Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Modificarile/complertarile Codul fiscal nu au respectat normele de tehnica legislativa si principiile fiscalitatii si dialogului social, atrage atentia Consiliul IMM-urilor din Romania:
Normele de tehnica legislativa instituite prin art. 91 din Legea nr. 346/ 2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare, potrivit cu care:
"(1) Pentru asigurarea unui mediu favorabil initierii si dezvoltarii afacerilor, in procesul de elaborare a actelor normative care au impact asupra intreprinderilor mici si mijlocii, initiatorii vor respecta principiul "Ganditi mai intai la scara mica", precum si principiul numarului constant.
(2) Principiul "Ganditi mai intai la scara mica" presupune ca initiatorii actelor normative sa evalueze efectele introducerii noii reglementari, mai intai si cu precadere, asupra activitatii intreprinderilor mici si mijlocii.
(3) Principiul numarului constant stabileste ca introducerea unor noi sarcini administrative – obligatii de raportare/ conformare - pentru intreprinderi mici si mijlocii trebuie sa aiba loc simultan cu eliminarea unor sarcini deja existente.
(4) Evaluarea sistematica a impactului proiectelor de acte normative prevazute la alin. (1) se face prin aplicarea Testului IMM. Testul IMM se efectueaza de catre initiatorul actului normativ, inainte de demararea procesului de avizare a acestuia, si consta in efectuarea unui sondaj cu privire la potentialele efecte generate in activitatea intreprinderilor mici si mijlocii de introducerea noilor reglementari. Evaluarea rezultatelor Testului IMM trebuie sa conduca la identificarea corectiilor care se impun in definitivarea proiectului de act normativ.
(5) Este obligatorie consultarea organizatiilor reprezentative ale intreprinderilor mici si mijlocii privind continutul proiectelor de acte normative, al analizelor de impact si a Testului IMM, cu valorificarea in mod corespunzator a propunerilor acestora sau motivarea nevalorificarii pozitiei lor, documente ce vor insoti proiectul de act normativ pana la adoptare".
Principiile fiscalitatii, respectiv asigurarea informarii contribuabililor, cu modificarea/completarea Codului fiscal "prin lege, care intra in vigoare in termen de minimum 6 luni de la publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I", precum si predictibilitatea impunerii, conform cu care trebuie sa se asigure "stabilitatea impozitelor, taxelor si contributiilor obligatorii", "pentru o perioada de timp de cel putin un an, in care nu pot interveni modificari in sensul majorarii sau introducerii de noi impozite, taxe si contributii obligatorii".

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025

Manualul Contabilului Incepator - stick USB

Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Principiile dialogului social: pentru modificarea legislatiei fiscale este strict necesara implicarea confederatiilor patronale reprezentative la nivel national, potrivit dispozitiilor art. 121 lit. b) din Legea nr. 62/2011 a dialogului social, republicatacare prevede "consultarea obligatorie a partenerilor sociali asupra initiativelor legislative sau de alta natura cu caracter economico-social".
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Ajustare TVA leasing la obtinerea codului de TVA. Cum procedam?Noi masuri fiscale privind esalonarea la plata. Norme speciale pentru debitorii a caror activitate este restransa/inchisaCe declaratii se depun in luna decembrieAnunt ANAF: Declaratia 120, noul PDF inteligentCum procedam la modificarea din oficiu a vectorului fiscal la TVA?Ultimele articole
Majorare TVA in 2025: Ce se intampla cu scutirile in domeniul medicale-TVA: Sanctiunile se aplica din 1 IULIE sau 1 AUGUST 2025, in functie de sistemul TVANeplatitor de TVA. Cote de TVA de 9% sau de 19% pentru achizitii din afara RomanieiD700 in 2025. Completare D700 pentru reinregistrare in scopuri de TVAFirme neplatitoare de TVA, servicii din UE. Ce trebuie sa stie despre codul TVA, D301 si D390 VIESArticole similare
Platitor de TVA: Ce inseamna, cand si cum devii. Avantaje si dezavantajeCand se depun declaratiile 307 si 311?Lucrari bunuri imobile in strainatate. Regim fiscal TVACodul fiscal 2008 - Capitolul XIII. Obligatii - art. 153-158^1Competitivitatea industriala: Necesitatea ca UE si statele membre sa ia masuri fermeUltimele articole
SAF-T 2025: Cum incadrezi entitatile neplatitoare de TVA in D406Plafoane fiscale valabile in anul 2025, pentru aplicarea TVA, in lei si in valutaFirme care NU au depasit plafonul TVA. Cum pot iesi prin optiune de la TVADepasire plafon TVA de 300.000 lei. Cum se face inregistrarea in scopuri de TVARegim special de scutire TVA pentru INTREPRINDERILE MICIArticole similare
Ce au de facut IMM-URIle pentru a ramane competitive la nivel mondialConferinta Finantari pentru IMM-URI si intreprinderi sociale prin programele operationaleDificultati pentru IMM-URI si rezolvari pe care le asteptam. Care au fost declaratiile minstrului Jianu?Autofinantarea ramane modul de baza de asigurare a finantarii activitatii IMM-URIlorMinisterul Economiei vrea sa inceapa cat mai repede toate cele zece programe nationale adresate antreprenorilor in anul 2016Ultimele articole
Declaratia Unica 2025. Doua schimbari majore, adoptate de Guvern!Noi masuri fiscale, adoptate de Guvern! D212 inteligenta, norme impozit micro si pe profit, sprijinirea IMM-URIlorSprijin financiar pentru firme, de pana la 450 milioane de euro. Pana cand se depun cererileDecont precompletat e-TVA. Patronii IMM-URIlor din Romania cer amanarea e-TVACombaterea contrabandei si fraudei la granita continua. Doua noi scanere au fost puse in functiune la Albita
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"