Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Consiliul Concurentei va modifica modul de analiza a fuziunilor si achizitiilor pe piata de retail alimentar din perspectiva dimensiunii geografice, ca urmare a schimbarilor aparute in comportamentul companiilor de pe aceasta piata, dar si in cel al consumatorilor, potrivit unui comunicat al institutiei.
"Astfel, cand se va analiza piata relevanta a unui magazin de peste 400 de metri patrati, se vor avea in vedere toate magazinele existente (mici si mari) in aria de 10 minute de mers cu autoturismul fata de magazinul analizat. Daca se va analiza un magazin de proximitate, se vor avea in vedere alte magazine de proximitate (cu suprafata mai mica de 400 mp) care se afla in aria de 10 minute de mers pe jos fata de magazinul analizat, dar si magazinele de dimensiuni medii si mari (comert modern), intr-o arie de 10 minute de mers cu masina fata de magazinul analizat. Ca urmare, odata cu aplicarea noului mod de analiza, vor fi mai greu de indeplinit conditiile pentru ca autoritatea de concurenta sa autorizeze tranzactiile care implica magazine ce se afla la distanta mai mica de 10 minute", se precizeaza in comunicatul citat de Agerpres.
De asemenea, conform aceleiasi surse, Consiliul Concurentei mentioneaza ca a comandat un sondaj in sectorul de retail alimentar pentru a constata schimbarile aparute in comportamentul consumatorului atunci cand achizitioneaza bunuri de consum curent. Pe baza datelor si informatiilor obtinute din sondaj, Consiliul Concurentei a derulat o analiza suplimentara care a indicat o orientare a consumatorului roman catre formatele de comert modern - denumite generic "supermarket", in timp ce magazinele mici de cartier si piata agroalimentara reprezinta alternative putin exploatate de consumatori.
"Avand in vedere proximitatea magazinelor cu suprafete mici si specificul acestora, gama restransa de produse care acopera o nevoie urgenta si ocazionala si localizarea acestora la parterul blocurilor, de cele mai multe ori fara posibilitate de parcare, consumatorii aleg sa se deplaseze pe jos pentru a ajunge la aceste magazine. Analiza a reliefat faptul ca cei mai multi consumatori sunt dispusi sa se deplaseze maximum 10 minute pe jos pana la magazinele de proximitate de sub 400 mp. Pe de alta parte, pentru magazinele cu suprafete de vanzare medii si mari, de peste 400 de mp, respondentii aleg sa mearga cu masina personala si sunt dispusi sa aloce un timp de pana la 10 minute", se arata in comunicat.
Agerpres informeaza ca au fost identificate doua tipuri de magazine care necesita departajare atunci cand se analizeaza oferta produselor de consum curent apartinand comerciantilor cu amanuntul: magazine de comert cu amanuntul cu suprafata de vanzare mai mica de 400 de mp - magazine de proximitate (magazine mici de cartier, alimentare, buticuri, alte magazine sub 400 mp) si magazine de comert cu amanuntul cu suprafata de vanzare mai mare de 400 mp (supermarketuri/hipermarketuri/discounteri, respectiv magazinele cu suprafete intre 400 - 2.500 mp si peste 2.500 mp; aceste magazine fac parte din comertul modern tip "supermarket").
"Ca urmare, atunci cand se va analiza piata relevanta in sectorul de retail alimentar, Consiliul Concurentei va avea in vedere toate aceste aspecte constatate atat la nivelul municipiului Bucuresti, cat si la nivel national. Pe de alta parte, definitia concreta a pietei relevante geografice poate diferi in functie de pietele geografice locale, de distributia teritoriala a magazinelor, de suprafetele diferite ale acestora pe fiecare piata locala si alte elemente relevante de ordin local. La cazurile derulate pana acum, in cadrul analizei privind concurenta dintre hiper/supermarketuri, discounteri si alte magazine similare (cum ar fi magazinele de cartier/proximitate) se aveau in vedere in zonele delimitate de parcurgerea unei distante de 10 - 30 de minute de mers cu autoturismul in jurul magazinelor achizitionate", se arata in acelasi document.
