Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Prin Legea 656/2002 sunt reglementate masuri pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor, de prevenire si combatere a finantarii terorismului. Sub incidenta acestei legi intra urmatoarele persoane fizice sau juridice:
a) institutiile de credit si sucursalele din Romania ale institutiilor de credit straine;
b) institutiile financiare, precum si sucursalele din Romania ale institutiilor financiare straine;
c) administratorii de fonduri de pensii private, in nume propriu si pentru fondurile de pensii private pe care le administreaza, agentii de marketing autorizati/avizati in sistemul pensiilor private;
d) cazinourile;
e) auditorii, persoanele fizice si juridice care acorda consultanta fiscala sau contabila;
f) notarii publici, avocatii si alte persoane care exercita profesii juridice liberale, in cazul in care acorda asistenta in intocmirea sau perfectarea de operatiuni pentru clientii lor privind cumpararea ori vanzarea de bunuri imobile, actiuni sau parti sociale ori elemente ale fondului de comert, administrarea instrumentelor financiare sau a altor bunuri ale clientilor, constituirea sau administrarea de conturi bancare, de economii ori de instrumente financiare, organizarea procesului de subscriere a aporturilor necesare constituirii, functionarii sau administrarii unei societati comerciale, constituirea, administrarea ori conducerea societatilor comerciale, organismelor de plasament colectiv in valori mobiliare sau a altor structuri similare ori desfasurarea, potrivit legii, a altor activitati fiduciare, precum si in cazul in care isi reprezinta clientii in orice operatiune cu caracter financiar ori vizand bunuri imobile;
g) furnizorii de servicii pentru societatile comerciale si alte entitati sau constructii juridice, altii decat cei prevazuti la lit. e) sau f). In acest sens furnizori de servicii pentru societatile comerciale si alte entitati sau constructii juridice reprezinta orice persoana fizica sau juridica care presteaza cu titlu profesional oricare dintre urmatoarele servicii pentru terti:
1. constituie societati comerciale sau alte persoane juridice;
2. exercita functia de director ori administrator al unei societati sau are calitatea de asociat al unei societati in comandita ori o calitate similara in cadrul altor persoane juridice sau intermediaza ca o alta persoana sa exercite aceste functii ori calitati;
3. furnizeaza un sediu social, un domiciliu ales sau orice alt serviciu legat de o societate comerciala, o societate in comandita sau orice alta persoana juridica ori constructie juridica similara;
4. are calitatea de fiduciar in derularea unor activitati fiduciare exprese sau a altor operatiuni juridice similare ori intermediaza ca o alta persoana sa exercite aceasta calitate;
5. actioneaza sau intermediaza ca o alta persoana sa actioneze ca actionar pentru o persoana, alta decat o societate ale carei actiuni sunt tranzactionate pe o piata reglementata care este supusa unor cerinte de publicitate in conformitate cu legislatia comunitara sau cu standarde fixate la nivel international;
h) persoanele cu atributii in procesul de privatizare;
i) agentii imobiliari;
j) asociatiile si fundatiile;
k) alte persoane fizice sau juridice care comercializeaza bunuri si/sau servicii, numai in masura in care acestea au la baza operatiuni cu sume in numerar, in lei sau in valuta, a caror limita minima reprezinta echivalentul in lei a 15.000 euro, indiferent daca tranzactia se executa printr-o singura operatiune sau prin mai multe operatiuni ce par a avea o legatura intre ele.
De indata ce o persoana fizica, in cadrul activitatii desfasurate pentru una dintre aceste persoane juridice sau una dintre aceste persoane fizice are suspiciuni ca o operatiune ce urmeaza sa fie efectuata are ca scop spalarea banilor sau finantarea terorismului, informeaza persoana desemnata care sesizeaza imediat Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor.
De asemenea, Oficiul poate cere acestor persoane precum si institutiilor competente datele si informatiile necesare indeplinirii atributiilor stabilite de lege. Acestea au obligatia sa transmita datele si informatiile solicitate, in termen de 15 zile de la data primirii cererii, iar pentru cererile care prezinta un caracter de urgenta in termen de 48 de ore de la data primirii cererii. Aceste termene se aplica incepand cu data de 09 iunie 2017, data intrarii in vigoare a Legii nr. 125/2017 privind modificarea si completarea Legii nr. 656/2002. Anterior, termenul era de 30 de zile de la data primirii cererii.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Analiza zilei: Noi termene pentru transmiterea informatiilor catre Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor":
Rating:
Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Rating:
Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Articole similare
NOU in Legea 129/2019: Declaratia care trebuie depusa de persoanele juridice. Nerespectarea obligatiei, sanctionata cu pana la 10.000 de leiProcedura de inregistrare on-line si de aprobare a tarifelor pentru accesul la Registrul Beneficiarilor Reali, pusa in dezbatere publicaPrevenirea si COMBATEREA SPALARII BANILOR trece in subordinea FinantelorGuvernul sustine in continuare combaterea evaziunii fiscaleNoutati legislatie fiscala 7-11 iunie - Monitorul OficialUltimele articole
Obligatiile unei societati nou infiintate fata de ONPCSBDeclaratia beneficiarului real. Mod corect de intocmire. Studiu de cazLegea 208/2020 modifica Declaratia privind beneficiarul real. Noi modalitati de depunereDeclaratia privind beneficiarul real. In ce cazuri NU trebuie sa depuna formularul persoanele juridice. Studiu de cazLegea 129/2019 pentru prevenirea si COMBATEREA SPALARII BANILOR, modificata de OUG 111/2020. Ce s-a schimbat
Mai multe articole despre combaterea spalarii banilor
Articole similare
Infiintarea Bancilor Nationale de Dezvoltare din Romania, adoptata de SenatOperatiuni schimb valutar pentru persoane juridice. Pot fi desfasurate doar prin intermediul institutiilor de credit?Prevenirea si combaterea spalarii banilor: Legea nr. 129/2019, publicata in Monitorul OficialCum iti poti plati impozitele prin Internet banking sau la ghiseele bancilorNoua declaratie pe propria raspundere pentru obtinerea certificatului pentru situatii de urgenta – Ordinul nr. 872/2020Ultimele articole
Modificare norme OUG 37/2020. Noi prevederi pentru anumite categorii de debitori care solicita suspendarea platii ratelor( Proiect de Hotarare MFP)Monografie contabila pentru suspendarea obligatiei la plata ratelor de credit si dobanzii aferente. OUG 37/2020NOU! Certificatele de Stare de Urgenta pot fi acordate companiilor si pentru luna aprilie (OUG 67/2020)Emiterea Certificatelor de Urgenta a fost modificata pentru sprijinirea operatorilor economici (Informare MEEMA)Bancile care refuza amanarea platii ratelor, in vizorul MFP
Mai multe articole despre institutii de credit
Articole similare
Restituire avans marfa in numerarIdentificarea clientilor. Reprezentarea societatilor comercialeCare este plafonul de plati in valuta pentru platile in numerar?Plata in numerar, in valuta, catre un furnizor extern. Ce conditii sunt obligatorii pentru firma din Romania
Mai multe articole despre Legea 656/2002

Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate"