Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
ProblemaAs dori sa stiu cine se ocupa de evidenta contabila a unei firme pentru care s-a deschis procedura generala de insolventa. Contabilul (firma de contabilitate) sau administratorul judiciar ...
ProblemaAs dori sa stiu cine se ocupa de evidenta contabila a unei firme pentru care s-a deschis procedura generala de insolventa. Contabilul (firma de contabilitate) sau administratorul judiciar numit de Tribunal?
Solutie
Potrivit Legii 85/2006, deschiderea procedurii insolventei produce anumite efecte juridice. Unul dintre aceste efecte este prevazut de art.47 si consta in ridicarea dreptul de administrare al debitorului constand in dreptul de a-si conduce activitatea, de a-si administra bunurile din avere si de a dispune de acestea -, daca acesta nu si-a declarat, in conditiile art. 28 alin. (1) lit. h) sau, dupa caz, art. 33 alin. (6), intentia de reorganizare.
Prin urmare, cu exceptia cazului cand prin cererea introductiva debitorul si-a aratat intentia de reorganizare, deschiderea procedurii are ca efect pierderea dreptului debitorului de a-si mai conduce activitatea, de a administra bunurile din patrimoniul sau si de a dispune de ele.
Dupa deschiderea procedurii insolventei, evidenta contabila va fi tinuta de aceleasi persoane insa, sub conducerea administratorului judiciar, daca societatii i s-a ridicat dreptul de administrare.
Asa cum prevede art.47 din Legea 85/2006 ridicarea dreptul de administrare al debitorului constand in dreptul de a-si conduce activitatea, de a-si administra bunurile din avere si de a dispune de acestea nu se produce daca acesta si-a declarat intentia de reorganizare. In acest caz, debitorul are dreptul de a-si conduce activitatea, de a-si administra bunurile din avere si de a dispune de acestea.
Principalele atributii ale administratorului judiciar sunt stabilite de art. 20 din Legea 85/2006 dupa cum urmeaza:
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Ce NU vrea ANAF sa stii Piruete LEGALE in aspecte fiscale
a) examinarea situatiei economice a debitorului si a documentelor depuse conform prevederilor art. 28 si 35 si intocmirea unui raport prin care sa propuna fie intrarea in procedura simplificata, fie continuarea perioadei de observatie in cadrul procedurii generale si supunerea acelui raport judecatorului-sindic, intr-un termen stabilit de acesta, dar care nu va putea depasi 20 de zile de la desemnarea administratorului judiciar;
b) examinarea activitatii debitorului si intocmirea unui raport amanuntit asupra cauzelor si imprejurarilor care au dus la aparitia starii de insolventa, cu mentionarea persoanelor carora le-ar fi imputabila, si asupra existentei premiselor angajarii raspunderii acestora, in conditiile art. 138, precum si asupra posibilitatii reale de reorganizare efectiva a activitatii debitorului ori a motivelor care nu permit reorganizarea si supunerea acelui raport judecatorului-sindic, intr-un termen stabilit de acesta, dar care nu va putea depasi 40 de zile de la desemnarea administratorului judiciar;
c) intocmirea actelor prevazute la art. 28 alin. (1), in cazul in care debitorul nu si-a indeplinit obligatia respectiva inauntrul termenelor legale, precum si verificarea, corectarea si completarea informatiilor cuprinse in actele respective, cand acestea au fost prezentate de debitor;
La art. 28 sunt prevazute documentele ce trebuie sa insoteasca cererea adresata tribunalului de catre debitorul aflat in stare de insolventa, respectiv:
- bilantul certificat de catre administrator si cenzor/auditor, balanta de verificare pentru luna precedenta datei inregistrarii cererii de deschidere a procedurii;
- o lista completa a tuturor bunurilor debitorului, incluzand toate conturile si bancile prin care debitorul isi ruleaza fondurile; pentru bunurile grevate se vor mentiona datele din registrele de publicitate;
- o lista a numelor si a adreselor creditorilor, oricum ar fi creantele acestora: certe sau sub conditie, lichide ori nelichide, scadente sau nescadente, necontestate ori contestate, aratandu-se suma, cauza si drepturile de preferinta;
- o lista cuprinzand platile si transferurile patrimoniale efectuate de debitor in cele 120 de zile anterioare inregistrarii cererii introductive;
- o lista a activitatilor curente pe care intentioneaza sa le desfasoare in perioada de observatie;
- contul de profit si pierdere pe anul anterior depunerii cererii;
- o lista a membrilor grupului de interes economic sau, dupa caz, a asociatilor cu raspundere nelimitata, pentru societatile in nume colectiv si cele in comandita;
- o declaratie prin care debitorul isi arata intentia de intrare in procedura simplificata sau de reorganizare, conform unui plan, prin restructurarea activitatii ori prin lichidarea, in tot sau in parte, a averii, in vederea stingerii datoriilor sale;
- o descriere sumara a modalitatilor pe care le are in vedere pentru reorganizarea activitatii;
- o declaratie pe propria raspundere, autentificata la notar ori certificata de un avocat, sau un certificat de la registrul societatilor agricole ori, dupa caz, oficiul registrului comertului in a carui raza teritoriala se afla domiciliul profesional/sediul social, din care sa rezulte daca a mai fost supus procedurii prevazute de prezenta lege intr-un interval de 5 ani anterior formularii cererii introductive;
- o declaratie pe propria raspundere autentificata de notar sau certificata de avocat, din care sa rezulte ca nu a fost condamnat definitiv pentru fals ori pentru infractiuni prevazute in Legea concurentei nr. 21/1996 si ca administratorii, directorii si/sau asociatii nu au fost condamnati definitiv pentru bancruta frauduloasa, gestiune frauduloasa, abuz de incredere, inselaciune, delapidare, marturie mincinoasa, infractiuni de fals ori infractiuni prevazute in Legea nr. 21/1996, in ultimii 5 ani anteriori deschiderii procedurii;
- un certificat de admitere la tranzactionare pe o piata reglementata a valorilor mobiliare sau a altor instrumente financiare emise.
