Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Va informam ca a fost publicat, prin directiile regionale, un nou comunicat in atentia persoanelor impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat conform art. 316 alin. (11) lit. a)-e), lit. g) sau lit. h) din Codul fiscal
In M. O. nr. 145/25.02.2016 s-a publicat Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala 795/2016 prin care s-au reglementat modelul si continutul formularului 311 "Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata colectata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat conform art. 316 alin. (11) lit. a)-e), lit. g) sau lit. h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal".
Formularul 311 se depune astfel:
- potrivit art. 324 alin. (10) lit. a) din Codul fiscal, de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat, din oficiu, conform prevederilor art. 316 alin. (11) lit. a)-e) sau h) din Codul fiscal si care efectueaza, dupa anularea inregistrarii in scopuri de TVA, livrari de bunuri/prestari de servicii si/sau achizitii de bunuri si/sau de servicii pentru care sunt obligate la plata taxei pentru care exista obligatia platii taxei colectate in conformitate cu prevederile art. 11 alin. (6) si (8) din Codul fiscal;
- potrivit art. 324 alin. (10) lit. a) din Codul fiscal, coroborat cu pct. 104 alin. (2) din normele metodologice, de catre persoanele impozabile care se afla in situatiile prevazute la art. 11 alin. (6) si (8) din Codul fiscal si al caror cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat, din oficiu, conform prevederilor art. 316 alin. (11) lit. a)-e) sau h) din Codul fiscal, in situatia in care acestea efectueaza, dupa anularea inregistrarii in scopuri de TVA, livrari de bunuri prin organele de executare silita;
- potrivit art. 324 alin. (10) lit. b) din Codul fiscal, de catre persoanele impozabile care au aplicat sistemul TVA la incasare si al caror cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat, din oficiu, conform prevederilor art. 316 alin. (11) lit. a)-e) sau h) din Codul fiscal, pentru livrari de bunuri/prestari de servicii efectuate inaintea anularii inregistrarii in scopuri de TVA, dar a caror exigibilitate intervine, potrivit sistemului TVA la incasare prevazut la art. 282 alin. (3) - (8) din Codul fiscal, in perioada in care persoanele impozabile nu au un cod valabil de TVA;
- potrivit art. 324 alin. (11) din Codul fiscal, de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat, la cerere, conform prevederilor art. 316 alin. (11) lit. g) din Codul fiscal, care au aplicat sistemul TVA la incasare si care au efectuat livrari de bunuri/prestari de servicii inainte de anularea inregistrarii in scopuri de TVA, dar a caror exigibilitate de taxa, potrivit sistemului TVA la incasare prevazut la art. 282 alin. (3)-(8) din Codul fiscal, a intervenit in perioada in care persoanele impozabile nu au un cod valabil de TVA.
TERMEN DE DEPUNERE
>> pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a intervenit exigibilitatea taxei pentru livrarile de bunuri/prestarile de servicii si/sau pentru achizitiile de bunuri si/sau de servicii pentru care persoanele impozabile sunt obligate la plata TVA, efetcuate de persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat, din oficiu, conform prevederilor art. 316 alin. (11) lit. a)-e) sau h) din Codul fiscal, in situatia in care exigibilitatea taxei pentru aceste operatiuni intervine in perioada in care persoanele impozabile nu au cod valabil de TVA;
>> pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a intervenit exigibilitatea taxei pentru livrarile de bunuri efectuate prin organele de executare silita, de catre persoanele impozabile care se afla in situatiile prevazute la art. 11 alin. (6) si (8) din Codul fiscal, livrari efectuate dupa anularea inregistrarii in scopuri de TVA conform art. 316 alin. (11) lit. a)-e) sau h) din Codul fiscal;
>> pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a intervenit exigibilitatea taxei pentru livrari de bunuri/prestari de servicii efectuate inainte de anularea inregistrarii in scopuri de TVA, potrivit art. 153 alin. (9) lit. a)-e), g) sau h) din Codul fiscal, in situatia in care exigibilitatea taxei pentru aceste operatiuni intervine, potrivit sistemului TVA la incasare, in perioada in care persoanele impozabile nu au un cod valabil de TVA.
