Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In studiul de caz propus astazi, specialistul nostru va raspunde intrebarilor formulate in situatia urmatoare: "O societate, platitoare de impozit pe profit si TVA, a fost supusa controlului general astfel: - impozit pe profit: de la 01.01.2010 pana la 31.12.2013; - TVA de la 01.06.2010 pana la 30.06.2014; RIF-ul s-a definitivat in luna aprilie 2015 si au rezultat sume la urmatoarele contributii: TVA, dobanzi si penalitati TVA, impozit pe profit si penalitati de intarziere aferent impozit pe profit.
Societatea a depus contestatie in termenul legal si, din diverse motive si proceduri, solutionarea litigiului se prelungeste nejustificat de mult. In luna aprilie 2019 se intentioneaza repunerea TVA-ului provenit de la facturile corectate conform art 159 din CF.
Booking & Airbnb Obligatii fiscale pentru persoane fizice
Booking & Airbnb Solutii fiscal-contabile pentru companii
Cartea Verde a impozitului pe profit
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
In conformitate cu Codul de procedura fiscala, declaratia de impunere poate fi corectata de catre contribuabil, pe perioada termenului de prescriptie a dreptului de a stabili creante fiscale, adica in termenul de 5 ani, indiferent de perioada la care se refera, prin depunerea unei declaratii rectificative.
Totusi, declaratia de impunere nu poate fi depusa si nu poate fi corectata dupa anularea rezervei verificarii ulterioare, cu exceptia urmatoarelor situatii:
Pe de alta parte, cuantumul creantelor fiscale se stabileste sub rezerva verificarii ulterioare, cu exceptia cazului in care stabilirea a avut loc ca urmare a unei inspectii fiscale.
In situatia in care contribuabilul corecteaza declaratiile de impunere in conditiile de mai sus, se redeschide rezerva verificarii ulterioare astfel:
Referitor la corectarea facturilor, Codul fiscal precizeaza faptul ca persoanele impozabile care au fost supuse unui control fiscal in urma caruia au fost constatate si stabilite erori in ceea ce priveste stabilirea corecta a taxei colectate, fiind obligate la plata acestor sume in baza actului administrativ emis de autoritatea fiscala competenta, pot emite facturi de corectie catre beneficiari. Mai mult, organele de inspectie fiscala vor permite deducerea TVA in cazul in care documentele controlate aferente achizitiilor nu contin toate informatiile obligatorii sau/si acestea sunt incorecte, daca pe perioada desfasurarii inspectiei fiscale la beneficiar documentele respective vor fi corectate de furnizor/prestator. Furnizorul/Prestatorul are dreptul sa aplice prevederile din Codul fiscal pentru a corecta anumite informatii din factura care sunt obligatorii, care au fost omise sau inscrise eronat, dar care nu sunt de natura sa modifice baza de impozitare si/sau taxa aferenta operatiunilor ori nu modifica regimul fiscal al operatiunii facturate initial, chiar daca a fost supus unei inspectii fiscale.
In concluzie, repunerea TVA-ului in interiorul termenului de prescriptie si in conditiile in care litigiul respectiv nu este finalizat, nu poate fi considerat ca o recunoastere a acceptarii diferentelor respective, cu atat mai mult cu cat din situatia prezentata se intentioneaza tocmai revenirea la situatia initiala. Riscul in cazul de fata ramane pe de o parte termenul de prescriptie si lipsa unei hotarari judecatoresti, iar pe de alta parte, redeschiderea rezervei verificarii ulterioare.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Codul insolventei continua sa fie in dezbatere publicaMinistrul Muncii: Parintii ar putea primi zile libere platite de angajatori cand se inchid scolile!Ce declaratii au termenul-limita stabilit la 25 februarie?Contabilitate explicata. Lista infractiunilor si a erorilor contabileLista propusa a ajutoarelor de la stat pentru firme in 2018. Schimbari MAJORE la Start-Up NationUltimele articole
Vanzarea unui activ de catre o firma in faliment cu cod TVA anulat. Cine plateste TVA si cine il poate deduceDreptul de deducere a TVA: sfera de aplicare, limitari si conditii de exercitareInchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de facturare si obligatiile ambelor parti[GHID complet] Agentie de turism. Regim TVA, calcul plafon de scutire/micro si obligativitate casa de marcat/POSDeducerea TVA dupa mai multi ani. Cum se exercita dreptul pentru o factura de achizitie neinregistrataArticole similare
Speta zilei. Declararea, retinerea si plata impozitului pe dividendePrestari servicii legate de bunuri imobile. Care sunt aspectele TVA obligatorii?Luni, 27 noiembrie 2023, termenul de depunere a declaratiilor fiscale pentru perioada de raportare incheiataCe se modifica privind declararea impozitului pe profitImpozit minim pe cifra de afaceri. S-a stabilit un cont distinct in care trebuie inrgistrat acest impozit?Ultimele articole
Compensare IMPOZIT PE PROFIT platit in plus cu TVA de plata. Conditii, evidenta fiscala, procedura de urmatDarea in plata a unui imobil catre asociat. Regim de TVA si IMPOZIT PE PROFITFactura cu TVA la incasare, neinregistrata in contabilitate. Corectare in D101, D300 si D394SAF-T ANAF. Termen D406 pentru trim. IV in cazul platitorilor neinregistrati in scop de TVABonificatie 3% din impozitul pe profit. Se inregistreaza prin contul 7588 sau 1171?Articole similare
Totul despre Registrul Operatoriilor IntracomunitariVanzare marfuri distruse. Implicatii fiscaleIntocmire autofactura. Cum facem calculul impozitului pe profit pentru anul trecut?Achizitie intracomunitara bunuri cu livrare CIPVanzare imobil vechi. Regim TVAUltimele articole
Factura abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce declaratii trebuie depuse daca NU esti platitor de TVAVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Veniturile inregistrate in avans in 2026 intra in calculul cifrei de afaceri pentru plafonul de TVA aferent anului 2026?Achizitia unui imobil intr-un alt stat membru UE. Cum se stabileste regimul de TVA aplicabil facturii primiteCe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



