Atentie contabili!


Modificari importante privind TVA in 2023!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 
 

Ce trebuie sa stim despre intocmirea si utilizarea borderoului de achizitie

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 16 Mai. 2012 Exclusiv
Tags: borderou achizitie, legea contabilitatii nr82/1991, produse agricole

In cele ce urmeaza redam principalele aspecte privind intocmirea si utilizarea borderoului de achizitie. In primul rand, mentionam ca operatorii economici (persoane juridice, persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale, intreprinderi familiale) care achizitioneaza de la populatie diverse produse (produse agricole, cereale si produse procesate din cereale, alte produse etc.) pot utiliza in activitatea financiar-contabila urmatoarele formulare:



- Borderoul de achizitie, cod 14-4-13;

- Borderoul de achizitie, cod 14-4-13/b, de la producatorii individuali;

1. Borderoul de achizitie, cod 14-4-13, si Borderoul de achizitie, cod 14-4-13/b, de la producatorii individuali sunt documente financiar contabil folosite ca:

- documente justificative de inregistrare in contabilitate a valorii bunurilor cumparate;

- documente pentru justificarea sumelor primite ca avans spre decontare pentru achizitii sau pentru decontarea sumelor platite pentru achizitii;

Se intocmesc in doua exemplare de catre persoana care efectueaza aprovizionarea cu bunuri de pe piata taraneasca, de la producatorii individuali sau de la alte persoane fizice, in momentul achizitiei si circula in gestiune pentru semnarea de primire a bunurilor si intocmirea Notei de receptie si constatare de diferente.

Un exemplar circula la compartimentul financiar-contabil iar cel de-al doilea exemplar ramane in carnet.

Se semneaza de catre persoana care face achizitiile respective si de catre gestionarul care primeste bunul.

Mod de completare

Borderoul de achizitie trebuie sa contina un minim obligatoriu de informatii, astfel:

1. formularul cod 14-4-13:

- denumirea unitatii; codul de identificare fiscala; sediul (localitate, strada, numar); judet;

- denumirea, numarul si data (ziua, luna, anul) intocmirii formularului;

- produsul; codul; U/M; cantitatea; pretul unitar de achizitie; valoarea achizitiei;

- semnaturi: achizitor, gestionar;

2. formularul cod 14-4-13/b:

- denumirea unitatii; codul de identificare fiscala; sediul (localitate, strada, numar); judet;

- denumirea, numarul si data (ziua, luna, anul) intocmirii formularului;

- numarul si data contractului; producatorul: numele si prenumele, domiciliul, seria si numarul actului de identitate, dupa caz;

- denumirea produselor; codul; U/M; cantitatea; pretul unitar; valoarea; avansul acordat; suma platita; semnatura de primire a sumei;

- semnaturi: achizitor, gestionar.

2. Borderoul de achizitie, cod 14-4-13/c, pentru cereale si produse procesate din cereale este un formular cu regim special de tiparire, inseriere si numerotare asigurat de Compania Nationala "Imprimeria Nationala" folosit numai pentru achizitia de cereale si produse procesate din cereale, de catre persoanele prevazute la art. 1 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata.

Acest document este folosit ca:

- document de inregistrare in gestiune a produselor cumparate;

- document justificativ de inregistrare in contabilitate a valorii produselor cumparate.

 Se intocmeste in 3 exemplare si circula astfel:

- la gestiune, pentru semnarea de primire a produselor si intocmirea Notei de receptie si constatare de diferente - exemplarele 1 si 2;

- a compartimentul financiar-contabil - exemplarul 1;

- in carnet - exemplarul 2;

- la vanzatorul cerealelor - exemplarul 3.

Se semneaza de persoana care face achizitiile respective si de gestionarul care primeste marfa.

Mod de intocmire

Formularul cod 14-4-13/c trebuie sa contina un minim obligatoriu de informatii, astfel:

- cumparatorul: (denumirea unitatii; codul de identificare fiscala; numarul de inregistrare la ORC; sediul (localitate, strada, numar); judetul;

- seria; numar document;

- vanzatorul: nume, prenume, buletin/carte de identitate; seria; numar, eliberat/eliberata.

- denumirea, numarul si data (ziua, luna, anul) intocmirii formularului;

- numarul si data contractului; denumirea produsului; UM; cantitatea; pretul unitar; valoarea; suma platita; semnatura de primire a sumei;

- total (lei);

- datele delegatului cumparatorului: (nume, prenume, buletin/carte de identitate; seria; numar, eliberat/eliberata); mijloc de transport, numar;

- semnaturi: delegat cumparator; gestionar.

Formularul poate sa contina pe langa aceste date si alte elemente pe care societatea le considera necesare, respectiv date referitoare la calitatea produselor.

*

Baza legala: Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 1.027 din 19 iunie 2006 privind aplicarea prevederilor art. 3 alin. (3) din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 12/2006 pentru stabilirea unor masuri de reglementare a pietei pe filiera cerealelor si a produselor procesate din cereale; Ordinul ministrului Economiei si Finantelor nr. 3.512 din 27 noiembrie 2008 privind documentele financiar-contabile, cu modificarile si completarile ulterioare.


Sursa: DGFP Valcea


Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul "Ce trebuie sa stim despre intocmirea si utilizarea borderoului de achizitie":
Rating:

Nota: 3.5 din 5 din 5 voturi



Noutati TVA în 2023. Top 7 Studii de caz de actualitate

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2023!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA în 2023. Top 7 Studii de caz de actualitate" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]

Atentie contabili!

Noutati TVA în 2023. Top 7 Studii de caz de actualitate Modificari importante privind TVA in 2023!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!

"Noutati TVA în 2023. Top 7 Studii de caz de actualitate"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016