ATENTIE: In situatia in care persoana impozabila depune declaratia dupa anularea rezervei verificarii ulterioare, in conditiile art. 105 alin. (6) din Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, se bifeaza in casuta corespunzatoare, temeiul legal pentru depunerea declaratiei.
Booking & Airbnb Obligatii fiscale pentru persoane fizice
Cartea Verde a impozitului pe profit
Cartea verde a contabilitatii 2026
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Sursa: Finante Arges
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Declaratia 311. In ce conditii se depune de catre contribuabil?25 octombrie 2021, termenul scadent pentru 9 obligatii fiscaleCalendar ANAF: Declaratii fiscale cu scadenta in data de 26 februarie 2024Atentie! TVA colectata in perioada in care codul de TVA este ANULAT se declara prin FORMULARUL 311Luni, 27 noiembrie 2023, termenul de depunere a declaratiilor fiscale pentru perioada de raportare incheiataUltimele articole
Calendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 25 noiembrie 2024Calendar ANAF: Pana pe 25 octombrie 2024 contribuabilii trebuie sa depuna 9 declaratiiCalendar ANAF. Declaratii fiscale cu scadenta in 25 septembrie 2024Luni, 26 august 2024, termenul limita de depunere a unor declaratii fiscaleJoi, 25 iulie, termenul limita de depunere a unor declaratii fiscale la ANAFArticole similare
COD DE TVA ANULAT din oficiu, declaratii fiscale si informative, inregistrari contabileFurnizor in insolventa. Deducerea TVA si a cheltuieliiDeducerea taxei aferente achizitiilor din perioada de inactivitate, in cazul firmelor cu COD DE TVA ANULATEfectele anularii inregistrarii in scopuri de TVACine depune obligatoriu Declaratia 307?Ultimele articole
COD DE TVA ANULAT. Implicatii fiscale pentru societatea afectata si partenerii comercialie-TVA. Cum sa procedati daca aveti COD DE TVA ANULAT si ati primit Notificarea de conformareCOD DE TVA ANULAT. Corectare situatie fiscalaAnularea codului de TVA. Deducere TVA dupa data reinregistrarii in scop TVAReinregistrarea in scopuri de TVA. Obligatii fiscale TVAArticole similare
Achizitie produse de la societatile protejate. Se depune Declaratia 100?Noi criterii pentru inregistrarea societatilor in scopuri de TVA. Opinia consultantuluiCum a fost modificat CODUL FISCAL prin HG 653/2023. Schimbarile, in vigoare din 4 august 2023Anulare din oficiu platitor de TVA. Ajustarea TVA pentru bunuri in stoc. Ce formulare trebuie depuseNormele metodologice ale impozitului specific au fost publicate. Cele 25 exemple de calcul!Ultimele articole
Factura abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce declaratii trebuie depuse daca NU esti platitor de TVAVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Veniturile inregistrate in avans in 2026 intra in calculul cifrei de afaceri pentru plafonul de TVA aferent anului 2026?Achizitia unui imobil intr-un alt stat membru UE. Cum se stabileste regimul de TVA aplicabil facturii primiteCe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300Articole similare
Noutati fiscale: Ordinul nr. 588/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularului 300Repunere suma TVA. Depunere rectificativa pentru impozitul pe profit aferent bazei pentru TVA-ul repusActualizare legislatie septembrie 2011: Modificarea si completarea Codului de Procedura Fiscala (Partea I.4)Documentar fiscal: Venituri neimpozabile la calculul profitului impozabilDiferente de impozit pe profit pentru anii fiscali anteriori. In ce declaratie se evidentiaza sumeleUltimele articole
Decont TVA 2024: Ghid Complet | Completare, Depunere, TermeneA fost aprobat formularul 711- Declaratie de regularizare pentru cheltuielile cu educatia timpurieRecuperarea pierderilor fiscale. Depunerea formularului 101Tratament contabil privind anularea obligatiilor fiscale accesorii. Analiza cu Ionut JingaRectificarea D101. Societatile comerciale trebuie sa indeplineasca doua conditii in acest caz
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



