Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In conformitate cu prevederile Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 24/2012 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale, in perioada 1.07 - 31.12.2012, sunt aplicabile anumite prevederi tranzitorii in ceea ce priveste optiunea de renuntare la calitatea de platitor de taxa pe valaorea adaugata (TVA). Potrivit actului normativ mentionat mai sus, de la 1 iulie 2012, plafonul de la care firmele sunt obligate sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA a fost majorat de la 35.000 la 65.000 de euro, respectiv de la 119.000 la 220.000 lei.
Persoanele impozabile care s-au inregistrat in scopuri de TVA in perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2012, ca urmare a depasirii plafonului de scutire, pot solicita incepand cu data de 1 iulie 2012 scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA in vederea aplicarii regimului special de scutire, cu conditia ca la data solicitarii sa nu fi depasit plafonul de scutire de 220.000 lei. In schimb, persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA anterior anului 2012 pot solicita scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA dupa data de 1 iulie 2012, inclusiv, daca nu au depasit plafonul de scutire de 119.000 lei din anul precedent, respectiv anul 2011, si daca, pana la data solicitarii scoaterii din evidenta, nu au depasit plafonul de scutire de 220.000 lei.
Formularistica
In situatiile mentionate mai sus, solicitarea de scoatere din evidenta persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA se poate depune la organele fiscale intre data de 1 si 10 a fiecarei luni urmatoare perioadei fiscale aplicate de persoana impozabila (luna sau trimestrul).
Contribuabilii care solicita anularea inregistrarii in scopuri de TVA depun la organul fiscal competent formularul 096 "Declaratie de mentiuni privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA, in conditiile art. 152 alin. (7) din Codul Fiscal in cazul persoanelor impozabile, inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153" insotit de balantele de verificare sau jurnalele de vanzari la 31.12.2011 si la data solicitarii, dupa caz si certificatul de inregistrare in scopuri de TVA in original.
Formularul se completeaza in doua exemplare inscriindu-se cu majuscule, citet si corect, toate datele prevazute, un exemplar, semnat si stampilat conform legii, se depune la unitatea fiscala, direct la registratura, sau la posta, prin scrisoare recomandata iar un exemplar se pastreaza de catre persoana impozabila.
Important! Anularea inregistrarii in scopuri de TVA va fi valabila de la data comunicarii deciziei privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA. Organele fiscale competente au obligatia de a solutiona solicitarile de scoatere a persoanelor impozabile din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA, cel tarziu pana la finele lunii in care a fost depusa solicitarea.
Obligatii declarative si de plata a TVA
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Persoana impozabila care a solicitat scoaterea din evidenta are obligatia sa depuna ultimul decont, indiferent de perioada fiscala aplicata, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care a fost comunicata decizia de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA si in care are obligatia sa evidentieze valoarea rezultata ca urmare a efectuarii tuturor ajustarilor de taxa.
Atentie! Persoanele impozabile care solicita in cursul anului 2012 scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA nu au obligatia sa efectueze ajustarile de taxa pentru bunurile/serviciile achizitionate pana la data de 30 septembrie 2011 inclusiv.
Sursa: DGFP Valcea
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Analiza comparata a aplicarii TVA la achizitiile de autoturismeDe ce nu e posibila impozitarea progresiva in urmatorii doi aniGhid practic: Facturati cu sau fara TVA? Achizitii intracomunitareSpeta momentului! Tranzactii cu Turcia efectuate dupa data de 01.01.2021Servicii bancare achizitionate din UE. Ce implicatii TVA apar?Ultimele articole
Ce se intampla daca este depasit plafonul TVA de 300.000 lei o singura dataModelul formularului 216 a fost aprobat prin Ordinul 3738/2024E-Transport: Ce categorii de vehicule fac obiectul monitorizarii prin sistemObligativitate SAF-T de la 1 ianuarie 2025. Va mai exista perioada de gratie de la sanctiuni?ANAF: Precizari referitoare la Decontul precompletat RO e-TVAArticole similare
Lista declaratii septembrie 2012. Vezi termenul limita pentru obligatiile fiscale10 martie e ultima zi de depunere pentru Declaratia 096Ce declaratii depunem pana la 10 octombrie?Declaratia de mentiuni privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA. Model nou aprobatCalendar fiscal aprilie 2012: Ce declaratii depunem luna aceastaUltimele articole
Ce formulare fiscale depunem in luna mai 2016 la Fisc?Lista declaratii fiscale. Ce termene exista in luna martie 2016?Declaratii fiscale cu termen in luna martie 2016Termene declaratii fiscale 7, 10 si 15 martie. Ce obligatii indeplinim?Declaratii fiscale cu limita de depunere in perioada 8-10 decembrieArticole similare
Noi prevederi privind regimul de declarare derogatoriu pentru persoanele in inactivitate temporaraRenuntare la calitatea de platitor de TVA. Pana cand poti anula inregistrareaAsociere in participatiune. Obligatii de plata si declarativeAvans platit pentru un serviciu intracomunitar | Ce OBLIGATII DECLARATIVE apar?ANAF: OBLIGATII DECLARATIVE privind schimbarea/mentinerea perioadei fiscale la TVAUltimele articole
ANAF a publicat Ghidul asociatiilor, fundatiilor si federatiilor, persoane juridice de drept privat fara scop patrimonialDeclaratia Unica in 2024. Cum se calculeaza CAS si CASS in cazul veniturilor din mai multe surseSe poate face trecerea la impozit pe profit daca firmele indeplinesc criteriile microintreprinderilor?Legea 207/2025 a fost modificata recent prin Legea 296/2023. Vezi ce schimbari vor fi implementateSistemul Garantie-Returnare devine functional. Cu ce dificultati se vor confrunta contabilii de la 30 noiembrie 2023?Articole similare
OANAF nr. 1768 privind anularea inregistrarii in scopuri de TVAStudiu de caz: Facturi primite, emise de furnizor ca urmare a inspectiei fiscale privind TVAInregistrarea in scop de TVA in anul 2018. Cum se poate iesi ulterior din evidenta platitorilor de TVA?Principalele obligatii fiscale si situatii de raportat ale PFAOptiunea de scoatere din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVAUltimele articole
Dupa inregistrarea in scopuri de TVA in regim normal, persoana fizica este OBLIGATA sa depuna D394 sau D390 VIESInregistrarea in scopuri de TVA a persoanei impozabile inainte si dupa inceperea activitatii economiceAsociere in participatiune: TVA aferenta bunurilor de capital aduse ca aport la asociereEmitere factura pentru livrare constructie noua - Ce cota TVA se aplica in acest caz?Achizitie bunuri second-hand din state membre - inregistrarea in scopuri de TVAAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz"