Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Intrebare: In ce conditii se pot efectua plati catre fosti angajati a unor drepturi cuvenite si care nu au fost acordate la desfacerea contractului de munca, respectiv e vorba de plata concediilor ...
Intrebare: In ce conditii se pot efectua plati catre fosti angajati a unor drepturi cuvenite si care nu au fost acordate la desfacerea contractului de munca, respectiv e vorba de plata concediilor neefectuate de catre acestia pana la data plecarii.
Aceste drepturi nu au fost inregistrate in statul de plata si nici nu s-au platit. Daca platesc ulterior inchiderii cartii de munca, cum se rezolva problema declararii contributiilor aferente acestora in declaratiile de sanatate, CAS, somaj?
Raspuns: Angajatorul are obligatia sa acorde salariatilor sai toate drepturile ce decurg din lege, din contractul colectiv de munca aplicabil si din contractele individuale de munca, in temeiul art. 40 alin. (2) lit. c) din Codul muncii.
Dreptul la concediu de odihna anual, precum si la indemnizatia de concediu de odihna si compensarea in bani a zilelor de concediu de odihna neefectuat in cazul incetarii contractului individual de munca sunt drepturi reglementate prin art. 139-147 din Codul muncii.
Asadar, concediul de odihna neefectuat se compenseaza in bani numai in cazul desfacerii contractului individual de munca si se plateste odata cu plata ultimilor drepturi salariale cuvenite. in cazul incetarii contractului individual de munca, efectuarea concediului de odihna nu mai este posibila si, din aceasta cauza, se naste dreptul salariatului de a primi o compensatie in bani pentru zilele de concediu ce i se cuveneau, proportional cu perioada lucrata, si pe care nu le-a efectuat.
Acesta este un drept al salariatului si o obligatia corelativa ce revine angajatorului.
Suma reprezentand compensarea in bani a concediului de odihna neefectuat se adauga la venitul brut din salarii realizat aferent lunii in care are loc desfacerea contractului individual de munca, asupra caruia se calculeaza toate contributiile aferente. in aceasta situatie, va trebui sa rectificati declaratiile nominale de contributii din ultima luna de activitate, si implicit si declaratiile 100 si 102.
Examen Consultant Fiscal 2024
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Ce NU vrea ANAF sa stii Piruete LEGALE in aspecte fiscale
Cu toate acestea, in masura in care nu ati constituit dreptul respectiv la momentul incetarii contractului de munca, si il veti acorda ulterior, in acelasi mod in care puteti acorda fostilor salariati si alte venituri urmare contractului individual de munca, acestea vor reprezenta venit al lunii in care se platesc, societatea avand obligatia retinerii si virarii contributiilor si impozitului pe venit.
Din pacate declaratiile nominale de CAS si somaj nu sunt adaptate si pentru aceste situatii. in ceea ce priveste declaratia privind evidenta nominala a asiguratilor si a obligatiilor de plata catre bugetul asigurarilor sociale, Ordinul 340/2001 prevede ca pentru situatiile in care au intervenit modificari cu privire la veniturile inscrise in declaratia nominala, prin acordarea retroactiva a unor drepturi banesti asupra carora se datoreaza contributie, nu se depune declaratie rectificativa.
Aceste venituri se includ in baza de calcul a lunii in care aceste drepturi se achita. Fac exceptie situatiile in care drepturile banesti in cauza au fost acordate in baza unor hotarari judecatoresti definitive si irevocabile, precum si situatiile in care prin astfel de hotarari se dispune reincadrarea in munca a unor persoane, cazuri pentru care se intocmesc declaratii rectificative corespunzatoare fiecarei luni.
La depunerea la casa teritoriala de pensii a declaratiilor rectificative, acestea vor fi insotite de o nota justificativa intocmita de angajator, semnata de conducatorul unitatii, prin care se motiveaza necesitatea efectuarii rectificarilor, si de copia documentului legal care sta la baza acestora.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 4.29 din 5 din 19 voturi
Articole similare
Comerciantii de pe litoral, certati cu legea! ANPC a constat abateri la peste 90% dintre unitatile controlate!ORDIN Nr. 3.387 din 2009 al ministrului finantelor pentru aprobarea Normelor metodologice privind incheierea exercitiului bugetar al anului 2009Sumele platite de firme la fondul de pensii facultative NU trebuie sa depaseasca 400 euro pentru a putea fi deductibileStudiu de caz: Agentie de turism. Scopuri TVATOT ce trebuie sa stii despre perioada de preaviz acordata in cadrul CIMUltimele articole
Tichete de masa salariati cu CIM partial. Beneficiaza de aceleasi drepturi ca cei cu CIM normal?Situatii financiare. Cine are dreptul sa semneze situatiile financiareFacilitati fiscale, OUG 59/2024. Suma netaxabila de 300 lei se poate aplica de mai multe ori?Controale ITM: 190 de muncitori depistati pe santierul Autostrazii A7 NU aveau contracte de muncaInformare ITM: Clauze specifice ce pot fi prevazute in CIMArticole similare
HOTARAREA GUVERNULUI nr. 37 din 2010Acordare tichete de masa. Cum este reglementata legea in cazul salariatilor care primesc indemnizatie de delegare sau detasareCe trebuie sa stii despre Declaratia 112Contributiile sociale sunt reglementate de Codul fiscalINS arata care sunt tendintele economice pana in noiembrie 2013Ultimele articole
Tichete de masa salariati cu CIM partial. Beneficiaza de aceleasi drepturi ca cei cu CIM normal?Prime acordate anagajatilor de Craciun. Sunt deductibile aceste cheltuieli?Scutiri la impozitul pe venit in domenul IT. Vezi cele 7 conditii cumulative necesareCalendar ANAF: Pana pe 25 octombrie 2024 contribuabilii trebuie sa depuna 9 declaratiiControale ANAF august 2024. 5 situatii in care au fost verificate persoanele juridiceAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"