Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Romania nu mai face parte din lista celor mai atractive 30 de tari emergente pentru investitorii in retail, dar situatia actuala si conditiile inca instabile de la nivel global nu par sa-i sperie pe retailerii romani care au deschis magazine chiar si pe timp de criza. Intr-o tara in care puterea de cumparare este inca foarte scazuta, retailerii au gasit motive sa isi continue afacerile.
Marile hipermarketuri par sa tina cel mai putin cont de situatia externa din punct de vedere economic si financiar. Astfel, pornind de la ideea ca investitiile atat de mari in proiecte de tipul hipermarketurilor sunt planificate pe termen lung, retailerii au incredere ca piata isi va reveni in curand.Selgros va deschide la inceputul iernii inca un magazin in Constanta, investitia fiind de circa 20 de milioane de euro. Noul magazin se deschide insa dupa doi ani de criza in care retailerul nu a mai demarat astfel de investitii. In paralel, Cora a investit 26,5 milioane de euro pentru deschiderea a doua alte hipermarketuri, in Drobeta Turnu-Severin si in Constanta.
Hipermarketurile Kaufland par sa isi fi luat cel mai mare avant, marindu-si reteaua pana la 63 de unitati de vanzare in prima jumatate a anului. Nici lantul supermarketurilor Mega Image nu se lasa mai prejos, anuntand investitii de 50 de milioane de euro pentru 2011, cu 23 de magazine noi si un depozit.
Retailerul care a reusit sa se situeze pe primul loc in ceea ce priveste viteza de expansiune este Mic.ro, lantul detinut de omul de afaceri Dinu Patriciu. Din aprilie 2010 si pana in prezent, au fost deschise magazine intr-un ritm de circa 10 unitati pe saptamana astfel ca in prezent s-a ajuns la 600 de unitati. Se doreste ca pana la sfarsitul anului sa fie deschise 1.300 de magazine fixe si 1.000 mobile, cu denumirea Macro. Investitiile totale in Mic.ro si Macro sunt estimate la 225-250 de milioane de euro.

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025

Autoturisme pe firma Regim fiscal-contabil

Examen Consultant Fiscal 2025
Se estimeaza ca piata de retail va creste in 2011 cu 4,8%, ajungand pana la 23 de miliarde de euro ca valoare totala, prin comparatie cu cresterea din 2010 cand procentul a fost de 4%, iar valoarea pietei de retail ajunsese la 22 miliarde de euro.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Piata muncii si impactul TVA asupra salariilor si beneficiilorLegea supermarketurilor a fost promulgata. Marile magazine protesteazaSalariile au crescut, consumul a scazutFinantele propun noi masuri fiscale: prorogarea termenului pentru restructurarea obligatiilor bugetare si desfiintarea loteriei bonurilor fiscaleRedresarea economica aduce o crestere a investitiiilor imobiliare in RETAILUltimele articole
Sistemul de Garantie-Returnare (SGR) Romania. 2 studii de caz importanteSistemul Garantie-Returnare devine functional. Cu ce dificultati se vor confrunta contabilii de la 30 noiembrie 2023?NOU! Posta romana va livra trimiterile postare din anumite clase de servicii la domiciliul clientilor, in orice localitate din taraAmenzi uriase pentru firmele care nu sunt dotate cu case de marcat electronice. Legea se va aplica de la prima abatere!Statul finanteaza firmele inchise in urma pandemiei. Sunt alocate 160 milioane de lei pentru plata chiriilorArticole similare
Magazinele mici, in vizorul marilor producatoriAdriean Videanu devine politaiul Concurentei si al Protectiei ConsumatoruluiCe rezultate au avut presiunile asupra HIPERMARKETURIlor in ce priveste preturile de la raft?Legea supermarketurilor a fost promulgata. Marile magazine protesteazaCe efecte a avut criza asupra consumului si monedei nationaleUltimele articole
Consiliul Concurentei schimba conditiile pentru autorizarea tranzactiilor din domeniul comertului alimentarPreturile la raft nu au crescut artificial. Declaratii din partea Asociatiei Marilor Retele ComercialeANAF iti poate inchide firma din aceste trei motive...Cum arata un studiu privind consumatorii si alegerile de Black Friday?Efectele pe care le-a avut reducerea TVA in panificatie, prezentate de ROMPANArticole similare
Cresteri in mediul de afaceri. Cifra de afaceri mai mare in comertE obligatorie casa de marcat pentru un magazin online?Increderea consumatorului devine factor esential in afaceriProgramarea cotelor de TVA la noile case de marcat. Exceptii (raspuns oficial ANAF)Vanzare marfa in sistem buy-back. Care e legislatia si cum intocmim monografia contabila?Ultimele articole
Achizitii mari, plati mici: cum sa cumperi in rate la Carrefour fara sa-ti afectezi bugetul?Cota TVA cafea. Este de 9% sau de 19% in 2025?Aparate de marcat electronice fiscale. Ce modificari au fost aduse prin Legea 317/2024Emitere bon fiscal catre persoane fizice. Este obligatorie si factura?Plafoane incasari si plati in numerar 2025
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"