keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal
keyboard_double_arrow_left

Finantele au pus in dezbatere publica procedura de acordare a facilitatilor fiscale in sectorul agricol si in industria alimentara

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Ion Mihai la 01 Iul. 2022
Finantele au pus in dezbatere publica procedura de acordare a facilitatilor fiscale in sectorul agricol si in industria alimentara
Tags: procedura de acordare facilitati fiscale, facilitati fiscale, domeniul agricol, industria alimentara

Proiectul Ordin privind stabilirea procedurii de acordare a facilitatilor fiscale in sectorul agricol si in industria alimentara a fost pus in dezbatere publica de Ministerul Finantelor Publice. Ce modificari propun initiatorii?

In prezent, facilitatile fiscale pentru sectorul agricol si industria alimentara constau in:

a) scutirea de la plata impozitului pe venit, pentru veniturile din salarii si asimilate salariilor;
b) reducerea cotei de contributie de asigurari sociale, pentru veniturile din salarii si asimilate salariilor;
c) exceptarea de la plata contributiei de sanatate, pentru veniturile din salarii si asimilate salariilor;
d) reducerea cotei contributiei asiguratorie pentru munca, la nivelul cotei care se face venit la Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale constituit in baza Legii nr. 200/2006 privind constituirea si utilizarea Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale, cu modificarile ulterioare;
e) scutirea de la plata contributiilor de asigurari sociale datorate de angajatori, in cazul conditiilor deosebite de munca sau speciale de munca.

Conform Referatului de Aprobare, necesitatea elaborarii proiectului de ordin se impune ca urmare a modificarilor legislative aduse Codului fiscal, adoptate de Parlamentul Romaniei prin Legea nr. 135/2022 pentru modificarea si completarea unor acte normative prin care se introduc reglementari privind acordarea unor facilitati fiscale persoanelor fizice care realizeaza venituri din salarii si asimilate salariilor prevazute la art. 76 alin. (1) - (3) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, la angajatori/platitori de venituri care desfasoara activitate in Romania in sectorul agricol si in industria alimentara.

Principalele prevederi ale proiectului de ordin:

Prevederile ordinului vizeaza procedura de acordare a facilitatii fiscale in sectorul agricol si in industria alimentara potrivit prevederilor prin Legea nr. 135/2022 pentru modificarea si completarea unor acte normative.

Astfel, proiectul de ordin stabileste:

1. Mecanismul de calcul al indicatorilor ”Cifra de afaceri totala” si ”Cifra de afaceri realizata efectiv din activitatea in sectorul agricol si in industria alimentara” care stau la baza determinarii procentului de 80% din cifra de afaceri totala ce reprezinta conditie pentru acordarea facilitatilor fiscale in sectorul agricol si in industria alimentara.
Indicatorii ”Cifra de afaceri totala” si ”Cifra de afaceri realizata efectiv din activitatea in sectorul agricol si in industria alimentara” sunt indicatori specifici, diferiti de cifra de afaceri raportata in documentele contabile, pentru stabilirea carora nu se utilizeaza o informatie standard din contabilitate ci se determina potrivit art.4 din proiectul de Ordin al ministrului finantelor privind stabilirea procedurii de acordare a facilitatii fiscale in sectorul agricol si in industria alimentara. Pentru calculul indicatorilor specifici raportarea se face la anul calendaristic.

2. Procedura de determinare a procentului de cel putin 80% a cifrei de afaceri prevazut la art.60 pct.7 lit b) din Codul fiscal in cazul:
- angajatorilor/platitorilor de venituri existenti la data de 1 ianuarie al fiecarui an ulterior datei de 1 iunie 2022;
- angajatorilor/platitorilor de venituri nou infiintati, inregistrati la registrul comertului/inregistrati fiscal incepand cu luna iunie 2022;
- angajatorilor/platitorilor de venituri existenti la 1 iunie 2022.

3.Modalitatea de raportare la salariul brut de incadrare/venitul brut lunar, pentru indeplinirea conditiei prevazuta la art. 60 pct.7 lit. c) din Codul fiscal, respectiv:
- in cazul contractelor individuale de munca cu norma intreaga, veniturile brute lunare din salarii si asimilate salariilor sunt calculate la un salariu brut de incadrare pentru 8 ore de munca/zi de minimum 3.000 de lei lunar. Salariul minim brut pe tara de 3.000 de lei lunar este stabilit proportional cu castigul salarial brut de baza pentru un program de lucru in medie de 167,333 de ore pe luna. Pentru salariatii care au incheiate contracte de munca cu timp partial, facilitatile fiscale se acorda numai daca castigul salarial brut de baza este stabilit proportional cu castigul brut de baza pentru un program de lucru normal de 8 ore/zi;
- in cazul raporturilor juridice generatoare de venituri din salarii si asimilate salariilor, altele decat contractele individuale de munca (contract de administrare, de mandat si altele asemenea), pentru care venitul brut lunar nu este calculat la un salariu brut de incadrare pentru 8 ore de munca/zi de minimum 3.000 de lei lunar, facilitatile fiscale se acorda numai daca este indeplinita conditia ca venitul brut lunar realizat sa fie cel putin egal cu 3.000 de lei.

De asemenea, proiectul clarifica aspecte privind:

- posibilitatea persoanelor fizice care realizeaza venituri din salarii si asimilate salariilor la angajatori care desfasoara activitati in sectorul agricol si in industria alimentara care se incadreaza in conditiile prevazute la art. 60 pct. 7 de a opta pentru plata cotei de 3,75% datorate la fondul de pensii administrat privat. Astfel, optiunea se depune in scris, la angajator, acesta retinand contributia aferenta potrivit prevederilor legale incepand cu veniturile lunii urmatoare celei in care s-a inregistrat optiunea.

- determinarea procentului de 80% prevazut la art.60 pct.7 lit.b) din Codul fiscal, in situatia in care angajatorii/platitorii desfasoara activitate in sectorul agricol si in industria alimentara, atat in Romania cat si in afara teritoriului Romaniei.
Ion Mihai de Ion Mihai
Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie, contabili
PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal
Modificari importante privind planul de conturi!
Descarca GRATUIT
Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016