Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Articolul 296^19 alineatul (1) din Codul Fiscal stabileste ca persoanele fizice si juridice prevazute la art. 296^3 lit. e), la care isi desfasoara activitatea sau se afla in concediu medical persoanele prevazute la art. 296^3 lit. a) si b) si entitatiile prevazute la art. 296^3 lit. f) si g) sunt obligate sa depuna lunar, pana la data de 25 inclusiv, a lunii urmatoare celei pentru care se datoreaza contributiile, declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.
(1^1) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), platitorii de venituri din salarii si asimilate salariilor prevazuti la art. 58 alin. (2), in calitate de angajatori sau de persoane asimilate angajatorului, depun trimestrial Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate aferenta fiecarei luni a trimestrului, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare trimestrului. (se aplica incepand cu veniturile aferente lunii oct. 2011)
(1^2) Depunerea trimestriala a declaratiei prevazute la alin. (1) consta in completarea si depunerea a cate unei declaratii pentru fiecare luna din trimestru. (se aplica incepand cu veniturile aferente lunii oct. 2011)
(1^3) Numarul mediu de salariati se calculeaza ca medie aritmetica a numarului de salariati din declaratiile prevazute la alin. (1) depuse pentru fiecare luna din anul anterior. (se aplica incepand cu veniturile aferente lunii oct. 2011)
(1^4) Pentru persoanele si entitatile prevazute la alin. (1^1), venitul total se stabileste pe baza informatiilor din situatiile financiare ale anului anterior. (se aplica incepand cu veniturile aferente lunii oct. 2011)
(1^5) Persoanele si entitatile prevazute la alin. (1^1) pot opta pentru depunerea Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate in conditiile alin. (1), daca depun declaratia privind optiunea pana la data de 31 ianuarie inclusiv. (se aplica incepand cu veniturile aferente lunii oct. 2011)
(1^6) Persoanele si entitatile prevazute la alin. (1^1) care au optat pentru depunerea declaratiei in conditiile alin. (1) pot trece la regimul de declarare prevazut la alin. (1^1) incepand cu luna ianuarie a anului pentru care s-a depus optiunea.
Cartea Verde a impozitului pe profit
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii
Examen Consultant Fiscal 2026
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
(1^7) Persoanele si entitatile prevazute la alin. (1^1), cu exceptia persoanelor fizice autorizate, intreprinderilor individuale si persoanelor fizice care exercita profesii libere, precum si a asocierilor fara personalitate juridica constituite intre persoane fizice care, potrivit legii, folosesc personal angajat, care se infiinteaza in cursul anului, aplica regimul trimestrial de declarare incepand cu anul infiintarii daca, odata cu declaratia de inregistrare fiscala, declara ca in cursul anului estimeaza un numar mediu de pana la 3 salariati exclusiv si, dupa caz, urmeaza sa realizeze un venit total de pana la 100.000 euro. (se aplica incepand cu veniturile aferente lunii oct. 2011)
(1^8) Ori de cate ori in cursul trimestrului inceteaza calitatea de asigurat a unei persoane, platitorii de venituri din salarii si asimilate salariilor prevazuti la art. 58 alin. (2), in calitate de angajatori sau de persoane asimilate angajatorului, depun declaratia prevazuta la alin. (1) pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a intervenit incetarea calitatii de asigurat. in acest caz, declaratia/declaratiile aferenta/aferente perioadei ramase din trimestru se depune/se depun pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare trimestrului. In cazul in care incetarea calitatii de asigurat are loc in luna a doua a trimestrului, se vor depune atat declaratia pentru prima luna a trimestrului, cat si cea pentru luna a doua, urmand ca dupa incheierea trimestrului sa se depuna numai declaratia pentru luna a treia. (se aplica incepand cu veniturile aferente lunii oct. 2011)
(2) In situatia persoanelor prevazute la art. 296^3 lit. c), declararea contributiilor individuale de asigurari sociale se face de catre platitorul de venit, care in acest caz este asimilat angajatorului, prin depunerea declaratiei prevazute la alin. (1), pana la data de 25 inclusiv, a lunii urmatoare celei in care s-au platit veniturile.
(3) Platitorii de venit nu au obligatia depunerii declaratiei in cazul persoanelor pentru care, potrivit prevederilor art. III din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 58/2010, cu modificarile ulterioare, nu exista obligatia declararii, calcularii, retinerii si platii contributiilor individuale de asigurari pentru somaj si de asigurari sociale, corespunzatoare veniturilor profesionale platite acestor persoane.
(4) Declaratia prevazuta la alin. (1) se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pe portalul e-Romania, iar declaratia privind optiunea se depune pe suport hartie, la sediul autoritatii fiscale competente.
(5) Prin exceptie de la prevederile alin. (4), pana la data de 1 iulie 2011, declaratia prevazuta la alin. (1) se poate depune la organul fiscal competent sau la oficiile acreditate de Ministerul Finantelor Publice, in format hartie, semnat si stampilat, conform legii, insotit de declaratia in format electronic, pe suport electronic.
(6) Raspunderea in gestionarea informatiilor din declaratia prevazuta la alin. (1), modelul, continutul, modalitatea de depunere si de gestionare, precum si conditiile de acreditare a oficiilor prevazute la alin. (5), se aproba prin hotarare a Guvernului, care se va supune spre aprobare Guvernului pana la data de 31 decembrie 2010.
