Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
ANAF a publicat pe site-ul propriu ordinul prin care se modifica procedura de modificare a vectorului fiscal in ceea ce priveste taxa pe valoarea adaugata. Noile dispozitii se aplica astfel deoarece Fiscul a anulat din oficiu inregistrarea in scopuri de TVA a contribuabililor.
Va informam astfel ca Ordinul ANAF nr.700/2012 pentru aprobarea Procedurii de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, precum si a modelului si continutului unor formulare a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 356 in data de 25 mai 2012 si intra astfel in vigoare in 28 mai 2012.
Totodata, se modifica si formularistica ANAF in ce priveste modificarea vectorului fiscal fiind aprobate noi formulare.
Odata cu noul ordin, inregistrarea din oficiu in scopuri de TVA a unei persoane impozabile se considera valabila incepand cu:
a) data reactivarii contribuabilului prin decizie a organului fiscal competent;
b) data inregistrarii in registrul comertului a mentiunii privind reluarea activitatii;
c) data comunicarii deciziei privind inregistrarea, din oficiu, in scopuri de TVA, pentru alte situatii decat cele prevazute la lit. a) si b).
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Manual de politici contabile - Stick USB
Anularea din oficiu a inregistrarii in scopuri de TVA a contribuabililor se efectueaza:
a) de la data declararii ca inactivi, in conditiile legii;
b) de la data inscrierii mentiunii privind inactivitatea temporara in registrul comertului;
c) de la data comunicarii deciziei de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA de catre organul fiscal, in situatia in care asociatii/administratorii persoanei impozabile sau persoana impozabila insasi au inscrise i cazierul fiscal infractiuni si/sau faptele prevazute la art. 2 alin. (2) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
d) de la data de 1 august sau 1 februarie, dupa caz, pentru persoanele impozabile care utilizeaza luna sau trimestrul ca perioada fiscala pentru TVA si care, in semestrul calendaristic anterior, nu au depus niciun decont de TVA.
Ordinul poate fi consultat in intregime in Monitorul Oficial, gratuit in termen de 10 zile de la publicare.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Indemnizatii primite pe perioda starii de urgenta/alerta. Cum se declara in Declaratia Unica (formular 212)ORDIN ANAF nr 2245 din 2010 - formularul 300Comercializare produse accizabile. Taxe si impoziteAchizitii intracomunitare de servicii scutite de TVANemodificarea bazei de impunere ca urmare a inspectiei fiscale. Vezi noul ordin!Ultimele articole
Examenul CECCAR 2024. Teste rezolvate, exact in genul celor care se dau la examenANAF modifica legislatia privind inregistrarea/anularea inregistrarii in scopuri de TVAProcedura privind organizarea Registrului achizitiilor de locuinte cu cota redusa de TVA de 5%, incepand cu 1 ianuarie 2023 (Proiect)Indemnizatii primite pe perioda starii de urgenta/alerta, obtinute in anul 2021, care se declara in Declaratia UnicaANAF modifica procedura de intocmire, avizare si aprobare a raportului de inspectie fiscalaArticole similare
Justificare scutire livrare/prestare intracomunitara de bunuri. Care va fi regimul TVA?Vezi ce declaratie trebuie depusa pana la 10 martieA fost lansata aplicatia EY VAT Check pentru TVA Split. Ce presupuneFormulare pentru persoane inregistrate sau neinregistrate in SCOPURI TVAFirme care depasesc plafonul de 300.000 lei. De cand trebuie solicitata inregistrarea in scopuri de TVAUltimele articole
Defiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceLuni, 10 ianuarie 2022, se implineste termenul pentru depunerea unor formulare de inregistrare/anulare a inregistrarii in SCOPURI TVADreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata in cazul achizitiilor efectuate inainte de inregistrarea in scopuri de TVAHG. 340/2020: Criterii pentru evaluarea riscului fiscal in cazul solicitarii sau anularii inregistrarii in SCOPURI TVASocietate neinregistrata in scopuri de TVA. Achizitii si livrari intracomunitare. Obligatii TVAArticole similare
Pana pe 31 martie 2023 firmele trebuie sa comunice iesirea din sistemul micro si intrarea in regimul impozitului pe profitModificari Codul fiscal 2013 | Analiza completaStudiu de caz: Sa identificam corect o livrare intracomunitara de bunuriContracte de mandat. Modificare vector fiscal. Formular 010Impozit specific declarat si achitat eronat. Cum poate fi recuperata suma platita in plusUltimele articole
Trecere la impozit pe profit in 2025. Pana cand se depune D700 si cum se completeaza formularulIn ce conditii poti trece de la impozit pe profit la impozit micro in 2025Intreprinderi legate si plata impozitului micro. Veniturile din donatii intra in plafonul de 500.000 euro?Definirea intreprinderilor legate in contextul aplicarii impozitului pe veniturile microMicrointreprinderi care depasesc plafonul de 500.000 euro. De cand devin platitoare de impozit pe profit
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"




InfoTva.ro



