keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal
keyboard_double_arrow_left

Consiliul Concurentei schimba conditiile pentru autorizarea tranzactiilor din domeniul comertului alimentar

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Ioana Andreea Pavel la 30 Oct. 2017 Exclusiv
Tags: consiliul concurentei, hipermarket, achizitii, retail

Consiliul Concurentei va modifica modul de analiza a fuziunilor si achizitiilor pe piata de retail alimentar din perspectiva dimensiunii geografice, ca urmare a schimbarilor aparute in comportamentul companiilor de pe aceasta piata, dar si in cel al consumatorilor, potrivit unui comunicat al institutiei.

"Astfel, cand se va analiza piata relevanta a unui magazin de peste 400 de metri patrati, se vor avea in vedere toate magazinele existente (mici si mari) in aria de 10 minute de mers cu autoturismul fata de magazinul analizat. Daca se va analiza un magazin de proximitate, se vor avea in vedere alte magazine de proximitate (cu suprafata mai mica de 400 mp) care se afla in aria de 10 minute de mers pe jos fata de magazinul analizat, dar si magazinele de dimensiuni medii si mari (comert modern), intr-o arie de 10 minute de mers cu masina fata de magazinul analizat. Ca urmare, odata cu aplicarea noului mod de analiza, vor fi mai greu de indeplinit conditiile pentru ca autoritatea de concurenta sa autorizeze tranzactiile care implica magazine ce se afla la distanta mai mica de 10 minute", se precizeaza in comunicatul citat de Agerpres.
 
De asemenea, conform aceleiasi surse, Consiliul Concurentei mentioneaza ca a comandat un sondaj in sectorul de retail alimentar pentru a constata schimbarile aparute in comportamentul consumatorului atunci cand achizitioneaza bunuri de consum curent. Pe baza datelor si informatiilor obtinute din sondaj, Consiliul Concurentei a derulat o analiza suplimentara care a indicat o orientare a consumatorului roman catre formatele de comert modern - denumite generic "supermarket", in timp ce magazinele mici de cartier si piata agroalimentara reprezinta alternative putin exploatate de consumatori.
 
"Avand in vedere proximitatea magazinelor cu suprafete mici si specificul acestora, gama restransa de produse care acopera o nevoie urgenta si ocazionala si localizarea acestora la parterul blocurilor, de cele mai multe ori fara posibilitate de parcare, consumatorii  aleg sa se deplaseze pe jos pentru a ajunge la aceste magazine. Analiza a reliefat faptul ca cei mai multi consumatori sunt dispusi sa se deplaseze maximum 10 minute pe jos pana la magazinele de proximitate de sub 400 mp. Pe de alta parte, pentru magazinele cu suprafete de vanzare medii si mari, de peste 400 de mp, respondentii aleg sa mearga cu masina personala si sunt dispusi sa aloce un timp de pana la 10 minute", se arata in comunicat.
 
Agerpres informeaza ca au fost identificate doua tipuri de magazine care necesita departajare atunci cand se analizeaza oferta produselor de consum curent apartinand comerciantilor cu amanuntul: magazine de comert cu amanuntul cu suprafata de vanzare mai mica de 400 de mp - magazine de proximitate (magazine mici de cartier, alimentare, buticuri, alte magazine sub 400 mp) si magazine de comert cu amanuntul cu suprafata de vanzare mai mare de 400 mp (supermarketuri/hipermarketuri/discounteri, respectiv magazinele cu suprafete intre 400 - 2.500 mp si peste 2.500 mp; aceste magazine fac parte din comertul modern tip "supermarket").
 
"Ca urmare, atunci cand se va analiza piata relevanta in sectorul de retail alimentar, Consiliul Concurentei va avea in vedere toate aceste aspecte constatate atat la nivelul municipiului Bucuresti, cat si la nivel national. Pe de alta parte, definitia concreta a pietei relevante geografice poate diferi in functie de pietele geografice locale, de distributia teritoriala a magazinelor, de suprafetele diferite ale acestora pe fiecare piata locala si alte elemente relevante de ordin local. La cazurile derulate pana acum, in cadrul analizei privind concurenta dintre hiper/supermarketuri, discounteri si alte magazine similare (cum ar fi magazinele de cartier/proximitate) se aveau in vedere in zonele delimitate de parcurgerea unei distante de 10 - 30 de minute de mers cu autoturismul in jurul magazinelor achizitionate", se arata in acelasi document. 
 
Conform sursei citate, au fost autorizate cu conditii mai multe tranzactii pe piata de retail alimentar dupa ce a analizat efectele pe care aceste tranzactii le pot avea pe piata.
Ioana Andreea Pavel de Ioana Andreea Pavel
Redactor Fiscalitatea.ro si InfoTVA.ro

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie contabili!

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal Modificari importante privind planul de conturi!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016