Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

MFP propune modificarea normelor de aplicare a Legii 227/2015 privind Codul Fiscal. Este vizat regimul TVA

de Alina Georgiana Costache la 11 Mar. 2019
Tags: yva, legea 227/2015, codul fiscal, tva aplicabil operatiunilor complexe

Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica un Proiect de hotarare pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016. Mai exact, se propune modificarea si completarea Titlului VII, privind Taxa pe valoare adaugata.

Proiectul, pus in Transparenta decizionala pe site-ul Finantelor, a fost dezbatut in cadrul Comisiei de dialog social, constituita la nivelul Ministerului Finantelor Publice, potrivit Notei de fundamentare care insoteste Proiectul de hotarare.

“Avand in vedere Cauza C-463/16 Stadion Amsterdam, care aduce clarificari suplimentare in ceea ce priveste regimul TVA aplicabil operatiunilor complexe, se propune completarea normelor de la pct. 23 cu o trimitere si la acest caz, precum si introducerea unui alineat nou, alin. (8) la pct. 38, pentru clarificarea regimului TVA aplicabil operatiunilor complexe, cand poate fi identificata o operatiune principala”, se arata in Nota de fundamentare care poate fi consultata pe site-ul Ministerului de Finante.

De asemenea, Proiectul de hotarare propune modificarea prevederilor pct. 37 alin. (11) pentru corelare cu propunerile de modificare a pct. 23 si 38.

Se preconizeaza ca masurile cuprinse in actul normativ au un impact pozitiv asupra mediului de afaceri.
 

Extras din Proiectul de Ordin al MFP


ART. I
Examenul de consultant fiscal. Grile si temeiuri legale 2019
Examenul de consultant fiscal. Grile si temeiuri legale 2019

Vezi detalii

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor

Vezi detalii

Planul de Conturi General. Functiunea si corespondenta conturilor 2019
Planul de Conturi General. Functiunea si corespondenta conturilor 2019

Vezi detalii


Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 22 din 13 ianuarie 2016, cu modificarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

Titlul VII "Taxa pe valoarea adaugata"

1. La punctul 23 alineatul (1), litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„b) in cazul in care furnizorul/prestatorul realizeaza mai multe livrari/prestari catre clientul sau, in cadrul aceluiasi contract sau aceleiasi tranzactii, trebuie sa se determine daca exista o operatiune principala si alte operatiuni accesorii sau daca fiecare operatiune poate fi considerata independenta. O livrare/prestare trebuie sa fie considerata ca accesorie unei livrari/prestari principale daca nu constituie pentru client un scop in sine, ci un mijloc de a beneficia in cele mai bune conditii de livrarea/prestarea principala realizata de furnizor/prestator. Operatiunile accesorii beneficiaza de tratamentul fiscal al operatiunii principale referitoare, printre altele, la locul livrarii/prestarii, cotele, scutirile, ca si livrarea/prestarea de care sunt legate. in acest sens s-a pronuntat si Curtea Europeana de Justitie in Cauza C-349/96 Card Protection Plan si in cauza C-463/16 Stadion Amsterdam CV;”
 
2. La punctul 37, alineatul (11) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(11) In situatia in care se comercializeaza un pachet care cuprinde bunuri supuse atat cotei reduse de TVA, cat si cotei standard de TVA, la un pret total, si nu se poate stabili o operatiune principala, se aplica cota de TVA corespunzatoare fiecarui bun, in masura in care bunurile care compun pachetul pot fi separate, in caz contrar se considera ca are loc o operatiune complexa unica, aplicandu-se cota standard de TVA la valoarea totala a pachetului. Se excepteaza bunurile acordate gratuit in vederea stimularii vanzarilor in conditiile prevazute la pct. 7 alin. (10) lit. a).
    Exemplul 1: La vanzarea unui cos care are un pret total, care cuprinde atat produse alimentare, cat si bauturi alcoolice si produse cosmetice, se aplica cota de TVA aferenta fiecarui produs in parte, in masura in care bunurile care compun cosul pot fi separate, in caz contrar aplicandu-se cota standard de TVA la valoarea totala a cosului.
    Exemplul 2: La vanzarea unui aragaz, daca comerciantul ofera gratuit un pachet de spaghete, se considera ca acesta este acordat gratuit, in scopul stimularii vanzarilor, iar cota aplicabila pentru vanzarea aragazului este de 19%.”
 
3. La punctul 38, dupa alineatul (7) se introduce un nou alineat, alineatul (8), cu urmatorul cuprins:
„(8)  in situatia in care se comercializeaza un pachet care cuprinde bunuri/servicii supuse atat cotei reduse de TVA, cat si cotei standard de TVA, si se poate stabili o operatiune principala, cota de TVA aplicabila pachetului este cota de TVA aplicabila operatiunii principale, conform pct. 23 alin. (1) lit. b), chiar daca pretul fiecarui element care compune pretul total platit de un consumator pentru a putea beneficia de aceasta prestatie poate fi identificat, astfel cum s-a pronuntat si Curtea Europeana de Justitie in Cauza C-463/16 Stadion Amsterdam CV.

Exemplu: O persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA ofera posibilitatea achizitionarii unui pachet de bunuri si servicii constand in acces la un eveniment sportiv si facilitati in cadrul evenimentului sportiv, precum: servicii de catering/restaurant, produse alimentare, acces la parcare, etc. in aceasta situatie, chiar daca pretul fiecarui element care compune pretul total platit de un consumator pentru a putea beneficia de aceasta prestatie ar putea fi identificat, cota de TVA aplicabila pachetului este de 5%, respectiv cota de TVA aferenta accesului la evenimentul sportiv care reprezinta prestatia principala.”

Citeste si:

Taxe si impozite stabilite de Codul fiscal (exceptie taxe locale)

Tratament TVA pentru vanzare bunuri online
 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "MFP propune modificarea normelor de aplicare a Legii 227/2015 privind Codul Fiscal. Este vizat regimul TVA":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 3 voturi





Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
Club Contabilitate

VIDEO

X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016