(7) Evidenta obligatiilor de plata a contributiilor sociale datorate de angajatori si asimilatii acestora se tine pe baza codului de identificare fiscala, iar cea privind contributiile sociale individuale, pe baza codului numeric personal.
(8) Declaratia prevazuta la alin. (1) va cuprinde cel putin:
a. codul numeric personal;
b. numele si prenumele;
c. date privind calitatea de asigurat;
d. date referitoare la raporturile de munca si activitatea desfasurata;
e. date privind conditiile de munca;
f. date privind venituri/indemnizatii/prestatii;
g. date de identificare a persoanei fizice sau juridice care depune declaratia.
(9) Datele cu caracter personal cuprinse in declaratia prevazuta la alin. (1) sunt prelucrate in conditiile prevazute de Legea nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, cu modificarile si completarile ulterioare .
(10) Ministerul Administratiei si Internelor, prin structurile competente, furnizeaza gratuit date cu caracter personal necesare punerii in aplicare a prezentului titlu, actualizate, pentru cetatenii romani, cetatenii Uniunii Europene si ai statelor membre ale Spatiului Economic European, Elvetia si pentru strainii care au inregistrata rezidenta/sederea in Romania.
(11) Continutul, modalitatile si termenele de transmitere a informatiilor prevazute la alin. (9) se stabilesc prin protocoale incheiate intre beneficiarii acestora si Directia pentru Evidenta Persoanelor si Administrarea Bazelor de Date sau Oficiul Roman pentru Imigrari, dupa caz.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Ce declaratii depunem obligatoriu in iunie 2013. Calendar fiscal completANAF a publicat pe site Brosura privind Declaratia unica - formularul 212Pana pe 25 august 2023 trebuie depusa D390 VIES de contribuabilii inregistrati in scopuri de TVATermen limita pentru Declaratia 392 si 393. Completare si depunereCalendar ANAF. Declaratii fiscale cu scadenta in data de 27 mai 2024Ultimele articole
DEPUNERE DECLARATII. Luni, 30 iunie 2025, termen limita pentru D394Platitor de TVA. Termen limita pentru Declaratia privind schimbarea perioadei fiscale in MAI 2025DEPUNERE DECLARATII. 3 obligatii fiscale cu termen limita pe 30 aprilie 2025DEPUNERE DECLARATII. Pana pe 31 martie 2025 trebuie depusa D700DEPUNERE DECLARATII ANAF. Pana cand depui D300 si cum se corecteaza erorile materiale din formularArticole similare
Procedura de rambursare a TVADepune ultimele declaratii pentru luna august!Certificatul fiscal si obligatia achitarii impozitelor inainte de emitereNorma ASF nr. 16/2015 privind fondul de garantare a asiguratilorRaspunsuri OFICIALE de la ANAF cu privire la completarea si depunerea Declaratiei Unice 2020Ultimele articole
Cartea Verde a Contabilitatii 2026: instrumentul care va scuteste de erori in aplicarea legislatiei de TVA si contabilaTVA in era digitala: organizarea documentelor si corelarea fluxurilor financiare cu ajutorul QuickConta.roDeclaratia 700. Cum sa completati D700 in 2026 daca treceti la TVA lunarDeclaratia 700 trebuie depusa pentru scoaterea din evidenta a CAS, CASS si CAMBonuri de masa. Pot fi acordate si in weekend? Daca da, in ce conditii?Articole similare
Vesti rele pentru PFA-uri. Ce alte surprize aduce noul proiect de OUG?Operatiuni triunghiulare: Inregistrari contabile si reglarea tranzactiilorCadouri de 1 iunie. Cum declari corect in D112Achizitie din UE autoturisme second hand si livrarea acestora. Ce conditii exista pentru aplicarea regimului marjei?Noi masuri de relaxare incepand cu 1 iunie 2021. Se pot organiza activitati de divertisment cu pana la 5.000 de persoaneUltimele articole
Factura din SPV care iti poate strica deducerea de TVA: ce faci cand o cheltuiala personala ajunge pe firmaPunct de lucru in 2026. Tratament fiscal privind CIF, sediul desemnat si declararea in D112Declaratia 700. Cum sa completati D700 in 2026 daca treceti la TVA lunarSAF-T ANAF. Termen D406 pentru trim. IV in cazul platitorilor neinregistrati in scop de TVAFoaie de parcurs. Despre deducerea TVA in cazul intocmirii foilor de parcursArticole similare
Raportarea unor indicatori de catre operatorii economici reclasificati in sectorul administratiei publiceInstructiuni pentru completarea formularului 300 | Decont de taxa pe valoarea adaugataTermen-limita 20 septembrie pentru Declaratia 401. Cine depune formularul?Cum facem revocarea accesului la serviciul de depunere online?Ministerul Economiei propune 27 de masuri noi pentru debirocratizarea firmelor. Vor fi eliminate mai multe obligatiiUltimele articole
Declaratia Unica in 2025. Principalele modificari fata de vechiul formularDepunere declaratii online. Cum se poate achizitiona semnatura electronicaDecont TVA 2024: Ghid Complet | Completare, Depunere, TermeneDeclaratia Unica in 2024. Pana cand se depune in acest anContract prestari servicii de contabilitate incheiat. Cum poate fi revocat accesul in SPV?
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



