Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In ce priveste amanarea platii TVA la incasarea facturilor, CNIPMMR sprijina masura in conditiile in care aceasta perioada de amanare nu va depasi 90 de zile.
Plata TVA-ului la data emiterii facturilor genereaza costuri suplimentare semnificative pentru intreprinderi, in special pentru IMM-uri si complica gestiunea financiara a acestora, fiind nefasta pentru fluxul de lichiditati, adaugand costuri bancare importante, reducand oportunitatile de investitii si sporind incertitudinea pentru multe intreprinderi creditoare, in principal IMM-uri, ceea ce afecteaza grav competitivitatea, rentabilitatea si viabilitatea acestora si putand determina falimentarea unor intreprinderi in mod normal viabile, mai ales in perioadele de acces limitat sau costisitor la finantare, de criza financiara, CNIPMMR solicitand adoptarea acestei masuri si valorificarea bunelor practici din U.E. in acest domeniu.In acest context, masura platii TVA-ului la incasarea facturilor incepand cu data de 1.01.2013, dar nu mai tarziu de 90 de zile de la data emiterii facturii, instituita prin Ordonanta Guvernului nr. 15/2012 de modificare si completare a Codului fiscal este o masura importanta pentru IMM-uri, care insa trebuie operationalizata eficient, printr-o procedura simpla, nebirocratica, clara si accesibila microintreprinderilor, care in proportie de 90% au maxim 2 salariati si resurse limitate de personal, financiare si de timp pentru implementarea masurii.
CNIPMMR saluta masura amanarii platii TVA-ului pe o perioada de 90 de zile, avand in vedere efectele pozitive ale acestei masuri, vizand:
- imbunatatirea lichiditatilor (cash-flow-ul) microintreprinderilor si intreprinderilor mici, care astfel vor putea amana plata TVA-ului pana la incasarea facturilor, dar nu mai mult de 90 de zile de la data emiterii facturii;
- cresterea capacitatii de redresare a IMM-urilor, aflate in situatii dificile datorate crizei actuale, confruntate cu o lipsa cronica de lichiditati, de plati intarziate in contractele de achizitie publica si in tranzactiile comerciale private;
- reducerea unui factor major de falimentare si decapitalizare a agentilor economici, in special a IMM-urilor;
Manual de politici contabile - Stick USB
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii
Cheltuieli deductibile si nedeductibile
- deblocarea resurselor financiare semnificative de 24% din valoarea facturii platite in avans la buget, raportat la incasarea platilor, pe o perioada de 90 de zile;
- producerea unor efecte de antrenare ale investitiilor suplimentare asupra productiei si ocuparii fortei de munca;
- stimularea cresterii economice, mentinerea si crearea de noi locuri de munca;
- cresterea vitezei de circulatie a banilor in economie.
Sursa: Biroul de presa al CNIPMMR
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Ce directiva UE ii influenteaza negativ pe micii comerciantiPrioritatile IMM-urilor pentru noul Guvern in 2016CNIPMMR solicita aplicarea noii taxe de impozitare a cladirilor incepand cu 1 ianuarie 2017Explicatii punctuale: Reglementarile privind plata defalcata a TVA modificate major in ParlamentPeste 90 la suta dintre IMM-uri se autofinanteazaUltimele articole
Nou! Ministerul Finantelor vrea sa introduca o aplicatie mobila pentru sistemul RO e-FacturaMinisterul Muncii suspenda activitatea de revizuire medicala a pensionarilor de invaliditate. NU se intrerupe pensiaIMM-urile cer sustinere in lupta cu COVID-19 (CNIPMMR)Presedintele CNIPMMR: IMM-urile in dificultate au nevoie urgent de scheme de ajutor de stat!Mediul de afaceri din Romania cere impozit 0 pentru majorarea salariului minim (pozitia CNIPMMR)Articole similare
Care este regimul TVA la import conform OUG nr. 125?Declaratia 390. Achizitii intracomunitare de bunuri si serviciiANAF reglementeaza utilizarea banilor din contul de TVACe declaratii mai avem de depus in noiembrie 2014?Split TVA, forma finala adoptata: Cele mai importante masuriUltimele articole
TVA Intracomunitar: ghidul completTVA deductibil. Avantaje, conditii si exempleCalendar ANAF. Declaratii cu scadenta in data de 25 martie 2024Calendar ANAF: Declaratii fiscale cu scadenta in data de 26 februarie 2024Marti, 30 ianuarie 2024, termen limita pentru depunerea Formularului 394Articole similare
Art. 126 din Codul de procedura fiscala, modificat. Durata maxima de efectuare a inspectiei fiscale va fi de 180 de zile pentru anumiti contribuabiliTrei sferturi dintre firmele din Romania apeleaza la creditul furnizorTVA la incasare. Factura in termen. Cum gestionam TVA-ul la nerespectarea termenelor?Controale Fiscale: 15 modificari propuse de Finante printr-un nou Proiect de OUGAchizitii intracomunitare de bunuri efectuate de o companie neinregistrata in ROIUltimele articole
Proiect MFP: Procedura de restituire a TVA aferente achizitiilor de bunuri sau servicii efectuate de entitatile nonprofitFinantele modifica regulamentul de aplicare a Codului vamal al RomanieiContractele colective de munca isi prelungesc valabilitatea pe perioada starii de alerta. Partile au obligatia negocierii in termen de 45 de zileAnunt ANAF privind munca desfasurata cu caracter ocazional de catre zilieriAtentie la amenzile acordate de ANAF daca nu depuneti la timp declaratiile fiscale!Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"