Conform sursei citate, au fost autorizate cu conditii mai multe tranzactii pe piata de retail alimentar dupa ce a analizat efectele pe care aceste tranzactii le pot avea pe piata.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Consiliul Concurentei schimba conditiile pentru autorizarea tranzactiilor din domeniul comertului alimentar":
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Modificari in legea concurentei. Care sunt prevederile actuale?Ministerul Economiei modifica OUG 224/2020 -sprijin financiar pentru intreprinderile din domeniul HoReCaProfesiile liberale in vizor. Legislatia va fi analizata pentru a identifica prevederile anticoncurentialeCONSILIUL CONCURENTEI: Intrarea in marile magazine a furnizorilor autohtoni de produse agroalimentareOrdinul 3581/2020. A fost aprobata schema de ajutor de minimis din cadrul Programului -ELECTRIC UP-Ultimele articole
Presedintele AFEER: Ordonanta 114/2018 nu a fost justificata,dar acum trebuie sa vedem cum lucram cu eaProfesorii de economie din Romania cer retragerea de urgenta a Ordonantei 114/2018Chiritoiu, despre Black Friday: Se lucreaza la o noua legislatie care sa regleze problema promotiilor!A fost lansat Ghidul de concurenta pentru IMM-uri de catre CONSILIUL CONCURENTEIStart proiect Mecanisme eficiente pentru prevenirea si combaterea coruptiei in administratia publica
Mai multe articole despre consiliul concurentei
Articole similare
Ce efecte a avut criza asupra consumului si monedei nationaleServiciu prestat de o firma din afara spatiului comunitar. Declarare contract si aspecte TVALegea supermarketurilor a fost promulgata. Marile magazine protesteazaANAF iti poate inchide firma din aceste trei motive...Instructiuni complete pentru aplicarea corecta a cotei TVA de 5%Ultimele articole
Ce rezultate au avut presiunile asupra HIPERMARKETurilor in ce priveste preturile de la raft?Preturile la raft nu au crescut artificial. Declaratii din partea Asociatiei Marilor Retele ComercialeCum arata un studiu privind consumatorii si alegerile de Black Friday?Magazinele mici, in vizorul marilor producatoriEfectele pe care le-a avut reducerea TVA in panificatie, prezentate de ROMPAN
Mai multe articole despre hipermarket
Articole similare
Factura de reparatii achitata de asigurator. Inregistrari contabile. TVACalendar ANAF: Obligatii fiscale pentru 25 aprilie 2018Scutire pentru intreprinderile mici. Ce conditioneaza calculul plafonului de TVA?ACHIZITII intracomunitare produse accizabile. Declaratii si facturareACHIZITII de servicii non-UE. Ce obligatii apar privind TVA-ul si impozitul pe veniturile nerezidentilor?Ultimele articole
Inregistrarea in scopuri de TVA prin optiune. Stabilirea perioadei fiscaleOUG 19/2021. Scutirea de la plata impozitului specific, amanarea dreptului de deducere a TVA, restructurarea obligatiilor bugetare si esalonarea la plataFactura TVA emisa eronat. Cum se face corectareaContinuarea sistemului TVA la incasare in 2021. Se mai depune declaratia 097 in acest caz?Cum a fost modificata taxa pe valoarea adaugata in 2021 de Legea 296/2020
Mai multe articole despre achizitii
Articole similare
Firmele de buna credinta, cele mai afectate de masurile de combatere a fraudei de TVA (sondaj)Peste 60 de culturi de legume si fructe romanesti primesc cea mai prestigioasa certificare de calitate din lumeCresc dobanzile la creditele in leiRedresarea economica aduce o crestere a investitiiilor imobiliare in RETAILLegea supermarketurilor a fost promulgata. Marile magazine protesteazaUltimele articole
NOU! Posta romana va livra trimiterile postare din anumite clase de servicii la domiciliul clientilor, in orice localitate din taraAmenzi uriase pentru firmele care nu sunt dotate cu case de marcat electronice. Legea se va aplica de la prima abatere!Statul finanteaza firmele inchise in urma pandemiei. Sunt alocate 160 milioane de lei pentru plata chiriilorGuvernul pregateste noi masuri economice de sprijinire a companiilorActiunile producatorului de aluminiu ALRO vor fi scoase la vanzare
Mai multe articole despre retail

Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate"