impunere.
Organele de inspectie fiscala vor mentiona in raportul de inspectie fiscala metoda utilizata pentru stabilirea prin estimare a bazei de impunere.
Descrierea metodelor de stabilire prin estimare a bazei de impunere si instructiunile de aplicare sunt prezentate in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Directia generala coordonare inspectie fiscala, Directia generala de administrare a marilor contribuabili, directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti vor lua masuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 4.33 din 5 din 3 voturi
Articole similare
Noi prevederi ANAF privin solutionarea contestatiilorActualizare legislatie septembrie 2011: Modificarea si completarea Codului de Procedura Fiscala (Partea I.2)Sinteza noutatilor publicate in M.Of. pentru domeniul fiscalStudiu de caz: Factura cu TVA?Deductibilitate cheltuieli administrare, sponsorizareUltimele articole
Speta zilei: Ce cheltuieli sunt deductibile in cazul unui IFCe drepturi au contribuabilii pe timpul desfasurarii inspectiei fiscaleRegularizare sau prescriere TVA de rambursat reportata prin decontul de TVA cod 300Prescriere TVA de rambursat. Completare decont 300Atentie! La 25 noiembrie 2016 e termenul-limita pentru impozitul pe venit din inchirierea camerelor in scop turisticArticole similare
M.O. 804: Ordinul nr. 3389 din 2011- Stabilirea prin estimare a bazei de impunereMetode de stabilire prin estimare a bazei de impunere si instructiuni de aplicareNoile formulare pentru impozitarea din oficiu a celor care nu isi declara veniturileANAF continua publicarea listelor persoanelor cu restante fiscale: micii contribuabiliArticole similare
Contribuabilii trebuie sa prezinte 5 documente atunci cand inspectorii fiscali solicita baza de date SAGASuspendarea inspectiei fiscale TVA pentru neconcordante in VIESRepunere suma TVA. Depunere rectificativa pentru impozitul pe profit aferent bazei pentru TVA-ul repusPlatitor de TVA. Ce inseamna, cand devii platitor de tva si ce avantaje poti avea in acest cazSchimbarea ilegala a regimului de TVA a dus la prejudicii de 131 milioane de lei prin achizitii intracomunitareUltimele articole
Colectarea veniturilor la bugetul general consolidat in primul trimestru din 2024Rezultatele actiunilor ANAF in 2023: Au fost identificate obligatii fiscale nedeclarate de 10,62 miliarde leiReducerea evaziunii fiscale: Rezultatele activitatii controalelor ANAF in luna octombrie 2023Controale ANAF. In septembrie inspectorii au stabilit 565,08 mii lei lei sume suplimentare pentru contribuabiliControale ANAF in 2023: A fost aprobata procedura de prezentare a legitimatiei de INSPECTIE FISCALA si a ordinului de serviciuAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"