d) elaborarea planului de reorganizare a activitatii debitorului;
e) supravegherea operatiunilor de gestionare a patrimoniului debitorului;
f) conducerea integrala, respectiv in parte, a activitatii debitorului, in acest ultim caz cu respectarea precizarilor exprese ale judecatorului-sindic cu privire la atributiile sale si la conditiile de efectuare a platilor din contul averii debitorului;
g) convocarea, prezidarea si asigurarea secretariatului sedintelor adunarii creditorilor sau ale actionarilor, asociatilor ori membrilor debitorului persoana juridica;
h) introducerea de actiuni pentru anularea actelor frauduloase incheiate de debitor in dauna drepturilor creditorilor, precum si a unor transferuri cu caracter patrimonial, a unor operatiuni comerciale incheiate de debitor si a constituirii unor garantii acordate de acesta, susceptibile a prejudicia drepturile creditorilor;
i) sesizarea de urgenta a judecatorului-sindic in cazul in care constata ca nu exista bunuri in averea debitorului ori ca acestea sunt insuficiente pentru a acoperi cheltuielile administrative;
j) mentinerea sau denuntarea unor contracte incheiate de debitor;
k) verificarea creantelor si, atunci cand este cazul, formularea de obiectiuni la acestea, precum si intocmirea tabelelor creantelor;
l) incasarea creantelor; urmarirea incasarii creantelor referitoare la bunurile din averea debitorului sau la sumele de bani transferate de catre debitor inainte de deschiderea procedurii; formularea si sustinerea actiunilor in pretentii pentru incasarea creantelor debitorului, pentru aceasta putand angaja avocati;
m) cu conditia confirmarii de catre judecatorul-sindic, incheierea de tranzactii, descarcarea de datorii, descarcarea fidejusorilor, renuntarea la garantii reale;
n) sesizarea judecatorului-sindic in legatura cu orice problema care ar cere o solutionare de catre acesta.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 3.67 din 5 din 12 voturi
Articole similare
Viitorul PFA dupa noul Cod de procedura fiscala. Interviu drd. ec. Adrian BentaEditorial: Drumul pavat cu intentii bune si mandria de a lua bacul din a doua incercareProiect MFP pentru modificarea OG privind cazierul fiscalRegim TVA livrari-prestari efectuate de o persoana impozabila aflata in INSOLVENTADe ce e 2013 anul insolventelorUltimele articole
ATENTIE maxima la controalele fiscale pe TVA: tu stii care sunt ultimele reglementari legislative?SAF-T in 2024. ONG-urile nonprofit sunt obligate sa depuna D406?OUG 107/2024, modificat prin OUG 112/2024. Ce schimbari sunt aduse amnistiei fiscaleAmnistia Fiscala 2024: Ce trebuie sa stiiOUG 107/2024. Masurile se aplica si pentru obligatiile care depasesc 31 august 2024?Articole similare
Legea contabilitatiiCorectare erori. Cum facem rectificarea declaratiilor depuse?GHID de plata pentru intreprinderile care beneficiaza de scheme de ajutor de stat, elaborat in baza Hotararii 807/2014Cheltuieli deductibile VS. Cheltuieli nedeductibile la calculul profitului impozabil in 2021Leasing financiar. Ce regim TVA aplicam si cum intocmim monografiaUltimele articole
Impozit minim pe cifra de afaceri. Calcul util privind noul impozit minimCare este structura raportarilor contabile la 30 iunie 2024Speta zilei. Model de completare a D101 pentru firmele platitoare de impozit pe profitDividendele in 2024: Tot ce Trebuie sa StiiProfit reinvestit. Cum se calculeaza impozitul pe profit in trim. III 2023Articole similare
Care este structura raportarilor contabile la 30 iunie 2024Noutati legislatie Fiscala 11-15 august 2008 - Monitorul OficialInregistrari contabile din punct de vedere fiscal in cazul reducerilor comerciale. Studiu de cazCartea Verde a Contabilitatii, stoc NOU!Colectare TVA si cadouri din partea firmei. Cum procedam corect in ce priveste TVA-ul?Ultimele articole
Dividendele in 2024: Tot ce Trebuie sa StiiProcedura de acordare a facilitatilor fiscale in sectorul agricol si in industria alimentaraProcedura de acordare a facilitatilor fiscale in domeniul constructiilor a fost aprobata prin Ordinul 1528/2022Raportarile contabile la 30 iunie 2022 urmeaza a fi depuse pana cel mai tarziu la data de 16 august 2022MONOGRAFIE contabila pentru grantul de capital de lucru IMM AGRI FOODAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"